Dīzeļdegvielas cenu celšanās pamazinās dzīves kvalitāti 7

 
2.maijs 2011 11:38

Aprīlī Eiropas Komisija pieņēma lēmumu ieviest direktīvu, kas paredzētu būtiskas izmaiņas nodokļu politikā attiecībā uz dažādajiem enerģētikas produktiem, tajā skaitā degvielu.

Jaunā kārtība, kas stātos spēkā 2013. gadā ar pārejas periodu līdz 2023. gadam, tiekot ieviesta, lai novērstu minētajā nodokļu jomā izplatīto sabalansētības trūkumu un nodokļu aplikšanā vairāk ņemtu vērā CO2 izmešu apjomu.

Tajā pat laikā Starptautiskā Automobiļu federācija (FIA), kas apvieno 36 miljonus autovadītāju 100 Eiropas klubos, savā paziņojumā izsaka nopietnas bažas par direktīvā plānoto ievērojamo nodokļu palielinājumu dīzeļdegvielai. Latvijas Automoto biedrība (LAMB) kā FIA dalīborganizācija pilnībā pievienojas kritiskajam viedoklim par negatīvo dīzeļdegvielas sadārdzinājuma ietekmi uz ekonomiku un vides aizsardzību.

Kā uzskata FIA reģionālais ģenerāldirektors Jakobs Bansnards (Jacob Bansnaard) nodokļu palielināšana nebūtu slavējama rīcība attiecībā pret tiem autovadītājiem, kas tika aktīvi aicināti izvēlēties automašīnas ar dīzeļdzinējiem neskatoties uz to lielāku cenu, jo ilgtermiņā tas atmaksājas zemāko degvielas izdevumu dēļ. Dažās valstīs automašīnas ar dīzeļdzinēju ir par 75% dārgākas par benzīna dzinēju automašīnām.

Savukārt LAMB prezidents Juris Zvirbulis atgādina, ka lielāko daļu mūsu patērēto preču ved smagās automašīnas ar dīzeļdzinējiem, un nodokļu paaugstināšana neizbēgami sadārdzinās preces un pakalpojumus. Modernās dīzeļdegvielas darbināmās mašīnas ir tīras, klusas un jaudīgas. Tās ir arī ekonomiskas, jo nodrošina 30% degvielas ekonomiju salīdzinot ar benzīna spēkratiem.

FIA uzskata, ka plānotā nodokļa palielināšana samazinās patērētāju iespējas un bremzēs dīzeļdegvielas tehnoloģiju attīstību. Ņemot vērā, ka dīzeļa dzinējiem CO2 izmešu apjoms ir par 20% mazāks nekā benzīna dzinējiem, tiktu bremzēts pašas EK plāns par 50% samazināt CO2 izmešu apjomu atmosfērā līdz 2050. gadam, kas tika izvirzīts programmas 50BY50 ietvaros.

Nodokļu palielināšana dīzelim bez skaidras tālākā redzējuma politikas, nebūs efektīva rīcība, nepalīdzēs mobilitātes attīstībā un nodokļu palielināšana kopumā negatīvi ietekmēs ekonomiku un samazina iedzīvotāju dzīves kvalitāti.

LAMB preses dienests
 

 
Visi komentāri
 
282666. viesis 2.maijs 2011 18:52
0 0 Atbildēt

Nebūtu jau pareizi, ja dīzelis kļūtu krietni dārgāks par benzīnu. Tad jau auto ar dīzeļdzinējiem nekad neatmaksātos, un kam tad tie vajadzīgi?

282667. viesis 2.maijs 2011 21:19
0 0 Atbildēt

Khkhm... degvielas ekonomija dīzeļdzinējos ir dēļ dīzeļdegvielas lielākas siltumspējas. Arī benzīnmotori var būt ekonomiski.

282668. viesis 3.maijs 2011 0:58
0 0 Atbildēt

282667. viesim - gadsimta sākuma SAAB Aero pret manu 3.0TiD, ko ražotājs pats ir pozicionējis kā "konkurentu", degvielas patēriņs pilsētā atšķiras apmēram 2,5x. Kur te paliek runas par benzīna motoru ekonomiskumu?

Un jaunjai paudzei Aero jau ir gan dīzelis gan benzīns - ar nesalīdzināmu degvielas patēŗiņu.

282669. viesis 3.maijs 2011 10:28
0 0 Atbildēt

Tā ir tikai vīzija, ja kādam šķiet, ka tagad ražo sābus. Tie pat vairs nav opeļi.

282671. viesis 3.maijs 2011 10:49
0 0 Atbildēt

Jebkursh enerģijas veids ir uzskatāms par "ekonomikas asinīm" un atrodas tā saucamās "barības ķēdes" pašā sākumā. Skaidrs, ka pirmā posma sadārdzinājums momentāli izsauc ķēdes reakciju un sadārdzināšanās proces izvēšas visās jomās kā mēris. No tā cietīs visi sabiedrības locekļi bez izņēmuma. Eiropas komisijas ierēdni tai vietā lai rūpētos par Eiropieš,u dzīves līmeņa uzlabošanos savā aprobožotībā rīkojas tieši pretēji vajinot Eiropas pozicijas pasaules tirgos samazinot Eiropā ražoto produktu konkurēt spēju. Amerika, Ķīna utt pateiks šiem kungiem paldies un varbūt ne tikai paldies vien....Striters

282680. viesis 3.maijs 2011 14:22
0 0 Atbildēt

Viens nu ir skaidrs - ja dīzelim cena vēl pieaugs , visi citi pakalpojumi un pārtika klūs dārgāka.

282756. viesis 13.maijs 2011 8:53
0 0 Atbildēt

282666. viesis pirms 2 nedēļām

Nebūtu jau pareizi, ja dīzelis kļūtu krietni dārgāks par benzīnu. Tad jau auto ar dīzeļdzinējiem nekad neatmaksātos, un kam tad tie vajadzīgi?

-------------------------

Diemžēl modernās dīzeļdegvielas ir dārgas - tehnoloģiju dēļ, kuras

jāpielieto, lai tādas saražotu, piemēram ar sēra saturu 0.005%, kuras

jau plaši lieto Eiropā. Latvijā nav iegādājama vēl. Ja interesē, var iegooglēt

ULSD (Ultra Low Sulfur Diesel).

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Unikālais 48 cilindru motocikls pārdots par 107 000 eiro

Noslēgusies Bonhams izsole, kurā tika pārdots pasaulē vienīgais 48 cilindru motocikls. Lasīt vairāk

 

Kā izskatījās iepriekšējie visu paaudžu Dacia Duster... un tagad jaunais trešās paaudzes modelis (+ VIDEO)

iAuto.lv iepazīst jaunās paaudzes Dacia Duster, pie viena parādot visas Duster modeļu paaudzes evolūciju vairāk nekā desmit gadu garumā. Lasīt vairāk

 

Līdz 1400 eiro - deputāti spriedīs par sodu pastiprināšanu ceļu satiksmē 23

Saeimas Juridiskajā komisijā šodien plānots spriest par sodu pastiprināšanu par pārkāpumiem ceļu satiksmes jomā. Lasīt vairāk

 

Japāņu Bavārija. Pirmais ieskats Mazda CX-80 salonā (+VIDEO)

Vai atminaties, kad pēdējo reizi sastapāties ar pa īstam lielu Mazda markas automašīnu? Līdz šim lielākais japāņu ražotāja modelis Eiropā saucas CX-80, un TV Autoziņām radās unikāla iespēja iepazīties ar septiņvietīgo krosoveru Mazda R&D centrā Vācijā. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti