Lai rūpes par satiksmes drošību ir līdzsvarā ar uzņēmēju interesēm 3

29.oktobris 2009 11:55

Šajā nedēļā medijos atkal tika aktualizēts ambiciozais plāns par par 100 jaunu fotoradaru uzstādīšanu. Iepazīstoties ar publiskajā telpā pieejamo informāciju, rodas jautājums vai valsts rīkotos pareizi, ja norobežotos no braukšanas ātruma kontroles ar stacionārajiem radariem, atstājot to tikai uzņēmēju ziņā.

Uzņēmējdarbības pamatuzdevums ir gūt pelņu, un varam tikai apsveikt tos kam izdodas veiksmīgi strādāt šajos ekonomiski sarežģītajos laikos. Tomēr ir bažas vai nepieciešamība nopelnīt, lai projekts būtu rentabls, neaizēnos pamatuzdevumu.

Mērķis maksimāli iekasēt soda naudas nav tas pats, kas rūpēties par ceļu satiksmes drošības stiprināšanu. Atcerēsimies jūliju, kad vienā dienā uz Jūrmalas šosejas fotoradars fiksēja 2609 pārkāpumus. Fotoradars toreiz bija novietots tieši aiz pārvietojamās ātruma ierobežošanas ceļa zīmes, kas iepējams ir pretrunā ar Ceļu policijas darba organizēšanas instrukciju. Neapšaubāmi ievērojams finansiāls ieguvums, tomēr vai tas atstāja nopietnu iespaidu uz satiksmes drošības uzlabošanu?

Iedomāsimies, ka esam sanieguši mūsu kopējo mērķi un visi autovadītāji ievēro braukšanas ātruma ierobežojumus. Tas ir bankrots uzņēmējam, kas nodarbojas ar „radaru biznesu”. Tātad šāda situācija uzņēmējam nav pieļaujama un viņa pamatotā interese gūt peļņu ir pretrunā ar kopējām autovadītāju un valsts interesēm. Ja valsts vēlētos, lai uzņēmēji turpina fotoradaru apkalpošanu arī nepieteikamas peļņas apstākļos, iespējams, ka valsts būtu spiesta piemaksāt iztrūkstošo starpību vai kā citādi kompensēt zaudējumus uzņēmējam. Tas varētu veicināt radaru novietošanu ne jau pārskatāmās vietās, kas disciplinētu transporta līdzekļu vadītājus, bet krūmos, brikšņos, tūlīt aiz līkumiem, rosinās sodīt par katru visnelielāko ātruma pārsniegšanu, lai tik lielāka peļņa.

Latvijas Automoto biedrība jau ilgstoši atbalsta autovadītājus, rūpējas par satiksmes drošību, kā arī piedalās starptautiskos satiksmes drošības projektos. Joprojām uzskatām, ka konkrēta autovadītāja sodīšana, nefiksējot viņa atrašanos automobīlī pārkāpuma brīdī var būt pretrunā ar šī cilvēka tiesībām saņemt sodu tikai par veikto pārkāpumu. Lietuvas modelis, kurā automašīnas īpšniekam ir jāierodas ceļu policijā, kur tiek noskaidrota viņa vaina, vai arī nosaukts patiesais pārkāpējs ir demokrātiskāka un pieņemamāka.

Aicinām rūpīgi pārdomāt jauno fotoradaru uzstādīšanas un apkalpošanas projektu, lai tā īstenošana pilsnībā atbilstu sabiedrības un valsts interesēm satiksmes drošības jomā.

Juris Zvirbulis,
Latvijas Automoto biedrības prezidents,
Ceļu satiksmes drošības padomes loceklis

 
Visi komentāri
 
272190. viesis 30.oktobris 2009 15:40
0 0 Atbildēt

Ir viens jautājums – Ko es esmu nodarījis šim uzņēmējam ar fotoradaru, ka mana samaksātā soda nauda tiek maksāta atsevišķam indivīdam????

272199. viesis 1.novembris 2009 16:12
0 0 Atbildēt

STULBENJI....

P.S CITU VAARDU NAV,

TIKAI NAUDA INTERESEE UN SADIRST AUTOVADIITAAJIEM BRAUKSANU...

ATBALSTIITU, JA RUUPETOS PAR SATIKSMES DROSHIBU, NSVIS TIKAI NOKAST NAUDU UN TIKAI UZ ATRUMA REEKJINA, JO NEJAU AATRUMS IZRAISA AVAARIJAS...

A_P

272218. viesis 2.novembris 2009 14:35
0 0 Atbildēt

Pieļauju, ka uzņēmēji LIELAS peļņas nolūkos, naudas kārē vairākkārt pārspēs CP darbiniekus. Viss atkarīgs , cik un kā ļaus viņiem pelnīt. Realais naudas soda maksājuma mērķis jau būs valsts kase, bet zinama vienošanās summa nonāks arī uzņēmēju rokās, kuri vadīs fotoradaru darbības procesu. Un darboties šajā procesā cilvēkiem interese būs tikai tad, ja būs zināma garantija par realu peļnu "ķepā" - ar vismaz 3-4 nullītēm menesī. Protams, ka tml. aktivitātes ļoti nepatiks autovadītājiem. Jau šobrīd dzirdēti liepājnieku un daugavpiliešu autovadītāju stāstiņi , ka turienes fotoradaru uzturētāji mēdz darboties ar īstenām krievu partizānu metodēm, kas nekorektajiem autobraucējiem pamatīgi sit pa kabatu.

Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Jaunās paaudzes Peugeot 2008 un e-2008 daudz izteiksmīgāks un dārgāks (+ VIDEO) 10

Peugeot 2008, kompaktais krosovers, kas šogad nomainīja paaudzi, drīzumā sasniegs arī Latvijas tirgu. Tagad tas būs pieejams ar benzīna un dīzeļa motoriem, kā arī pilnīgi jaunajā e-2008 elektriskajā modifikācijā. Lasīt vairāk

 

Pilsētplānotājs Viesturs Celmiņš: Aplami uzskatīt, ka automašīna ir nākotnes transporta līdzeklis 33

Nākamo 10 gadu laikā Eiropas Savienība vēlas samazināt CO2 jeb ogļskābās gāzes izmešu apjomu par 37,5%. “Sabiedriskais transports var būt risinājums CO2 izmešu samazināšanai pilsētvidē, taču liela daļa cilvēku vēl arvien negrib domāt par to, kā samazināt savu ekoloģisko pēdu,” podkāstā Rīta mikriņš satiksmē – brīvu vietu nav atklāj pilsētplānotājs un VEFRESH vadītājs Viesturs Celmiņš Lasīt vairāk

 

Milzīgie amerikāņu apvidnieki Chevrolet Tahoe un Suburban pieaug izmēros vēl vairāk (+ FOTO) 13

Chevrolet pabeidzis darbu pie apvidus auto Chevrolet Tahoe un Suburban paaudžu maiņas. Jaunie modeļi kļuvuši vēl apjomīgāki un ietilpīgāki, ieguvuši jaunus dzinējus un modernāku piekari. Lasīt vairāk

 

Brutāls sešriteņu kabriolets – Latvijas kompānija Dartz paziņo par jaunāko projektu 3

Latvijas kompānija Dartz Motors publicējusi pirmo attēlu ar jauno modeli, ko klajā laidīs 2020.gadā. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti