«BMW» izstrādā «gudru» automātisko pārnesumkārbu 18

 
8.aprīlis 2011 12:44

Kompānija BMW ir uzsākusi intelektuālas astoņpakāpju automātiskās pārnesumkārbas izstrādi, kas spēs paredzēt un adaptēties ceļa apstākļiem.

Šāda transmisija katrā konkrētā situācijā izmantos pareizo pārnesumu īstajā brīdī tā, kā pieredzējis autovadītājs to darītu patstāvīgi ar mehānisko kārbu.

Ceļa apstākļiem pārnesumkārba pielāgosies pateicoties informācijai, kas tiek saņemta no navigācijas sistēmas, stabilizācijas sistēmas rādījumiem, ultraskaņas sensoriem un kamerām, kuras izmanto adaptīvajā kruīzkontrolē. Tādējādi, vadības elektronika pārzinās ne tikai apstākļus uz ceļa (piemēram, lietus laikā pārregulējot pretbuksēšanas sistēmu), bet arī apkārtnes topogrāfiju un sastrēgumus maršruta laikā.  

Pateicoties šiem datiem, transmisija varēs izvēlēties arī optimālo brīdi un vajadzīgo pārnesumu pirms virāžām. Piemēram, pārnesumkārba ilgāk noturēs vienu pārnesumu, ja priekšā būs vairāki līkumi, tādējādi novēršot lieku ātruma pārslēgšanu, vai arī jau savlaicīgi ieslēgs pazemināto pārnesumu, lai automobilis varētu nogriezties vai uzbraukt stāvā kalnā. Tāpat elektronika zinās arī nākamā pagrieziena leņķi un attiecīgi tam pieskaņos vajadzīgo sistēmu darbību.

Jaunās intelektuālās pārnesumkārbas sērijveida BMW automobiļos, iespējams, tiks uzstādītas tuvāko trīs-piecu gadu laikā.

 
Visi komentāri
 
282370. viesis 8.aprīlis 2011 13:47
0 0 Atbildēt

Vai kāds nevarētu pateikt - kam tas viss vajadzīgs !??!? Tad taisa vispār uzreiz tādus verķus kā filmās - pasaki adresi un jamais tevi pats aizved. Bet nu laiakm jau šī doma radusies dēļ vajadzības taupīt pēdējo pilīti degvielas, lai cik tas arī nebūtu smieklīgi teiksim 7-series gadījumā.

282371. viesis 8.aprīlis 2011 13:51
0 0 Atbildēt

visforšāk šī sistēma strādās, kad mašīnai būs 5-7 gadi, bez maksas neatjaunosies kartes, nebūš pieraksta pie sputņika vairs, ja kādu sensoru aizķēzījis piķis utt...

vārdu sakot - būš ar ko paņemties, kad teorētiski visam vēl jāstrādā, bet praktiski elektonika vairs neļaus braukt spiežot pirkt citu - lasi jaunu - auto... :D

282373. viesis 8.aprīlis 2011 13:59
0 0 Atbildēt

tas ir uzbrauciens visiem bmw automātu īpašniekiem - tātad iepriekš viņi ir braukuši ar dumjiem automātiem.

282374. viesis 8.aprīlis 2011 13:59
0 0 Atbildēt

Būtu labāk padomājuši par pasreizējo BMW automatisko kārbu izturību. Pēdējos gados, ekonomijas dēl, visur kārbā sabāž aluminija detaļas, kas diemžēl atpaliek izturības ziņā. Mans kolēģis, īsts bembju fans, stāsta, ka ar BMW automatiem problemu kļūst arvien vairāk. Savulaik, ar e-32 un e-34 nobraucis daudzus gadus vispār bez problemām ar automatu. Bet, kad paņēmis e-38, problemas ar automatu jau sākušās. Nu jau teju divi kapremonti tām bijuši, bet problemas joprojām turpinās. Vaina esot tieši kaut kādos "mīksta" aluminija bunduļos - tā to kvalificē paši meistari.

282375. viesis 8.aprīlis 2011 15:08
0 0 Atbildēt

Toties sābs kārtējo reizi atmetis pedāļus :D:D

282378. viesis 8.aprīlis 2011 17:55
0 0 Atbildēt

Nē, nu kad pasaule sāk skatīties elektromobiļu virzienā, šeit tiek tērēts laiks un līdzekļi automātiskajai kārbai. Elektroauto kārba tikpat kā nav vispār vajadzīga un visādus pribambasus ir dauz vieglāk iebūvēt nekā parastam auto, te tiek apkrauts ar nevajadzīgu papildus svaru.

282388. viesis 10.aprīlis 2011 11:42
0 0 Atbildēt

Elktromobiļi ir makaroni, kurus karina uz ausīm ticīgajiem patērētājiem. Pat hibrīdi ir neizdevīgi, lūztoši un neefektīgi. Pēc gadiem 50 varbūt varēs runāt par pieņemamu elktromobīli.

282389. viesis 10.aprīlis 2011 14:09
0 0 Atbildēt

282388., vari pakomentēt kas tieši elektromobīļos ir tik neefektīvs, lūztošs utt?

Tīri tā ieskatam - kad vairāk kā 100 gadus atpakaļ bija vairāki izvēles varianti - elektro, tvaiks, benzīns, sprieda, ka cik aptaurētam jābūt, lai brauktu nedrošā, neekonomiskā un potenciāli sprādzienbīštamā dampī, kurš uzpildīs ar bīštamo benzīnu, tā vietā, lai izvēlētos tvaika vai elektro piedziņu...

Pagaidām izskatās, ka neesi padomājis, kam ir izdevīgi, lai cilvēki brauktu ar iekšdedzes dzinējiem. Un cik sarežģīs uzbūvē un nevajadzīgi smags ir iekšdedzes dzinēja aprīkots auto...

Cits jautājums, kādus apjomus ir sasniegusi esošā ražošana elektro auto jomā, bet visādi citādi apgalvot, ka iekšdedze visos aspektos rullē un elektro ir principiāli slikti, maigi sakot ir tukša un nepārdomāta muldēšana...

282395. viesis 11.aprīlis 2011 9:19
0 0 Atbildēt

Un kurš sensors noteiks, ka braucējs ir urlāts, kas grib driftot un notriekt kaudzīti gājējus?

282396. viesis 11.aprīlis 2011 13:01
0 0 Atbildēt

to palaidniex

Diemžēl iekšdedzes dzinēji vinnēja tāpēc, ka 1 bākā var "iebāzt" visvairāk enerģijas salīdzinot ar pārējām tehnoloģijām. nedomāju, ka tajā laikā būtu kāds nopietns naftas lobijs. tagad gan ir. bet nekā efektīvāka arī nav, ja nu vienīgi atomreaktors ;)

Did33

282397. viesis 11.aprīlis 2011 13:35
0 0 Atbildēt

Un tad?

Tā enerģija paliek aizvien dārgāka, tās patēriņu apliek ar aizvien lielākiem nodokļiem, ierobežo izmešus, tai nepieciešani ļoti komplicēti mehāniskie mezgli ar ļoti sarežģītu elkektronisku kontroles sistēmu...

Opel Ampera piedāvāja pirmajā komcepta elektrības "bāku" uz ~ 360 km, tagadējā versijā samazināja "bāku" uz ~120 km un pielika klāt ģenģeri, kas pieražo, lai nepaliktu ceļā...

90% braucēju pilnībā pietiek ar 120 km nobraukumu dienā. Vienmēr būs izņēmumi, kuri brauc 1000 km dienā vai vismaz virs 200 km. Uz tiem tas pagaidām neattiecas, bet aceramies - tie ne tuvu nav lielākais vairums braucēju.

Bet tā, ja pieiet godīgi - 4x4 elektromobīli uztaisīt tehniski ir daudz reižu vienkāršāk, nekā 4x4 auto. Detaļu mazāk, komplicētu medzglu arīdzan...

282398. viesis 11.aprīlis 2011 13:57
0 0 Atbildēt

Ja uztaisīs to elektro auto ar resursu 120km dienā - vairums būs apmierināti. Ikdienas braucieniem, braukšanai uz darbu un atpakaļ - tās ir galvenās autovdītāju prasības. Un lielākam par gofu tam auto nav arī jābūt. Vēl paliek aktuāls jautājums - kāds ir bateriju resurss, cik gadus tās ikdienā varēs uzlādēt, cik maksās jauns bateriju komplekts ? Bet, protams, reala nākotne šiem elektro auto ir - NOLIEGT to nevar. Daudz mazāk ticamas ir teorijas par ūdeņraža degvielu un saules baterijām. Nu, varbūt pēc 100 gadiem būs pieejami kompakti kodoldzinēji - tas būtu vairāk ticami. Ideja jau tur sen skaidra, problema to visu iedabūt kompaktā lielumā. BET, ja atceramies pirmos mobiļņikus un šodienas mobiļņikus - attīstība ir liela.

282399. viesis 11.aprīlis 2011 14:04
0 0 Atbildēt

Ikdienas viesi - Opel Ampera (Chevrolet Volt) JAU IR pārdošanā... ;)

Cena pagaidām nav pārak maza ~40 000 EUR, atkarībā no valsts, biezi nav jāmaksa ceļa nodokļi un elektropatēriņa izmaksas salīzinot ar akcizēto zupu ir vienkārsi smieklīgas...

Vēl jau ir visādi Nisan Leaf utt...

282400. viesis 11.aprīlis 2011 18:39
0 0 Atbildēt

Palaidniek, ko tu latvijas ziemas apstākļos darīsi ar elektromobīli? :) Un ko tad, ja jāaizbrauc kaut kur nedaudz tālāk - kā klarksons - p1p3lējās pa uzlādes punktiem līdz beidza braucienu ar ejakulatoru lai nenokavētu? :D

Un ko tu darīsi ar pašu elektrību? Tāpat to dabūs no naftas ražot, ja nu akurāt dzīvojot lauku mājā uzsliet propelleri.

IV viens igaunis vairākus gadus atpakaļ bija uztaisījis elektrisku pobedu ar apmēram tādu nobraucamo attālumu, bet, protams, lietojamu tikai vasarā.

282404. viesis 11.aprīlis 2011 20:15
0 0 Atbildēt

modernie akumulatori lietojot silst, kā arī strāvas pārveidotājs - inverteris - silst. Tā siltumu izmanto salona apsildei. Tas tā, ja nezināji. protams gluži parastiem akumulatoriem ir savi ierobežojumi, bet tā nav mirstama kaite, kā arī labāk pielietot nevis startera, bet vilkmes akumulatorus...

Runājot par opel ampera... Sērijveida modeli ir iebūvēts iekšdedzes ģenerators, kurš vajadzības gadījumā pieslēdzas, pagarinot nobraukumu līdz, ja nekļūdos, ~400 km... Nu? Vēl par maz?

Un vēl elektrību ražo ne tikai no naftas produktiem - pārsvarā gāzes, bet arī no oglēm (mašīnā neieliesi), biomassas, atomenerģijas, hidrostacijās utt...

Iesaku padomāt cik ļoti ir attīstījušies akumulatori kaut vai mobilajos, kā pēdējo 10 gadu laikā izmainījies to uzlādēšanas laiks un ietilpība...

p.s. Iedomājies cik daudz papildus ķīmijas un naftas produktu mazāk izmanto elektromobīlis...

282415. viesis 13.aprīlis 2011 2:18
0 0 Atbildēt

>kā klarksons - p1p3lējās pa uzlādes punktiem līdz beidza braucienu ar ejakulatoru lai nenokavētu

Klarksons speciāli taisa šovu nostādot elektrokāru neizdevīgā pozīcijā. Tas ir tikpat korekts salīdzinājums, kā salīdzināt Smartu bezceļa apstākļos ar 4x4.

>Un ko tu darīsi ar pašu elektrību? Tāpat to dabūs no naftas ražot, ja nu akurāt dzīvojot lauku mājā uzsliet propelleri.

Iekšdedzes dzinēji ir stipri neefektīvi, tu 2/3 degvielas cenas vasarā tupa izkūpini gaisā siltuma veidā. Elektroauto efektivitāte no rozetes līdz riteņiem ir 85%, iekšdedzes auto ~30%. Redzi starpību.

282486. viesis 17.aprīlis 2011 16:40
0 0 Atbildēt

Te daži velk paralēles ar mobilajiem aķiem. Bullshits. Nekas īpaši akumulatoros jau nav progresējis, ir progress tieši enerģijas patēriņā, ko lieto mobilais. Tā pat resurss tam aķim ir 1-2 gadi.

282559. viesis 22.aprīlis 2011 16:35
0 0 Atbildēt

Kanibāl, "no rozetes līdz riteņiem" ir jāsalīdzina ar "no spararata līdz riteņiem" :D Korektāk būtu "no elektrostacijas līdz riteņiem".

Un es joprojām neredzu ko darīt garākos gabalos un ziemā - iebūvēts ģenerators vairs nav tas, bez tam tas vai nu aizņems pārāk daudz aķiem domātas vietas, vai arī būs pārāk vārgs, un tur tā silšana - kas tie par tādiem sūda aķiem kas tik ļoti silst? Silšana ir neefektivitātes pazīme, bet neviens aķis nav tāds sūds lai siltu tik ļoti, lai pie -20 uzsiltu uz pozitīvām temperatūrām.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

"Zaļais" vēl negarantē, ka viss būs labi (+ VIDEO) 10

Video autors iebrauc krustojumā pie luksofora zaļā signāla un saduras ar Volvo, kura vadītājs aizšķērso ceļu, griežoties pa kreisi. Lasīt vairāk

 

Sestdien, 27.aprīlī, Rīgā ar motociklu parādi atklās motosezonu. 2

27.aprīlī pie t/c „Mols” Krasta iela 46. sākot no plkst. 10.00 pulcēsies ap Latvijas motobraucēji, lai kopīgi atklātu ikgadējo motosezonu. Pulcēšanās laiks no plkst. 10.00-12.59. Lasīt vairāk

 

Pa ceļam uz Marbelja 95 benzīns 1.799 un dīzelis 1.649 EUR. Paskaties iAuto iepriekšējo video no LV (+ VIDEO) 16

Attēlos un video var redzēt, kādas šobrīd ir degvielas cenas Spānijā, Latvijā un Lietuvā. Lasīt vairāk

 

X stundai nav gatavi: Aizsardzības industrijas pārstāvji pārmet valstij nepietiekamo finansējumu inovācijām un pasūtījumu trūkumu 3

Aizsardzības industrijas pārstāvji šodien Saeimas Inovācijas ekosistēmas attīstības apakškomisijas sēdē pauda kritisku nostāju par nepietiekamo valsts finansējumu jomas inovācijām, atbilstošu pasūtījumu trūkumu un birokrātiskiem novecojuša normatīvā regulējuma radītajiem šķēršļiem. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti