Braukšanas paradumi, kas palīdzēs ietaupīt degvielu 4

 

Foto: Publicitātes attēls

Gjensidige | 18.marts 2022 10:30

Degvielas cena mazumtirdzniecībā sasniegusi visu laiku augstāko līmeni Latvijā, kas raisījis daudzu autovadītāju bažas.

Cenu inflācija liek autovadītājiem ikdienā iemainīt savu automašīnu pret sabiedrisko transportu. Taču eksperti ir pārliecināti – lai ietaupītu, pietiek vien ar dažu braukšanas paradumu maiņu. Gjensidige Latvija ir apkopojusi galvenos faktorus, kas ietekmē degvielas patēriņu, kā arī ieteikumus, kā to ietaupīt.

2022. gada februārī praktiski visu tirdzniecības nozaru cenas Eiropā un Latvijā,  tostarp arī degvielas, ir sākušas manāmi kāpt. Daļa cilvēku apsver automašīnas iegādi, kas patērē mazāk degvielas – hibrīdus vai pat elektroauto. Savukārt liela daļa sabiedrības apsver domu automašīnas lietot retāk, biežāk pārvietojoties ar sabiedrisko transportu. Taču patiesībā, neskatoties uz to, cik nolietots un vecs ir auto, pastāv vairāki veidi, kā ietaupīt degvielu – sākot ar ekonomiski pamatotu pārvietošanās līdzekļa izvēli un beidzot ar savu braukšanas iemaņu attīstīšanu un maiņu.

Parūpējies par sava auto tehnisko un fizisko stāvokli

Vislielākais degvielas dedzinātājs ir neatbilstošs auto tehniskais stāvoklis. Netīrs dzinējs krietni palielina degvielas patēriņu. Arī netīrs gaisa filtrs ierobežo gaisa ieplūdi, ierobežojot dzinēja veiktspēju un ekonomiju. Ieteicams regulāri pārbaudīt, automašīnas riepu spiedienu. Ja tas būs neatbilstošs, degvielas patēriņš var palielināties līdz puslitram uz 100 kilometriem. Uz katra automobiļa ir uzlīme, kas norāda nepieciešamo riepu spiedienam konkrētajam auto.

Arī automašīnas svars ir viens no būtiskākajiem rādītājiem, kas ietekmē degvielas patēriņu. Tādēļ svarīgi nevajadzīgas lietas atstāt mājās. Arī neizmantotais velosipēdu stiprinājums un jumta bagāžnieks katru dienu noēd pāris centus. Noņemot šīs lietas no automašīnas jumta, gada laikā ir iespējams ietaupīt līdz pat 10-20% no degvielas patēriņa. Pastiprināta uzmanība būtu jāpievērš arī tam, lai automašīnā atrastos tikai nepieciešamās lietas, jo der atcerēties, ka katri 50 kg palielina degvielas patēriņu par aptuveni 2%. Tas nozīmē, ka, ja tas vēl nav izdarīts, automašīna būtu jāatbrīvo no rezerves riepām un citiem smagiem priekšmetiem bagāžas nodalījumā un virs tā.

Racionālāka braukšana

Vēja pretestība palielina degvielas patēriņu, tādēļ svarīgi, braucot ar auto lielā ātrumā, centies turēt logus aizvērtus. Šī tendence paliek arvien aktuālāka līdz ar saulainajām pavasara dienām, šoferiem izvēloties pavadīt braucienu ar nedaudz vai pat pilnībā atvērtu logu vai lūku.

Lai mazāk patērētu degvielu, pēc iespējas jāizvairās no straujas bremzēšanas un ātruma uzņemšanas. Lai izvairītos no straujas bremzēšanas, priekšā esošo ceļu ir nepieciešams laikus pārredzēt. Šim nolūkam ir iespējams vadīties pēc priekšā braucošajām automašīnām, kas, piemēram, bedres, guļošos policistus vai ātruma samazinājuma zīmes pamana agrāk nekā jūs. Līdz, ar ko ir jāatceras zelta likums – jo mazāk braukšanas laikā ir nepieciešamība bremzēt vai strauji uzņemt ātrumu, jo mazāks ir degvielas patēriņš. Ja satiksme ir intensīva, brauc vienmērīgi un izvairies no ātras braukšanas, lai varētu pietuvoties priekšā esošajai automašīnai, pēc tam strauji nebremzējot.

“Tā kā strauja bremzēšana un ātruma uzņemšana biežāk ir sastopama tieši pilsētas centrā, savukārt distances, kas pilsētā ikdienā tiek šķērsotas visbiežāk nav lielas, iespējams, racionālāk ir izvēlēties citu pārvietošanās līdzekli, piemēram, velosipēdu vai skrejriteni. Tas ļaus ne tikai ietaupīt degvielu, bet arī mazinās piesārņojumu pilsētā un ļaus izbaudīt silto pavasari, kas tuvojas straujiem soļiem,” uzsver Gjensidige Latvija Transportlīdzekļu atlīdzības grupas vadītājs Andris Balodis.

Savukārt braucot pa šoseju degvielu ir iespējams ietaupīt, pielietojot kruīza kontroli.  Kruīza kontrole var palīdzēt ietaupīt vidēji 7–14% degvielas, pateicoties tās spējai uzturēt nemainīgu ātrumu. Taču ir jāpatur prātā, ka kruīza kontrole taupa degvielu tikai tad, ja to pielieto uz vienmērīga ceļa, kur nav satiksmes sastrēgumu, kā arī vienmērīgi braucot augšup vai lejup. Tomēr, braucot ceļu, kas pastāvīgi maina virzienu vai ir ar ļoti straujiem slīpumiem, kruīza kontroles funkciju ir ieteicams, jo tā tieši otrādi – liks jums vairāk spiest bremzes pedāli un tādējādi arī patērēs vairāk degvielas.

 
4 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
Kristaps 18.marts 2022 11:12
4 2 Atbildēt

Vislabākais ieteikums kas strādā - atstāt auto un slinkumu mājā!!! Nebaidīties iet ar kājām un/vai sabiedrisko izmantošana.

Personīgi jau 4mēn esmu pārsēdies uz šādu shēmu, kad degviela paaugstinajās virs 1.30€/L un ja menesī tīri uz darbu-atpakaļ nodega ~110L degviela, tad tagad vilcienu meneša aboniments un 2.2km gājiens līdz darbam man makā ietaupa vismaz 230€ MENESĪ!

Ko varu izmantot savām/ģimenes vajadzībām, nevis vajadzībai lai nokļūtu uz darbu!

Ar 18.marts 2022 18:39
3 3 Atbildēt

šausmām atceros to laiku kas tika izniekots vilcienā un ceļā uz no tā.

80 18.marts 2022 19:33
1 1 Atbildēt

Max ātrums uz šosejas 80km/st. Tas ir optimālais kruīza ātrums no patēriņa viedokļa.

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Unikālais 48 cilindru motocikls pārdots par 107 000 eiro

Noslēgusies Bonhams izsole, kurā tika pārdots pasaulē vienīgais 48 cilindru motocikls. Lasīt vairāk

 

Kā izskatījās iepriekšējie visu paaudžu Dacia Duster... un tagad jaunais trešās paaudzes modelis (+ VIDEO)

iAuto.lv iepazīst jaunās paaudzes Dacia Duster, pie viena parādot visas Duster modeļu paaudzes evolūciju vairāk nekā desmit gadu garumā. Lasīt vairāk

 

Līdz 1400 eiro - deputāti spriedīs par sodu pastiprināšanu ceļu satiksmē 22

Saeimas Juridiskajā komisijā šodien plānots spriest par sodu pastiprināšanu par pārkāpumiem ceļu satiksmes jomā. Lasīt vairāk

 

Japāņu Bavārija. Pirmais ieskats Mazda CX-80 salonā (+VIDEO)

Vai atminaties, kad pēdējo reizi sastapāties ar pa īstam lielu Mazda markas automašīnu? Līdz šim lielākais japāņu ražotāja modelis Eiropā saucas CX-80, un TV Autoziņām radās unikāla iespēja iepazīties ar septiņvietīgo krosoveru Mazda R&D centrā Vācijā. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti