OCTA mēneša ietvaros jums ir iespēja Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja valdes priekšsēdētājam Jurim Stengrevicam uzdot jautājumus par OCTA un ceļu satiksmes negadījumā cietušo tiesībām un iespējām saņemt zaudējumu atlīdzības.
Savus jautājumus par OCTA sūti uz epastu: iauto@iauto.lv
Uzdotie jautājumi un LTAB valdes priekšsēdētāja Jura Stengrevica atbildes uz tiem tiks publicētas portālā.
Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju birojs (LTAB) OCTA mēneša ietvaros uzsāk kampaņu „Sargi sevi un citus ar OCTA”, kuras laikā sabiedrība tiks izglītota par tās tiesībām un iespējām saņemt kompensāciju pēc iekļūšanas ceļu satiksmes negadījumā.
Jāatceras, ka OCTA (transportlīdzekļu īpašnieku obligātā transportlīdzekļu apdrošināšana) netika izveidota, lai atbrīvotu vainīgo transporta līdzekļa vadītāju un īpašnieku no materiālās atbildības, bet gan lai aizstāvētu ceļu satiksmes cietušo intereses.
OCTA ir kompleksa negadījumos cietušo sociālās aizsardzības sistēma, kas darbojas ne tikai Latvijā, bet pēc līdzīgiem kompensēšanas principiem visās Zaļās kartes valstīs – 45 valstīs. Tas nozīmē papildu drošības garantu ceļu satiksmes negadījumos cietušajiem, ja negadījums ir noticis kādā no šīm valstīm vai arī kādā no šīm valstīm reģistrēts auto izraisa negadījumu Latvijā.
<250>Latvijā apdrošinātāji no sistēmas izveides 1997.gadā līdz 2009.gadam atlīdzībās ceļu satiksmes negadījumos cietušajiem izmaksājuši vairāk nekā 190 miljonu latu. Lielāko daļu izmaksāto atlīdzību veido nodarītie zaudējumi transportlīdzekļiem. Tiesa, pēdējos gados strauji pieaug izmaksātās atlīdzības arī par personai nodarītajiem zaudējumiem: no 2006. - 2009.gadam šajā atlīdzību veidā izmaksāti jau vairāk nekā 8 miljoni latu. Vismazāko īpatsvaru atlīdzībās veido trešo personu mantu bojājumi, kā arī kaitējums, kas nodarīts videi un ēkām.
Šogad LTAB, balstoties uz citu valstu praksi, ir iedibinājis jaunu tradīciju – OCTA mēnesi. OCTA mēneša tēma ir veltīta ceļu satiksmes negadījumos cietušo izglītošanai par savām tiesībām uz kompensācijām pēc iekļūšanas ceļu satiksmes negadījumā.
Vairāk informācijas www.ltab.lv
jugasvilli, Jūs tak ar strādajaot saņemat kkādu procentu, tā kā nekorekti citiem dirst ka no procenta ēst utt.
Pašlaik par saviem auto esmu jau atstājis kopāpāris tk Ls, bet lai sistēmas saņemtu auto tirgus cenu, jāskraida 3 mēnešus un tāpat visu neizmaksā. Secināt varu tikai, ka visa tā sistēma ir paredzēta cilvēku likumīgai apzagšanai.
Un par procentiem runājot. Vai ir korekti salīdzināt to, ka jaunajam ******* par avāriju atņem mazāk klases nekā pieredzējušam? Piemērs no dzīves, mans tēvs stāvvietā aizķēra vienam bamperi ar piekabi, būdams godīgs cilvēks sagaidīja īpašnieku, īpašnieks izrādijās ******* konkrētais un par mk3 golpa bamperi neņēma 100Ls, bet izsauca mentus, rezultātā -5 klases. Kaimiņu sīkais ar tiesībām 1 mēnesi pie sarkanā maucot ieskrēja sānos citam auto, rezultātā -2 klases. Sanāk, ka manam tēvam jābrauc 5 gadi bez negadījumiem, lai pierādītu, ka nav ļaunprātīgs dauzītājs, bet kaimiņu sīkais var pa to pašu laiku uztaisīt vēl trīs avārijas un atgūt savu 6 sākuma klasi. Godīgi? Kamēr klases ņem nost bez avārijas reālo seku izvērtēšanas, tas biznes ir zagšana, un visi brokeri un polišu tirgotāji to atbalsta, arī Tu, jo citādi jau sen izbīdītu godīgiem cilvēkiem izdevīgas normas.