Veselā saprāta un satiksmes noteikumu pretrunas 7

 
13.janvāris 2011 0:00

Apgrūtinātie braukšanas apstākļi piespiež autovadītājus sasprindzināt loģisko domāšanu, pieņemot konkrētajai situācijai atbilstošu lēmumu, kas dažkārt piespiedu kārtā ir pretrunā ceļu satiksmes noteikumiem.

Diemžēl, šajā ziemā autovadītājam bieži ir jāizvēlas, principiāli ievērot satiksmes noteikumus un nenokļūt izvēlētajā galamērķī vai rīkoties atbilstoši situācijas prasībām, riskējot nonākt kāda aiz sniega čupas stāvoša ceļu policista nagos.

Gandrīz katrs autovadītājs, kurš regulāri pārvietojas sniegotajā Rīgā, ir saskāries ar situāciju, kurā vai nu pagriežoties vai turpinot taisnvirziena kustību, sniega sanesumu dēļ auto negaidot nokļūst un ir spiests turpināt kustību pretējās braukšanas joslā. Šādi novērojumi ir pat uz ielām ar divām braukšanas joslām abos virzienos un divām nepārtrauktajām līnijām ielas vidū. Tā tas ir Rīgā, Vesetas ielas divos posmos, pie fabrikas „Laima” un pie Olimpiskā centra, kur sniegs ir pilnībā „okupējis” vienu no kustības virzieniem divu joslu platumā, braukšanai atstājot tikai ielas otru pusi. Autovadītājs, nogriežoties uz Vesetas ielu, uzreiz nokļūst pretējās braukšanas joslā un ir spiests turpināt kustību, pārkāpjot noteikumus.

Tajā pat laikā jāuzsver, ka minētā situācija tomēr ir pretrunā ar ceļu satiksmes noteikumiem, tādēļ svarīgi būtu uz šādām „dabiski” sašaurinātām ielām izvietot vizuālu informāciju par pagaidu braukšanas kārtību un pēc iespējas ātrāk attīrīt nosprostoto brauktuves daļu.

Dabas kataklizmas vēl joprojām ir pārvērtušas daudzas mazās ielas par vienvirziena ar nenoteiktu braukšanas virzienu. Negaidītās situācijas piespiež autovadītājus būt pietiekami attapīgiem un savstarpēji tolerantiem, izprast situāciju un meklēt savstarpēji pieņemamas manevra iespējas, nestāvēt kā auniem uz šaura tilta ragus vienam pret otru pagriezušiem.

Par līdzīgām veselā saprāta un satiksmes noteikumu piespiedu pretrunām liecina lielais krītoša sniega un lāsteku rezultātā sabojāto mašīnu skaits. Protams, no vienas puses autovadītājam ir aktīvi jādarbina veselais saprāts, lai novietotu automašīnu drošā vietā, nepārkāpjot satiksmes noteikumus, tomēr bieži vien „no jumta krītošo nelaimi” uzreiz nevar nedz redzēt, nedz prognozēt. Šādā gadījumā atbildības smagums ir jāuzņemas ēku apsaimniekotājiem un atbildīgajām institūcijām, kas nav nodrošinājušas jumta notīrīšanu.

Jāatzīst, kamēr pilsētas satiksmē daudzās ielās sniegs ir radījis ārkārtas apstākļus, tikmēr no satiksmes organizācijas viedokļa šāds kompromiss ar satiksmes noteikumiem bieži ir neizbēgams. Pretējā gadījumā daudzi pilsētas kvartāli varētu pārvērsties par lieliem stāvošiem sastrēgumiem. Tajā pat laikā Latvijas Automoto biedrība (LAMB) pievērš uzmanību riskam, ka uzlabojoties satiksmes apstākļiem, vēlme rīkoties atbilstoši situācijai nevis satiksmes noteikumiem var saglabāties.

Piemēram, kādēļ ievērot ātruma ierobežojumu 30km/h naktī, kad ielas tukšas vai nebraukt pa sabiedriskā transporta joslu, kad sabiedriskais transports vispār nekursē? Šāda visatļautība nav pieņemama, tādēļ atbildīgajām institūcijām ir svarīgi jau šajos satiksmei sarežģītajos apstākļos informēt autovadītājus par pagaidu izmaiņām transporta kustības organizācijā nevis it kā pievērt acis, lai ar visu likuma bardzību mestos cīņā par pedantisku satiksmes noteikumu ievērošanu, tikko sniegs būs pakusis vai daļēji izvests.

Juris Zvirbulis,
LAMB prezidents,
Ceļu satiksmes drošības padomes loceklis
 

 
Visi komentāri
 
281087. viesis 12.janvāris 2011 10:56
0 0 Atbildēt

Ļoti daudziem tas ir princips - braukt ar diviem riteņiem pretējā joslā. Ja priekšā būs šķērslis, tad nevar būt nekādas domas pat par piebremzēšanu, jārauj tik pretējā, gan jau tie pavāksies malā. Tas pats ar braukšanu joslās. Joslas iztīrītas, bet risas izbrauktas caur pretējo (līnijas redzamas), arī brauks pa pretējo.

Bet tie pretējās braucēji kautkā pazūd, ja pretī viņiem brauc gabarītos lielāks auto. :) Tāpēc jo lielāks auto, jo drošāka braukšana ziemā.

281091. viesis 12.janvāris 2011 21:16
0 0 Atbildēt

Visamizantāk ir nenotīrītās sabiedriskā transporta joslas, tad nafig tādas veidoja, ja labāk brauc pa joslām, kuras ir citu auto izbraukātas.

281093. viesis 13.janvāris 2011 7:50
0 0 Atbildēt

NEPROT ELEMENTĀRAS LIETAS!

PAŠU PAMATU - NEPROT BRAUKT PA CEĻA LABO MALU...

NEPROT ŠĶĒRSLI APBRAUKT,

IGNORĒ BLAKUS JOSLAS UN PRETĪMBRAUCOŠOS

RODAS SAJŪTA, KA SPOGUĻOS NESKATĀS :-(

A_P

281095. viesis 13.janvāris 2011 11:49
0 0 Atbildēt

pirmie jau tās risas sākot snigt iebrauc tie, kam bail no ceļa apmales/trotuāra.

Pēcāk tā arī ielu tīra atbilstoši risām un nonākam pie rezultāta - šausmīgi šauras ielas...

281102. viesis 13.janvāris 2011 20:47
0 0 Atbildēt

Bet CSN ir jāievēro jebkādos apstākļos, kruta. Viss jau labi, kamēr vadītāji savstarpēji saprotas, bet tiklīdz ir kāda sadursme tā tiek izvilkti CSN.

281105. viesis 14.janvāris 2011 0:08
0 0 Atbildēt

Tikko kā noliku C, D1. Nepārtrauktās un dubultās līnijas droši tika šķērsotas, arī nogriezties pa kreisi nebūt nevajadzēja no kreisā stāvokļa. Sniegs ieviesis pamatīgas korekcijas un visiem tas šķiet pašsaprotami.

281107. viesis 14.janvāris 2011 9:48
0 0 Atbildēt

Fascinee paarbraukshana paar Miilgraavaja kanaalu pa tiltu, videejaa reversaa josla beidzas kupenaa, pagaajushajaa nedeelaa bija arii crash - viens ievilka tajaa kupenaa, un 2 vinam astee vilcieninjaa!

To kupenu nevar novaakt, bet aiz kupenas iztiiriit apgrieshanaas vietu (tur ir celaziime braukt taisni - taatad apgriezties nedriikst) ir speejushi! unikaali

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Ar 120 000 eiro vērtības kritumu – Vācijā pārdod Audi ar V12 dīzeļa dzinēju 34

Pirms 12 gadiem šī automašīna maksāja 145 000 eiro, tagad īpašnieks to gatavs atdot par 23 800 eiro. Lasīt vairāk

 

Pilnīgi jaunais C3 Aircross sola pievilcīgas cenas (+ FOTO) 2

Citroën ir atklājis pirmos pilnīgi jaunā C3 Aircross attēlus. C3 Aircross un C3 hečbeku vieno dizaina identitāte, solījums par salona telpu un komfortu, kā arī ambīcijas satricināt tirgu ar ārkārtīgi konkurētspējīgām cenām. Abi modeļi ir balstīti uz Smart Car platformas, kas nodrošina daudzpusīgu dzinēju pieejamību un efektivitāti izmaksu ziņā. Lasīt vairāk

 

Briškens: Latvijā ceļu drošības infrastruktūras investīcijām ir kritiska nozīme 1

Latvijā biežākie smago ceļu satiksmes negadījumu veidi uz valsts ceļiem ir saistīti ar sadursmēm, tāpēc ceļu drošības infrastruktūras investīcijām ir kritiska nozīme, un tā noteikti saglabāsies kā prioritāte no Satiksmes ministrijas (SM) puses, ceturtdien ikgadējā Latvijas ceļu nozares konferencē sacīja satiksmes ministrs Kaspars Briškens (P). Lasīt vairāk

 

Auto asociācija piedāvā risinājumu auto servisu legālas darbības veicināšanai 13

Katru gadu valsts budžets zaudē aptuveni 200 miljonus eiro, ko rada "ēnu tirgus", kas valda auto servisu nozarē. Tāpēc, lai veicinātu auto servisu legālu darbību, augstāku pakalpojumu kvalitāti un veicinātu nodokļu maksājumus, Auto asociācija rosina Latvijā ieviest autoservisu brīvprātīgas sertificēšanas sistēmu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti