Mīti par kompaktklases auto – vai tie ir patiesi? 9

 

Foto: iAuto.lv

iAuto | 22.novembris 2017 10:07

Kompaktās klases automobiļus augstu vērtē, jo tie ir ekonomiski – ar nelielu degvielas patēriņu, kā arī ērti manevrējami.

Tomēr sabiedrībā joprojām pastāv viedoklis, ka tie nav tik droši kā sedana, universālās vai apvidu klases auto, ka salonā un bagāžniekā ir maz vietas, savukārt maza izmēra dzinējiem trūkstot jaudas. Vai tā tiešām ir?

Drošība ir viena no visbiežāk apspriestajām tēmām, runājot par automobiļiem. Pastāv uzskats, ka mazāka izmēra auto ir nedrošāki nekā, piemēram, apvidus automobiļi. Tomēr auto ražotāja Volkswagen produktu speciāliste Edīte Mača norāda, ka visu klašu auto drošības standarti ir vienlīdz augsti.

„Drošība ir katra ražotāja galvenā prioritāte neatkarīgi no automašīnas klases, līdz ar to mūsdienu kompaktie auto ir tikpat droši, cik lielie. Piemēram, jaunais Volkswagen Polo ir aprīkots ar tām pašām drošības sistēmām, kas iepriekš bija pieejamas tikai Passat un Tiguan modeļiem. Polo standarta aprīkojumā ir uzstādīti ļoti augsti drošības standarti, tāpēc nav pārsteigums, ka drošības testos, piemēram Euro NCAP, šis automobilis uzrāda savā klasē labākos rezultātus,” stāsta Edīte Mača.

Euro NCAP (Eiropas jauno automobiļu novērtēšanas programmas) eksperti atzinuši jauno Polo par drošāko automobili savā klasē, piešķirot tam augstāko – piecu zvaigžņu vērtējumu.

Tehnoloģijas uzlabo drošību
Priekšējie un aizmugurējie gaisa spilveni, sadursmes novēršanas brīdinājuma sistēma Front Assist ar gājēju uzraudzības un ārkārtas bremzēšanas funkcijām, palīgsistēma braukšanas uzsākšanai kalnā, atkārtotas sadursmes novēršanas sistēma un vadītāja noguruma detektors — visas šīs drošības sistēmas ir pieejamas Volkswagen Polo bāzes modeļiem.

Papildus iespējams Polo aprīkot ar adaptīvo kruīza kontroli, kas ļauj izvēlēties, kāda distance tiek ieturēta no priekšā braucošā automobiļa, kā arī aklo zonu sensorus, kas brīdina par tuvojošos automobili vadītājam neredzamā vietā, savukārt Front Assist palīdz samazināt bremzēšanas ceļa garumu vai apturēt automašīnu kritiskās situācijās, bet atkārtotas sadursmes novēršanas sistēma Multi-Collision Brake var uzsākt bremzēšanu vēl pirms vadītāja, lai izvairītos no tālākiem negadījumiem, piemēram sadursmes ar priekšā esošu automašīnu vai objektu. Proaktīvā pasažieru aizsardzības sistēma, paredzot iespējamā negadījuma tuvošanos, automātiski sagatavo pasažierus — sajūtot, ka auto kļūst nekontrolējams, tiek nospriegotas drošības jostas un aizvērti logi, jumta lūka, atstājot nelielu spraugu, lai, piepūšoties drošības spilveniem, strauji nepaaugstinātos gaisa spiediens salonā.

Neskatoties uz to, runājot par drošību, svarīgāko lomu automašīnas vadīšanā vienmēr ieņem persona, kas sēž pie stūres. Palīgsistēmas ir paredzētas tikai tam, lai atvieglotu vadītāja darbu, tāpēc, braucot ar automobili, nedrīkst zaudēt uzmanību.

Mazie automobiļi „aug”

Biežākie jautājumi par kompaktklases automašīnām saistās arī ar to ietiepību. Vai tajos iespējams ērti braukt trijatā, četratā? Vai dodoties garākā ceļojumā, vai izbraucot pie dabas, bagāžniekā pietiks vietas visām nepieciešamajām mantām? Vai pietiks vietas mājdzīvniekiem?

Volkswagen pārstāve norāda, ka ir reizes, kad pircēji pārliecinās par automobiļa ietilpību, paši to izmēģinot savām vajadzībām. Piemēram, jauna ģimene paņem līdzi bērnu ratiņus un pārbauda, vai tie ietilpst automobiļa bagāžniekā. Kaut arī no ārpuses šie automobiļi var likties nelieli, vietas tajos pietiek. Automobiļu lielums un plašums ar katru jaunāko modeli palielinās, tādēļ dažus par „mazajiem” sauktos modeļus vairs tā nevar dēvēt.

„Piemēram, jaunā Polo garums jau pārsniedz četrus metrus, kas padara to izmērā līdzīgu ceturtās paaudzes Golf, līdz ar to tas tiešām nav mazs. Vispārīgi runājot, tas ir mīts, ka mazā automobilī nekas neietilpst — ar to iespējams ļoti ērti ceļot divatā un tajā pietiks vietas visām ceļojumam nepieciešamajām mantām. Esam novērojuši, ka pircēji arvien biežāk izvērtē savas vajadzības un nepakļaujas iepriekšējiem stereotipiem. Nereti, kad pircēja vēlmes un vajadzības tiek rūpīgi izvērtētas, priekšroka tiek dota mazāka izmēra modelim, līdz ar to arī ietaupot naudu,” uzsver Edīte Mača.

Vilks jēra kažokā

Pastāv uzskats, ka kompaktklases automobiļos tiek uzstādīti mazāki dzinēji, tāpēc tiem trūkstot jaudas. Ja agrāk ierasti bija 1,8 vai 2 litru tilpuma dzinēji, tad šobrīd arvien biežāk automobiļos tiek uzstādīti 1,2 litru vai 1 litra tilpuma dzinēji.

„Ir autovadītāji, kuri vēlas pārliecināties par kompaktās klases automobiļa spējām un to, ka kalnā tas nebūs jāstumj pašam. Visu atrisina testa brauciens. Astoņi no desmit šaubas izteikušajiem autovadītājiem ir pārsteigti, ka mazās kubatūras dzinējam ir tik liela jauda,” saka Volkswagen pārstāve.

Dzinēji kļūst ne vien mazāki, bet arī ekonomiskāki un videi draudzīgāki. Piemēram, Polo modelis ar viena litra (95 ZS) dzinēju un septiņu ātrumu automātisko ātrumkārbu vidēji patērē tikai 4,6 litrus degvielas uz simts kilometriem, bet vidē nonāk tikai 105 g/km CO2.

Asāku izjūtu cienītāji var izvēlēties automobiļus ar jaudīgākiem dzinējiem. Jaunās paaudzes Polo GTI ir divu litru (200 ZS) tiešās iesmidzināšanas benzīna dzinējs ar turbokompresoru un automātisko ātrumkārbu, kas sasniedz līdz 100 km/h tikai 6,7 sekundēs, bet tā maksimālais ātrums ir 237 km/h. Neskatoties uz to, mūsdienu tehnoloģijas šo automobili padara ekonomisku — tā vidējais degvielas patēriņš ir tikai 5,9 l/100 km (134 g/km CO2).

„Iepazīstot kompaktās klases auto iespējas un aprīkojumu, šaubas par to jaudu, drošību, ietilpību vai citām īpašībām izzūd. Kompaktās klases automobilis kļūst ātrs, ērts un drošs. Izvērtējot to ekonomiskumu un cenu, mainās ne viena vien pircēja plāni,” uzsver Volkswagen pārstāve.

 
Visi komentāri
 
viencexperc 22.novembris 2017 11:05
8 21 Atbildēt

Ko tad šis raksts apgāž? Kaut vienu mītu apgāž? Nē.

1) Mazie auto NAV ekonomiskāki. Patēriņš ir tāds pats kā lielākiem. Nodokļus arī jau sen kā rēķina pēc co, nevis auto masas.

Visi tie mazlitrāžas sūdi ļoti daudz tērē pilsētā, jo lai uzņemtu ātrumu, dzinējam jāstrādā pie lielākiem apgriezieniem. Bet pat ja nedaudz ieekonomē, tad to ar uzviju notriec izbraucot uz šosejas. Jo virs 90kmh, tam patēriņs kļūst lielāks, kā normāliem motoriem.

2) Mazie auto nav drošāki. Pat t rakstīts, ka polo ir drošākais SAVĀ KLASĒ.

3) Mazos auto var aprīkot ar jaudīgu motoru, bet braukšanas bauda nav tāda kā lieliem auto.

Jo mazs auto ir īss, salīdzinoši augsts, šaurs, tāpēc lēkā, kratās un nav tik stabils uz ceļa.

viencexperc 22.novembris 2017 11:14
10 1 Atbildēt

4) Un par parkošanos:

Ja cilvēks nemāk parkoties, tad nemāk ne ar mazu, ne ar lielu. Cik es esmu redzējis, kā arī internetā bildēs un video skatoties, sliktāk parkojas tieši mazo auto braucēji. Cilvēks nemāk braukt, tāpēc pērk mazu, jo domā, ka būs vieglāk. Bet ņifiga.

Turklāt, kompakto auto un normālo auto gabarīti atšķiras minimāli.

Piemēram, gopņiku mīlulis BMW - 3.ā sērija, ir tikai par 30 cm īsāka, kā piektā.Piekabes āķis ir puse no šī attāluma. Viena cilvēka pēda ir gandrīz 30 cm.

ak 22.novembris 2017 15:20
2 0 Atbildēt

Pilnīgi piekrītu. Raksta valodā izmantoti mārketinga triki, lai iestāstītu maza auto pircējam, ka kaķis tā pati lauva vien ir, tik pat liels, un tik pat stiprs, bet gaļu ēd mazāk.

felix65 22.novembris 2017 17:54
0 0 Atbildēt

Šur tur Tev taisnība, šur tur nē. Patēriņš ir mazāks par litru- diviem, ja salīdzina ar kompaktklasi, bet par šoseju Tev taisnība. Labāk pieturēties pie 90. Braukšanas bauda atkarīga no tā, kādā stāvoklī ir piekare un cik liela riteņu bāze. C korsai un 4jam golfam tā ir gandrīz vienāda. Vietas salonā arī gandrīz tik pat. Viss atkarīgs no tā, kur tu pārsvarā brauc- pa pilsētu, vai pa šoseju. Ja pa šoseju, tad protams mazo klasi labāk neizvēlēties.

viencexperc 22.novembris 2017 11:20
8 13 Atbildēt

rakstā rakstīts: "Vispārīgi runājot, tas ir mīts, ka mazā automobilī nekas neietilpst — ar to iespējams ļoti ērti ceļot divatā un tajā pietiks vietas visām ceļojumam nepieciešamajām mantām..."

Atslēgas vārds ir "Divatā". Bet es tos saucu par vienvietīgiem, tāpēc, ka tas nav normāli, ka tu sēdi pie stūres, bet elkoņturi ja tāds ir, jo maziem tie ir ļoti reti) dali ar blakussēdētāju.

DALJNOBOJS 22.novembris 2017 11:38
5 0 Atbildēt

Priekš manis mazauto ir Vilcējs bez puspiekabes.

ZAZ961 22.novembris 2017 14:46
4 1 Atbildēt

Naudiņu arī var nopelnīt ļaujot dīzeļdzinēju izmešu skandālā iesaistītā ražotāja pārstāvim neuzbāzīgi reklamēt savu preci.

GTD2 22.novembris 2017 15:04
2 0 Atbildēt

nu ja Polo , prezentē kā kompktklases auto,tad laikam golps, ja razo ar passaatu uz vienas platformas tagad ir vidējas klases, tad šim sanaak, konkureet Auris un Astru, nu švakas izredzes. Un kādu modeli tad vw prezentēs mazajā klasē? Up ,ir Mikro klases auto.Tad corsai un Yarim visspēcīgākais konkurents vair nav?

Pļurkt 22.novembris 2017 17:47
3 1 Atbildēt

Vienīgais ko noteikti var saekonomēt pērkot mazu auto ir uz radipuļķa rēķina.

Ausis tā pat ar ceļiem ir aizspiestas = radipiļķi nevajag!!

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Kāpēc ir tik svarīgi noteikt atbilstošu ātrumu satiksmes organizēšanai? Ceļa zīmes 110 km/h piemērs (+ VIDEO) 6

iAutolv skaidro, kādēļ arī tik nelielā satiksmes nogrieznī kāds ir Rīgas-Jūrmalas šosejas posms, nepieciešams savlaicīgi mainīt noteikto maksimālo ātrumu un kādēļ dažkārt lielāks ātrums nozīmē mazāku agresiju uz ceļa. Lasīt vairāk

 

Ko dara šī tehnika? (+ VIDEO) 5

Kravas auto ar piekabi kaut ko vienmērīgi izkaisa uz ceļa. Vai varētu būt, ka šādi ātrā un vienkāršā veidā tiek atjaunots ceļa segums? Lasīt vairāk

 

Tikai tagad Latvijas Valsts ceļi atjauno 110 km/h uz Rīgas - Jūrmalas šosejas 30.04.2024 (+ VIDEO) 18

iAutolv konstatē, ka aprīļa pēdējā dienā situācija uz Rīgas-Jūrmalas šosejas izmainījusies un tagad maksimālais atļautais ātrums ir 110 km/h. Lasīt vairāk

 

Tiesai būs vēlreiz jāskata lieta par bēgšanu no policijas pirms 5 gadiem (+ VIDEO) 3

Tiesai atkārtoti būs jāizskata krimināllieta, kurā pirms aptuveni pieciem gadiem kāds autovadītājs narkotisko vielu reibumā bēga no policijas. Pakaļdzīšanās laikā – no Rīgas līdz Ogrei – cieta vairāki likumsargi. Bēgošo autovadītāju izdevās apturēt, tikai lietojot šaujamieroci. Un tieši ar vīrieša ievainošanu galvā saistīts Augstākās tiesas Senāta lēmums, kas paredz daļēji atcelt zemākās instances tiesas lemto, ka vīrietim par izdarīto jāizcieš piecarpus gadu cietumsods. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti