Gudriem.lv: 2010. gadā pieaudzis OCTA pretprasību skaits 3

 
20.janvāris 2011 14:33

Apdrošināšanas kompānijas, kas nodarbojas ar OCTA polišu pārdošanu, biežāk pieprasa ceļu satiksmes negadījumā radušos zaudējumus segt negadījuma izraisītājam – vainīgajai personai.

2010. gadā iesniegto pretprasību skaits par zaudējumu atlīdzināšanu tieši no vainīgās personas kabatas pieaudzis (atkarībā no apdrošinātāja) par 5-20%. Lielākajā daļā gadījumu par iemeslu kalpoja nepareiza transportlīdzekļa vadītāja rīcība pēc ceļu satiksmes negadījuma – liecina OCTA polišu salīdzināšanas servisa Gudriem.lv veiktā aptauja.

Pēc Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja (LTAB) datiem, kurus atspoguļo interneta resurss Gudriem.lv, 2010. gadā pārdoto OCTA polišu skaits pieaudzis par 4,9%, salīdzinot ar 2009. gadu. LTAB valdes priekšsēdētājs Juris Stengrevics informē, ka šis pieaugums attiecināms tikai uz OCTA polisēm, kuru līgumi slēgti uz 12 mēnešiem. Polišu, kas iegādātas uz 3 vai 9 mēnešiem, pārdošanas apjomi ievērojami sarukuši, salīdzinot ar 2009. gadu. Gudriem.lv aptaujātās apdrošināšanas kompānijas atzīmē, ka galvenie zaudējušu pieprasīšanas iemesli satiksmes negadījuma izraisītājam ir: apdrošināšanas polises neesamība, transportlīdzekļa vadīšana reibuma stāvoklī, saskaņotā paziņojuma nepareiza aizpildīšana, kā arī gadījumos, kad transportlīdzeklim beidzies tehniskās apskates derīguma termiņš.

Aptauja rāda, ka vidēji šādu zaudējumu piedziņas gadījumu skaits kopumā ir neliels. Pēc If Apdrošināšanas transportlīdzekļu atlīdzību nodaļas vadītājas Līgas Bērziņas teiktā, pēdējo divu gadu laikā vidēji 4% nelaimes gadījumu, kuros zaudējumus atlīdzināja If, kompānija vērsās pie avārijas vaininieka ar prasību atlīdzināt negadījumā radušos zaudējumus. Vērojams šādu gadījumu skaitam pieaugums. ERGO transportlīdzekļu apdrošināšanas un zaudējumu regulēšanas departamenta direktore Lilita Linde portālam Gudriem.lv skaidroja, ka pagājušajā gadā pretprasību skaits sasniedza 187 gadījumus, kas bija par 18% vairāk, nekā 2009. gadā. Visvairāk pretprasību tika iesniegts nepareizas vadītāja rīcības dēļ, kad transportlīdzekļa vadītājs pēc negadījuma aizbēga no notikuma vietas.

Pēc apdrošināšanas kompānijas pārstāves teiktā, saskaņā ar likumu apdrošināšanas kompānijām ir tiesības no vainīgās personas piedzīt summu, kas līdzvērtīga ceļu satiksmes negadījumā nodarīto zaudējumu apmēram. Piedziņu atļauts veikt dažos gadījumos, piemēram, ja vadītājs sēdies pie stūres alkohola reibumā vai narkotisko vielu ietekmē, kā arī gadījumā, ja pēc avārijas vadītājs atteicies iziet alkohola un narkotisko vielu ekspertīzi. Pretprasība iespējama, ja cilvēks vada transportlīdzekli bez atbilstošas kategorijas vadītāja apliecības, ja vadītājs pamet notikuma vietu, neaipilda saskaņoto paziņojumu, ja automobilim nav derīgas tehniskās apskates vai OCTA apdrošināšanas. Visos minētajos gadījumos avārijā cietušajam apdrošināšanas kompānija vai Latvijas Apdrošinātāju asociācija atlīdzina zaudējumus, bet pēc tam vēršas pie avārijas izraisītāja ar prasību atlīdzināt zaudējumu summu.

„Ņemot vērā to, ka saskaņoto paziņojumu popularitāte pieaug, ļoti bieži automobiļu vadītāji pieļauj kļūdas paziņojuma aizpildīšanā. Šo kļūdu dēļ apdrošināšanas kompānijas var vērsties ar prasību pie avārijas izraisītāja,” situāciju komentē Lilita Linde, „piemēram, ne visi vadītāji zina, ka, kļūstot par avārijas vaininieku, ir jāinformē sava apdrošināšanas kompānija par negadījumu un jāiesniedz saskaņotais paziņojums. Gadījumā, ja avārijā iekļūst vadītājs, kuram nepieder konkrētais automobilis, ir aizbraucis no notikuma vietas, šajā gadījumā zaudējumus segs auto īpašnieks.”

Apdrošināšanas kompāniju pārstāvji informēja, ka bez tiešajiem zaudējumiem, kuri radušies avārijas rezultātā, apdrošinātājs var izvirzīt pretprasību, kurā tiks iekļauta cietušo veselībai nodarītā kaitējuma atlīdzināšana. „Tas nozīmē, ka avārijas vaininiekam no savas kabatas nāksies apmaksāt ne tikai ārstēšanas izdevumus, bet, iespējams, arī zaudējumus, kas radušies cietušā darba spēju zaudējuma gadījumā. Ja cietušais avārijas rezultātā kļūs par invalīdu, vainīgajam nāksies visu atlikušo dzīvi izmaksāt cietušajam uzturlīdzekļus oficiālās nopelnītās algas apmērā,” skaidro ERGO pārstāvis.

Pakalpojumu salīdzināšanas portāls Gudriem.lv atgādina transportlīdzekļu vadītājiem, ka savlaicīga OCTA polišu iegāde, kuru iespējams ātri noformēt apdrošinātāju mājas lapās, pirms tam salīdzinot cenas vietnē www.gudriem.lv, pasargā no nepatīkamām sekām, kas saistītas ar apdrošināšanas kompāniju zaudējumu piedziņu un pretprasību iesniegšanu.
 

 
Visi komentāri
 
281186. viesis 20.janvāris 2011 15:18
0 0 Atbildēt

Lasot so rakstu rodas iespaids ka nevajag vispaar OCTU pirkt ,jo ja kaut kas notiks tik un taa tevi uzvilks!!!!!!!!!!!!!!

281190. viesis 20.janvāris 2011 18:17
0 0 Atbildēt

Nekādus zaudējumus neatlīdzina Latvijas Apdrošinātāju asociācija!

281191. viesis 20.janvāris 2011 18:21
0 0 Atbildēt

Nevis "nāksies" bet OCTA likumā to nosaka! Kas diez' tādus "gudrīšus" rada :D

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Genesis parāda grezna elektriskās piedziņas krosovera konceptu (+ FOTO)

Ņujorkas autoizstādē izliktajam Neolun ir koncepta statuss, ar lielu potenciālu pārtapt par sērijveida modeli GV90. Lasīt vairāk

 

Volvo izlaidis pēdējo eksemplāru ar dīzeļdzinēju 19

Zilās krāsas XC90, kas 2024. gada 27. martā noripoja no rūpnīcas konveijera Gēteborgā, kļuvis par pēdējo zviedru markas vieglo automašīnu, kurai iebūvēts dīzeļdzinējs. Lasīt vairāk

 

Nepilni 123 000 eiro – Mercedes prezentējis G-klases modernizēto modeli (+ FOTO) 4

G-klases 45 gadus ilgā vēsture turpinās. Cenas sākas no atzīmes 122 808 eiro, AMG modelis varētu maksāt nepilnus 200 000 eiro. Lasīt vairāk

 

Mercedes-AMG GT tagad arī četrcilindru motora versijā (+ FOTO) 3

Divvietīgajai kupejai arī šādā versijā jaudas netrūks. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti