Tokija/ Parīze: līgums, kas parakstīts 1999. gada 27. martā, nodibinot Renault – Nissan aliansi, iezīmēja unikāla biznesa modeļa aizsākumu un radīja nozīmīgu pievienoto vērtību abām kompānijām. 10 gadus abu kompāniju darbinieki ir sadarbojušies, saglabājot korporatīvo identitāti un divus atšķirīgus zīmolus.
„Jau no paša sākuma Alianse ir balstīta uz uzticamības un peļņas pieauguma stratēģiju, saka Karloss Gosns (Carlos Ghosn), Renault un Nissan prezidents. „Mēs turpinām sekot šiem principiem, pat pielāgojoties pašreizējiem sarežģītajiem apstākļiem. Alianse palīdz Renault un Nissan ne tikai pārdzīvot globālo finanšu un ekonomisko krīzi, bet, domājot par nākotni, mēs būsim labākā situācijā tad, kad krīze beigsies.”10 galvenie sasniegumi 10 sadarbības gados.
1. Pārdošana
Apkopotie pārdošanas apjomi pieauguši no 4 989 709 vienībām (1999. gads) uz 6 090 304 vienībām (2008. gadā), izņemot Avtovaz pārdošanas apjomus.2. Renault Nissan iepirkumu nodaļa
Šī iepirkumu nodaļa ir lielākā apvienotās Alianses nodaļa, kas kopš 2009. gada 1. aprīļa nodarbojas jau ar 100% iepirkumu apjoma nodrošināšanu. Piemēram, 2001. gadā, kad šī struktūra uzsāka darbu, kopējie iepirkumi bija tikai 30% no visa apjoma.3. Kopējas platformas un kopējas detaļas
Alianse izmanto vienotu koncepciju, ražojot detaļas (tādas, kas patērētājam, nav vizuāli redzamas – pārnesumkārbas, gaisa kondicionēšanas sistēmas u.c.), kas palīdz samazināt izveides un ražošanas izmaksas.Kopējas platformas – platforma B (Nissan Tiida/Versa un Renault Clio) un platforma C (Renault Megane / Scenic un Nissan Quasquai) tiek izmantotas vairāk nekā 50% 2008. gadā pārdotajiem Renault un Nissan modeļiem.
4. Vienādu diznēju izmantošana un dzinēju apmaiņa
Lai izmantotu abu partneru sasniegumus (Renault – dīzeļdzinēju jomā un Nissan benzīna dzinēju jomā), Alianses ietvaros jauni dzinēji un ātrumkārbas tiek attīstītas un pielietotas kopīgi, ieskaitot sešu ātrumu manuālo ātrumkārbu un jauno V6 dīzeļdzinēju. Alianses ietvaros notiek arī „apmaiņa” ar esošajām ātrumkārbām un dzinējiem, piemēram, Nissan 3.5 l degvielas dzinējs ir izmantots Renault Laguna un Renault 1.5 l dīzeļdzinējs Nissan Quashqai). Kopumā, visbiežāk lietotie ir astoņu veidu dzinēji.5. Jaunākās tehnoloģijas
Stratēģiski Renault un Nissan kooperējas, lai attīstītu pētniecību un mašīnbūves tehnoloģijas. Abām kompānijām ir kopīgas pamatnostādnes: drošība, vides aizsardzība, ērtības un dinamika.Kas attiecas uz nulles emisijas tehnoloģijām, Renault un Nissan koncentrējas uz elektromobiļiem, līdz šim parakstīti gandrīz 20 līgumi ar valstu valdībām un atsevišķiem uzņēmumiem, kas ļaus jau 2010. gadā iepazīstināt interesentus ar pirmo elektromobili, bet 2012. gadā jau elektromobiļi varētu tikt ražoti masveidā.
6. Ražošanas standartizācija
Renault Ražošanas sistēma (RRS), kas kā standarts tiek izmantota visās Renault rūpnīcās, ir aizgūta no Nissan „Ražošanas gaitas”. Kopš šī sistēma ieviesta, Renault produktivitāte paaugstinājusies par 15%.Izmantojot labāko Nissan un Renault pieredzi, Alianse ir izveidojusi Alianses kopējo integrētās ražošanas sistēmu, kas sākotnēji tiks pielietota rūpnīcās Indijā un Marokā.
7. Savstarpēji izmantojama ražošanas pieredze
Alianses ietvaros katrai no kompānijām ir iespēja izmantot otras kompānijas kapacitāti. Šobrīd Renault rūpnīcās Korejā tiek ražotas Nissan automašīnas (Almera Classic), Brazīlijā (Livina), kamēr Nissan ražo Renault automašīnas Dienvidāfrikā ( Sandero), Meksikā (Clio) un Spānijā ( Trafic).8. Globāla ietekme
Renault un Nissan pārklāj visu kontinentu nozīmīgākos tirgus. Renault vēsturiskās teritorijas ir Eiropa, Ziemeļāfrika un Dienvidāfrika, kamēr Nissan galvenie tirgi ir Japāna, Ziemeļamerika, Meksika, Ķīna un Tuvie austrumi. Kopš 2005. gada Renault un Nissan jaunas teritorijas, piemēram, Indiju, iekaro kopā.9. Atsevišķu produktu līniju ekspansija
Alianse kopīgi iegulda līdzekļus atsevišķu produktu līniju virzīšanā tirgū. Nissan ir palielinājis vieglo komercauto klāstu, izmantojot Renault pieredzi: Renault Kangoo/ Nissan Kubistar, Renault Master/ Nissan Intersatr, Renault Trafic/ Nissan Primastar. No Renault puses, Koleos dizains ir Renault radīts, taču tā ritošā daļa ir tapusi Nissan rūpnīcā, izmantojot Nissan 4x 4 tegnoloģijas.10. Starpkultūru menedžments
Kā starptautiskās autoindustrijas spēlētāja, Renault – Nissan Alianse ir ieguvusi unikālu pieredzi starpkultūru menedžmentā visos līmeņos. Katru gadu vairāk nekā 30 komandu ar Renault un Nissan darbiniekiem no dažādiem reģioniem strādā kopā, lai mācītos viens no otra.„Esam lepni par to, ko izdevies sasniegt šajos 10 gados,” saka Karlos Gosns (Carlos Ghosn), „un mēs ar pārliecību raugāmies nākotnē, lai vēl pilnvērtīgāk realizētu savu potenciālu.”






















































