Eiropas Savienības ikgadējā autoparka pārskatā „European Motor Vehicle Parc“ konstatēts, ka gandrīz 75% automobiļu, kas brauc pa šejienes ceļiem, ir vecāki par desmit gadiem.
<250>Šis rādītājs Eiropas Savienības 15 t.s. vecajās dalībvalstīs ir 33,7 %, informē Peugeot importētājs KW Bruun Baltic.
Autoražotāju savienība ANFAC, kas ir bāzēta Spānijā, ir izveidojusi statistikas pārskatu, saskaņā ar kuru uz Latvijas ceļiem ir mazliet vairāk par 116 000 automobiļiem, kas ir ne vecāki par pieciem gadiem – tas veido 12,4 % no visiem vieglajiem automobiļiem, sacīja KW Bruun Baltic izpilddirektors Per Brinkenberg. Šis rādītājs ES 15 „vecajās” dalībvalstīs bija 33,9 %. „Tas nozīmē, ka Latvijas autoparks aiz Lietuvas ir visvecākais no visām 20 valstīm, par kurām bija pieejami dati,“ sacīja Brinkenberg.
„Veco automobiļu problēma nav tā, ka tie ir vienkārši veci vai izgājuši no modes. To problēma sabiedrībai ir tā, ka, pateicoties lielajai izaugsmei, jaunākie automobiļi vairāk saudzē vidi. Problēma lietotājiem savukārt ir tā, ka, pateicoties tehniskajai attīstībai, jaunāko automobiļu drošība un tehniskā izturība ir ievērojami labāka,“ paskaidroja Brinkenberg. „Tādēļ saskatām Latvijas tirgū lielu potenciālu.“
Lietuvā ne vecāki par 5 gadiem bija 6,4 % automobiļi, Igaunijā - 22,7 %. Latvijā bija 25,2 %, Igaunijā 41,3 % un Lietuvā 17,2 % automobiļu, kas ir ne vecāki par 10 gadiem. Automobiļu, kas vecāki par 10 gadiem, Latvijā bija 74,8 %, Lietuvā 82,8 % un Igaunijā 58,7 %.
Pēc automobiļu skaita uz 1000 iedzīvotājiem (Latvijā 413), aiz Latvijas ir vēl tikai Slovākija ar 287 vieglajiem automobiļiem, Dānija ar 382 automobiļiem un Igaunija ar 410 automobiļiem. Visvairāk automobiļu uz 1000 iedzīvotājiem bija Itālijā (601), Lietuvā un Somijā atbilstošais rādītājs ir 507.
Latvijā 2008. gada beigās bija 932 828 vieglo automobiļu, kas nozīmē 3,1 % pieaugumu, salīdzinājumā ar iepriekšējo gadu. Automobiļu skaits visvairāk pieaudzis Polijā (10,2 %). Visā Eiropā bija vairāk nekā 230 miljoni automobiļu, kas nozīmē, ka gada laikā ir bijis 1,9 % pieaugums.
Pirms 4 gadiem situacija bija daudz jaukāka. Cik atceros, pāris mēnešu tolaik mēs bijām pat auto pārdošanas līderi visā ES. Bet, tie labie laiki fiksi beidzās. Joprojām noiek pretējais process - cilvēki turpina bankrotēt, atdod avus auto atpakaļ lizinga kompanijām, tās savukārt auto iztirgo āvalstīs, tādejādi sabojājot jau tā ne pārāk "skaisto" auto statistiku. Šopavasar acīs krīt īzcili daudz veco auto, kas izskatās izvilkti no lauku šķūņiem - vecas fiestas,sierrras un pat opel rekordi. Domāju,ka jauno auto tirgū vēl tuvākajos 2 gados nekas vēl "nespīdēs". Ja nu vienīgi sāks tirgot kādus lētus indiešu TATAS auto , kas varētu kādu šeit ieinteresēt krizes aostākļos (IV)