Precizēs velosipēdu vadītāju pienākumus ceļu satiksmē 10

 
20.maijs 2011 11:01

Satiksmes ministrija un VAS „Ceļu satiksmes drošības direkcija” (CSDD) izstrādājusi grozījumus Ceļu satiksmes noteikumos, kas pilnveidos regulējumu attiecībā uz velosipēdu vadītājiem.

Iecerēts atļaut velosipēdu vadītājiem šķērsot regulējamas gājēju pārejas braukšus, turklāt tādā ātrumā, kas nepārsniedz gājēju pārvietošanās ātrumu. Pašlaik Ceļu satiksmes noteikumi paredz, ka velosipēdu vadītāji „zebru” drīkst šķērsot tikai ejot kājām.

Braukšus šķērsot neregulējamas gājēju pārejas nedrīkstēs (tas nav atļauts arī pašlaik). Ja šādi grozījumi noteikumos tiks pieņemti, norma par gājēju pāreju šķērsošanu gājēju pārvietošanās ātrumā attieksies arī uz personām, kas pārvietojas ar skrituļslidām, skrituļdēļiem u.tml. sporta vai atpūtas inventāru.

Noteikumos būs paredzēts arī, ka velosipēdu vadītājiem, braucot pa ietvi, jāpārvietojas tādā ātrumā, kas neapdraud satiksmes drošību.

Attiecībā uz velosipēdu vadītāju redzamību plānots papildināt noteikumus ar normu, ka, braucot diennakts tumšajā laikā vai nepietiekamas redzamības apstākļos, velosipēda vadītājam jābūt tērptam apģērbā ar gaismu atstarojošiem elementiem. Pašlaik noteiktas prasības tikai velosipēda redzamībai.

Ja valdība atbalstīs grozījumus, tad turpmāk ar velosipēdu varēs pārvadāt pasažierus, taču tikai tādā gadījumā, ja šis transportlīdzeklis būs izgatavots speciāli tādam nolūkam. Tādējādi atrisinātos jautājums par tā sauktajām velorikšām, kas vasaras sezonā kā pārvietošanās līdzeklis lielākoties tiek izmantots Rīgā. Šādu velosipēdu lietošanas nosacījumi un kustības maršruti būtu jānosaka attiecīgajai pašvaldībai.

Plānots, ka specializētie tūrisma transportlīdzekļi nākotnē varētu braukt ne tikai pa ielu, bet arī pa gājēju ceļu, velosipēdu ceļu, kā arī gājēju un velosipēdu ceļu, izņemot ietves.

Ar grozījumiem tiks noteikts arī jauns pienākums gājējiem – ne tikai ārpus apdzīvotām vietām jāpārvietojas pretim transportlīdzekļu braukšanas virzienam, bet tas būs jādara arī apdzīvotās vietās neapgaismotos ceļa posmos.

Šie grozījumi Ceļu satiksmes noteikumos izsludināti 19.maija Valsts sekretāru sanāksmē. Lai tie stātos spēkā, vēl jāgūst valdības atbalsts. Ar visu noteikumu grozījumu tekstu var iepazīties Ministru kabineta mājaslapā.

 
Visi komentāri
 
282808. viesis 20.maijs 2011 16:12
0 0 Atbildēt

Man žēl tos šoferīšus,kuriem nāksies saskarties ar šo grozijumu upriem.Mūsu velosipēdistiem jau tā viss po,tagad būs vēl vairāk.Un vienīgais,kurš par visu nes atbildību,ir autobraucējs. Ja visi ievērotu tos CSN,nebūtu visādas tupas akcijas jātaisa,bet ja cilvēks ir izvēlējies bojā gājēja lomu,lūdzu,uz priekšu!Tikai vajag izvērtēt visus notikumā iesaistītos,nevis akli pateikt,ka vainīgs auto.Neuzskatu,ka man kaut kāda tupa radījuma dēļ būtu jābojā savs auto,lai izglābtu kādu stulbeni.A tā vismaz apdrošināšanu saņemšu!

282810. viesis 20.maijs 2011 17:08
0 0 Atbildēt

>Pašlaik Ceļu satiksmes noteikumi paredz, ka velosipēdu vadītāji „zebru” drīkst šķērsot tikai ejot kājām.

Vai tad? Tas tā bija okupācijas laikā, bet kopš tie ir kā LR MK noteikumi tas vairs nav regulēts. Loģiski domājot, ko gan tās strīpas maina teiksim krustojumos, vienā krustojumā drīkst braukt no trotuāra uz trotuāra, citā atkal nedrīkst jo zebra uz asfalta. Fuflo. Tad jau labāk atrunāt, kā vispār ir atļauts braukt pa ietvi, jo neko šie grozījumi patiesībā nerisinās.

Tas ir tāpat kā pateikt, ka nav atļauts apdzīt pa labo pusi ārpus pilsētām, jā tā tiek mācīts, bet noteikumos tas nav tieši atrunāts.

282812. viesis 21.maijs 2011 7:54
0 0 Atbildēt

Kanibaal, tev viss ar pirkstu jāparāda,viss obligāti jāpasaka priekšā? Tādu idiotu dēļ,kā tu, kuriem viss obligāti jāapraksta, mums ilgi nekas normāls neizveidosies,jo pats par sevi tāds indivīds normāli uzvesties nejēgs nekad,laikam. To,ka pāri gājēju pārejai normāli ir iet nevis maukt pilnā ātrumā mašīnas priekšā, to tu nespēj saprast? Tādu idiņu d''el ir jātaisa katram dzīves gadījumam speciāli noteikumi, jo,ja to nav, tad taču drīkst darīt jebko, vai ne?

282815. viesis 21.maijs 2011 16:27
0 0 Atbildēt

Istenibaa vispareizak butu uztaisit atstoinjikus pirms zebrotajaam parejaam, taa lai taisnvirzienaa neko skersot fiziski nevar un problema ar atrajiem skresotajiem butu atrisinaata

282820. viesis 22.maijs 2011 20:57
0 0 Atbildēt

viesi 282812....

ceļu satiksmes noteikumiem ir jābūt nepārprotamiem un skaidriem, nevis rēbusam no sērijas - kam pieder zebra...

282821. viesis 23.maijs 2011 2:21
0 0 Atbildēt

>282812. viesis

Tad izskaidro kā ir jārīkojas ja brauc ar velo pa trotuāru un jātiek pāri ielai? To precizētu un miers mājās. Kam vispār CSN, katrs taču saprot, ka iela mašīnām trotuāri gājejiem un viss.

282823. viesis 23.maijs 2011 12:44
0 0 Atbildēt

Nekas jau nemainīsies ieviešot jaunos noteikumus, tikai apdrošinātājiem radīsies jauni iemesli nemaksāt kompensācijas notriektiem riteņbraucējiem un gājējiem.

Katrs saprātīgs gājējs vai velosipēdists tāpat zina, ka uz gājēju pārejas mašīnai ir priekšroka, kaut vai tāpēc ka tā ir smagāka - tāpec labāk neriskēt un gaidīt kamēr tās pabrauc garām.

p.s. Kāds vispār ir redzējis stumjošu velosipēdistu uz gājēju pārejas ? Es gandrīz nevienu.

282826. viesis 23.maijs 2011 17:55
0 0 Atbildēt

Kādreiz ar velo braucu biju makten apzinīgs, stūmu arī, ko tas deva braucot pa Slāvu apli viens maukurs nogriežoties virsū uznesās, paveicās, ka tikai pavilka aiz pedāļa lidzi nevis nogāza gar zemi. Šis apstājās tikai Neste DUS laikam bojājumus novērtēt, jo pedāļi ta manam velo bija no dzelzs. Man skāde bija tikai apsvilusi zole kedai :o

282829. viesis 24.maijs 2011 11:40
0 0 Atbildēt

viesim: "282815. viesis pirms 3 dienām". Kādus atstoiņikus? Neaizmirsti, ka velosipēdisti nav vienīgie, kas šķērso ielu. To šķērso arī cilvēki ar bērnu ratiņiem un invalīdi. Speciāli priekš viņiem un velosipēdistiem arī ir uztaisītas lēzenas ~1m platas lēzenas pārjeas no trotuāriem uz ielām.

282838. viesis 24.maijs 2011 15:49
0 0 Atbildēt

tad jau vajag arī gulošos policistus uz ielas. lai no tās puses ar neviens neskrien.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Genesis parāda grezna elektriskās piedziņas krosovera konceptu (+ FOTO)

Ņujorkas autoizstādē izliktajam Neolun ir koncepta statuss, ar lielu potenciālu pārtapt par sērijveida modeli GV90. Lasīt vairāk

 

Volvo izlaidis pēdējo eksemplāru ar dīzeļdzinēju 19

Zilās krāsas XC90, kas 2024. gada 27. martā noripoja no rūpnīcas konveijera Gēteborgā, kļuvis par pēdējo zviedru markas vieglo automašīnu, kurai iebūvēts dīzeļdzinējs. Lasīt vairāk

 

Nepilni 123 000 eiro – Mercedes prezentējis G-klases modernizēto modeli (+ FOTO) 4

G-klases 45 gadus ilgā vēsture turpinās. Cenas sākas no atzīmes 122 808 eiro, AMG modelis varētu maksāt nepilnus 200 000 eiro. Lasīt vairāk

 

Mercedes-AMG GT tagad arī četrcilindru motora versijā (+ FOTO) 3

Divvietīgajai kupejai arī šādā versijā jaudas netrūks. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti