Pētījums: dažādi ātrumi un pārvietošanās līdzekļi uz viena ceļa rada lielu satiksmes dalībnieku aizkaitinājumu - iAuto

Pētījums: dažādi ātrumi un pārvietošanās līdzekļi uz viena ceļa rada lielu satiksmes dalībnieku aizkaitinājumu 15

 

Foto: Pexels.com

IF | 30.augusts 2022 15:19

Latvijas autovadītāji visneapmierinātākie ir ar tiem satiksmes dalībniekiem, kas traucē braukt ar vēlamo ātrumu. Kā liecina If Apdrošināšanas veiktais pētījums, autovadītājiem nepatīk atrasties sastrēgumos, citu satiksmes dalībnieku mēģinājumi apbraukt autovadītājus, kā arī pārāk lēni transportlīdzekļu vadītāji.

Pētījums atklāja, ka pat 40% Latvijas autovadītāju dusmojas, ja kāds no blakus joslas strauji piebrauc priekšā. Vairāk nekā pusei, jeb 55% autovadītāju kaitinoši šķiet, ja kāds pēkšņi viņu priekšā nobremzē, savukārt 48% nepatīk, ka transportlīdzekļi pārvietojas pārāk lēni, apgrūtinot satiksmes plūsmu. Katrs trešais transportlīdzekļu vadītājs ir neapmierināts, ja neļauj mainīt joslu, lai gan tiek laikus parādīts pagrieziena signāls.

Kā norāda Ģirts Kubliņš, If Apdrošināšanas transportlīdzekļu atlīdzību grupas vadītājs, tas skaidri parāda, ka cilvēki steidzas un vēlas pēc iespējas ātrāk sasniegt galamērķi: “Pētījuma dati liecina, ka autovadītāji nevēlas sev priekšā redzēt lēnus braucējus vai tādus, kas grib viņus apbraukt. Savukārt fakts, ka satiksmes dalībnieku ātruma pārsniegšana ir nepatīkama tikai katram piektajam transportlīdzekļa vadītājam, liecina par bīstamu tendenci – autovadītāji dod priekšroku steigai un sastrēgumos viens uz otru var agresīvi reaģēt.”

Pētījums atklāja, ka teju trešā daļa (27%) no visiem aptaujātajiem baidās no citu autovadītāju izrādītajām dusmām uz ceļa, žestikulēšanas vai kliegšanas.

Autovadītāji atzīst, ka braukuši neatbilstošā veidā

Lai gan autovadītāji savus pārkāpumus vai neētisku uzvedību bieži neatzīst, 13% aptaujas dalībnieku atzina, ka ikdienā pārsniedz atļauto ātrumu. 16% autovadītāju atzina, ka signalizē citiem vadītājiem. Tik pat daudz autovadītāju atzinuši, ka apzināti neļauj citiem transportlīdzekļiem nomainīt braukšanas joslu, neraugoties uz to, ka tiek rādīts pagrieziena signāls. Savukārt 14% žestikulē vai kliedz uz citiem.

„Emocijas nekādā veidā neveicina satiksmes vienmērīgumu vai drošību. Dažkārt, protams, var nākties brīdināt kādu citu satiksmes dalībnieku ar signālu, taču, ja 5% cilvēku atzinuši, ka to dara katru dienu, tas atsevišķos gadījumos liecina par pacietības trūkumu. Vērts ņemt vērā, ka mācību gada sākumā bieži ir lieli sastrēgumi un nonākšanai galamērķī ir jāieplāno vairāk laika. Labāk izbraukt mazliet ātrāk vai nonākt galamērķī mazliet vēlāk, nekā maksimāli pakļaut sevi un pārējos satiksmes dalībniekus riskam, lai tikai izkļūtu no sastrēguma pēc iespējas ātri. Liela daļa avārijas pilsētās notiek tieši šādu emociju uzliesmojumu dēļ,“ piebilst Ģ. Kubliņš.

Problēmas rada dažādi transporta līdzekļi uz viena un tā paša ceļa

Pētījuma dati parādīja, ka lielas problēmas rada satiksmes dalībnieki, kas pa vienu un to pašu ceļu pārvietojas ar dažādu ātrumu. Piemēram, pusei autovadītāju traucē tas, ka velosipēdisti brauc pa automašīnām paredzēto ceļa daļu, lai gan blakus ir veloceliņš. 40% autovadītāju nepatīk, ka velosipēdisti brauc starp automašīnām. Tajā pašā laikā 36% aptaujas dalībnieku norādīja, ka viņiem nepatīk, ja velosipēdisti lielā ātrumā apbrauc uz ietves esošos gājējus. Elektrisko skrejriteņu gadījumā tas traucē pat 44% gājēju.

“Šeit nav nekāda pamata nevienu vainot. Ja velosipēdistiem nav atsevišķa veloceliņa, likumsakarīgi, ka velosipēdisti pārvietojas pa autotransportam paredzēto ceļa daļu un viņu lēnais braukšanas ātrums dažiem autobraucējiem var būt traucējošs. Tajā pašā laikā traucējoša ir arī pārāk ātra velosipēdistu satiksme gājēju tuvumā. Braucot garām gājējiem, gan velosipēdistiem, gan elektriskā skrejriteņa braucējiem ir izteikti jāsamazina ātrums. Tāpat autovadītājam pēc iespējas drošāk jāpabrauc garām velosipēdistiem. Ideālā situācijā gan automašīnas, gan velosipēdi, gan gājēji pārvietotos pa atsevišķām ceļa daļām, taču, kā zināms, šobrīd Latvijā tādu iespēju nav daudz,“ skaidroja Ģ. Kubliņš.

Salīdzinot Baltijas valstu satiksmes kultūru, var pamanīt, ka Latvijā autobraucēji ir visneiecietīgākie pret lēniem autovadītājiem, savukārt Lietuvā autovadītāji viennozīmīgi vairāk dusmojas uz pa ceļu braucošiem velosipēdistiem, kā arī uz motociklistiem un motorolleru vadītājiem, kas mēģina apbraukt automašīnas, taču Igaunijas autovadītājiem visvairāk traucē tas, ka kāds ieņem viņu braukšanas joslu.

 
15 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
topinamburs 30.augusts 2022 18:35
6 1 Atbildēt

pētījums ir atklājis, ka sabiedrība un/vai autoskola nestāsta un nerāda piemērus, ka uz viena ceļa ir atrodami dažādu svara/izmēra/jaudas/nozīmes kategoriju transporta līdzekļi. Visi NEKAD nebrauks ar vienādu ātrumu, un NEKAD ar tādu, kas būs piemērots visiem.

WALA 30.augusts 2022 17:22
5 2 Atbildēt

pētījums ir atklājis ka Baltijas valstu iedzīvotāji cepas par pilnīgu huiņu, viņiem nav nekādas izpratnes par citu "kategoriju" tr-ta līdzekļiem, un acīmredzot nespēj plānot vai atrast maršrutu kura var braukt tā ka pašam tik un kā saka relaksēties ....

Bet to ka relatīvi lēnbrauceji kaitina varu saprast, jo tie savukāry absolūti atsakas saprast to ka "kāds spēj braukt ātrāk" un vietu "ātrbraucējiem" neatstas ne tik cik "melns aiz naga" ...

650 30.augusts 2022 22:42
5 0 Atbildēt

Lej dd un brauc d

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Iekšdedzes dzinēji dzīvos arī pēc 2035. gada - Brisele apsver aizlieguma atcelšanu 29

Eiropas Komisija varētu atcelt likumu, kas paredzēja jaunu automašīnu ar benzīna un dīzeļa dzinējiem aizliegumu no 2035. gada. Lasīt vairāk

 

Līdz 2027. gadam - Ķīnas Changan Eiropas tirgū ar elektroauto zīmoliem Avatr un Nevo 1

Ķīnas autoražotājs Changan nākamo divu gadu laikā plāno uzsākt savu elektroauto zīmolu Avatr un Nevo tirdzniecību Eiropā. Lasīt vairāk

 

Jau no rītdienas: Valsts policija uzsāk automatizētu lēmumu pieņemšanu par pārkāpumiem, kuri fiksēti ar tehniskajiem līdzekļiem 32

No rītdienas, 11. decembra, Valsts policija uzsāks automatizētu lēmumu pieņemšanu par pārkāpumiem, kuri fiksēti ar tehniskajiem līdzekļiem, neapturot transportlīdzekli, tādiem kā – pārvietojamie un stacionārie fotoradari, 360 grādu kameru sistēmas un vidējā ātruma kontroles radari. Lasīt vairāk

 

Great Wall Motor piedāvā Haval 6 5

Ķīnas autobūves uzņēmums Great Wall Motor papildina Eiropas tirgū pieejamo modeļu klāstu ar Haval H6. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti