Amerikāņu valdība plāno no 2010.gada mainīt jau 30 gadus pastāvošo triecientestu veikšanas metodi, kā arī ieviest jaunus bojājumu un gūto traumu parametrus. Par to vēsta amerikāņu izdevums The Detroit News.
Frontālajos triecienos pēc jaunajiem noteikumiem, ko izstrādājusi ASV Nacionālā ceļu satiksmes drošibas administrācija (NHTSA), tagad tiks ņemtas vērā iespējamās vadītāja un pasažieru ceļgalu un iegurņa traumas. Tāpat arī pirmo reizi plānots izmantot neliela auguma sievietes manekenu priekšejā pasažiera sēdeklī, bet trieicientestu programmai pievienosies arī sānu trieciens pret stabu vai koku. Rezultātā visos testos iegūtās atzīmes tiks summētas un iegūts reitings – no vienas līdz piecām zvaigznēm.Turklāt, iegādājoties jaunu auto, uz stikla plānots līmēt spciālu uzlīmi, kur būs uzskaitītas papildus drošības sistēmas, piemēram, ceļa apzīmējumu šķērsošanas brīdinājuma sistēma vai sistēma, kas pasargā no sadursmes pilsētā.
Pēc NHTSA speciālistu domām, jauno triecientestu veikšanas sistēmu nepieciešams ieviest, lai jauno auto pircēji iegūtu precīzākas ziņas par modeļa drošibu. Organizācijā uzskata, ka pašreizējie kritēriji ir novecojuši un kļuvuši praktiski bezjēdzīgi, jo šobrīd aptuveni 98% auto pēc testu rezultātiem saņem maksimālo novērtējumu, kamēr pirms 30 gadiem augstas atzīmes saņēma tikai 30%. ASV Ceļu drošības apdrošināšanas institūta (IIHS) vadītājs Adrians Lunds piemetināja, ka, ja „visi auto iegūst piecas zvaigznes, pircējam nav izvēles, bet autoražotājam zūd stimuls tālākiem drošības uzlabojumiem”. Jaunie noteikumi šo situāciju varētu mainīt.
ja jau par Renault var dabūt piecas zvaigznes ......