Ziemas riepu montāža: labāk ātrāk nekā par vēlu! 15

 

Foto: iAuto.lv

Goodyear | 12.oktobris 2017 17:22

Automašīnas riepu nomaiņa ir darbs, ko nevajadzētu atlikt uz pēdējo dienu. Pēc satiksmes speciālistu domām jau oktobrī ir liela iespēja sagaidīt salnas. Tādā gadījumā automašīna, kas aprīkota ar vasaras riepām, kļūst ļoti nestabila un ar to braukt nav droši.

“Uz degvielas uzpildes staciju mēs taču braucam pirms automašīnai beidzas benzīns un pirms mums tā ir jāstumj. Tad, kāpēc mums būtu jāgaida pēdējais brīdis, lai nomainītu riepas? Daudz drošāk to izdarīt, negaidot pēdējo dienu, t.i., oktobra vidū pirms salnām,” iesaka riepu ražotāja “Goodyear” Baltijas pārdošanas vadītājs Mārtiņš Grīnbergs.

Negaidītu salnu risks
Saskaņā ar Latvijas hidrometeoroloģiskā dienesta vēstures datiem, Latvijā pirmās salnas mēdz būt jau oktobrī. Turklāt arī dienas laikā gaisa temperatūra reizēm ir tuvu nullei vai vismaz zemāka par 10 grādiem. Piemēram, pagājušā gada oktobrī vidējā gaisa temperatūra bija ap 5 grādiem, bet jau mēneša vidū lielākajā daļā rajonu termometra stabiņš noslīdēja zem nulles atzīmes. Jāatzīmē, ka 2015. gada oktobris bija vēl aukstāks.

“Vissvarīgākais cipars, salīdzinot riepu sezonas, ir septiņi. Kad temperatūra ir augstāka, ar ceļu vislabākā saķere ir vasaras riepām, kad zemāka – ziemas riepām. Varat būt droši, ka ziemai paredzēto riepu montāža, kad temperatūra ir noslīdējusi zem +7 grādu atzīmes, ir optimāla. Gaisa temperatūra zem šīs robežas parasti pazeminās oktobra vidū,” apgalvo M. Grīnbergs.

Riepu speciālists piebilst, ka nevajadzētu skatīties uz dienas temperatūras prognozēm – temperatūra daudz aktuālāka ir no rīta un vakaros, kad automašīnas tiek lietotas visvairāk. Dienā gaisa temperatūra var paaugstināties virs 10 grādiem, bet agri no rīta būt tikai nedaudz virs nulles.

Automašīnas uzvedība mainās
Riepu montāžu oktobrī atzīst arī sporta kompleksa „333” vadītājs Haralds Šlēgelmilhs.
“Nav nekā slikta, ja ziemas riepas tiek uzmontētas oktobra vidū. Ir pat mierīgāk ar tādām braukt. Tikai svarīgi neaizmirst, ka braucat ar ziemas riepām, īpaši bremzējot, braucot pagriezienā u.tml., jo uz asfalta tās nedarbojas tikpat labi, kā vasaras riepas. Tomēr tās aizsargā no negaidīta kailsala un pēkšņi uzsniguša sniega,” saka pieredzējušais autosportists.

“333” vadītājs gan saprot arī autovadītājus, kuri nesteidzas ar riepu nomaiņu. Iespējams, viņiem automašīna nav tik ļoti nepieciešama un, iestājoties salam, viņi var iztikt bez personiskā transportlīdzekļa.

“Nekad nav vērts gaidīt pēdējo dienu. Īpaši, ja gatavojaties tālākam braucienam. Pēdējā dienā nomainīt riepas varbūt var tie, kuri neizbrauc no lielpilsētas, taču tādā gadījumā riskējat nepaspēt laikus, jo rindas pēdējās dienās ir ļoti lielas,” atzīst H. Šlēgelmilhs.

Balkons uzglabāšanai nav piemērots
Svarīgs aspekts automašīnas ekspluatācijā ir riepu uzglabāšana. Ja riepas aukstajā sezonā tiek uzglabātas specializētā servisā, varat būt mierīgi: riepas saglabās savas vislabākās īpašības. Tomēr liela daļa cilvēku tās ved uz mājām vai garāžu un uzglabā tās paši. Reizēm tas tiek darīts nepareizi.

“Riepas savas vislabākās īpašības saglabā, ja tās atrodas vēsā telpā, no tiešiem saules stariem pasargātā vietā. Tam lieliski piemērota slēgta noliktava vai garāža, kurā iespējams nodrošināt padsmit grādu temperatūru, taču uz balkona, kur ir daudz mitruma un temperatūra noslīd zem nulles, riepas nevajadzētu atstāt,” iesaka “Goodyear” pārstāvis.

Ir vērts zināt, ka piemērota temperatūra viena pati nenodrošina riepu īpašību saglabāšanos, jo riepas ir jāuzglabā pareizi. Ja riepas tiek uzglabātas bez riteņa diskiem, tās vajadzētu novietot vertikāli, bet ja tās tiek uzglabātas ar riteņa diskiem – noguldīt horizontāli. Pie riepām nedrīkst atrasties šķīdinātāji vai citas ķīmiskas vielas, kuras var ietekmēt gumijas īpašības.

Riepu uzglabāšana daudzdzīvokļu mājas mantu novietnē ir saistīta ar citu problēmu – drošību. Šīs telpas var aptīrīt zagļi, kuriem automašīnas riepas ir vērtīgs un ātri realizējams ķēriens, savukārt uzņēmumu, kuri sniedz riepu uzglabāšanas pakalpojumus, īpašums ir apdrošināts.

 
Visi komentāri
 
ezis71 12.oktobris 2017 20:34
5 0 Atbildēt

Jau nedēļu braucu ar ziemenēm.

LMT 13.oktobris 2017 10:22
1 5 Atbildēt

IQ nav visai augsts...

650 12.oktobris 2017 21:43
3 4 Atbildēt

Ok, it kā jau te viss pareizi, bet jautājums tieši kādu ziemasriepu uzlikšana 12.oktobrī ir "optimāla" ? Tieši mūsu ziemai/sniegam/ledum domāto, vai tomēr runa ir par LV ziemai ne visai piemērotajām DE testu godalgotajām? Kā ir ar Ķīnas ziemai domātajām ? Varbūt, izdarot izvēli, tomēr ieteikt kritiski novērtēt savu šībrīža vasareņu stāvokli un vadīties atkarībā no plānojamo ziemeņu modeļa? Varbūt ieteikt slapjā septembrī ar atlaidi uzlikt jaunas vasarenes, kuras tad būs jaunas arī nākamajā pavasarī, kad arī joki mēdz gadīties? Un kādi nafig tie mistiskie 7 grādi ? Labai vasaras riepai uz (sausa) asfalta pat pie -10 saķere ir labāka nekā ziemenei. Arī uz mitra asfalta pie +2 grādiem jauna ļumīga ziemene nevar ar to konkurēt. Protams, kad Rīgā ir +2, jebkurā mežā var būt jau -2 un neprognozējams mitrums.Bet šobrīd parīt mums būs +15. Vai visi būs prātīgi un sapratīs kā uzvesties, ja ir tikko uzliktas jaunas tiešām ziemas apstākļiem domātas ziemenes, bet smadzenēs vēl nav pārprogrammēti vasaras paradumi?

Lielākie jautājumi iespējams ka rodas, kad braukšanai vai bremzēšanai izmanto tos plaši izreklamētos izvārījumus no ķīniešu gumijaszābakiem ar 30% izlietotu prezervatīvu piedevu.

nomiks 12.oktobris 2017 22:28
1 0 Atbildēt

Vienam auto šodien uzliku. Parējiem diviem pagaidīšu vēl. Ja pēkšņi uznāks sals vai sniegs, braukšu ar atbilstoši apriepoto auto.

wes 12.oktobris 2017 23:21
2 1 Atbildēt

'' automašīna, kas aprīkota ar vasaras riepām, kļūst ļoti nestabila un ar to braukt nav droši''...Pa špūrēm un pampakiem-remonta parodiju, ko piekopj Latvijas autoceļu (pie dzīvības) uzturētājs, braukt nav droši 365 d/gadā...

Rupucs 13.oktobris 2017 0:25
6 2 Atbildēt

Es pēdējā laikā sāku sevi pieķert pie domas, ka , ja grib droši braukt, vajag trīs komplektus ar riepām - Vasaras riepas - siltam laikamar normālu asfalta protektoru. Otrais - kaut kādas vissezonas vai cietās ziemas bezrad;zu riepas (eiropas) - pavasariem / rudeņiem un trešais riktīgas ziemenes (radzes vai mīkstās bezradžu) ziemai ...

Nav labāk 13.oktobris 2017 9:39
0 1 Atbildēt

Jo mab ir radžotas, vēl ir jāpagaida.

kasinsh79 13.oktobris 2017 11:26
4 0 Atbildēt

Jūs jau maināt riepas, nopietni? Nākamnedēļ sola pat +18

Es vēl nekur nesteidzos, kad laika prognozē solīs ziemu - domāsim. P.S. Vismaz līdz 12.11. nesola ne sniegu, ne pat īstus mīnusus.

ezis71 13.oktobris 2017 20:55
0 0 Atbildēt

Tu gribēji teikt ka neesi skops bet taupīgs, vai ne?

kasinsh79 13.oktobris 2017 21:31
0 0 Atbildēt

Ne gluži, reāli tam nav jēgas patlaban, ne vismazākās.

650 13.oktobris 2017 12:26
1 0 Atbildēt

Gaidām izklāstu no cienijamajiem Profesoriem. Ziemenes uzliktas, parīt +20.Ko darīt? Pie viena derētu uzdzirdēt kādu Ķīnas Magnātu- ko tie domā par savu piepūšamo izstrādājumu uzvedību uz mitra/slapja asfalta.Pie +padsmit itin īpaši.Klājiet vaļā, pacietīgi klausamies.Varbūt kādi GulbjaLaboratorijas Testrezalti pieejami vai vēl kas uz sirds uttt.

ABECEDE95 13.oktobris 2017 13:26
2 0 Atbildēt

Ziemenēs arī jau nedēļu.

P.S. Lielotāja LMT spriedums par sevi pašu atbilst patiesībai.

LMT 13.oktobris 2017 17:01
0 2 Atbildēt

Arii dauns!

Pļurkt 13.oktobris 2017 19:58
0 0 Atbildēt

Sūdīgi ka cilvim nav ne miņas no loģiskās domāšanas!

Ļoti atgādina komunistu laikus, kad noteiktā datumā pieslēdza un atslēdza apkuri. Pie kājas ka aiz loga +25, bet datums pieprasa!

Laikam viena paaudze ir krietni par maz, lai izslimotu visus komunistu murgus!

LMT 13.oktobris 2017 17:03
0 1 Atbildēt

Prieks redzet kadu sapratigu butni!

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Jaunā Škoda Octavia stājas uz konveijera

Pagājušajā nedēļā Čehijā tika uzsākta modernizētās Škoda Octavia ražošanu. Modelis būs pieejams ar plašu dzinēju klāstu, ieskaitot elektrificētās mild-hybrid versijas. Lasīt vairāk

 

Vidzemes šosejas un Ķekavas apvedceļa posmos palielinās maksimālo atļauto ātrumu 8

No šodienas atsevišķos Vidzemes šosejas (A2) un Bauskas šosejas Ķekavas apvedceļa (A7) posmos tiks palielināts maksimālais atļautais ātrums, aģentūru LETA informēja VAS "Latvijas valsts ceļi" (LVC). Lasīt vairāk

 

Ķīnas autotirgus – 2024. gada marta rezultāti un ražīgāko zīmolu TOP-10 2

2024.gada martā Ķīnā pārdoti 1,690 miljoni automobiļu, ar lielu atrāvienu dominējot vienam pašmāju zīmolam. Lasīt vairāk

 

Par smagas avārijas izraisīšanu dzērumā piespriež četrus gadus cietumā 2

Kurzemes rajona tiesa kādam autovadītājam piespriedusi četrus gadus cietumā par bez tiesībām dzērumā izraisītu avāriju ar smagi cietušu pasažieri, aģentūra LETA uzzināja prokuratūrā. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti