Primārais OCTA izvēles kritērijs Latvijā – cena 21

24.maijs 2011 12:52

80% Latvijas iedzīvotāju, iegādājoties OCTA polisi, izvēlas lētāko no tirgū pieejamajiem piedāvājumiem, liecina cenu salīdzināšanas portāla Gudriem.lv veiktā aptauja.

Turklāt visbiežāk šīs polises tiek pirktas apdrošināšanas sabiedrību interneta mājas lapās, atzīst portāla Gudriem.lv un sociālā tīkla draugiem.lv veiktās aptaujas dalībnieki.

Tomēr abu iepriekš minēto aptauju rezultāti pierāda, ka Latvijas autovadītāji izmanto katru iespēju ietaupīt, tostarp – ietaupīt uz OCTA polises rēķina.

Vairākums (78%) respondentu atzīst, ka OCTA polisi izvēlas pēc cena, turklāt – «jo lētāk, jo labāk», kas ir primārais un arī vienīgais kritērijs. Ievērojami mazāks autobraucēju skaits (7%) norāda, ka viņu izvēli nosaka apdrošināšanas sabiedrības reputācija. Lojalitāti savam apdrošinātājam saglabā un OCTA polisi vienā vietā pērk 4% iedzīvotāju. Vēl 4% autobraucēju vēlētos, lai OCTA polisē tiktu iekļauti papildu bonusi. Savukārt 5% respondentu vērtē apdrošinātāja klientu servisu – apkalpošanas līmeni un attieksmi pret klientu.

Komentējot pētījumu rezultātus, Latvijas apdrošināšanas sabiedrību pārstāvji atzīst, ka, neraugoties uz tirgū pieejamo apdrošināšanas pakalpojumu daudzveidību, cenu svārstības visvairāk ietekmē tieši OCTA piedāvājumus.

«Četri no pieciem klientiem, iegādājoties OCTA polisi, vērtē tikai un vienīgi tās cenu. Tādējādi, mainoties cenai, būtiski mainās arī OCTA pārdošanas apjomi – tie strauji pieaug vai samazinās,» skaidro IF apdrošināšanas galvenais OCTA produkta vadītājs Agris Āva, norādot, ka arī IF iekšējo pētījumu rezultāti atspoguļo Gudriem.lv aptauju atklāto tendenci, ka šobrīd autovadītāji izvēlas lētākos OCTA piedāvājumus. «Katrs piektais respondents papildus OCTA cenai vērtē arī apdrošinātāja reputāciju un klientu servisu. Tas nav daudz. Un tomēr – ņemot vērā pašreizējo ekonomisko situāciju, šie 20% tomēr ir ļoti labs rādītājs.»

Līdzīgās domās ir arī apdrošināšanas sabiedrības BALTA eksperti. «Kad cilvēks vēlas iegādāties īpašuma vai nelaimes gadījumu apdrošināšanas pakalpojumus, viņa izvēli noteicošais faktors ir nevis cena, bet gan iepriekšējā sadarbība ar konkrēto apdrošinātāju. OCTA iegādes gadījumā situācija ir nedaudz citāda. Ņemot vērā, ka pērn OCTA prēmiju apjoms, salīdzinot ar 2009.gadu, samazinājās par 33%, būtiski ir pieaugusi konkurence šī pakalpojuma sniedzēju vidū. Klienti ir pieraduši, ka OCTA polišu cenas patstāvīgi samazinājās, tālab viņi interesējas un vēl kādu laiku turpinās interesēties par lētākajiem OCTA piedāvājumiem,» tā apdrošināšanas sabiedrības BALTA pārstāve Kristīne Martinsone.

ERGO transportlīdzekļu, OCTA un personu apdrošināšanas departamenta direktore Lilita Linde iesaka OCTA polises iegādes brīdī vērtēt ne vien tās cenu, bet arī papildu priekšrocības, ko piedāvā apdrošināšanas sabiedrība, piemēram, nelaimes gadījumu apdrošināšana vai iespēja noformēt atlīdzības saņemšanu pie sava apdrošinātāja neatkarīgi no tā, kura no pusēm ir vainīga ceļu satiksmes negadījuma izraisīšanā. Turklāt nav vērts noniecināt arī tādas lietas, kā apdrošināšanas sabiedrības stabilitāte un reputācija, diennakts serviss un attieksme pret klientu. Ievērojot visus šos priekšnosacījumus, jūs varēsiet būtiski ietaupīt gadījumā, ja iekļūsiet ceļu satiksmes negadījumā un tiksiet atzīts par vainīgu, attiecīgi – būs jāformē zaudējumu atlīdzināšana cietušā transportlīdzekļa autovadītājam.

Portāla Gudriem.lv un sociālā tīkla draugiem.lv veiktās aptaujas mērķis bija noskaidrot, kur un kā Latvijas iedzīvotāji iegādājas OCTA polises. Tās rezultāti liecina, ka visbiežāk (20% gadījumu) OCTA polises tiek pirktas internetā – apdrošināšanas sabiedrību interneta mājas lapās. Nedaudz retāk autovadītāji tās pērk apdrošinātāju birojos un ar Gudriem.lv starpniecību (t.i., vispirms salīdzina visus tirgū pieejamos cenu piedāvājumus un tikai tad apmeklē izvēlētā pakalpojuma sniedzēja interneta mājas lapu, kur veic pirkumu). Savukārt visretāk OCTA polises tiek iegādātas apdrošināšanas brokeru interneta mājas lapās.

«Tas, ka Latvijas autobraucēji OCTA polises visbiežāk pērk apdrošināšanas sabiedrību interneta mājas lapās un ar portāla Gudriem.lv cenu salīdzināšanas sistēmas starpniecību, kārtējo reizi pierāda, ka iedzīvotāji meklē cenas ziņā izdevīgākos piedāvājumus, jo vēlas ietaupīt,» uzskata A.Āve. «Latvijas Apdrošinātāju asociācijas» dati liecina, ka OCTA polisi internetā šobrīd pērk aptuveni 16% iedzīvotāju. Šis rādītājs noteikti palielināsies jau tuvākajā nākotnē, un tas būs tikai likumsakarīgi, jo, pārdodot OCTA polisi internetā, apdrošinātājs ietaupa uz pakalpojuma nodrošināšanas izmaksu rēķina, tālab var piedāvāt zemāku cenu, kas savukārt palielina klientu interesi par šāda veida pirkumiem.»

L.Linde atzīst, ka internets jau divus gadus ir viens no visvairāk izplatītajiem OCTA polišu pārdošanas kanāliem. Ar tā starpniecību pārdoto OCTA polišu īpatsvars pieaug par aptuveni 10% gadā, turklāt šo pakalpojumu visbiežāk izmanto gados jaunie Rīgas un Rīgas rajona iedzīvotāji.

«Ir acīmredzams, ka ar interneta starpniecību pārdoto OCTA polišu tirdzniecības apjoma pieauguma tempi saglabāsies iepriekšējā līmenī arī turpmāk,» uzskata ERGO pārstāve. «Tomēr maz ticams, ka tuvāko pāris gadu laikā internetā pārdoto polišu skaits sasniegs 60 – 70% no kopējā pārdoto OCTA polišu apjoma. Ir tomēr salīdzinoši daudz autovadītāju, īpaši reģionos, kuriem ērtāk un pierastāk ir iegādāties OCTA polisi apdrošinātāja birojā, degvielas uzpildes stacijās vai tirdzniecības centros».

Gudriem.lv aptaujas respondentu skaits – 1 139.
Gudriem.lv un draugiem.lv aptaujas respondentu skaits – 46 965.


Salīdzināšanas portāls Gudriem.lv savu darbību uzsāka 2009.gadā. Tas ir neatkarīgs interneta resurss, kura lietotājiem ir iespēja patstāvīgi salīdzināt dažādu pakalpojumu cenas. Ja sākotnēji portāls piedāvāja salīdzināt tikai Latvijas tirgū pieejamo mobilo operatoru tarifu plānus, šodien iespējams salīdzināt arī priekšapmaksas kartes, depozītus, ātros kredītus, OCTA polises, ceļojumu apdrošināšanas piedāvājumus, interneta un TV pakalpojumu sniedzēju piedāvājumus, auto līzinga un patēriņa kredīta piedāvājumus, kā arī kolektīvās iepirkšanās interneta vietņu piedāvājumus u.c. Drīzumā Gudriem.lv lietotājiem būs pieejamas vēl vairāku aktuālo pakalpojumu salīdzināšanas iespējas.

 

 
Visi komentāri
 
282830. viesis 24.maijs 2011 13:09
0 0 Atbildēt

Es varu izvēlēties OCTA kantori pēc viņu reputācijas. Un viss.

Tam nav nekādas vērtības, kā manā piedzīvotajā situācijā

Vainīgais apdrošina lētajā kantorī BALTIKUMS, un, ja vien vainīgais būtu palicis dzīvs pēc paša izraisītā CSNg, tad regresu no viņa piedzītu uz pilnu "banku" .

Bet - vainīgais nositās avārijas vietā, bet man - cietušajai- BALTIKUMS, slaidi uzspļaujot OCTA likumam, var atļauties nemaksāt par operāciju, ārstēšanos, rehabilitāciju, kas viss ir avārijas seku rezultāts.

Un neviens BALTIKUMAM nevar pat ar pirkstu pakratīt.

Šobrīd BALTIKUMS nepieņem lēmumu jau no 2010. gada aprīļa. Jo nav uz kā pamata atteikt. Visi dokumenti, lēmumi, atzinumi apliecina - BALTIKUMS ATSAKA APDROŠINĀŠANU PRETLIKUMĪGI!

Vairāk par manu gadījumu var lasīt 3 pēdējos lasītāju rakstos

282831. viesis 24.maijs 2011 14:12
0 0 Atbildēt

Cik es izlasīju, tad Baltikums atsakās segt nekvalitatīvu ārstu darbu un tas nu galīgi nav Baltikuma vaina.

Ja tu izvēlēsies saņemt naudā apdrošināšanas atlīdzību ,saņemtu naudu, nokrāsotu mašīnu servisā, pēc tam izrādītos,ka krāsa lobās nost, apdrošinātājs pēc tavas loģikas maksās vēlreiz?? Sviests kaut kāds.

282832. viesis 24.maijs 2011 14:27
0 0 Atbildēt

282831. viesim.

Prasību par nekvalitatīvu remontu var piteikt tikai un vienīgi remonta pasūtītājs, šajā gadījumā apdrošināšanas kompānija.

282833. viesis 24.maijs 2011 14:30
0 0 Atbildēt

Izlasi vēlreiz- tu izvēlies saņemt naudā un pats remontēt, pats uzņemies atbildību. Tāpat Baltikums nevar nest atbildību par ārsta darbu.

282834. viesis 24.maijs 2011 14:36
0 0 Atbildēt

Bet nu ''latviešiem'' jau vienmēr kāds cits vainīgs.

282835. viesis 24.maijs 2011 14:41
0 0 Atbildēt

Domāju, ka vairākums autovadītāju OCTU izvēlas pēc lētākās cenas. Reali cīnīties ar problemām jebkurā gadījumā būs jau otras puses problema. Pēdējo desmit gadu laikā pāris reizes esmu bijis cietušais sīkās autosadursmēs, nokārtot lietas ar attiecīgajiem apdrošinātājiem problēmas neradīja. Abos gadījumos nodevu bojātos auto apdrošinātāju noteiktajos autoservisos un pāris nedēļu laikā viss bija saremontēts labā kvalitātē.

282836. viesis 24.maijs 2011 15:00
0 0 Atbildēt

282831. viesim

Kādu nekvalitatīvu ārstu darbu? Kas ir konstatējis, ka ārstu darbs, par ko atsaka BALTIKUMS, ir nekvalitatīvs?

Tur jau tas joks, ka BALTIKUMAM nav NEVIENA dokumenta, kas apstiprinātu, ka operācija, par kuru viņi negrib maksāt ir bijusi pēc nekvalitatīva ārstu darba!!! Neviena dokumenta!

Un domāju, ka TEV, šādi spriežot, dzīve pašam visai drīz piespēlēs situāciju, kad cietīsi no kāda piedzēruša vadītāja. Tad, būdams bezpalīdzīgs, arī varēsi pieprasīt tikai viskvalitatīvākos ārstus vislabākajā servisā! :))

282839. viesis 24.maijs 2011 18:45
0 0 Atbildēt

Dabi, nedomāju, ka pēdējais Tavs komentārs runā Tev par labu. Lai viecas.

282840. viesis 24.maijs 2011 19:49
0 0 Atbildēt

Bet ja octa tiek pirkta ne sev bet potenciāli kādam citam, tad kāda mārutka pēc jāizvēlas pēc kā cita?

282842. viesis 24.maijs 2011 22:23
0 0 Atbildēt

KKTK protams neko nav dzirdējis par tādu lietu kā ''regress''. Kas ir ''pa lēto'', tas tāpēc ir pa lēto.

282844. viesis 24.maijs 2011 23:52
0 0 Atbildēt

Regress ir diezgan skaidri definēts un jebkura kompānija tādu var ierubīt. Tā kā tas ar neko diži nemaina.

Un kā vienmēr, kad dabi komentē, tā nez no kurienes uzrodas anonīmie Baltikums/LTAB viesi un skaidro, ka neko vairāk nemaksās :D

282845. viesis 25.maijs 2011 0:08
0 0 Atbildēt

Regress nav skaidri nodefinets, tur jau tā lieta, ka ir AAS, kuras to izmanto, naski piesūtot klientiem OCTA pircējiem, kas vainīgi CSN, regresa prasības. Ir iespējas tās apstrīdēt, bet ne visi to saprot un cīnās. Varbūt tomēr ir ērtāk piemaksāt gadā Ls 3-30 un pasūtīt OCTU tu, kur ir ticība, ka nebūs problēmu arī gadījumā, ja pats izŗādīses vainīgs?

282846. viesis 25.maijs 2011 7:36
0 0 Atbildēt

Kanibaal, man nav nekāda sakara ar LTAB vai Baltikumu.

Vienā no dabi rakstiem viņa klāstīja, ka pēc avārijas bijusi ārstniecības iestādē, kurā,kā pēc tam izrādījies, kaut kas ne tā salikts un izdarīts. To Baltikums apmaksājis, bet pēc tam ,lai labotu medicīnas brāķi, bijusi nepieciešama vēl nauda. Lūk tur sākas problēmas un Baltikums nenes atbildību par ārsta darbu, ja vien tas ārsts savu civiltiesisko atbildību nav apdrošinājis Baltikumā.

282847. viesis 25.maijs 2011 10:06
0 0 Atbildēt

282846, es gan to neizlasīju pie iepriekšējiem dabi rakstiem. To, ka ir kaut kāds medicīnas brāķis, kā tu izsakies, to apgalvo tikai tie, kam ir sakars ar Baltikumu. Tieši otrādi - viņa rakstīja, ka kauli vienkārši nebija saauguši un bija jātaisa operācija, lai tos saliktu kopā.Un kāds te sakars ar nekvalitatīvu operāciju? Ja tik cītīgi seko šiem komentāriem un tā uztraucies par tiem, tad tev ir vistiešākais sakars ar Baltikumu.Tāpat kā viesim no LTAB, kas liedzās, ka arī viņam nav ar to sakara.

282848. viesis 25.maijs 2011 11:36
0 0 Atbildēt

Dabi, ja tu vari pierādīt, ka nepieciešamā ārstēšanās bija avārijas nevis ārstēšanas seku rezultāts, bet AAS atsakās apmaksāt, ej uz tiesu (varbūt esi bijusi/-is, nesekoju). Pretējā gadījumā argumenti ir tikpat pamatoti kā Šleseram par noklausīšanos.

Tobiš ārdīšanās komentāros neko nemainīs, pašai/-am jāsaprot, vai gadījums ir pamatots un jāiet pie tiem, kuru spriedumu AAS nevar ignorēt.

282849. viesis 25.maijs 2011 11:39
0 0 Atbildēt

282847. viesis pirms 2 stundām

Tieši otrādi - viņa rakstīja, ka kauli vienkārši nebija saauguši un bija jātaisa operācija, lai tos saliktu kopā.Un kāds te sakars ar nekvalitatīvu operāciju?

------

Es neesmu ārsts, bet IMO nesaauguši kauli tieši pēc ārsta kļūdas arī izklausās. Bet kā jau teicu, gadījumam cītīgi nesekoju. No Baltikuma arī neesmu.

282888. viesis 26.maijs 2011 14:10
0 0 Atbildēt

>Es neesmu ārsts, bet IMO nesaauguši kauli tieši pēc ārsta kļūdas arī izklausās.

Kā gan ārsts var ietekmēt procesus, kas notiek organismā. Nav jau pārcilvēks, ka var sadziedēt ar skatienu. Cietušajam ir jāatgūst veselība cik nu iespējams, kāda tā bija pirms avārijas un viņam absolūti nav saistoši un nav jācieš strīdā starp apdrošinātāju un ārstēšanas iestādi.

282892. viesis 26.maijs 2011 15:10
0 0 Atbildēt

Tas nekas, ka VEIGA nav ārsts! Bet viņš/viņa, tāpat kā BALTIKUMS juriste L.Čunka ir tik kompetents medicīnā, ka var mediķu vietā izskaidrot jebkuru medicīnisku procesu un terminus! :))

282899. viesis 26.maijs 2011 18:11
0 0 Atbildēt

Ja ārsts ir nekompetents,loģiski, ka viņš lūzumus un traumas espēs kvalitatīvi izārstēt. Pietiekami daudz medicīnā ir brāķu un es domāju,šis ir kārtējais gadījums. Sūdzi tiesā to dakteri un beidz te ārdīties par to baltikumu, tas tikpat neko nemainīs,nav viņiem jāatbild par ārsta darbu,cik var skaidrot?

282905. viesis 26.maijs 2011 22:03
0 0 Atbildēt

Ha, 282899, kas komentē ar lielu interesi arī pie pēdējā raksta par OCTA!

viens ārsts vēl varētu kļūdīties, bet... ja atzinumu, ka viss ir kārtībā un nekādu kļūdu nav dod vesela VESELĪBAS INSPEKCIJA, tad laikam tu un Baltikums juriste ČUNKA esat visgudrākie cilvēki medicīnas jomā Latvijā! :D

282914. viesis 27.maijs 2011 14:50
0 0 Atbildēt

Dabi, ja godīgi, es nemaz neesmu izbrīnīts, ka tevi neviens vairs neņem aubē. Ja vēlies diskutēt, tad vismaz izlasi līdz galam citu sarakstīto (piemēram, tad tu uzzinātu, ka rakstītais ir cilvēku viedoklis, nevis eksperta atzinums).

Ja jau tu pati jūties tik nenormāli kompetenta visos jautājumos, tad kāda hrena pēc tev vispār jāārdās publiski - ej uz tiesu un pierādi savu taisnību. Vai arī tev jāiepazīstas ar cilvēku, kuram nepatika, ka WESS direktors uz sitiena nedeva naudu labdarībai, varēsiet ārdīties kopā :D

Ja tavs mērķis ir saņemt neierobežotu līdzjūtību, tad šeit tas nespīd, meklē kādu draudzi vai atbalsta grupu. Veiksmi!

Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Puisēnu glābj mugursoma (+ VIDEO) 5

Puisēns piedzīvo šausminošu sadursmi ar vieglo automobili, taču šķiet, ka viņu būs paglābusi skolnieku mugursoma. Lasīt vairāk

 

ASV Dodge Challenger R/T bēg no policijas un avarē (+ VIDEO)

ASV, Lafkinas pilsētas tuvumā policija cenšas aizturēt vīrieti, kurš tiek turēts aizdomās par bankas aplaupīšanu Hjūstonā. Pakaļdzīšanās ar ātrumu virs 200 km/h turpinās līdz brīdim, kad bēglim priekšā parādās divi lēnāk braucoši kravinieki, kas aizņem abas joslas. Lasīt vairāk

 

Kravinieks cenšas izvairīties, taču kļūst tikai sliktāk (+ VIDEO) 22

Kravas auto šoferis cenšas izvairīties no vieglā auto, kas izbrauc priekšā un nobremzē, taču kļūst tikai sliktāk - kravinieks iebrauc pretējā joslā un saduras ar SUV, turklāt gandrīz uzbrauc arī diviem gājējiem, kas pēdējā mirklī pamūk malā. Lasīt vairāk

 

Tikai viena uzlāde - elektriskais Mini ierodas Frankfurtē saviem spēkiem 2

Mini Cooper SE, britu kompānijas 60 gadu vēsturē pirmais pilnībā elektriskais sērijveida modelis, Frankfurtes autoizstādē ieradies saviem spēkiem, nobraucot 400 km no Minhenes. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti