(!) Uzdod savus jautājumus par OCTA! 36

 
7.jūnijs 2010 0:00

OCTA mēneša ietvaros jums ir iespēja Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja valdes priekšsēdētājam Jurim Stengrevicam uzdot jautājumus par OCTA un ceļu satiksmes negadījumā cietušo tiesībām un iespējām saņemt zaudējumu atlīdzības.

Savus jautājumus par OCTA sūti uz epastu: iauto@iauto.lv

Uzdotie jautājumi un LTAB valdes priekšsēdētāja Jura Stengrevica atbildes uz tiem tiks publicētas portālā.

Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju birojs (LTAB) OCTA mēneša ietvaros uzsāk kampaņu „Sargi sevi un citus ar OCTA”, kuras laikā sabiedrība tiks izglītota par tās tiesībām un iespējām saņemt kompensāciju pēc iekļūšanas ceļu satiksmes negadījumā.

Jāatceras, ka OCTA (transportlīdzekļu īpašnieku obligātā transportlīdzekļu apdrošināšana) netika izveidota, lai atbrīvotu vainīgo transporta līdzekļa vadītāju un īpašnieku no materiālās atbildības, bet gan lai aizstāvētu ceļu satiksmes cietušo intereses.

OCTA ir kompleksa negadījumos cietušo sociālās aizsardzības sistēma, kas darbojas ne tikai Latvijā, bet pēc līdzīgiem kompensēšanas principiem visās Zaļās kartes valstīs – 45 valstīs. Tas nozīmē papildu drošības garantu ceļu satiksmes negadījumos cietušajiem, ja negadījums ir noticis kādā no šīm valstīm vai arī kādā no šīm valstīm reģistrēts auto izraisa negadījumu Latvijā.

<250>Latvijā apdrošinātāji no sistēmas izveides 1997.gadā līdz 2009.gadam atlīdzībās ceļu satiksmes negadījumos cietušajiem izmaksājuši vairāk nekā 190 miljonu latu. Lielāko daļu izmaksāto atlīdzību veido nodarītie zaudējumi transportlīdzekļiem. Tiesa, pēdējos gados strauji pieaug izmaksātās atlīdzības arī par personai nodarītajiem zaudējumiem: no 2006. - 2009.gadam šajā atlīdzību veidā izmaksāti jau vairāk nekā 8 miljoni latu. Vismazāko īpatsvaru atlīdzībās veido trešo personu mantu bojājumi, kā arī kaitējums, kas nodarīts videi un ēkām.

Šogad LTAB, balstoties uz citu valstu praksi, ir iedibinājis jaunu tradīciju – OCTA mēnesi. OCTA mēneša tēma ir veltīta ceļu satiksmes negadījumos cietušo izglītošanai par savām tiesībām uz kompensācijām pēc iekļūšanas ceļu satiksmes negadījumā.

Vairāk informācijas www.ltab.lv

 
Visi komentāri
 
277211. viesis 27.maijs 2010 11:13
0 0 Atbildēt

Ir, ir naudas kāšana. Tādā izpildījumā kā tā octas sistēma ir pie mums, tā ir tīrākā likumīga cilvēku apslaukšana, kā jau jebkas likumīgais mūsu valstī.

277214. viesis 27.maijs 2010 11:32
0 0 Atbildēt

Neredzu jēgu LTABam uzdot jautājumu, tāpat izvairīsies no atbildes.

Esmu pa tiešo LTAB sūtījis jautājumu: Kāpēc pēc jaunās Bonus-Malus (BM) sistēmas ieviešanas mana 12 BM klase nevis palielinājās uz 13, bet samazinājās uz 11 (vēstulē protams bija detalizēti norādīts vārds, uzvārds a/m utt) atbildi saņēmu tikai tad kad cc ieliku J.Stengrēvicu un atbilde bija sekojoša : Pamatojoties uz Jūsu iesniegumu tika veikta Jūsu apdrošināšanas vēstures datu pārbaude, kļūdas vai neatbilstības netika konstatētas. :D

P.S. Es sev uzdevu jautājumu, kāpēc LTAB dara visu iespējamo, lai apdrošinātāji varētu iekasēt pēc iespējas lielākas apdrošināšanas polišu summas un atbildi atradu "Sauszemes transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesiskās atbildības obligātās apdrošināšanas likuma" 45. un 46. pantā

- "LTAB pārvaldes institūciju veido visi apdrošinātāji" :D:D:D:D

277222. viesis 27.maijs 2010 14:15
0 0 Atbildēt

Judasvilli, pie kuras īdētāju grupas (pēc tavas klsaifikācijas) es piederu?

277228. viesis 27.maijs 2010 17:19
0 0 Atbildēt

Nebaidies, gan šis izdomās! :D

Gan jau jugasvilli pa kluso sapņo uzbliezt octa un kasko apdirsinātāju mīlētāju fanu klubu.. aplausi studijā!!! :D:D:D

277240. viesis 28.maijs 2010 9:16
0 0 Atbildēt

Jautājums - izraisot negadījumu Bonus -Malus samazinās par 30% .

Esmu visus šos gadus braucis bez avārijām, iekrājis labu bonus-malus. Notika negadījums ar manu auto, OK, vadītājs vainīgs - man noņem tos 30% , kas ir -4 punkti !!!

Jo švakāki iekrātie punkti, jo mazāk noņem par negadījumu !

Kaut kas tur nav kārtībā.

277241. viesis 28.maijs 2010 10:21
0 0 Atbildēt

Kad varēs pirkt octu LV reģistrētam auto ārzemēs?

277272. viesis 29.maijs 2010 11:08
0 0 Atbildēt

jugashvili - skaidrs ta skaidrs, bet sanaak, ka pieredzeejusham, kaartiigi braucosham autovadiitaajam klashu zinjaa sods sanaak lielaaks. Vispaar tas pat par sevi jau ir stulbums, bonus-malus skaita klases, bet negadiijumos njem nost procentus no klaseem, kurus peec tam izsaka klasees.

Jautaajums, a nah? Izraisiiji shaizi, klasi nost vai divas nevis procentus. Buutu labi, ja buutu jeedziigs pamatojums, kaapeec tieshi procentus njem nost.

277280. viesis 29.maijs 2010 13:23
0 0 Atbildēt

Par BM:

Jā tieši tā arī kā jugavilli raksta, un pareizi arī ir ka ņem nost %, jo principā normāla polises cena ir 6 BM klasei, tb ja esi tikko iegādājies sev auto, esi ar 6 BM, savukārt ar katru gadu ko neizraisi CSNg klases palielinās arī attiecīgi atlaides no normālās cena tiek piemērotas, un loģiski, ja ilgus gadu saņem atlaidi ar vien lielāku arī kritienam par vienu CSNg ir jābūt lielākam, bet tik vai tā pirksi polisi ar atlaidi. Savukārt ja sāc velties zem 6BM klases, tad vēl jāmaksās klāt.

Bet īdētājiem jau vienmēr viss būs slikti lai kāda būtu sistēma kādam tā nepatiks.

277281. viesis 29.maijs 2010 13:36
1 0 Atbildēt

jugasvilli, Jūs tak ar strādajaot saņemat kkādu procentu, tā kā nekorekti citiem dirst ka no procenta ēst utt.

Pašlaik par saviem auto esmu jau atstājis kopāpāris tk Ls, bet lai sistēmas saņemtu auto tirgus cenu, jāskraida 3 mēnešus un tāpat visu neizmaksā. Secināt varu tikai, ka visa tā sistēma ir paredzēta cilvēku likumīgai apzagšanai.

Un par procentiem runājot. Vai ir korekti salīdzināt to, ka jaunajam ******* par avāriju atņem mazāk klases nekā pieredzējušam? Piemērs no dzīves, mans tēvs stāvvietā aizķēra vienam bamperi ar piekabi, būdams godīgs cilvēks sagaidīja īpašnieku, īpašnieks izrādijās ******* konkrētais un par mk3 golpa bamperi neņēma 100Ls, bet izsauca mentus, rezultātā -5 klases. Kaimiņu sīkais ar tiesībām 1 mēnesi pie sarkanā maucot ieskrēja sānos citam auto, rezultātā -2 klases. Sanāk, ka manam tēvam jābrauc 5 gadi bez negadījumiem, lai pierādītu, ka nav ļaunprātīgs dauzītājs, bet kaimiņu sīkais var pa to pašu laiku uztaisīt vēl trīs avārijas un atgūt savu 6 sākuma klasi. Godīgi? Kamēr klases ņem nost bez avārijas reālo seku izvērtēšanas, tas biznes ir zagšana, un visi brokeri un polišu tirgotāji to atbalsta, arī Tu, jo citādi jau sen izbīdītu godīgiem cilvēkiem izdevīgas normas.

277284. viesis 29.maijs 2010 14:52
0 0 Atbildēt

Ko nesaprast par procentiem? Nevajag izliekties, negribas ticēt, ka esat tik stulbs un nesaprotat, ka korektāk būtu par negadījumu samazināt par konkrētu klašu skaitu (nevis maģisku procentu, piemēram cik ir tie 30% no 11 vai ), vēl korektāk izvērtējot negadījumā izmaksāto summu.

Un ko to 200tk+ maijbahu piesaukt, viņam bamperā skrāpējumu likvidēt uzreiz maksā 150 reizes vairāk kā golfam? Tā tāda tīņu demagoģija, tikpat apstiprina ne dīleru servisu izmaksas.

Ko viens var izdarīt? Uzrakstīt pamatotu iesniegumu, savākt pāris tk parakstus (man liekas, ka vairumam liekas, ka octa ir pa dārgu) un iesniegt attiecīgajās institūcijās izskatīšanai un lai sniedz atbildi.

Man personīgi liekas, ka pa gadu samaksājot drusku zem 250Ls par saviem auto ar kuriem pēc octa likuma es vienlaicīgi arī pārvietojos, ir starpība vai es saskrāpēju kādam bamperu vai norakstu Tavu sapņu maibahu, bet octa tas ir dziļi pie *******s, nākamajā gadā būšu automātiski pa 30% sliktāks.

277287. viesis 29.maijs 2010 15:34
0 0 Atbildēt

Es nekad neesmu rakstījis vai teicis, ka nevienu tā sistēma neapmierina, bet ir pietiekami daudz, kas uzskata, ka tā sistēma nav pareiza. Es rakstu par konkrētu gadījumu, kur pēc Ltab datiem šim izmaksāja (zem 50 Ls) a man te maijbaha lukturus piesauc. Tak vari sākt piesaukt arī piemērus tipa ielido skatlogā autosalonam (ir redzēts dzīvē) un nodeg visa ēka pilna ar Taviem maibahiem.

Korektāk būtu apdrošināt autovadītāju kā tādu, konkrēti viņa risku. Tiem, kas ikdienā nebrauc ar savu auto,varēja uztaisīt vienas dienas octa ko var nopirkt jebkurā uzpildes stacijā vai nosūtot sms, piemēram, 5Ls dienā un miers. Ja kāds negribēs braukt pālī, tad nopirkt kādam tādu vienas dienas pakalpojumu būtu izdevīgi.

Un tās robežas ir visur, man arī ir auto, kam pāris kg vairāk un nodoklis lielāks, tāpat ar braukšanu pāli ir 0.5 promiles un viss. Vai ta tāpēc es pa to raudu? Ja brauc kā lohs un katru gadu auto dauzi, tad arī maksā.

277289. viesis 29.maijs 2010 16:17
0 0 Atbildēt

Nu redzi, mani octa cena kā tāda apmierina, krāns nav jāgarina tāpēc sūdus netaisu. Bet sistēma ir nepareiza.

Es savu mašīnu cenšos nevienam nedot, pat radiniekiem, kur nu vēl draugiem, tā kā ja reizi vai divas kādam būs velme aizņemties, tad arī lai drošina uz savu atbildību. Par izklaidēm maksā katrs pats.

P.S. Redz, piemēram, UK 18 gadīgs šmurgulis vidēji pa kādiem 1000eur nevar tikt pie 750 bembja ar TA un octa un zīmēties visiem, bet polo viņš var atļauties.

277291. viesis 29.maijs 2010 16:47
0 0 Atbildēt

Man māsai UK ģimenē uz diviem ir trīs vieglie un viens kempers, starpība ja būtu viens vieglais un kempers vai kā ir esot ~ 100 mārciņas, un ja tie četri auto būtu tikai vienam, polise būtu ~300 mārciņas lētāka kā diviem. Viņi kkā saprot, ka ir tāda lieta kā ģimenes otrais un trešais auto, kas ikdienā vienlaicīgi nepārvietojas.

Ja es zinātu, ka man arī bērns un sieva ar manu auto vizinātos, tad man nebūtu žēl attiecīgi pat pēc UK standarta piemaksāt tos 30% pie octa cenas un lai brauc visa ģimene.

Un fūres parasti nav privātpersonu autoparkā, pats rakstīji - UZŅĒMUMA.

Atver ss un paskaties, 750 ar TA var pa 600Ls nopirkt, paliek 100Ls octa, trīs mēnešiem pietiks, kopā 1tk eur.

277304. viesis 31.maijs 2010 9:54
0 0 Atbildēt

jugasvilli cenšas nomazgāt spekulanta netīrās rokas?

277307. viesis 31.maijs 2010 10:43
0 0 Atbildēt

To recluse:

Jauki jau ir visu vērtēt tikai no patērētāja viedokļa. Tev ir jāapsrot viens, ka tās tavas 5ls dienas polises izņemot patērētāju nav izdevīgas, jo lai tādas noslēgtu čakar ir tik pat cik ar gada polisi, bet izmaksu gadījumā čakara diemžēl ir 365 reizes vairāk kā ar gada polisi. Pat ja arī kādreiz tādas ieviesīs, tās nebūs lētas.

Un vēl viena nianse kas ir pilnīgi nederīga Latvijas tirgum - autovadītāja atbildības apdrošināšana. Tāpec, ka Latvijas vidējais autovadītājs izraisot CSNg ar garantiju muks prom no notikuma vietas, un rezultātā maksās Garantijas fonds, kurš protams veidojas no mūsu samaksātajām prēmijām. Paskaties neapdrošināto statistiku par tām valstīm kur ir un kur nav šāda prakse, redzēsi, ka Lielbritānija nav labāko valstu sarakstā, savukārt labākās ir tās valstis, kur principā ja Tev pieder mašīna viņa ir apdrošināta nepārtraukti. Redzētu kā Tu čīkstētu, ja dēļ lielā izmaksu skaita no GF, Tev kā priekšzīmīgam autovadītājam būtu jānoskalda vairāk naudas par OCTA polisi. Atkal čīkstēsi, ka sistēma nav laba, vajag to mainīt.

Jei bogu, pirms runāt par kāda produkta sliktajām labajām pusēm, vispirms to iepazīsti un tad runā, nevis dzen demagoģiju.

277319. viesis 31.maijs 2010 17:55
0 0 Atbildēt

277307. viesis pirms 7 stundām

Anonimitātē spēks rodas.

Man nav pretenziju maksāt 25oLs octa, ja man tā nav jāpērk katram no 3 saviem auto, pat ja viņi visi 100% nekad vienlaicīgi nebūs uz ceļa, mūsu apdirsinātāji to nesaprot, precīzāk negrib saprast. Un vienas dienas, da kaut 50eur dienā. Nomas un uzņēmumi no tā neciestu.

Protams, ka mūk, es arī tagad muktu un visiem ieteiktu mukt, ja kādu noskrāpēs vietā, kur 100% nav videonovērošana, kamēr nav nekāda starpība cik lielas sekas izraisi. Ja man kā vainīgajai pusei pa 50Ls skādi pie katras nākamās polises ir vismaz +100Ls kādus gadus 5-6.

Tad lai ievieš visiem auto īpašniekiem uzreiz nodokli, tāpat kā par nekustamo īpašumu un visi apdirsinātāji varēs rokas berzēt. Ko var dirst, ir izdevīgi, nav izdevīgi.

Kā naudu iekasēt, tā pirmrindnieki, kā izmaksāt, tā tēlo debīlus pamuļķus.

277321. viesis 1.jūnijs 2010 1:25
0 0 Atbildēt

recluse, apsveicu, izklausies no visiem šeit vispārliecinošāk

277342. viesis 1.jūnijs 2010 18:34
0 0 Atbildēt

Tas pats 277307. viesis

To Recluse:

Kāpēc domā tikai par sevi, ka tev OCTA ir kļuvusi dārgāka par mazu skādi ko citam esi nodarījis? Gribētu redzēt tavu ģīmi un tekstus, kad kāds tavā auto ar 100kmh ieliktu sānos un aizmuktu un vēl ciestu kāds no taviem pasažieriem vai pats Tu, tad arī Tavs humānisms būtu vietā, droši vien, ka pateiktu šim lielo paldies, ja vispār kadreiz satiktu. Kāpēc neaptver, ka nevari paredzēt kādu zaudējumu citam Tu nākošo reizi nodarīsi vai par 50 vai 10 000 Ls, un tad arī Tu teiksi, ka esmu ar mieru maksāt par polisi 10 reizes vairāk kā tagad....

OCTA nesedz tikai transportlīdzekļa bojājumus, bet arī virkni citu zaudējumu, kas neaprobežojas ar mašīnas vērtību.

277345. viesis 1.jūnijs 2010 21:50
0 0 Atbildēt

277342. viesis

******* šķidru pret vēju. Man nav kļuvusi dārgāka, lasīt arī jāmāk.

Salīdzināt noskrāpētu bamperi ar norakstāmu auto ir nekorekti, par to jau arī rakstu. Ja es kā godīgs cilvēks stāvietā saskrāpējot auto sagaidu tā īpašnieku, bet tas ir principiālist un negrib vienoties, man ir tādas pat sekas kā ieskrienot salonā ar jugasvili meijbahiem un nodedzinot to līdz zemei ar visiem miljardu vērtajiem auto.

Tika redz, lai es sabojātu ko vairāk par bamperu vai kādu lukturi, man apzināti ir jāpārkāpj noteikumi (vispirms jau distance un ātrums), bet stāvietā verot durvis aizķert kādu citu ir daudz vienkāršāk.

P.S. Mani apmierina cena. Tikai es par VADĪTĀJA atbildības apdrošināšanu, kaut 3x dārgāk, bet lai cieš reāli tie, kas izraisa avārijas.

277350. viesis 2.jūnijs 2010 12:38
0 0 Atbildēt

jugasvilli

Nevajag domāt, ka mani satrauktu 450Ls gadā par 3-5 auto.

Kad man bērnam būs vadītaja apliecība, viņam tiks nopirkts cits - savs auto, tāpat arī sievai cits auto. Pašam man pašlaik ir viens auto ikdienai, viens restaurācija un viens rezervei, kāpēc Tu domā ka visiem ir izdevīgi, ka viņiem jamaksā par visu autoparku, pat ja fiziski ģimene nav tik daudz autovadītaju, cik auto?

Un taja pat nemīletajā UK apdirsinataju sistemā, ja uz vienu auto ir vairaki vadītaji, tad nav katram jamaksā pilna summa, bet jāpiemaksā noteikta summa. Bet laikam jau LV brokeri iedomājas, ka pie stūres var sēdēt vairaki vienlaicīgi.

277358. viesis 2.jūnijs 2010 20:05
0 0 Atbildēt

jugasvilli

Redz, par tiem onkām no laukiem, tieši tādi divi onkas man ir ielikuši aizmugurē stāvot pie sarkanā pirmajā krustojumā iebraucot Rīgā, viens jau 7 no rīta Rīgā iebraucot no Rēzeknes pat atzina, aizmidzis; tieši 55 gadīgs puikiņš no Jelgavas rajona šogad norakstīja man iepriekšējo ikdienas auto, Rīgā, no trešās joslas griežoties pa labi un nepamanot, ka kāds brauc pa pirmo joslu. Un viņiem octa maksā tos 15 Ls gadā, jo redz nav riska kategorija.

Un autoparkā pašlaik tikai viens auto ar TA palicis 98.g., pārējie ir 25+ kategorijā, tā kā nav nekāda izšķērdība. Nabagiem nabagu autoparks, un tikai restaurācijā esošajam nav ne TA, ne OCTA. Un tikai tāpēc, ka visi ir virs 1800kg jau nodokļos sanāk apaļš cipars, bet octa ar uzskata, ka braucu ar visiem vienlaicīgi un nekādas atlaides nepinākas.

277363. viesis 3.jūnijs 2010 12:07
0 0 Atbildēt

Es piekrītu recluse un jau iepriekš esmu rakstījis (arī LTAB), ka jāapdrošina ir vadītāja civiltiesiskā atbildība nevis tramsportlīdzekļa. Nepiekrītu apgalvojumam, ka polise kļūtu trīs reizes dārgāka. Kādam subjektam varbūt arī tā kļūtu dārgāka citam lētāka, bet ņemot vērā faktu, ka autovadītāju ir krietni vairāk neka mašīnu tad vidēji uz vienu vadītāju polise maksātu mazāk nekā vidēji uz vienu mašīnu tagad. Apzinos, ka arī manā ģimenē tas izmaksātu dārgāk, bet tas būtu loģiski un pamatoti.

P.S. Ar jugasvilli nav vērts diskutēt, jo viņš māk tikai īdēt, ka visi apdrošināšanas pircēji ir muļķi un īdētāji.:)

277376. viesis 3.jūnijs 2010 18:31
0 0 Atbildēt

jugasvilli

...jo no katra vadītāja būtu jākasē pa prēmijai un nevarētu vairs izdarīt tā, ka, ja, piemēram, viens sadauza mašīnu, tad pārraksta uz sievu un brauc ar normālu bonusu...

Tev pašam neliekas, ka tieši tā sistēma arī daļēji kropļo visu sistēmu? Sanāk, ja tas auto nav uz mana vārda, man ir dziļi *******, kaut katru otro dienu pa avārijai, tāpat man nekas nebūs, jo ja nebūšu rupji pārkāpis noteikumus, regresu arī nedrīkst piemērot, bet tas, ka vecfāterim būs slikta octa ...

Vai tad uzņēmumiem (juridiskām personām, piemēram Rīgas Taxi) octa maksā tikpat cik pārējiem, vai tas tikai tāpat tika pieminēts, tipa baigais arguments pa labu pastāvošai sistēmai.

277388. viesis 4.jūnijs 2010 10:36
0 0 Atbildēt

jugasvilli, kāda tev ir izglītība? Spriežot pēc taviem komentāriem izskatās, ka nepabeigta pamatskola! Lasīt tu nemāki, saprašanas par elementāriem ekonomikas pamatprincipiem arī nav nekādas un tavi spriedelējumi (argumenti) par esošās sistēmas plusiem ir zem katras kritikas.

277390. viesis 4.jūnijs 2010 11:56
0 0 Atbildēt

jugasvilli

1. Kurā vietās es savā komentārā apgalvoju, ka tu raksti par 3x dārgāku polisi?

2. Esi pieklājīgs, neapsaukājies!

3. Kāpēc visiem pārējiem jāmaksā par uzņēmumiem un ģimenēm, kur vairāki autovadītāji brauc ar vienu mašīnu?

4. Par vienas dienas dārgo polisi- tie vienas dienas braucēji arī ir ļoti riskanta grupa (jo nav pieredzes), kuriem attiecīgi jāmaksā. Pie esošās sistēmas šie vienas dienas braucēji aizņemas mašīnu un sabojā BM godīgiem ikdienas braucējiem.

5. Par to vai apdrošinātāji mestu vai nemestu cenas nost un dubulto peļņu paskaties kādu grāmatu no sērijas „Ekonomikas pamati”. Vai pacenties atbildēt uz jautājumu – kāpēc tagad apdrošinātāji ir būtiski samazinājuši cenas, salīdzinājumā ar ’07-’08 gadu?

6. Parādi kaut vienu komentāru, kur es apgalvoju, ka apdrošinātāji pārāk daudz pelna.

7. Par rindkopu, kur tu raksti par šķidro vēdera izeju un citus necenzētus vārdus, NESPRIED PAR CITIEM PĒC SEVIS, JA TU TĀ DARI TAD TAS NENOZĪMĒ, KA CITI TĀ DARA.

8. Parādi kaut vienu komentāru, kur es apgalvoju, ka apdrošinātāji ir negodīgi krāpnieki?

9. Jautājums kā apdrošināšanas „ekspertam” – kāpēc divām, vienas klases, automašīnām ir krasi atšķirīgas OCTA cenas (uzsvaru liec uz vārdu atšķirīgas :))? Pēc vecās BM sistēmas vienai BM bija 6 otrai 12, bet cena abām bija vienāda, tagad pēc jaunās sistēmas, kad abām BM ir 11 cena viena ir krietni zemāka nekā otrai.

Ja nevari atbildēt uz maniem jautājumiem tad neraksti neko, jo savādāk tā būs tikai šķidra vēdera izeja no tavas puses.

277391. viesis 4.jūnijs 2010 12:00
0 0 Atbildēt

Opā, pārāk ilgi rakstīju, nekas tad citā topikā uzdošu šos jautājumus.:)

277401. viesis 4.jūnijs 2010 14:30
0 0 Atbildēt

Jāāā- jugasvilis - tā arī neiebrauc galvenajā...

Es, gluži kā recluse negribu redzēt 18-mit gadīgu šmurguli nemaņā velkot ar senča M5 pa pilsētu

Nepiekrītu, ka par viena izdarītu CSN pārkāpumu cieš nevis izdarīājs, bet auto saimnieks.

Kāda jēga drošināt vairākus auto ja BM klase palielinās tikai par vienu iedaļu? Abus reizē nelietoju, tāpēc jautajums - atrisiniet vai nu OCTAS pārlikšanu internetā no viena auto uz otru - lai varu par vienu cenu braukt ar jebkuru no abiem, vai lieciet apdrošināt vadītāja atbildību...

P.S.

Bet cij esmu sapratis - jugasvilis turpinās pucēt godu trūcīgajiem apbižotajiem drošinātājiņiem...

277403. viesis 4.jūnijs 2010 14:57
0 0 Atbildēt

eu , jugasvili, saprotu, ka tev viņi algu maksā, bet nevajag prastus šeptmaņus par Dieviem uzskatīt.

Esmu par to, lai 18 gadīgs tirliņš maksātu gana lielu kāpostu par vēlmi braukt ar jaudīgu auto un lai tie miglumērkaķi apdirsinātāji būu izveicīgi un laipni ne tikai kad jāsaņem prēmija, bet arī, kad jāizmaksā tā...

277407. viesis 4.jūnijs 2010 15:20
0 0 Atbildēt

Es nodarbojos ar jugasviļu kaitināšanu. Un kodīgu faktu mešanu acīs!

Vēljoprojām nesaprotu kāpēc iegādājoties kasko, kas maksā pietiekamu čunguru automātiski neieskaitās arī OCTA?

kāpēc vieniem dirsinātājiem OCTA maksā tik, citiem divtik? ja vieni jebkuru CSN traktē kā agresīvu un rupju noteikumu neievērošanu un slēdz gandrīz visiem pacientiem regresa prasības, savukārt citi nesteidzas ar apdrošināšanas izmaksu pat tad, kad fakts ir uz sejas, piesaucot citus, nesalīdzināmus, piemērus vai citu automašīnu tehniskās īpatnības.

Un neiestāstīsi tu man ka 18 gadīgam šmurgulim pareizā izvēle uzreiz pēc tiesību nolikšanas ir M3 bembis! Tādu izņēmumu kā Šlegelmilgs ir tieši tik, cik ir...

Un 99% no visiem cilvēkiem 18 gadu vecumā palielam vēl ir bērni, kam vēl daudz domāt un attīstīties. Ne velti rietumos moču tiesības dod no 21 gada...

Padomā pirms atkal sāc slavēt savu apdirsināšanas biznesu. Ar apdirsinātājiem esmu saskāries gana daudz un dažādās situācijās un mazliet zinu arī to ķēķi no iekšpuses. Tieši tik, lai man nebūtu uz acīm rozā briļļu...

277408. viesis 4.jūnijs 2010 15:22
0 0 Atbildēt

Un pričom te kabriolets? Bērnībā kaimiņpuika ar kabrioleta modelīti pa galvu dauzīja?

Kāpēc es nevaru nopirkt sezonas autiņam 5 vai 7, vai 8 mēnešu OCTA? Un kāpēc tā nevarētu gribēt moču īpašnieki? Nafig man OCTA laikam, kad es to auto nelietoju?

Un nesaki, ka nabaga apdrošinātāji ir mīnusos...

277411. viesis 4.jūnijs 2010 15:52
0 0 Atbildēt

Kamer nebuus sistema, ka cietushajam naudu izmaksaa vina pasha apdroshinatajs un pec tam aproshinataji pashi tiek galaa, tikmer nekas butiski nemainiisies- cieteejs buus divreiz cietejs, jo vinam skaade un jaiet jaaizsit nauda no kada kantora, kursh visu tirgo pa leto un taa polishu pircejiem ir vienalga...

Tapat nav saprotams, kapec nevar buut paraleli iespeja droshinaat tapat kaa tagad vai arii uz vienu brauceju vairakus auto bez tiesibaam tiem vienlaiciigi atrasties uz celja? Es labprat talajiem braucieniem tureetu otru auto, bet ikdienaa man vinu nevajag. Tomer kopaa celja nodoklis un OCTA savaacaas parak daudz...

Tapat vareetu buut iespeja tikai pashai personai dabuut savu OCTA, kura der dazhadiem auto (ok, dargakai gan jau ka, bet tomer taa butu iespeja nonemt atbildiibu no auto ipashbnieka).

277413. viesis 4.jūnijs 2010 15:56
0 0 Atbildēt

Jugasvilli

1. Par trīsreiz lielāku cenu rakstīja recluse, bet tu visu rakstīto uztver personīgi, tāpēc aizrādīju par lāsīt nemācēšanu.

2. Tu pirmais sāki, es atbildēju.

3. Kāds šai diskusijai sakars ar kasko? Bet ja runājam par pieminēto 1/5, nesaprotu no kurienes tāda statistika, jo personīgi man slēdzot kasko līgumus ir prasījuši norādīt vai auto tiks dots personām, kas ir jaunākas par 25.gadi un stāžs mazāks par 2.gadi.

Likumiem un noteikumiem jāaizstāv visu intereses un mazākumu daļai nav jāmaksā vairāk, lai tikai vairākuma daļai būtu jāmaksā mazāk. Vairākuma interesēs būtu nemaksāt kredītus un padzīt no Latvijas visas zviedru u.c. bankas :D

4. Pēc kādiem principiem man jāizvēlas kam dot un kam nedot mašīnu? Varbūt cilvēks ilgstoši ir braucis bez avārijām, bet vienmēr var gadīties pirmā reize, vai tāpēc nevienam neko nedot? Protams, var piedzīt zaudējumus tiesas ceļā un visi šie zaudējumi pāries „vienas dienas braucējam”, bet kādas ir iespējas šādam „vienas dienas braucējam” apdrošināt savu civiltiesisko atbildību pret šādiem iespējamiem zaudējumiem? Tas tikai pierāda esošās sistēmas nepilnības, jo vienas dienas braucējam nav iespējams apdrošināt savu civiltiesisko atbildību.

Tikpat labi varu teikt, ka tā ir csdd atbildība, jo iedeva vadītāju apliecību personai, kura izraisa avāriju. Tātad pie visām avārijām vainīga ir CSDD :D:D:D, lai viņi arī pērk civiltiesisko atbildības polisi (radītos zaudējumus var piedzīt tiesas ceļā). Octa polises vairs nebūs vajadzīgas, bet tad tev būs jāmeklē jauns darbs :).

5. Iespējams, ka sākuma (neskaidrību, nezināšanas, apjukuma) posmā arī būtu neadekvāts cenu kāpums, bet tirgus visu noliktu pa vietām. Ja apdrošinātājs vēlēsies iekarot (saglabāt) pēc iespējas lielāku tirgus daļu tas meklēs iespējamos risinājumu kā to panākt un viens no būtiskākajiem instrumentiem ir tieši cena. Tieši tāpat kā tas bija ar tevis pieminētajiem veikaliem, kad sākuma posmā cenas palielināja, bet vēlāk cenu kritums bija vēl lielāks nekā pirms PVN palielināšanas.

6. Es regulāri pērku brīvprātīgo īpašuma, ceļošanas, auto apdrošināšanu tāpēc, ka saprotu, kas tas ir par pakalpojumu un par ko es maksāju un par to man nekādu iebildumu nav. Bet regulāri izsakos un negatīvi par esošo OCTA sistēmu, BM sistēmu un LTAB, kuri nepilda (nepilnīgi pilda) tai uzdotos uzdevumus.

Par apdrošinātājiem (BTA) kaut ko sliktu esmu teicis tikai vienu reizi, saistībā ar kasko, pārējās reizes nav bijušas problēmas :).

Visi tev virsū brauc nevis tāpēc, ka tu esi saistīts ar apdrošināšanu (protams, ir izņēmumi), bet tāpēc, ka priekš tevis visi ir īdētāji un visus nešķirojot (viss biežāk nepamatoti) apsaukā ar nepieklājīgiem vārdiem.

7. Kurš no komentāriem tev rada 100% pārliecību par pretējo. Ja būtu kā tu saki nez vai es trīs reizes būtu sūtījis LTAB vēstules ar priekšlikumiem par sistēmas maiņu. Par cik nebija nekādu rezultātu centos arī ieinteresēt Domburšovu, cerot aktualizēt šo jautājumu plašākā lokā. Diemžēl bez rezultātiem, tāpēc turpinu popularizēt šo ideju forumos, komentāros.

9. Ar vienu klasi es domāju „V4I”, vienā polisē ir klase, otrā tips, citur grupa, bet tas nemaina lietas būtību. Abas mašīnas reģistrētas uz mana vārda, vienā adresē, viena ir ’99.gada otra ir ’03.gada. Jautājums kāpēc ir krasi atšķirīgas OCTA cenas? Pie tam lētāka polise ir tai, kurai ir jaudīgāks dzinējs :). Sanāk, ka ar mazjaudīgāku auto ir lielāks risks izraisīt avāriju. A/m numurus negribu tev dot, jo tāpat kā tu vēlos vairāk vai mazāk saglabāt kaut kādu anonimitāti. Saprotu, ka cena veidojas no daudziem faktoriem katrs apdrošinātājs uzsvaru liek uz atšķirīgiem faktoriem. Mans novērojums ir tāds, ka galvenais faktors ir mašīnas tirgus vērtība, kas nav nekādi savienojams ar OCTA

277414. viesis 4.jūnijs 2010 16:01
0 0 Atbildēt

Jugasvili - tu pats saproti ko runā?

Vienā posta aizstāvi apdrošinātājus, viņu darbu metodes un sauc par ideāļu likumu un klanies tam, bet kad tieši acīs tiec vaicāts - saki ne es to tādu izdomāju. Ja likums ir vairāk liels trūkums un nepilnība, tad arī apdrošinātāju pārstāvim vajadzētu pret to kurnēt, bet zinot situāciju, ka brokeris pelna jebkā un jebkurā gadūījumā un pie jebkura likuma - viņam ir pofig kāds likums un nav ko iespringt.

Es vienīgais ierosinu arī sekojošo - ja cilvēks nocērt sev vai kādam pirkstu, tad vainīgs ir cirvja īpašnieks.

Es jau mūku no kluba, ņēmšu vērā tavu lielisko ieteikumu. Paldies ka pateici man priekšā ko darīt un iedrošināji šim solim.

277420. viesis 4.jūnijs 2010 17:26
0 0 Atbildēt

jugasvili - aizbrauc uz kādu kūrortu, spa cenntru un nomierinies

es saprotu, ka mīli savu darbu un mammu! lai notiek, tikai nemēģini melnu par baltu pārkrāsot un daudz un lieki bļaustīties - cilvēki moš nebūs tik lecīgi pretī...

un labāk tomēr, lai arī sievai ir sava octa, nevis zvans - tētī, strādā? nabadziņš, jā laiciņš šodien ārā foooršs...

man to svētdienas braucēju svētki pēc jāņiem un citiem daudzdienniekiem šķiet vēl bīstamāki nekā nekā uz paģiru braucošs pieredzējis šoferis.

277423. viesis 4.jūnijs 2010 20:49
0 0 Atbildēt

jugasvilli

Tu pirmais sāki piesaukt uzņēmumus, bet pēc piemēra minēšanas uzreiz ieviesi izņēmumu sarakstu. Tad kāpēc ģimeni nevar pielīdzināt mazam uzņēmumam, ja jau kā pats rakstīji, octa šamiem tik drusku dārgāka, tad kur būs tā lielā starpība? Tāpat tika pieminēti kasko nosacījumi par vecumu un stāžu, sanāk, ka ja mani tiko vadītāja apliecību ieguvušie bērni ar būs sarakstā, nāksies maksāt vairāk, kas arī ir loģiski.

Vairums tirliņu nevar nopirkt M3 vai citu samērā kvalitatīvu un jaudīgu auto, bet pa 1tk eur līdz kliņķim nojātu 750 bimbo gan var nopirkt.

Uzskatu, ka 18 un pat 19 gadu vecumā pie stūres biju tirliņš, tad pat ar pazīšanās zīmi vizinājos.

Kāpēc ceļojumu apdrošināšanu nav jāņem uz minimums 3mēnešiem, bet octa jāņem vismaz uz 3 mēnešiem, tur tak prēmija izmaksai nav gluži 10Ls apmērā, bet kkā dzīvo.

P.S. Man jau liekas, ka jābūt izvēles brīvībai, vai es apdrošinu visu ģimeni, draugus un dajebkuru citu uz katru auto, vai egoistiski visus savus auto tikai sev kā vienu, pēc dārgākā aparāta vērtības.

277432. viesis 5.jūnijs 2010 22:49
0 0 Atbildēt

kāpēc man bemberasam jāņem octa uz 3 mēnešiem, ja maksimums pēc nedēļas es viņu tāpat nošķilšu....

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Krievijas autotirgus “ķīnizācija”

Krievijas automobiļu tirgu pārņem Ķīnas autobūve, Krievijas ražotāji nespēj konkurēt ar lielā Austrumu kaimiņa piedāvājumu. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Visu laiku labākais VW Passat? (+VIDEO) 13

Jaunais Volkswagen Passat bija un ir gada gaidītākais D segmenta modelis, kas turpmāk būs tikai universāļa izpildījumā. Pats galvenais, ka jaunais Passat būs ļoti “gardi” aprīkots un tas lieliski brauks. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām jauno Toyota C-HR PHEV (+VIDEO) 1

Jaunais Toyota C-HR ir lielāks, greznāks un jaudīgāks par iepriekšējo, turklāt tagad tam ir arī lādējamā hibrīda versija. TV Autoziņām bija izdevība iepazīties ar šo C-HR modeli testa braucienos Francijā. Lasīt vairāk

 

Šis hibrīds nav tas hibrīds. Kā atšķiras elektrificētie auto? (+VIDEO) 2

Daudzzīmolu auto dīleris Autohalle tagad saucas Auto Bassadone. Šoreiz sadarbībā ar AB servisa tehnisko speciālistu Edgaru Lulli salīdzināsim trīs veidu pašuzlādes hibrīdus - Opel mikrohibrīdu, Alfa Romeo vieglo jeb mild hybrid kā arī pavisam īstu Hyundai pašuzlādes hibrīdu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti