Iepazīstoties ar medijos publicēto informāciju par vairāk nekā puses rīdzinieku atbalstu sabiedrisko transporta joslu palielināšanai pilsētā, pārdomas rada ne tik daudz rezultāti cik viennozīmīgā Rīgas pašvaldības amatpersonu apmierinātība ar izvēlēto „pareizo ceļu”.
<250>Rezultāts, kurā 57% aptaujāto atbalsta nepieciešamību palielināt sabiedrisko transporta joslu skaitu liecina gan par vairākuma atbalstu, gan 43% rīdzinieku šaubām, vai esošajā satiksmes situācijā nebūtu nepieciešami uzlabojumi. Latvijas Automoto biedrība (LAMB) jau vairākkārt ir vērsusi atbildīgo amatpersonu uzmanību, ka sabiedriskā transporta joslas pilsētā būtu jāizmanto maksimāli efektīvi, visu satiksmes dalībnieku un iedzīvotāju interesēs.
Vēstuli ar priekšlikumiem ieviest sabiedriskā transporta joslās ceļazīmi „Darbības laiks”, kas paredzētu tikai sabiedriskā transporta kustību tieši sastrēgumu stundās, kā arī atļaut kustību pa sabiedriskā transporta joslām arī motocikliem un automašīnām, kurās bez autovadītāja ir vismaz trīs pasažieri, esam nosūtījuši gan Rīgas pašvaldībai, gan Satiksmes ministrijai un gaidām saturīgu atbildi.
Gribētu pievērst Rīgas pašvaldības amatpersonu uzmanību, ka pilsētā iespējami satiksmes uzlabojumi, ne tikai ieviešot sabiedriskā transporta joslas. Piemēram, aiz Senču/Zirņu un Krišjāņa Valdemāra ielu krustojuma turpinās kustība divās joslās, bet taisni var braukt tikai no otrās joslas, kas rada sastrēgumus. Situāciju iespējams labot, atļaujot braukt taisni no abām joslām.
Savukārt ilgstošos sastrēgumus uz Struktoru ielas, pirms nogriešanās uz Brīvības ielu, iespējams varētu novērst atjaunojot šajā rajonā sabiedriskā transporta kustību abos virzienos pa Biķernieku ielu, novirzot to prom no Struktoru ielas.
Satiksmes pareiza organizācija ir ne tikai amatpersonu, bet arī sabiedrisko organizāciju un ekspertu kopēja atbildība, tādēļ biežākas un mazāk formālas amatpersonu konsultācijas ar sabiedrības pārstāvjiem par plānotajiem lēmumiem, tajā skaitā jaunu sabiedriskā transporta joslu ieviešanu un citiem satiksmes uzlabojumiem, ļautu pieņemt vēl plašāk atbalstītus lēmumus.
Juris Zvirbulis,
LAMB prezidents,
Ceļu satiksmes drošības padomes loceklis
un sastrēgumu uz akmens tilta vakaros uz pārdaugavu varētu novērst, ja beidzot normāli sataisītu tramvaja sliedes, jo tagad, lai pārbrauktu krustojumu ir nenormāli jāsabremzē, sliedes ar visu bruģi paceļas labu gabalu virs ceļa seguma!!!