Lietots auto no Vācijas ne vienmēr braucis pa Vācijas ceļiem 8

 
CarVertical | 11.aprīlis 2023 13:54

Vācu lietoto auto tirgus paradokss: daudzas mašīnas importē, lai pārdotu.

Gadu gaitā Vācija ir kļuvusi par populārāko vietu, kur meklēt lietotu auto. Vācu automašīnas ir it īpaši iekārotas Austrumeiropā, kur bieži uzskata, ka Rietumvalstu spēkratiem nav nekādu trūkumu vai slēptu bojājumu. Pēc Vācijas Federālās Satiksmes ministrijas datiem ik gadu citās valstīs tiek no pārreģistrēti apmēram divi miljonu vācu lietoto auto. Dažās valstīs no Vācijas ievesto mašīnu īpatsvars pārsniedz pat 50 %.

Taču Vācijas lietoto auto tirgū ir pastāv zināms paradokss – daļa no šiem spēkratiem nemaz nav pārvietojušies pa Vācijas autoceļiem.

Vācijā pārdotais auto var būt importēts no citas valsts

Populārākajās auto sludinājumu vietnēs Vācijā ir publicēti vairāki miljoni spēkratu, kas ir krietni vairāk, nekā citās Eiropas valstīs. Taču daļa sludinājumos publicētās automašīnas var būt ievestas arī no citām valstīm.

Pēc automašīnu vēstures izpētes uzņēmuma “carVertical” datiem, 4,3 % Vācijā tirdzniecībā esošo auto nekad nav lietoti uz Berlīnes, Minhenes vai Hamburgas ceļiem. Pat ne uz “autobāņiem”, jo tās ir ievestas no citām valstīm. Populārākās valstis, kurās iepriekš reģistrēti auto, pirms tie ievesti Vācijā – Itālija (16,7 % gadījumu), Francija (12,7 %), ASV (10,6 %), Beļģija (9,1 %) un Rumānija (5,1 %).

Tā vietā, lai iegādātos Vācijas tirgum paredzētu auto, pircēji riskē iegūt automašīnu, kas ir ievesta no citas valsts. Ja pārdevējs slēpj automašīnas izcelsmi, tā var būt visai sliktā tehniskā stāvoklī. Zemas kvalitātes remonts, augsts nobraukums un slēpti bojājumi ir biežākie iemesli, kādēļ pārdevēji slēpj automašīnas pagātni un cenšas to pārdot citviet. Ņemot vērā, ka valstis bieži vien neapmainās ar automobiļu vēstures datiem, starpvalstu krāpniecības gadījumus ir grūtāk konstatēt.

“4,3 % Vācijas mašīnu ir reģistrēti dati arī no citām valstīm. Esam pamanījuši, ka cilvēki pārdod dārgus auto modeļus Vācijā, bet, balstoties uz mūsu datiem, novērojams, ka daļa no tiem nekad nav pārvietojušies pa Vācijas autoceļiem. Šādi tiek izveidota ilūzija, ka pērkat labi koptu vācu auto, lai arī patiesībā tas ir ievests no Itālijas, Francijas vai Rumānijas,” paskaidro Mats Buzelis (Matas Buzelis), “carVertical” komunikācijas vadītājs un autobūves eksperts.

Kāpēc Austrumeiropas auto pircēji un pārdevēji iekāro mašīnas no Vācijas?
Pēc M. Buzeļa teiktā, pateicoties jaunu automašīnu nepieejamībai, augstas kvalitātes modeļu nonākšana lietotu auto tirgū var būt apgrūtināta. Šī iemesla dēļ pārdevēji cenšas notirgot savus automobiļus, tos reklamējot Vācijā, ņemot vērā šīs valsts lielo iedzīvotāju skaitu. Ja kāds nespēj pārdot savu spēkratu Čehijā vai Rumānijā, var tikt “izmēģināta roka” to pārdot citviet.

Vācija jau izsenis piesaista Austrumeiropas auto pircējus – jau kopš Padomju Savienības okupācijas. Tobrīd Krievijā tika ražotas automašīnas sliktā tehniskā stāvoklī bez atbilstošas kvalitātes, komforta un uzticamības. Tādēļ tobrīd bija izteikta vēlme pēc importētām mašīnām. Un Vācija bija vēlmju augšgalā.

Ir izplatīts zināms mīts, ka Vācijā autobraucēji pērk jaunākas, labāk aprīkotas un dārgākas automašīnas, tajā pašā laikā strikti ievērojot ražotāju ieteikumus spēkratu ekspluatācijā. Taču patiesībā šāds mīts var aptumšot cilvēku prātus un mudināt iegādāties auto, neieskatoties tā vēstures atskaitē, vai arī nepaviesojoties pie kvalificēta mehāniķa tehniskā stāvokļa novērtēšanai.

 
Visi komentāri
 
Krotow 11.aprīlis 2023 14:10
0 0 Atbildēt

Fakts bija zināms jau kopš 90-jiem. Laikam tagad visas īstās vecās vācu īpašnieku mašīnas ir pārdotas. Un par atlikušo veco vāģu izcelsmi sāk runāt atklāti

JanJan 11.aprīlis 2023 14:45
1 0 Atbildēt

Nu cik tad ir to pensionāru un mācītāju? Skaidrs, ka tie auto beidzās.

0pis 11.aprīlis 2023 15:31
3 2 Atbildēt

Pensionāru ir daudz. Tikai ja agrāk pensis sakrāja mersim, lai mūža nogali nobrauktu ar to un paliktu vēl mazbērniem, tad tagad brauc uz Āzijas valstīm kur dzīvošana krietni lētāka un pensionāram vieglāka.

Krotow 11.aprīlis 2023 17:09
0 0 Atbildēt

Stāsta ka topošajiem Vācijas penšiem pārvākšanās uz mūža maizi pie Āzijas valstu okeāniem vairs nebūšot pa kabatai.

srt 11.aprīlis 2023 14:33
2 1 Atbildēt

No LV jau n-tos gadus eksportē lietotos (mazlietotos, uzņēmumu un citus ar kautkādu vērtību) uz DE tirgu. Un ne jau pa vienam, lielākā partija bija 60 gab uzreiz. Pirms krīzes arī no RU eksportēja uz DE ne-RU ražotos auto.

Slinkais 12.aprīlis 2023 19:37
0 0 Atbildēt

Gribētu redzēt, tos auto)))  normālos autiņus krieviem skrūvēja uz vietas. Un tie nav sertificējami iekš dojčlandes

Iautofans 12.aprīlis 2023 8:39
1 0 Atbildēt

Carvertikal ir visīstākais appisēju kantoris. Man personīgi biji gadījums, kad nopirktajam mocim no Vācijas bija reģistrācijas liegums bet carvertikal neko neuzrādīja.

Tas ir reāls uzmetiens. Neuzķerieties un netērējiet savu naudu šīm muļķībām

Mancuzo 12.aprīlis 2023 13:23
0 0 Atbildēt

Vai pēc vin coda nevar noteikt valsti?

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Kāpēc ir tik svarīgi noteikt atbilstošu ātrumu satiksmes organizēšanai? Ceļa zīmes 110 km/h piemērs (+ VIDEO) 6

iAutolv skaidro, kādēļ arī tik nelielā satiksmes nogrieznī kāds ir Rīgas-Jūrmalas šosejas posms, nepieciešams savlaicīgi mainīt noteikto maksimālo ātrumu un kādēļ dažkārt lielāks ātrums nozīmē mazāku agresiju uz ceļa. Lasīt vairāk

 

6 Ginesa rekordi: Kārlis Bardelis ar laivu un velo apbraucis apkārt pasaulei (+ VIDEO) 3

Kad viņš sāka savu braucienu apkārt pasaulei, viņam bija 31 gads. To beidzot – 39. Kārlis Bardelis airu laivā un ar velosipēdu apceļojis zemeslodi un nu atgriezies Latvijā. Ceļojuma laikā sasniegti seši Ginesa rekordi un vākti līdzekļi labdarībai. Lasīt vairāk

 

No 1. maija atsevišķos valsts ceļu posmos palielinās maksimālo atļauto ātrumu 10

No 1. maija atsevišķos valsts galveno autoceļu posmos tiks ieviests palielināts atļautais braukšanas ātrums. Lasīt vairāk

 

Kas ir Cupra Tavascan ? (+VIDEO) 6

Izstādē Auto 2024 notika elektromobiļa Cupra Tavascan Baltijas pirmizrāde. Kā TV Autoziņām uzsvēra K-Auto Seat un Cupra tirdzniecības vadītājs Juha Patama, tā ir pilnībā elektriska SUV kupeja, SUV spēcīgā rakstura un kupejas elegances kombinācija. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti