Trešais visvairāk pirktais auto svin jubileju

 
26.janvāris 2011 11:29

Trešā visvairāk pārdotā automašīna pasaulē un pirmā visvairāk pārdotā franču automašīna. Renault 4 modelis piedalīsies vēsturiskajā Montekarlo rallijā, kā arī februārī plānotajā Rétromobile klasisko auto izstādē Parīzē.

Jūlijā Renault 4 ieguvis tiesības nodrošināt viesu eskortu starptautiskā 4L pasākuma Loire Valley pilī ietvaros. Ar saražotām vairāk kā 8 miljoni vienībām 100 valstīs Renault 4 ir kļuvis par auto rūpniecības ikonu – tas ir trešais pārdotākais modelis automobiļu ražošanas vēsturē un vispārdotākais modelis Francijā.

La Renault 4 bija koncepta auglis. 1956. gadā Pjērs Dreifuss (Pierre Dreyfus), kurš tajā laikā bija Régie Nationale des Usines Renault prezidents, uzsāka "zilo džinsu" automašīnas jēdziena popularizēšanu. Tāpat kā zilās džinsu bikses, kas tagad ir atpazīstams produkts visā pasaulē, viņš gribēja ražot daudzpusīgu, lētu automašīnu, lai tā atainotu pārmaiņas sabiedrībā, kuras bija vērojamas 1960. gadu sākumā.

Pēc piecu gadu inkubācijas perioda tika izveidots Renault 4 - pirmā priekšējās piedziņas vieglā pasažieru automašīna, kuru plašākai sabiedrībai atklāja ar publikāciju presē, pirms tā tika demonstrēta 1961. gada Parīzes auto izstādē. Kravas furgona un trīs salona versiju tirdzniecība tika uzsākta vienlaicīgi: R3 versija, kas tika izņemta no kataloga gadu iepriekš, R4 un R4L (burts "L" apzīmē luksusa versiju). Šie modeļi iekaroja Francijas iedzīvotāju sirds uz ilgu laiku.

Ar savu nepārspējamo salona dizainu, zemajām ekspluatācijas izmaksām un spējai to pielāgot dažādām vajadzībām Renault 4 kļuva par plaši pieprasītu produktu. Tikai sešus gadus pēc Renault 4 ražošanas uzsākšanas tika pārdoti jau viens miljons šo modeļu. Kopumā savā 31 gadu ilgajā vēsturē ar pārdotiem 8 135 424 miljoniem modeļu tas pārspēja vairākus rekordus.

Renault 4 guva labus panākumus arī ārpus Francijas robežām - šis modelis tika ražots 27 valstīs, piemēram, Austrālijā, Dienvidāfrikā, Čīlē un Filipīnās. Citiem vārdiem sakot - seši no desmit modeļiem tika pārdoti ārpus Francijas tirgus.

Savā ilgajā ražošanas laikā Renault 4 ir ticis veidots dažādās versijās, piemēram, kravas furgona versija, četru riteņu piedziņas versija un kabriolets. Tika ražotas arī limitētas versijas, kuru saraksts ir samērā garš. Pazīstamākās Renault 4 modeļa versijas Francijā ir Parisienne (1963), Safari (1975), Jogging (1981) un Sixties (1985).

Tikmēr Renault automašīna guva ievērību, pateicoties Renault 4 vārdā nosauktajam bezceļa rallijam, kā arī tā bija ļoti iecienīta jauniešu vidū. Renault 4 bija arī redzams lielos autosporta notikumos tādos kā Montekarlo rallijs un rallijs Parīze - Dakara, kā arī tas svinēja uzvaru Āfrikas rallija reidā.

Īpaša atvadu "Bye - Bye" versija nonāca pie pircējiem 1992. gadā. Tā tika piedāvāta, lai sveiktu neticamos panākums, kā arī pārtrauktu tā ražošanu. Renault 4 ļoti nelielā skaitā turpināja ražot līdz 1994. gadam rūpnīcās Slovēnijā un Marokā.

Lai atzīmētu modeļa 50 gadu jubileju, Renault plāno vairākus svarīgus notikumus 2011. gadā. Galvenie notikumi būs šādi:

Modulo 4 izstāde
Šīs ceļojošās izstādes ekspozīcija tiks izstādīta dažādos ar automašīnām saistītos notikumos. Sākot ar klasisko automašīnu izstādi "Rétromobile" Parīzē līdz "World Series by Renault" izstādei, kā arī Briselē - "Autoworld" muzejā un Francijas valsts motormuzejā Milhauzā (Mulhouse). Renault Histoire & Collection departaments šajā ekspozīcijā iekļāvis 13 automašīnas, kas demonstrē R4 vēsturi un īpašības.

Trīs Renault 4 modeļi piedalīsies vēsturiskajā rallijā Montekarlo 2011
Par godu tam, ka Renault 4 piedalījās 1962. un 1963. gada Montekarlo rallijos, Histoire & Collection departaments ir sagatavojis trīs Renault 4 modeļus, kuri šogad piedalīsies vēsturiskajā Montekarlo rallijā, kas norisināsies no 27. janvāra līdz 2. februārim. Rallijam sagatavotās Renault 4 automašīnas ir pārbūvētas un piemērotas šī notikuma vajadzībām. Tās ir aprīkotas ar dažādām ierīcēm, lai pārvarētu 2500 kilometru garo maršrutu, kurā dosies Jean Ragnotti, Manu Guigou un Michel Duvernay.

Rétromobile klasisko automašīnu izstāde (Parīze)
Renault 4 gadskārtas svinību ietvaros šie modeļi piedalīsies arī Rétromobile klasisko automobiļu izstādē, kas notiks Porte de Versailles kompleksā Parīzē no 2. līdz 7. februārim. Apmeklētājiem tiks atvērts 700 kvadrātmetru plašs stends, kurā varēs aplūkot vai atklāt no jauna dučiem dažādu automašīnu - arī Renault 4 īpašo Modulo 4 ekspozīciju. Arī Renault Miss Sixty būs aplūkojams šajā izstādē.

4L starptautiskā tikšanās
Jau trešo gadu pēc kārtas tiek rīkota 4L starptautiskā tikšanās, kas dod iespēju satikties R4L faniem no visas pasaules. Šī tikšanās notiks Francijā no 15. līdz 17. jūlijam. Kopš 4L Magazine izveidošanas šo notikumu atbalsta Renault Histoire & Collection nodaļa, kā arī Renault 4 gadadienas atzīmēšanas svinības, kas norisināsies visa 2011. gada garumā, pievienos šim pasākumam īpašu auru un piesaistīs tūkstošiem entuziastu. Tiks rīkota arī izloze, kuras galvenā balva būs Renault 4 automašīna, ar kuru Jean Ragnotti startēs 2011. gada Montekarlo rallijā.

Renault 4 Miss Sixty
Renault 4 Miss Sixty ir cieši saistīts ar ielu modes zīmolu Miss Sixty – līdzīgi kā zilie džinsi sasaucas ar Pjēru Dreifusu. Tas arī attiecas uz limitētās versijas tāda paša nosaukuma Twingo modeli, kas tika prezentēts 2010. gada Parīzes auto izstādē. Renault 4 Miss Sixty ir vienreizējs modelis, kuru autori ir Renault dizaina komandas speciālisti kopā ar pārstāvjiem no Miss Sixty zīmola. Šo īpašo produktu ražos Renault Histoire & Collection uzraudzībā.

Šī īpašā modeļa dizains ir balstīts uz 1965. gada Renault 4L bāzes. Tam ir ekskluzīvs krāsojums un ornamenti uz bagāžas nodalījuma pārsega, priekšējā bampera un abiem kreisās puses riteņiem. Īpašs ir arī aizmugures apgaismojums, interjera apdare, kurā dominē pelēks džinsa audums ar rozā izšuvumiem.

 
Komentāri
 
Nav pievienots neviens komentārs.
Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Kāpēc ir tik svarīgi noteikt atbilstošu ātrumu satiksmes organizēšanai? Ceļa zīmes 110 km/h piemērs (+ VIDEO) 6

iAutolv skaidro, kādēļ arī tik nelielā satiksmes nogrieznī kāds ir Rīgas-Jūrmalas šosejas posms, nepieciešams savlaicīgi mainīt noteikto maksimālo ātrumu un kādēļ dažkārt lielāks ātrums nozīmē mazāku agresiju uz ceļa. Lasīt vairāk

 

Ko dara šī tehnika? (+ VIDEO) 5

Kravas auto ar piekabi kaut ko vienmērīgi izkaisa uz ceļa. Vai varētu būt, ka šādi ātrā un vienkāršā veidā tiek atjaunots ceļa segums? Lasīt vairāk

 

Tikai tagad Latvijas Valsts ceļi atjauno 110 km/h uz Rīgas - Jūrmalas šosejas 30.04.2024 (+ VIDEO) 18

iAutolv konstatē, ka aprīļa pēdējā dienā situācija uz Rīgas-Jūrmalas šosejas izmainījusies un tagad maksimālais atļautais ātrums ir 110 km/h. Lasīt vairāk

 

Tiesai būs vēlreiz jāskata lieta par bēgšanu no policijas pirms 5 gadiem (+ VIDEO) 3

Tiesai atkārtoti būs jāizskata krimināllieta, kurā pirms aptuveni pieciem gadiem kāds autovadītājs narkotisko vielu reibumā bēga no policijas. Pakaļdzīšanās laikā – no Rīgas līdz Ogrei – cieta vairāki likumsargi. Bēgošo autovadītāju izdevās apturēt, tikai lietojot šaujamieroci. Un tieši ar vīrieša ievainošanu galvā saistīts Augstākās tiesas Senāta lēmums, kas paredz daļēji atcelt zemākās instances tiesas lemto, ka vīrietim par izdarīto jāizcieš piecarpus gadu cietumsods. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti