Pareizai roku pozīcijai uz stūres un manevru veikšanai ir ļoti liela nozīme, ja runājam par drošu braukšanu. Renault Braukšanas Skolas instruktori brīdina par nevēlamajiem ieradumiem, kuri var kļūt par cēloni satiksmes negadījumiem.
Svarīga ir pozīcija
„Stūre ir viens no svarīgākajiem automašīnas vadības mehānismiem. Ja roku pozīcija uz stūres un manevru veikšana ir pareiza, tas iespējams ātri un efektīvi reaģēt uz bīstamām situācijām uz ceļa,” norāda Renault Braukšanas Skolas direktors. Tieši tāpēc autovadītājiem vajadzētu ievērot pamatprincipus un vienmēr, izņemot brīžus, kad tiek pārslēgti ātrumi, turēt abas rokas uz stūres. Ja stūri salīdzina ar pulksteņa ciparnīcu, tad pareizā pozīcijā rokām vajadzētu atrasties uz pulksten deviņiem un pulksten trijiem. Īkšķiem vajadzētu aptvert stūri, pretējā gadījumā sadursmes laikā drošības spilveni var tos ievainot. Šāda roku pozīcija uz stūres padara braukšanu stabilāku, vienlaikus nodrošinot optimālu drošības spilvenu darbību tiešas sadursmes gadījumā. Tā, piemēram, ja autovadītāja rokas atrodas stūres augšējā daļā, tad sadursmes gadījumā, eksplodējot drošības spilveniem, tie sākotnē trāpa rokām, un tas var radīt nopietnus ievainojumus.
Bīstamie ieradumi
Tomēr jānorāda, ka autovadītājiem piemīt vairāki bīstami ieradumi. „Ļoti bieži vērojamas situācijas, kad autovadītāji stūrē tikai ar vienu roku, turklāt pagriezienos nereti tie izdara manevru, turot stūri ar atvērtu plaukstu. Diemžēl pat neliela manevra veikšana šādā manierē var izraisīt pilnīgu kontroles zaudēšanu pār automašīnu,” brīdina Renault Braukšanas Skolas instruktori.
Kā vēl viena ļoti bieža kļūda jānorāda turēšanās pie stūres vidus. Arī šāda situācija ir ļoti bīstama, jo manevra izdarīšanai nepieciešams ilgāks laiks. Turklāt, ja nepieciešama strauja reakcija, šī situācija var kļūt sevišķi bīstama. „Ja vadītāja rokas atrodas uz stūres vidus, tad, nostrādājot drošība spilveniem, vadītājs var gūt nopietnus plaukstas locītavas un elkoņa ievainojumus,” norāda Renault Braukšanas Skolas instruktori.
Dinamisks darbs
Ne tikai roku pozīcijai, bet arī kopējai darbībai, veicot manevrus, ir ļoti liela nozīme, ja runa ir par drošību. Precizitātei un braukšanas ātrumam ir ļoti būtiska nozīme, ja notiek automašīnas aizmugures saslīdēšana. Lai atgrieztu automašīnu atpakaļ uz vēlamās trajektorijas, priekšējie riteņi būtu jāgriež aizmugures sānslīdes virzienā, un šo manevru veiksmīgi iespējams veikt, pareizi darbojoties ar stūri.
„Labie” autovadītāju ieradumi
- turēt abas rokas uz stūres
- turēt rokas uz pulksten deviņiem un pulksten trijiem
- „nesapīt” rokas, izdarot U-veida pagriezienus un citus manevrus
„Sliktie” autovadītāju ieradumi
- turēt stūri tikai ar vienu roku
- nepareiza roku pozīcija uz stūres, piemēram, novietojot tās uz stūres augšējās daļas
- Turēties pie stūres vidusdaļas
- griezt stūri ar atvērtu roku
mnde
interesanti kāds kontroles zudums var notikt parkingā grozot stūri ar atvērtu plauksu?