Sešas lielākās problēmas, ar kurām autovadītāji saskarās gada tumšajā laikā 5

 

Foto: Publicitātes attēls

SIA Communications & Strategies | 25.februāris 2021 13:04

Puse respondentu atzinuši, ka gājēji bez atstarotājiem ir lielākā problēma uz ceļa gada tumšajā laikā, savukārt kā otra populārākā problēma uz ceļa norādīti neredzami velobraucēji – tā atzinuši 37% respondentu, liecina “GO atbildīgas braukšanas indekss” dati.

Pētījumā izvirzītas sešas zināmākās situācijas ar kurām autovadītāji saskarās uz ceļa gada tumšajā laikā un tika aicināti tās sarindot pēc prioritātēm – no lielākās uz mazāko problēmjautājumu.

Arī CSDD provizoriskie ceļu satiksmes negadījumu dati par 2020. gadu skaidri iezīmē šo problēmu, jo statistika ir skarba – bojā gājušo velosipēdistu (un skrejriteņu vadītāju) skaits ir dubultojies (no 9 uz 18), ievainoto skaits ir pieaudzis par 9% (no 613 uz 668). Kopumā cietušo skaits (bojā gājušie un ievainotie) audzis par 10,3% (no 622 uz 686), salīdzinot ar 2019. gada datiem.

“Gada tumšais laiks, īpaši periodi bez sniega, ir bīstamākais laiks autovadītājiem. Intensīvākās satiksmes laikā (rītos un vakaros) ir tumšs, redzamība ir ļoti apgrūtināta, īpaši, ja vēl ir nokrišņi, migla, lielas temperatūras svārstības. Līdz ar to, visiem satiksmes dalībniekiem šādos laikapstākļos ir jābūt ļoti uzmanīgiem. Autovadītājiem ir jāsagatavo automašīnas (logu slotiņu kvalitāte, strādājoši un noregulēti lukturi utml.) un jābūt pašiem gataviem pārvietoties šajā periodā,” situāciju komentē DBS Autoskolas direktors Jānis Vanks.

Vairāk nekā ceturtā daļa, jeb 28% autovadītāju trešajā vietā ierindojuši meža dzīvniekus, kuri izskrien uz ceļa. Šajā jautājumā gan viedokļi ļoti dalās, jo atlikušie 72% respondentu sadalījušies līdzīgās daļās, ierindojot šo gan kā primāro problēmu uz ceļa (tā norādījuši 12%), gan atstājot to pēdējā vietā (14%).

“Mūsu uzņēmuma darbības specifika pieprasa ļoti precīzas un laicīgas piegādes klientiem, ko noteikti ietekmē arī laikapstākļi un citi ārējie ietekmējošie faktori. Ņemot vērā, ka mums darbinieki ir pa visu Latviju, mūsu gadījumā katrā reģionā var atšķirties būtiskākais izaicinājums – vienā reģionā atzīst melno ledu, citā – iespēju sastapties ar meža zvēru. Satiksme un drošība uz ceļa ir mūsu augstākā prioritāte, tāpēc sadarbībā ar DBS Autoskolu organizējam drošas braukšanas apmācības, lai mūsu kolēģi apgūtu jaunas vai atsvaidzinātu jau esošās zināšanas,” uzsver bezalkoholiskā alus “GO” komunikācijas vadītājs Toms Kursītis.

Tai pat laikā atbildot uz jautājumu, vai ir gadījies saskarties uz ceļa ar meža dzīvnieku gandrīz puse (49%) norādījuši, ka jā, taču no sadursmes izdevās izvairīties. 32% atbildējuši, ka nē, taču dati skaidri parāda, ka sadursmju skaits stipri atšķiras atkarībā no reģiona, kurā respondents dzīvo. Proti – ar meža dzīvniekiem uz ceļa vispār nav saskārušies 43% rīdzinieku, 32% citu lielo pilsētu iedzīvotāji, mazākās pilsētās šis skaitlis samazinās līdz 28%, savukārt lauku reģionos – līdz 19%, kas nozīmē divreiz vairāk sadursmju, salīdzinot ar Rīgas datiem. 

Savukārt 12% piedzīvojuši sadursmi, kurā cieta dzīvnieks. 7% autovadītāju sadursme notikusi, taču tajā neviens necieta un 1% respondentu atbildējuši, ka ir saskārušies uz ceļa ar meža dzīvnieku un sadursmē cietis kāds no automašīnā braucošajiem.

Ceturto – piekto vietu ar līdzīgiem rezultātiem dala apledojuši ceļi, jeb melnais ledus ar sliktu redzamību laikapstākļu dēļ (putenis, lietus, migla, utt.) Vairāk nekā puse (55%) autovadītāju akvaplanēšanu atzīmējuši kā vismazāko problēmu uz ceļa no uzskaitītajām, 26% atzīmēja to kā priekšpēdējo no uzskaitītajām problēmām, pārliecinoši norādot uz tās zemo aktualitāti, salīdzinot ar citām.

 “Mazāk aizsargātajiem satiksmes dalībniekiem ir pašiem jāpadomā, pirmkārt, par sevi un savu drošību. Un galvenās lietas ir atbilstošs apģērbs – jo gaišāks vai spilgtāks, jo labāk un atstarotāju lietošana (vai kādas gaismas ierīces, piemēram lampiņas mobilajā telefonā). Tāpat arī ir jāpārliecinās, ka tuvojošās automašīnas vadītājs viņus ir pamanījis. Tas attiecās arī uz it kā drošajām, apgaismotajām gājēju pārejām. Ir jābūt pārliecībai, ka automašīna jūs ir pamanījusi un paspēs nobremzēt. Ja visi kopā attieksimies pret satiksmes drošību ar lielu atbildību, visiem būs drošāk. Taču arī akvaplanēšanas riski ir ļoti svarīgi. Ja līdz šim ar to nav sanācis saskarties vai tas netika pamanīts, jo nekas ļauns nenotika, riska nozīmīgums nesamazinās. Galvenā lieta, kas mazina akvaplanēšanas riskus ir kvalitatīvas un labā stāvoklī esošas riepas, kā arī izvairīšanās no braukšanas dziļās peļķēs, īpaši, ja ātrums ir virs 70 km/h,” uzsver J. Vanks.

“GO atbildīgas braukšanas indekss” ir bezalkoholiskā alus “GO” pētījums, kas tapis sadarbībā ar DBS autoskolu un pētījumu centru Norstat. Pētījumā piedalījās 712 Latvijas iedzīvotāji vecumā no 18 līdz 74 gadiem.

 
Visi komentāri
 
Vernons 25.februāris 2021 15:55
1 0 Atbildēt

Pateikšu priekšā ar ko sākt. Ir "Ceļu satiksmes Likuma" 19. pants "Pienākumi un tiesības", 1, 3. un 4. punkti noteic kārtību un secību kā darbosies CSN un kā katrs uz ceļa rīkosies!

25.februāris 2021 22:12
0 0 Atbildēt

jau jā, bet vicinot CSN pa gaisu nevar uzlabot satiksmes drošību.

Jāsprauž puļķis satiksmes dalībniekiem, tik ilgi kamēr tie nāks pie sajēgas. Dzīvniekiem nav jāsprauž, nelīdzēs. Galvenokārt, vadītājiem un mazliet gājējiem ar velobraucējiem.

uupis 26.februāris 2021 22:53
0 0 Atbildēt

Jā pareizi, pareizi vernons saka, ka vadītājam ir jāzina un jāievēro CSN, kā tas noteikts Ceļu satiksmes likuma 19. panta pirmajā daļā, tātad 25.3. ir PIENĀKUMS, kas jāpilda JEBKURĀ vietā un jebkurā laikā.

Ja vernons apgalvo ka 25.3 ir tukša skaņa, tad man ir jautājums – šis cilvēks atbalsta cilvēku nogalināšanu vai tomēr nē???

650 25.februāris 2021 18:36
0 0 Atbildēt

Jā.Šis ir interesanti.Autobraucēju forumā parādās aptaujas par "vīriešu" ēšanas paradumiem ar 12 komentāriem, bet lūk 712 tehniski orientēti indivīdi pa to laiku ir pamanījušies iesniegt savu Viedokli pavisam citā vietā un veidā.

Vakar biju uz savu galvu izbraucis nelielu līkumu. Atpakaļceļā īsti nebija ko darīt, tapc sāku Skaitīt.5km posmā starp ķekkavu un rīgu aizskaitīju līdz kādiem 15, tad man Apnika un es pārtraucu šo bezjēdzīgo nodarbi.Drusku vēlāk vakarā es nevarēju nociesties un Turpināju/skaitīt.Pie kādi 15 man atkal nojuka rēķini.Cerams, ka (kādureiz,varbūtt,iespējams,beidzott) ex perti un/vai vadošie dzimumšūnu kustības Uzraugi dos savus ieteikumus.Kā tas ir, kad plūsmā un tumsā itin mierīgi un massveidīgi tiek braukts ar vienu lukturi.Jā.

uupis 26.februāris 2021 22:45
0 0 Atbildēt

Tāds skats ka visi liek LIELU SKRŪVI uz CSN punktu 25.3. !!!!

Kas notiek ar sabiedrību? Vai tiešām ir nepieciešami kādi desmit krimināltiesātie par tīšu gājēju nogalināšanu? Tobiš nevis Ceļu satiksmes negadījums, bet transportlīdzekļa izmantošana tīšai slepkavībai vai tās mēģinājumam?

25. Transportlīdzekļa vadītājam ir šādi pienākumi:

25.3. darīt visu iespējamo, lai netiktu apdraudēti citi ceļu satiksmes dalībnieki, it sevišķi mazāk aizsargātie (gājēji un velosipēdu vadītāji);

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Vācijas autotirgus 1.ceturksnī – pieprasījums pēc e-auto auto nokrities, pēc hibrīdiem – audzis

KBA (federālās motorizēto transportlīdzekļu aģentūras) apkopotie dati liecina, ka arī trīs mēnešu griezumā pieprasījuma kritums pēc elektroautomobiļiem ir gana iespaidīgs. Lasīt vairāk

 

Valsts policija pastiprināti kontrolēs atļautā braukšanas ātruma ievērošanu (+ VIDEO) 3

No 15. līdz 21. aprīlim Eiropas Savienības dalībvalstīs organizē Eiropas ceļu policijas tīkla ROADPOL akciju "Atļautā braukšanas ātruma kontroles nedēļa". Akcijā piedalās arī Latvija, un Valsts policija 19. aprīlī organizē 24 stundu ātruma kontroles maratonu, kura laikā pastiprināti uzrauga atļautā braukšanas ātruma ievērošanu. Lasīt vairāk

 

Porsche pirms termiņa izbeidz 718 modeļa pārdošanu Eiropā 12

Par iemeslu modeļa izņemšanai no konfiguratora kļuva neatbilstība Eiropas kiberdrošības likumam. Lasīt vairāk

 

Vācijas autotirgus martā: elektriskie ar gandrīz 29% kritumu 17

Eiropas lielākajā jauno automobiļu tirgū 2024. gada marts izrādījies ne tas veiksmīgākais, sāpīgāko kritumu piedzīvojot pilnībā elektrisko auto segmentam. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti