Izmaiņas valsts tehnisko apskašu periodiskumā 2

30.jūnijs 2010 0:00

Plānotas izmaiņas, kas paredz, ka vieglajam auto, motociklam, triciklam un kvadriciklam valsts tehnisko apskati pirmo reizi varētu veikt ne vēlāk kā 2 gadus pēc transportlīdzekļa pirmās reģistrācijas dienas.

Turpmākās valsts tehniskās apskates minētajiem transportlīdzekļiem būtu jāveic katru gadu. Šādi grozījumi Ceļu satiksmes likumā otrdien, 29. jūnijā, atbalstīti Ministru kabineta sēdē. Šis jautājums vēl jāskata Saeimā. Ja būs atbalsts, grozījumi varētu stāties spēkā 2011. gada 1. janvārī.

<250>Pašlaik vieglajiem automobiļiem, motocikliem, tricikliem un kvadricikliem valsts tehniskā apskate jāveic piecu dienu laikā no brīža, kad transportlīdzeklis pirmo reizi reģistrēts Latvijā.

Grozījumi arī paredz, ka autobusam, vieglajam taksometram un auto apmācībai paredzētam transportlīdzeklim valsts tehniskā apskate pirmo reizi jāveic ne vēlāk kā gadu pēc pirmās reģistrācijas. Otrā tehnikās apskate jāveic gada laikā, bet pēc tam pārējās – vienu reizi pusgadā.

Plānots, ka kravas automobiļiem, piekabēm virs 3500 kg (puspiekabēm) un neatliekamās medicīniskās palīdzības transportlīdzekļiem valsts tehniskā apskate pirmo reizi būtu jāiziet viena gada laikā pēc spēkrata pirmās reģistrācijas. Turpmākās pārbaudes būtu jāveic katru gadu.

Divu gadu laikā valsts tehniskā apskate pēc pirmās reģistrācijas būtu jāveic arī traktortehnikai un tās piekabēm. Pēc tam – katru gadu.

Šīs izmaiņas par valsts tehnisko apskati neattiektos uz tramvaju, trolejbusu un specializēto tūristu transportlīdzekļu tehniskā stāvokļa kontroli, ko nodrošina pašvaldības, kā arī uz mopēdiem, bezceļu transportlīdzekļiem un tiem spēkratiem, kas satiksmē piedalās ar tranzīta numura zīmēm. Grozījumu netiktu attiecināti arī ārvalstīs reģistrētiem transportlīdzekļiem.

 
Visi komentāri
 
277737. viesis 30.jūnijs 2010 13:40
0 0 Atbildēt

a pārējie kā.?

277878. viesis 5.jūlijs 2010 16:19
0 0 Atbildēt

Šaubos, vai Saeima to projektu atbalstīs. CSDD būs problemas ar disciplīnu nodokļu ievākšanā. Komerctransports savus auto nodzen pastiprināti, tur var rasties daudz problemas. Mans vēl nesen pazīstams TA inspektors stāstīja, ka jauniem pasažieru komerctransporta Renault mikrobusiem ar nobraukumu 30 000 km bijušas tik daudz problemas, ka nav varēts iziet TA...Arī daudzi citi pilnīgi jauno vieglo privātauto īpašnieki savas mašinas vispār nedzen uz servisiem un apkopēm, kamēr kaut kas sāk lūzt....Kopumā ideja neslikta, tikai mēs līdz tam neesam vēl izauguši.

Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Smagais pazaudē detaļu, apdzinējs avarē (+ VIDEO) 4

Mēģinot izvairīties no detaļas, kas atdalās no smagā auto konstrukcijas, vieglās mašīnas šoferis zaudē kontroli un piedzīvo smagu avāriju. Lasīt vairāk

 

Volkswagen Latvijā sāk atjaunotā Passat iepriekšpārdošanu 5

Šodien, 2019. gada 26. jūnijā Volkswagen sāk atjaunotā Passat iepriekšpārdošanu. Lai arī jaunā versija ir vien modernizēta, modelis papildināts ar vairākiem taustāmiem uzlabojumiem, lai padarītu pasaulē veiksmīgāko vidējā izmēra automobili vēl pievilcīgāku. Lasīt vairāk

 

167 km/h – jauns ātruma rekords traktoriem (+ VIDEO) 5

Sacīkšu braucējs Gajs Martins ar 1014 Zs jaudīgo JCB Fastrac uzstādījis jaunu ātruma rekordu traktoriem. Lasīt vairāk

 

Biķernieku rallijkrosa trase iekļauta datorspēlē "Dirt rally 2.0" 2

Datorspēļu ražotājs “Codmasters” oficiāli iekļāvis Biķernieku rallijkrosa trases konfigurāciju datorspēlē "Dirt Rally 2.0". Šajā spēlē iekļautas gandrīz visas Pasaules čempionāta rallijkrosā trases un tajos izmantotās automašīnas. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti