Lietots auto no Vācijas ne vienmēr braucis pa Vācijas ceļiem - iAuto

Lietots auto no Vācijas ne vienmēr braucis pa Vācijas ceļiem 8

 
CarVertical | 11.aprīlis 2023 13:54

Vācu lietoto auto tirgus paradokss: daudzas mašīnas importē, lai pārdotu.

Gadu gaitā Vācija ir kļuvusi par populārāko vietu, kur meklēt lietotu auto. Vācu automašīnas ir it īpaši iekārotas Austrumeiropā, kur bieži uzskata, ka Rietumvalstu spēkratiem nav nekādu trūkumu vai slēptu bojājumu. Pēc Vācijas Federālās Satiksmes ministrijas datiem ik gadu citās valstīs tiek no pārreģistrēti apmēram divi miljonu vācu lietoto auto. Dažās valstīs no Vācijas ievesto mašīnu īpatsvars pārsniedz pat 50 %.

Taču Vācijas lietoto auto tirgū ir pastāv zināms paradokss – daļa no šiem spēkratiem nemaz nav pārvietojušies pa Vācijas autoceļiem.

Vācijā pārdotais auto var būt importēts no citas valsts

Populārākajās auto sludinājumu vietnēs Vācijā ir publicēti vairāki miljoni spēkratu, kas ir krietni vairāk, nekā citās Eiropas valstīs. Taču daļa sludinājumos publicētās automašīnas var būt ievestas arī no citām valstīm.

Pēc automašīnu vēstures izpētes uzņēmuma “carVertical” datiem, 4,3 % Vācijā tirdzniecībā esošo auto nekad nav lietoti uz Berlīnes, Minhenes vai Hamburgas ceļiem. Pat ne uz “autobāņiem”, jo tās ir ievestas no citām valstīm. Populārākās valstis, kurās iepriekš reģistrēti auto, pirms tie ievesti Vācijā – Itālija (16,7 % gadījumu), Francija (12,7 %), ASV (10,6 %), Beļģija (9,1 %) un Rumānija (5,1 %).

Tā vietā, lai iegādātos Vācijas tirgum paredzētu auto, pircēji riskē iegūt automašīnu, kas ir ievesta no citas valsts. Ja pārdevējs slēpj automašīnas izcelsmi, tā var būt visai sliktā tehniskā stāvoklī. Zemas kvalitātes remonts, augsts nobraukums un slēpti bojājumi ir biežākie iemesli, kādēļ pārdevēji slēpj automašīnas pagātni un cenšas to pārdot citviet. Ņemot vērā, ka valstis bieži vien neapmainās ar automobiļu vēstures datiem, starpvalstu krāpniecības gadījumus ir grūtāk konstatēt.

“4,3 % Vācijas mašīnu ir reģistrēti dati arī no citām valstīm. Esam pamanījuši, ka cilvēki pārdod dārgus auto modeļus Vācijā, bet, balstoties uz mūsu datiem, novērojams, ka daļa no tiem nekad nav pārvietojušies pa Vācijas autoceļiem. Šādi tiek izveidota ilūzija, ka pērkat labi koptu vācu auto, lai arī patiesībā tas ir ievests no Itālijas, Francijas vai Rumānijas,” paskaidro Mats Buzelis (Matas Buzelis), “carVertical” komunikācijas vadītājs un autobūves eksperts.

Kāpēc Austrumeiropas auto pircēji un pārdevēji iekāro mašīnas no Vācijas?
Pēc M. Buzeļa teiktā, pateicoties jaunu automašīnu nepieejamībai, augstas kvalitātes modeļu nonākšana lietotu auto tirgū var būt apgrūtināta. Šī iemesla dēļ pārdevēji cenšas notirgot savus automobiļus, tos reklamējot Vācijā, ņemot vērā šīs valsts lielo iedzīvotāju skaitu. Ja kāds nespēj pārdot savu spēkratu Čehijā vai Rumānijā, var tikt “izmēģināta roka” to pārdot citviet.

Vācija jau izsenis piesaista Austrumeiropas auto pircējus – jau kopš Padomju Savienības okupācijas. Tobrīd Krievijā tika ražotas automašīnas sliktā tehniskā stāvoklī bez atbilstošas kvalitātes, komforta un uzticamības. Tādēļ tobrīd bija izteikta vēlme pēc importētām mašīnām. Un Vācija bija vēlmju augšgalā.

Ir izplatīts zināms mīts, ka Vācijā autobraucēji pērk jaunākas, labāk aprīkotas un dārgākas automašīnas, tajā pašā laikā strikti ievērojot ražotāju ieteikumus spēkratu ekspluatācijā. Taču patiesībā šāds mīts var aptumšot cilvēku prātus un mudināt iegādāties auto, neieskatoties tā vēstures atskaitē, vai arī nepaviesojoties pie kvalificēta mehāniķa tehniskā stāvokļa novērtēšanai.

 
8 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
0pis 11.aprīlis 2023 15:31
3 2 Atbildēt

Pensionāru ir daudz. Tikai ja agrāk pensis sakrāja mersim, lai mūža nogali nobrauktu ar to un paliktu vēl mazbērniem, tad tagad brauc uz Āzijas valstīm kur dzīvošana krietni lētāka un pensionāram vieglāka.

srt 11.aprīlis 2023 14:33
2 1 Atbildēt

No LV jau n-tos gadus eksportē lietotos (mazlietotos, uzņēmumu un citus ar kautkādu vērtību) uz DE tirgu. Un ne jau pa vienam, lielākā partija bija 60 gab uzreiz. Pirms krīzes arī no RU eksportēja uz DE ne-RU ražotos auto.

JanJan 11.aprīlis 2023 14:45
1 0 Atbildēt

Nu cik tad ir to pensionāru un mācītāju? Skaidrs, ka tie auto beidzās.

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Ford Bronco būs arī Eiropā, taču – ne tāds kā ASV 3

2027. gadā Eiropas tirgū Ford modeļu piedāvājumu varētu papildināt jauns SUV ar nosaukumu Bronco, kas no tādā pat vārdā nosauktā aizokeāna radinieka diezgan būtiski atšķirsies. Lasīt vairāk

 

Gatava ziemai visu cauru gadu. Trīs Neste dīzeļdegvielas, kas nebaidās no sala (+ VIDEO) 3

Lielākajā daļā Latvijas iestājusies meteoroloģiskā ziema, un tai seko arī degvielas tirgotāji. Neste Latvija ziemas dīzeli tirgo jau kopš rudens. Lasīt vairāk

 

Mercedes gatavo G-klases kabrioletu (+ FOTO)

G-klases kabrioleta prototipi uzsākuši testu programmu, lai pārbaudītu jaunā modeļa spējas darboties visdažādākajos ceļu un klimatiskajos apstākļos. Lasīt vairāk

 

Tikai 63 visā pasaulē: Alfa Romeo ar Giulia un Stelvio Quadrifoglio Collezione modeļiem (+ FOTO) 7

Itālijas autoražotājs Alfa Romeo iepriecinās zīmola fanus ar īpašajiem Giulia un Stelvio Quadrifoglio kolekciju modeļiem, ko plānots laist klajā ekskluzīvā, ierobežotā skaita sērijā. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti