Top 5: ieteikumi savlaicīgai automašīnas sagatavošanai aukstajai sezonai 3

 

Foto: Pexels.com

Līga Kleina | 22.septembris 2022 14:50

Iestājoties rudenīgiem laikapstākļiem, ir īstais mirklis laicīgi parūpēties par savu četru riteņu draugu, lai par to drudžaini nebūtu jādomā pēdējā brīdī, kad sniegs un aukstums jau ir sasniedzis Latviju.

Kā pārbaudīt, vai jūsu automašīna ir gatava skarbiem laikapstākļiem, lai pārvietošanās ar auto vienmēr būtu droša, stāsta “Longo Latvia” tirdzniecības vadītājs Jānis Vīndedzis.

Vissezonas vai tomēr ziemas? Ņemot vērā, ka ziemas pēdējās gados nav bijušas bargas, daudzi tagad dod priekšroku “vissezonas” riepām, lai gan eksperti vienbalsīgi iesaka izvēlēties ziemas un vasaras riepas, jo tās ir vairāk piemērotas katra gadalaika laikapstākļiem. Laba auto saķere ar ceļa segumu – ir ārkārtīgi svarīga, tāpēc ir būtiski nepalaist garām brīdi, kad riepas ir jānomaina. “Tāpat servisā ir jāpārbauda arī riteņu savirze, pretējā gadījumā riepas nolietosies nevienmērīgi un ļoti ātri, un jaunas nāksies pirkt ātrāk nekā gribētos,” iesaka J. Vīndedzis.

Eksperti atgādina arī par riepu spiediena pārbaudi: “Svarīgi ir vismaz reizi mēnesī pārbaudīt, vai spiediens riepās ir pietiekams. Normu konkrētai automašīnai apzīmē ar saīsinājumu “PSI” to var atrast uz uzlīmes auto durvju ailē,” skaidro speciālists, piebilstot, ka spiediens riepās var pazemināties, kad gaiss kļūst strauji vēsāks 10 grādu robežās. Spiediena samazināšanās rezultātā pieaug risks, ka auto nenoturēsies stabili uz ceļa, turklāt palielinās degvielas patēriņš.

Latvijas likumdošana nosaka, ka no 1. decembra līdz 1. martam privātajiem vieglajiem automobiļiem jābūt aprīkotiem ar ziemas riepām ar protektoru vismaz 4 mm dziļumā. Der atcerēties, ka jaunām riepām tas ir 8-10 mm, kas nodrošina vislabāko saķeri ar ceļa segumu, bet iekļūstot ceļu satiksmes negadījumā ar riepām, kam protektors ir zem 4 mm, apdrošinātāji var atteikt apdrošināšanas atlīdzības izmaksu. Nianse – ziemas riepas nodilst nevienmērīgi, tāpēc protektors jāmēra dažādos katras riepas punktos.

Kā nepalikt autostāvvietā visu auksto sezonu? Kurš gan nav dzirdējis stāstu par to, ka “dīzeļdzinējus ziemā nevar iedarbināt”! Patiesībā šāds liktenis var piemeklēt jebkuru automašīnu, kurai jau ir vecs akumulators, un degvielas veids to nekādi neietekmē. Aukstā laikā jauda ievērojami samazinās, tāpēc ieteicams doties uz servisu un laikus pārbaudīt, vai jūsu akumulators ir gatavs gaidāmajai ziemai.

Ja līdz servisam nokļūt ir problemātiski un naktis jau paliek aukstas, var veikt mini testu: atstāj auto ar izslēgtu motoru un ieslēgtām gaismām 10 minūtes, pēc tam iedarbina. Ja tas sagādā grūtības, iespējams, būs jādomā par jauna akumulatora iegādi.

Asa sižeta loterija – vai no rīta varēsiet atvērt sava auto durvis? Liels gaisa mitrums, mainīgi laikapstākļi, salnas un dažkārt pat nekvalitatīva auto mazgāšana no rīta var izraisīt to, ka automašīnas durvis vienkārši neveras vaļā. Lai no tā izvairītos, blīvgumijas jāapstrādā ar silikonu, kas nopērkams auto piederumu veikalos.

“Tāpat iesaku pārklāt visu auto ar vasku, jo tas palīdzēs aizsargāt transportlīdzekli no sāls un ceļa netīrumu kaitīgās ietekmes. Rudens – īstais laiks, kad ķerties klāt šim jautājumam, kamēr vēl nav sācies slapjdraņķis. “

Vai redzamība ir laba un priekšējie lukturi ir pareizi noregulēti? Gaidot lietu un sniegputeni, vērts pārbaudīt slotiņas – vai tās labi tīra vējstiklu. Ja tās sāk čīkstēt, tad pienācis laiks tās nomainīt. Tāpat pārliecinieties, vai stiklā un spoguļos nav sīkas plaisas, kas samazinās redzamību un var pat izraisīt stikla sadrupšanu.

Nepieciešams arī noregulēt priekšējos lukturus, lai tie pareizā leņķī apgaismotu ceļu, tādējādi atvieglojot braukšanu vadītājam un neapžilbinot pretējā virzienā braucošos autovadītājus. Vasarā bieži par to neaizdomājamies, bet rudenī un ziemā, kad dienas gaišais laiks ir īss, problēmas ar lukturiem ir – nopietns traucēklis vadītājam, eksperts norāda.

“Iesaku arī vēlreiz pārbaudīt bremžu signālus. Ja tie ir slikti redzami, aizmugurē braucošais auto var nepaspēt laikus nobremzēt, un rezultātā cietīs visi,” komentē J. Vīndedzis.  

Kam vajadzētu būt automašīnā “katram gadījumam”? Automašīnā jābūt 8 pamata lietām: logu tīrīšanas skrāpim, siltiem cimdiem, dzesēšanas un logu tīrīšanas šķidrumiem aukstam laikam, akumulatora starta vadiem (to šķērsgriezuma laukumam jābūt vismaz 8 kvadrātmilimetriem), sakabes virvei ar sarkanu brīdinājuma karodziņu, slēdzeņu atkausētājam un atstarojošai vestei.

Vienlaikus atcerieties pamatlikumu ziemā: labāk pilna bāka nekā pustukša, jo tas samazina kondensāta rašanās iespēju, kas sasalstot, var traucēt dzinēja darbībai. Noteikti arī jāizvēlas ziemai atbilstoša un kvalitatīva degviela (tiem auto, kam tāda paredzēta).

Neatlieciet auto sagatavošanu ziemai līdz pirmajam nopietnajam sniegam – labāk sagatavoties laikus, kamēr to atļauj gan daba, gan laiks.

 
Visi komentāri
 
Opis 22.septembris 2022 16:08
1 0 Atbildēt

Es savam auto nopirku dūnu segu. Jūs jau zināt, pensionāru TV veikalā reklamē katru dienu.

Jo 22.septembris 2022 18:17
2 1 Atbildēt

Jā, jā, pēdējais laiks pāriet uz trim riepu(disku) komplektiem. Pie reizes ziemas stiklu ielikt.

Pie viena jaunu auto ieķert, ha.

(Ja "mērkaķis ar granātu" ieslēgs kodolziemu, tad vasaras kompl. gan varēs izmest un nebūs nekādas globālas sasilšanas...)

Tikai jāapdomā labi, kur un kas atradīsies, citādi slēdzeņu atkausēšanas līdzeklis iekšpus aizsaluša automobiļa nebūs gan līdzētājs...

Tā reāli šobrīd tiešām būtu sākt ar durvju, vāku blīvgumiju apstrādi, kamēr dienas vidū silti un saulaini gar auto darboties.

viencexperc 22.septembris 2022 18:41
1 1 Atbildēt

mērkaķis ir tas, kurš tic kodolziemai 50 gadus pēc tam, kad tika pierādīts, ka tas ir mīts.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Krievijas autotirgus “ķīnizācija”

Krievijas automobiļu tirgu pārņem Ķīnas autobūve, Krievijas ražotāji nespēj konkurēt ar lielā Austrumu kaimiņa piedāvājumu. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Visu laiku labākais VW Passat? (+VIDEO) 13

Jaunais Volkswagen Passat bija un ir gada gaidītākais D segmenta modelis, kas turpmāk būs tikai universāļa izpildījumā. Pats galvenais, ka jaunais Passat būs ļoti “gardi” aprīkots un tas lieliski brauks. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām jauno Toyota C-HR PHEV (+VIDEO) 1

Jaunais Toyota C-HR ir lielāks, greznāks un jaudīgāks par iepriekšējo, turklāt tagad tam ir arī lādējamā hibrīda versija. TV Autoziņām bija izdevība iepazīties ar šo C-HR modeli testa braucienos Francijā. Lasīt vairāk

 

Šis hibrīds nav tas hibrīds. Kā atšķiras elektrificētie auto? (+VIDEO) 2

Daudzzīmolu auto dīleris Autohalle tagad saucas Auto Bassadone. Šoreiz sadarbībā ar AB servisa tehnisko speciālistu Edgaru Lulli salīdzināsim trīs veidu pašuzlādes hibrīdus - Opel mikrohibrīdu, Alfa Romeo vieglo jeb mild hybrid kā arī pavisam īstu Hyundai pašuzlādes hibrīdu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti