AVĀRIJA 1. Pat putekļi var brīdināt... 23

 
12.jūnijs 2013 13:30

Didzis Kalnietis: - Nedēļas nogalē neizdevās apskatīt to multeni. Tagad paskatījos un mēģināšu aprakstīt, kādas pārdomas tā man rada.

Didzis Kalnietis, jau daudzus gadus darbojas auto pārdošanas un remonta biznesā. Autosportā, kā pats saka, jau 40 gadus (sākot no 10 gadu vecuma).

 - Paldies Dievam, ka tā ir tikai simulācija, jo dzīvē neko tādu savām acīm skatīt negribētos, kur nu vēl piedalīties. Tomēr uz ceļa gadās ne tikai tādas situācijas. Un nevaru nepiekrist Ivaram - izskatās, ka visas iesaistītās puses snauž pie stūres un viss, kas rezultātā notiek, ierindojas pārsteigumu kategorijā.

 Vēlos atgādināt, ka 99 gadījumos no 100 arī šķietami visnevainīgākais avārijā iesaistītais autovadītājs varēja iepriekš pamanīt un paredzēt "ziepes", un no tām izvairīties. Nemaz nerunāju par tiem gadījumiem, kad "nevainīgais" pats rada avārijas situāciju, un pēc tam brīnās, ka atkal jāmaina aizmugures lukturis un bampers!

 Neraugoties uz gana daudz nobrauktajiem kilometriem gan pa ielu, gan sacīkstēs, uz ceļa, kad esmu pie stūres, neļauju sev iegrimt "snaudā" ne uz brīdi, jo situācija no pilnīgi relaksētas līdz ļoti ekstrēmai var izmainīties sekundes simtdaļā, un tad jābūt gatavam. Tas, protams, nenozīmē "tramīgā burunduka” pozu" , līdzbraucēji varbūt pat nemana šo sekošanu apkārtnei, tomēr neatslābstu. Vienīgais, ko dod pieredze un daudzie nobrauktie kilometri, ir spēja pamanīt un novērtēt potenciālos draudus un bīstamo situāciju iedīgļus - kāda cita braucēja ne pārāk adekvātu vai nedrošu rīcību, gaismas (tumšā laikā) vai putekļus no sānceļa, bīstamu ceļa konfigurāciju (arī pretimbraucošajam vadītājam), seguma pēkšņu maiņu (jāmāk pamanīt arī vietas, kur var pēkšņi parādīties "melnais ledus"), autobusu pieturu, utt.

Nu un tad vēl par to bremzēšanu - autosportistiem patiesi bremžu pedālis nav pirmā instance, lai glābtu situāciju, tomēr visi piekritīs, ka tam vajadzīgs pamatīgs un ilgstošs treniņš. Pirmās zāles tomēr ir un paliek sekot līdzi situācijai uz ceļa, pie kam, kā lokatoram - 360 grādu apkārtnē, jo "ziepes" uzglūn arī no mugurpuses.

Ko vēl atliek piebilst - par simulācijas beigu fāzi, kad pilnīgi tika iznīcināts pretīm braucošais spēkrats - pats nevainīgākais šajā sitācijā. Visiem zināms, ka visbriesmīgākais ir avārijas "lukturi lukturos". Tad nu ieteikums tiem, kas nesnauž - līdzīgās situācijās, biežāk tas gadās, kad pretimbraucošais izpilda neprātīgu apdzīšanu, un ir skaidrs, ka "tūlīt būs", brauciet paši nost no ceļa. Pļavā, grāvī, metiet kūleņus, kaut vai kokā (vēlams ne dikti resnā) - tikai ne lukturos!!!  Pats itin bieži novērtēju ceļu, pa kuru braucu, no viedokļa - kur te varētu nomukt?

Neesmu paranoisks muļķis, kurš to vien gaida, kad kāds apdraudēs manu kailo dzīvību, bet treniņš nosaka visu - galvā šīm lietām jābūt kārtībā, tad, visticamāk, ikdienā pietiks ar vieglu piebremzēšanu vai tikai gāzes pedāļa atlaišanu, kur citus sagaidīs avārijas bremzēšana un, nedod Dievs, virsbūves deformācijas sausais būkšķis!

 
Visi komentāri
 
Lng 11.jūnijs 2013 22:54
1 0 Atbildēt

Interersanta doma - par nomukšanu grāvī. Nebiju domājis par šo no šāda skatpunkta. Paldies par rakstu.

krix 11.jūnijs 2013 23:32
2 0 Atbildēt

izrādās ka nomukšana grāvī, bremzēšana pa nomali jeb viekārši manevrs pa labi kādam ir sveša lieta.

es pat neatminu kur pirmo reizi dzirdēju šādu auto vadīšanas pamatprincipu, bet man tā lieta vienmēr ir bijusi pašsaprotama. tieši tāpat kā sava auto iepazīšana veicot straujas bremzēšanas mēģinājumus vai izpildīt "aļņa" apbraukšanas manevru.

solaris 11.jūnijs 2013 23:37
1 0 Atbildēt

Manuprāt, tas pat nav jādzird no kāda cita, jo tā tiešām ir pašsaprotama lieta. Priekš tam jau tās nomales tiek ierīkotas, lai pa tām [pa labo pusi] brauktu, kad jāizvairās no pretimnākošā.

Kanibaals 12.jūnijs 2013 0:11
0 0 Atbildēt

Nomales jau nu gan neveido lai kāds pa tām brauktu, tām ir pilnīgi cita funkcija.

Žanis 12.jūnijs 2013 14:39
0 0 Atbildēt

Nomales ir domātas, lai pieparkotu auto un aizietu pačurāt.

Kanibaals 22.jūnijs 2013 2:30
0 0 Atbildēt

Nomales domātas lai par tām brauktu? Riskanti tomēr: youtu.be/9vVUphPg_MM?t=3m20s

solaris 12.jūnijs 2013 0:27
0 0 Atbildēt

Nu tad apgaismo - kur vēlams stūrēt, ja jāizvairās no pretimnākošā?

Kanibaals 15.jūnijs 2013 0:34
0 0 Atbildēt

Stūrēt tu vari, tik neviens negarantē, ka pa to nomali var braukt un nesametīs tevi šķērsam, jo tās nav domātas braukšanai.

solaris 12.jūnijs 2013 0:28
0 0 Atbildēt

Jautājums bija uzdots 'Kanibaals'.

Jānis 12.jūnijs 2013 8:42
1 0 Atbildēt

Kanibāls nejau par mukšanu no pretimnākošā, bet par nomales funkciju runā. Divas dažādas lietas.

Anaffilaktiskais šox 12.jūnijs 2013 10:04
3 6 Atbildēt

Nomales domātas, lai ar bumeri apbrauktu lohus, kuri stāv sastrēgumā. Čista!

es 12.jūnijs 2013 14:30
0 1 Atbildēt

es

es 12.jūnijs 2013 14:33
6 5 Atbildēt

Nemaz nevajag šādas simulācijas. Apskatieties youtūbē ieliktos avāriju video no reģistratoriem. Vismaz puse no avārijām varētu nenotikt, ja formāli "cietušais" būtu kaut pirkstu pakustinājis. Bet nē, apzināti neko nedarīs, jo redz viņš jau nebūs vainīgs. Tas atgādina viena iAuto vietējā VAROŅA tekstus par braukšanu sānos spiešanu nost no ceļa. Nu jūs jau zināt to gaili...

Tāpēc sodīt vajadzētu ne tikai par avāriju izraisīšanu, bet arī par neizvairīšanos no tām.

solaris 12.jūnijs 2013 17:04
2 0 Atbildēt

Pilnīgi piekrītu.

Tāpat arī vajadzētu sodīt tos, kuri apdzīšanas laikā tikai minimāli paātrinās, līdz ar to ilgi braucot pa pretējo joslu, kamēr tiek garām apdzenamajam auto. Nu un pēdējā brīdī, kad jau sagaidījis pretimbraucošo, strauji rauj atpakaļ savā joslā, ar pusmetra distanci. Jā redz, apdzīšanas laikā viņš nepārsniedza atļauto ātrumu. Bet faktiski ar savu "pareizību" rada avārijas situāciju.

Palaidniex 12.jūnijs 2013 20:48
0 1 Atbildēt

Par nevainību un iesaistīšanos avārijās visvairāk apbrīnoju velopisēdistus, kuriem bieži vien tikai šķiet, ka tiem ir taisnība.

Un nesaprotams to pašsagalbāšanās instinkts - Pat ja ir taisnība, kāpēc mērīties spēkiem starp savu ādu un bleķa kastēm...

DekstersFF 12.jūnijs 2013 23:10
0 1 Atbildēt

Pareizi, pidrilas ir jānospiež no ceļa lai padomā par dzīvi un nākamreiz netaisa pigorus un neapdraud citus.

msh 16.jūnijs 2013 0:52
2 0 Atbildēt

Vispār jau sūdi ir tādi, ka cik internetā lasīts, pie mums kā reiz par izvairīšanos nevainīgajam mēdz piekarināt vainīgā birku...

Aivars 12.jūnijs 2013 14:46
1 0 Atbildēt

Cik zinu, šī nav simulācija, bet reālas avārijas vizualizācija.

msh 16.jūnijs 2013 0:57
0 0 Atbildēt

Kādus pāris mēnešus atpakaļ manam A90 līdzīgā situācijā viens A4 gandrīz nonesa kreiso sānu, būtu braucis uz 50 nevis 60, visdrīzāk būtu iestājies kontakts, a tā paldies dievam atlika tik spoguļos noskatīties kā A4 lēnām pārčunčina pāri krustam.

Palaidniex 16.jūnijs 2013 12:29
0 0 Atbildēt

Bet daži fūristi ir pārliecināti, ka ceļš pieder viņiem. Nsen nācās pārliecināties par to pašam...

Apdzenot zem 90 braucošu "kolonniņu" kur pirmais apdzenamais ir apdzīt negribošs vieglais, bet tālāk 3 fūras...

Visi vadītāji kā vadītāji, bet viens svešzemju fūrists ar taurēm un midžināšanu mēģināja apstrīdēt manas tiesības uz pietiekamu distanci starp mašīnām, kas ir ne tikai paša drošības, bet arī apdzīt gribētājiem izmantojamā vieta, ja pretīmnākošā plūsma un ceļa pārskatāmība neļauj apdzīt fūres pa divām...

Jānis 21.decembris 2014 11:55
0 0 Atbildēt

tamdēļ jau ir distances un apdzīšanu var veikt tikai pa vienai fūrei! ;)

AJZ 14.jūlijs 2013 1:14
0 0 Atbildēt

pēdējā laikā rekonstruētajiem ceļa posmiem grāvji tādi, ka labāk tajos nemukt

Jānis 21.decembris 2014 11:53
0 0 Atbildēt

Kur garantija ka grāvī iebraucot tev pēc brīža neguļ smagā piekabe uz jumta?!

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Pa ceļam uz Marbelja 95 benzīns 1.799 un dīzelis 1.649 EUR. Paskaties iAuto iepriekšējo video no LV (+ VIDEO) 6

Attēlos un video var redzēt, kādas šobrīd ir degvielas cenas Spānijā, Latvijā un Lietuvā. Lasīt vairāk

 

Arī kā sedans - Volkswagen Passat Ķīnai 7

Jaunākais Volkswagen Passat Eiropā ir pieejams tikai universāla modifikācijā, taču Ķīnā to var nopirkt ar sedana virsbūvi. Lasīt vairāk

 

ADAC: Ķīnas autobūve ir nopietni konkurenti 8

Vācijas automobiļu kluba ADAC eksperti nonākuši pie secinājuma, ka Ķīnas autobūves produkcija pēdējos gados ir stingri pielikusi un min Eiropas ražotājiem uz papēžiem. Lasīt vairāk

 

2,8 sekundes līdz simtam - Mercedes-AMG prezentē 816 Zs jaudīgu kupeju (+ FOTO) 7

Vācijas Mercedes-AMG Šanhajā, Formula-1 sacensību pasākuma laikā nodemonstrējis savu GT saimes flagmani, kupeju Mercedes - AMG GT 63 S E-Performance, kas nodrošināta ar 816 Zs jaudīgu hibrīdiekārtu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti