«LIVE RIGA» on-line jeb ko pilsētā redz tūrists 27

 
3.februāris 2010 9:21

Piedāvajam uzzināt LAMB prezidenta Jura Zvirbuļa viedokli par laika apstākļu ietekmi uz satiksmes drošību.

Haoss uz ceļiem, pasažieri stumj satiksmes autobusus un trolejbusus vai izvēlas pārvietoties kājām, smagās automašīnas nespēj uzbraukt uz tiltiem un rada avārijas situācijas, vieglās automašīnas slidinās un buksē biezajā sniegā, kājāmgājēji klupdami  un krisdami  cenšas sķērsot brauktuves, riskēdami pakļūt zem transporta līdzekļa, kas varētu nenobremzēt un tā joprojām. Gandrīz katram satiksmes dalībniekam gan rīdziniekam, gan pilsētas viesim par pēdējo dienu laika apstākļiem būtu savs stāsts.

Laikā, kad tērējam miljonu un gatavojamies šo summu palielināt, lai tūristu skaits un viņu atstātās naudas apjoms Rīgas pilsētā strauji pieaugtu, būtu lietderīgi reāli novērtēt, ko tūristi ieraudzīs. Jāšaubās vai ilgstoša gaidīšana sabiedriskā transporta pieturās, nepieciešamība kopā ar citiem pasažieriem stumt autobusu, sastrēgumi un avārijas situācijas būs tieši tas, ko tūrists būs plānojis redzēt, pēc iepazīšanās ar aicinājumiem apmeklēt Rīgu programmas LIVE RIGA ietvaros. Tajā pat laikā jāpadomā, kādu Rīgu redz un kāds par to iespaids veidojas pašiem rīdziniekiem. Galvaspilsētai, pirmkārt, jābūt draudzīgai un simpātiskai pašiem pilsētas iedzīvotājiem. Ja rīdzinieku acīs cietīs Rīgas tēls, tad maz ir cerību par ievērojamu  pilsētas prestižu tūristu vidū.

Neskatoties uz to, ka sniegs ziemā ir tikpat ikdienišķa lieta kā dzeltenas lapas rudenī, sniega kalni, kad sniega biezums Rīgā pārsniedza pus metru, ir ārkārtas situācija, kas ļauj izvērtēt pilsētas dienestu spēju reaģēt, lai novērstu nopietnus satiksmes drošības apdraudējumus. Var jau ciniski paziņot, kas viss ir atkarīgs no autovadītāja braukšanas mākas,  nevarēji novaldīt spēkratu, pats vainīgs, tomēr nebūtu pareizi nepieminēt atbildīgo dienestu lomu it īpaši jau šādos force majore apstākļos.

Avārijas dēļ ilgu laiku bija paralizēts Dienvidu tilts. Iemesls - slidenā uzbrauktuve, kas smagākiem transporta līdzekļiem neļauj uzbraukt bez ieskrējiena, savukārt ieskējiens rada avārijas situācijas. Smagās automašīnas nespēja uzbraukt uz Brasas tilta. Tiek aizturēta satiksme un ir apdraudēta drošība.  Uz Gaisa tilta un vairākās citās vietās sabiedriskais transports  tiek darbināts ar cilvēkspēku. Tajā pat laikā lasām, par brauktuvju apstrādi ar pretslīdēšanas materiāliem. Pārdomas rada atbildīgo institūciju reakcijas ātrums. Vai ceļi it īpaši jau visiem labi zināmās, bīstamās un slīdēšanai pakļautās vietās nav jāapstrādā savlaicīgi, negaidot, ka pilsētā iestāsies haoss? Galu galā par dabas stihiju tuvošanos ir iespējams uzzināt, iepzīstoties ar laika prognozēm. Diez vai kādu autovadītāju nomierina medijos  lasāmā informācija par  sniegu novācošajām transpotra vienībām, ja nav ātru un jūtamu rezultātu.

Braucot pa ielām, kurās citos laika apstākļos ir divvirzienu kustība, bet šobrīd ir tikai divas sliedes, lai izbrauktu viena automašīna, rodas pārdomas par nepieciešamību papildināt satiksmes noteikumus ar sadaļu „Braukšanas kārtība pilsētā bezceļu apstākļos”. Ar sniegu pārpildītās ielās mums jau pierastie un zināmie satiksmes noteikumi dažkārt nav pielietojami, un autovadītājam bieži jābalstās tikai uz intuīciju un pieredzi, lai izvairītos no avārijas.

Jau pieminētā programma LIVE RIGA ir apliecinājums, ka finanšu līdzekļi pilsētai ir, problēma ir to sadalījumā. Svarīgi ir ne tikai aicināt apmeklēt Rīgu, bet arī nodrošināties pret vilšanos,  kādu var radīt nesakopta pilsēta, kurā tiek apdraudēta satiksmes drošība un satiksmes dalībnieku veselība.  

Juris Zvirbulis,
Latvijas Automoto biedrības prezidents
Ceļu satiksmes drošības padomes loceklis

 

 
Visi komentāri
 
274464. viesis 3.februāris 2010 9:34
0 0 Atbildēt

kaut kādas lūzera vaimanas.

274465. viesis 3.februāris 2010 9:42
0 0 Atbildēt

man ar tā šķiet. Domāju ka jebkurai pilsētai šāds sniega daudzums vienā naktī radīu normālu haosu pilsētā.

Interesanti zināt - kā viņš piedāvā šādu sniega daudzumu zibenīgi izvākt no pilsētas?

Apsildī visas brauktuves trotuārus māju jumstus un pagalmus? Cik maksās apsildes ierīkošana un cik maksās sildīšana?

Mobilizēt 10 reizes vairāk tehnikas nekā Latvijā kopā pieejama un tad izvest pierīga veidojot himalajus? :D

274467. viesis 3.februāris 2010 9:49
0 0 Atbildēt

alk.tiehallinto.fi/alk/frames/ke...rat-frame.html

-------------------------------------------

Shite var feini apskatiit, kaa visdazhaadaakajaas Somijas vietaas

izskataas :-) Nu nav arii vinjiem cukurs...

274469. viesis 3.februāris 2010 10:14
0 0 Atbildēt

Latvijai vajadzētu saprast , kur mēs esam - Viduseiropā vai Skandināvijā :):):)

Un tā arī attiekties pret ceļiem :)

JA viduseiropa - sniegs ir katastrofa, ziemas riepas neliekam, izsludinam katastrofu un gaidām kad nokusīs :)

Ja Skandināvija - liekam naglotas riepas, arī smagie, šķūrējam, neberam to sāli, tikai ļoti bīstamās vietās un braucam ar lāpstu bagāžniekā :):)

Ko nozīmē Rīgas aicinājums - brauciet ar sab. tr. ja autobuss jāstumj uz tilta ????

274470. viesis 3.februāris 2010 10:22
0 0 Atbildēt

Tāds sniega daudzums ir force majeure jebkurai pilsētai polāra loka šaipusē. Ir skaidrs, ka vienā mirklī visu smuki notīrīt neizdosies. Bet - ja aicinam braukt ar sab.transportu - tad primāri arī parūpējamies, lai tas brauc. Un par tiltiem u.c. specifiskām vietām - autoram gan ir taisnība - ir jāizlasa laika prognoze un savlaicīgi jāpieņem mēri.

274473. viesis 3.februāris 2010 10:48
0 0 Atbildēt

Piekrītu Zvirbulim daļēji - skaidrs, ka uzreiz to sniegu izvest nevar. Taču nu jau ir 24h pagājušas, tīrīts nav pa lielam nekas - Brasas tilts nē, daudzas lielās ielas arī nē.

Kāda mārutka pēc tīra Vecrīgu www.delfi.lv/news/national...hp?id=29667565

Tiešām tā ir svarīgākā vieta Rīgā. Jeb vienkārši ieņēmumi Rīgas Satiksmei no maksas stāvvietām būtiski nokritušies, jo visas 5LVL/h vietas aizņem sniegs, kurš atsakās maksāt.

Stāsts ir par to, ka Rīga neko nedara, un dzīvo ar domu - gan jau kaut kad nokusīs...

274474. viesis 3.februāris 2010 10:52
0 0 Atbildēt

Es tikai esmu novērojis tādu sakritību, jo turīgāka pašvaldība, jo vairāk netīrītu ceļu !!!

Tas, ka nevar notīrīt ielas ir tikai atrunas, jo ja notīrīs ielas tad nepaliks naudas zelta tiltiem, gaismas pilīm, u.c. personīgiem tēriņiem.

274476. viesis 3.februāris 2010 10:59
0 0 Atbildēt

Attiecībā uz ietvēm - tā ir sētnieku atbildība. Ja PP čakli stādītu protokolus par nenotīrītām ietvēm, tad diez vai sētnieki šajos krīzes laikos būtu ar mieru maksāt to sodus.

Bet PP vienkāršāk un ienesīgāt ir salīmēt plāksterus uz nepareizi noparkotiem auto.

Un pie tam saskaņā ar Ušakova teikto, PP štats un budžets nav samazināts ... :D

274477. viesis 3.februāris 2010 11:01
0 0 Atbildēt

www.delfi.lv/news/national...hp?id=29667565

Pagājušajā naktī no Rīgas ielu malām, tiltiem un gājēju tuneļiem izvests vairāk nekā 6500 kubikmetru sniega.

It kā liekas daudz, bet ja mazliet parēķina tad sanāk, ka neko nav darījuši :D

Ja jau uzsnidzis bija 0.5m tad iznāk, ka izvestie 6500m3 bija noklājuši 13000m2 (6500/0.5). Savukār ja parēķinam, ka vidējais ceļa platums ir 20m tad iegūstam 650m atīrītu ceļu :D:D:D

Nu ļoti daudz :D:D:D

274478. viesis 3.februāris 2010 11:10
0 0 Atbildēt

Jāni - klau a cik mašīnas un cilvēkresursu vajadzīgi lai izvestu vairāk?

Un cik tas viss maksā?

Un ko tagad labāk darīt - izvest visu sniegu diennakta laikā vai naudai tomēr atrast lietderīgāku pielietojumu...?

Piemēram no šādām tādām centra ielām sniegs ir izvests pietiekami, lai BŪTISKI uzlabotu satiksmi...

Piekrītu viedoklim, ka labak būt kā skandināvijā braukt pa biebrauktu sniegu, nevis ledu uz kura ir sāls, virs kura ir sniega putra...

274480. viesis 3.februāris 2010 11:27
0 0 Atbildēt

Palaidniex

Redzi - mēs, parastie cilvēciņi, nezinam un negribam zināt, cik kam ir vajadzīgs. Mums Rīgā ir Dome, kurai par to jālauza galva. Es, parastais cilvēciņš, neuzstāju, lai mana sazinkāda šķērsiela sazinkādā guļamrajonā ir izpucēta dažu stundu laikā - es gribu, lai ir notīrīti kaut vai tie nedaudzie tilti, kas rada reālus sastrēgumus.

Bet ja es redzu, ka uz ielas nekas nemainās un RD ar izgriestu krūti paziņo, ka viņi IR IZVEDUŠI nieka 6500kubus sniega tikai no Vecrīgas un maksas stāvvietām, tad man, vienkāršajam cilvēciņam (kas nedzīvo Vecrīgā), liekas, ka kaut kas nav Ok.

274481. viesis 3.februāris 2010 11:32
0 0 Atbildēt

KSI - 6500 kubikmetri ir ļoti maz salīdzinot ar to, kas izsnidzis, bet tas ir ļoti daudz, ja parēķina cik mašīnu reisu un cik cilvēku kopīgais darbs tas ir...

Un kas vainas galvenajām ielām? Lieliski izbraucamas un foršas.

Kur problēma?

Vienkārsi tai daļai "braucēju" kam nav autoamsīnai atbilstošs apriepojums un pašam attiecīgas brauktprasmes vajadzētu palikt mājās, nevis pa visu varu stumties ielās...

Bet nē - mašīna ir ta pieaugusi pie pakaļas, ka jāčakarē pārējiem prāts...

Somijā un zviedrijā ielas nav nolaizītas līdz asfaltam, kā aŗī cilvēki nestreso. Jo mašīnām ir riepas atbilstošas sezonai un brauktprasmes pietiekamas...

274482. viesis 3.februāris 2010 11:42
0 0 Atbildēt

šodien uz Akmens tilta no rīta bija pilnīgs tukšums, nekādu sastrēgumu

274484. viesis 3.februāris 2010 11:44
0 0 Atbildēt

atkal samērā populistisks skricelējums :(

274487. viesis 3.februāris 2010 11:56
0 0 Atbildēt

Mans šī rīta maršruts veda pāri Brasas tiltam un vēlāk pa Kronvalda bulvāri. Abās šajās vietās ir arī tramvaja sliedes, un blakus sliedēm esošās joslas nebija iztīrītas no sašķūrētā sniega. Manuprāt (kontekstā ar Ūpja murgojumiem trakajos tramvajos), šīs ielas ir jāiztīra obligāti + Brasas tilts dubultā svarīgi, jo tur ir bruģis un fūres netiek augšā.

Tas ir manā šī rīta maršrutā, noteikti tādas vietas ir daudz Rīgā.

Man pašam buss ar 4x4, manis pēc vispār var netīrīt tās ielas, tikai tad traucē tie .... kam nesanāk izbraukt šādos apstākļos ;)

274488. viesis 3.februāris 2010 12:08
0 0 Atbildēt

Nu, bet tad ir jāraksta iesniegusm Rīgas Domei, nevis jāvaimanā šeit.

Un - šorīt ar visu netīrītību tur bija sastrēgums? Kāds tur reāli nevarēja šorīt uzbraukt augšā tiltā? Bija sastrēgums? Kād snetika - kas netika - bija gatavs ziemai, prata braukt?

Un otra daļa atbildes - tilts pieļauju sanāks kopā kādi 400 metri garš, kādi 15 metri plats, ja sniegs skaitās Rīgā 20 cm biezs tad tikai uz tā tilta vien bija jābūt 1200 m³ sniega lai tur būtu izlaizīts līdz bruģim. Pat ja pieņem, ka vidēji vienā kraviniekā satilpst 10 m³ sniega - tie ir 120 kravas auto reizi ar sniegu no viena tilta.

274489. viesis 3.februāris 2010 12:10
0 0 Atbildēt

P.S.

Manā skatījumā vienkārši piebraukts sniegs, kas apkaisīs ar pretslīdes materiāliem ir labāks risinājums visai rīgai, bet tad santīm3.14sēji bez riepām kliekdami ies bojā...

274491. viesis 3.februāris 2010 12:14
0 0 Atbildēt

kad snieg, tad vajag uz tiltiem noparkot gruzavikus.... lai paši piesnieg... nebūs jāgruzī

274492. viesis 3.februāris 2010 12:18
0 0 Atbildēt

Tad jau atkal būs cepiens, ka nevar uz tilta uzbraukt...

274494. viesis 3.februāris 2010 12:35
0 0 Atbildēt

Palaidniex

Piedod, bet brīžiem izklausās, ka esi no RD :)

Ja mēs uz ielām atstātu tikai tos, kas prot braukt un ir pienācīgi aprīkoti, paliktu tikai labi ja 10% no auto :D

Ja runā par konkrēto Brasas tiltu, nekādus 120 smagos nevajag - lai tos sastumtos vaļņus izvestu, domāju, ka pietiktu ar 10.

Par tikšanu un netikšanu uz tilta - man birojā skan RadioSWH, un katru vakaru, sākot no apm 17:00, regulāri tiek ziņots par fūrēm, kas nespēj paņemt to uzbraucienu un tilta (braucot no centra), jo tur ir 180grādu līkums + bruģis + slīpums.

Šai vietai tiešām manā izpratnē jābūt iztīrītai un nolaizītai :)

Nav, protams, vienmēr jāpiesienās RD darbam, bet nav arī tā, ka vienmēr vainīgi ir tikai paši šoferi. Es savu IIN maksāju Rīgai, un gribu, lai viņi par to izdara kaut nedaudz.

274496. viesis 3.februāris 2010 12:54
0 0 Atbildēt

Ir viens ļoti elemtārs risnājums tiltu notīrīšanai - nekaisam sāli, bet iepērkam pārīti sniega metēju, un visu sniegu droši pa taisno - Daugavā, no Brasas tilta attiecīgi uz dzelzceļa un saksaņojot visu no turienes nošķūrē droši maliņā gar kapu teritoriju - vietas tur pietiktu !!!

Bet nu nav mūsējiem aparatūras nopietniem sniega gadījumiem !!! Kādreiz tak bija specializēti traķi kas braucot lēnā garā savāc sniegu no ceļa un pa transportiera lentu pa taisno piekabē - daudz ātrāk var izvest nekā krāmējot ar parastu iekrāvēju !!!

274497. viesis 3.februāris 2010 12:56
0 0 Atbildēt

Nubet puslīdz braucams tas tilts šorīt bija?

Ja bija - tātad viss kārtībā!

Arī vasarā ir brīši, kad vienkārši nomirusi fūre, vai vienoties nespējīgi CSN dalībnieki paralizē kustību kāda konkrēt a pilsētas vietā veidojot neplānotu un nevajadzīgu sastrēgumu.

Neesmu no Rīgas DOmes, bet histerizēt situāciju arī navajag. Ir kā ir, nav nemaz tik slikti, a labāk var būt vienmēr...

Nu nezinu vai Helsinki tikltu 10 reizes labāk galā ar šādu meteosituiāciju. Moš mazliet labāk, bet ne vairākkārtīgi. Pie kam viņi to panāktu ar N-reizes lielāku finansējumu...

274498. viesis 3.februāris 2010 12:59
0 0 Atbildēt

WALA - jā - nav vairs nemaz (vai pietiekami) ziemas spectehnikas, jo klimata silšanas aizstāvju bļaušanu pastiprinājušās siltās ziemas un laiks padarīja tās par nevajadzīgām dēļ dīkstāves un norakstāmām dēļ vecuma...

Vienkārši nebijām tik gatavi ziemai kā savulaik... Jāpiekrī - bet teikt ka viss ir pakaļā ir mazliet pārspīlēti!

Re - pat tirgotāji nebija gatavi sniega lāpstu vairs neesot! :D

Un vācieši arī ar normālu sniegputeni tē tīri nesen netika galā. Un kas - kāds nomira?

274505. viesis 3.februāris 2010 14:14
0 0 Atbildēt

to ''pretslīdes'' materiālu ,kaisīitājiem di rsā vajadzētu sabērt..............

274529. viesis 4.februāris 2010 10:08
0 0 Atbildēt

www.delfi.lv/news/national....d?id=29679215

nu jau laikam Zvirbuļa kungs grib lai arī pērējie sasnigtu tādus mērķus īsteņojot viņa velmi

274552. viesis 4.februāris 2010 15:31
0 0 Atbildēt

Začots. Labi rūkts. Nevarētu teikt ka par maz tika darīts tais dienās - darīja uzturētāji ko varēja. Bet ar to bija jūtami par maz. Stratēģija šķība - vot i fūras bloķē tiltus un pasažieri maksā 0.60Ls par to lai varētu pastumt autobusu.

274564. viesis 4.februāris 2010 19:48
0 0 Atbildēt

Piekritu WALAm ari es atceros tos dīvainos sniega savācējus ar transporta lentu. Nebija nekādu lielu čakeru. Tagad noskatos kā pēc modernajām tehnoloģijām pusnaakti ar kausu mēģina piekrāmēt pilnu smago ar sniegu :D

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Ar 120 000 eiro vērtības kritumu – Vācijā pārdod Audi ar V12 dīzeļa dzinēju 33

Pirms 12 gadiem šī automašīna maksāja 145 000 eiro, tagad īpašnieks to gatavs atdot par 23 800 eiro. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: 1000 ZS un 2 sek. līdz 100. Porsche Taycan.(+VIDEO) 4

Lai gan uzlabotais Porsche Taycan ārēji izskatās ļoti līdzīgs oriģinālajam, tas uzlabots pilnīgi visos parametros, un, kas svarīgi, visās modeļu versijās, ieskaitot paaugstināto Cross Turismo. Ar atjaunināto Taycan TV Autoziņas iepazinās testa braucienā Spānijā, tostarp arī Monteblanko ātrumaplī. Lasīt vairāk

 

Bankrota ēnā - Fisker izziņo milzīgas atlaides; klienti dusmīgi 20

Bankrota priekšā nonākušais ASV elektroautomobiļu ražotājs Fisker paziņojis par iespaidīgām atlaidēm savai produkcijai, kas dažos gadījumos sasniedz 24 000 dolāru. Lasīt vairāk

 

Policija un mediķi informēs par bezatbildīgai elektroskrejriteņu vadīšanai veltītu kampaņu "Ātrākais, kā nonākt slimnīcā" 18

Valsts policija un mediķi trešdien plkst.11 informēs par kampaņu "Ātrākais, kā nonākt slimnīcā", aģentūru LETA informēja policija. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti