80% Latvijas iedzīvotāju, iegādājoties OCTA polisi, izvēlas lētāko no tirgū pieejamajiem piedāvājumiem, liecina cenu salīdzināšanas portāla Gudriem.lv veiktā aptauja.
Turklāt visbiežāk šīs polises tiek pirktas apdrošināšanas sabiedrību interneta mājas lapās, atzīst portāla Gudriem.lv un sociālā tīkla draugiem.lv veiktās aptaujas dalībnieki.
Tomēr abu iepriekš minēto aptauju rezultāti pierāda, ka Latvijas autovadītāji izmanto katru iespēju ietaupīt, tostarp – ietaupīt uz OCTA polises rēķina.
Vairākums (78%) respondentu atzīst, ka OCTA polisi izvēlas pēc cena, turklāt – «jo lētāk, jo labāk», kas ir primārais un arī vienīgais kritērijs. Ievērojami mazāks autobraucēju skaits (7%) norāda, ka viņu izvēli nosaka apdrošināšanas sabiedrības reputācija. Lojalitāti savam apdrošinātājam saglabā un OCTA polisi vienā vietā pērk 4% iedzīvotāju. Vēl 4% autobraucēju vēlētos, lai OCTA polisē tiktu iekļauti papildu bonusi. Savukārt 5% respondentu vērtē apdrošinātāja klientu servisu – apkalpošanas līmeni un attieksmi pret klientu.
Komentējot pētījumu rezultātus, Latvijas apdrošināšanas sabiedrību pārstāvji atzīst, ka, neraugoties uz tirgū pieejamo apdrošināšanas pakalpojumu daudzveidību, cenu svārstības visvairāk ietekmē tieši OCTA piedāvājumus.
«Četri no pieciem klientiem, iegādājoties OCTA polisi, vērtē tikai un vienīgi tās cenu. Tādējādi, mainoties cenai, būtiski mainās arī OCTA pārdošanas apjomi – tie strauji pieaug vai samazinās,» skaidro IF apdrošināšanas galvenais OCTA produkta vadītājs Agris Āva, norādot, ka arī IF iekšējo pētījumu rezultāti atspoguļo Gudriem.lv aptauju atklāto tendenci, ka šobrīd autovadītāji izvēlas lētākos OCTA piedāvājumus. «Katrs piektais respondents papildus OCTA cenai vērtē arī apdrošinātāja reputāciju un klientu servisu. Tas nav daudz. Un tomēr – ņemot vērā pašreizējo ekonomisko situāciju, šie 20% tomēr ir ļoti labs rādītājs.»
Līdzīgās domās ir arī apdrošināšanas sabiedrības BALTA eksperti. «Kad cilvēks vēlas iegādāties īpašuma vai nelaimes gadījumu apdrošināšanas pakalpojumus, viņa izvēli noteicošais faktors ir nevis cena, bet gan iepriekšējā sadarbība ar konkrēto apdrošinātāju. OCTA iegādes gadījumā situācija ir nedaudz citāda. Ņemot vērā, ka pērn OCTA prēmiju apjoms, salīdzinot ar 2009.gadu, samazinājās par 33%, būtiski ir pieaugusi konkurence šī pakalpojuma sniedzēju vidū. Klienti ir pieraduši, ka OCTA polišu cenas patstāvīgi samazinājās, tālab viņi interesējas un vēl kādu laiku turpinās interesēties par lētākajiem OCTA piedāvājumiem,» tā apdrošināšanas sabiedrības BALTA pārstāve Kristīne Martinsone.
ERGO transportlīdzekļu, OCTA un personu apdrošināšanas departamenta direktore Lilita Linde iesaka OCTA polises iegādes brīdī vērtēt ne vien tās cenu, bet arī papildu priekšrocības, ko piedāvā apdrošināšanas sabiedrība, piemēram, nelaimes gadījumu apdrošināšana vai iespēja noformēt atlīdzības saņemšanu pie sava apdrošinātāja neatkarīgi no tā, kura no pusēm ir vainīga ceļu satiksmes negadījuma izraisīšanā. Turklāt nav vērts noniecināt arī tādas lietas, kā apdrošināšanas sabiedrības stabilitāte un reputācija, diennakts serviss un attieksme pret klientu. Ievērojot visus šos priekšnosacījumus, jūs varēsiet būtiski ietaupīt gadījumā, ja iekļūsiet ceļu satiksmes negadījumā un tiksiet atzīts par vainīgu, attiecīgi – būs jāformē zaudējumu atlīdzināšana cietušā transportlīdzekļa autovadītājam.
Portāla Gudriem.lv un sociālā tīkla draugiem.lv veiktās aptaujas mērķis bija noskaidrot, kur un kā Latvijas iedzīvotāji iegādājas OCTA polises. Tās rezultāti liecina, ka visbiežāk (20% gadījumu) OCTA polises tiek pirktas internetā – apdrošināšanas sabiedrību interneta mājas lapās. Nedaudz retāk autovadītāji tās pērk apdrošinātāju birojos un ar Gudriem.lv starpniecību (t.i., vispirms salīdzina visus tirgū pieejamos cenu piedāvājumus un tikai tad apmeklē izvēlētā pakalpojuma sniedzēja interneta mājas lapu, kur veic pirkumu). Savukārt visretāk OCTA polises tiek iegādātas apdrošināšanas brokeru interneta mājas lapās.
«Tas, ka Latvijas autobraucēji OCTA polises visbiežāk pērk apdrošināšanas sabiedrību interneta mājas lapās un ar portāla Gudriem.lv cenu salīdzināšanas sistēmas starpniecību, kārtējo reizi pierāda, ka iedzīvotāji meklē cenas ziņā izdevīgākos piedāvājumus, jo vēlas ietaupīt,» uzskata A.Āve. «Latvijas Apdrošinātāju asociācijas» dati liecina, ka OCTA polisi internetā šobrīd pērk aptuveni 16% iedzīvotāju. Šis rādītājs noteikti palielināsies jau tuvākajā nākotnē, un tas būs tikai likumsakarīgi, jo, pārdodot OCTA polisi internetā, apdrošinātājs ietaupa uz pakalpojuma nodrošināšanas izmaksu rēķina, tālab var piedāvāt zemāku cenu, kas savukārt palielina klientu interesi par šāda veida pirkumiem.»
L.Linde atzīst, ka internets jau divus gadus ir viens no visvairāk izplatītajiem OCTA polišu pārdošanas kanāliem. Ar tā starpniecību pārdoto OCTA polišu īpatsvars pieaug par aptuveni 10% gadā, turklāt šo pakalpojumu visbiežāk izmanto gados jaunie Rīgas un Rīgas rajona iedzīvotāji.
«Ir acīmredzams, ka ar interneta starpniecību pārdoto OCTA polišu tirdzniecības apjoma pieauguma tempi saglabāsies iepriekšējā līmenī arī turpmāk,» uzskata ERGO pārstāve. «Tomēr maz ticams, ka tuvāko pāris gadu laikā internetā pārdoto polišu skaits sasniegs 60 – 70% no kopējā pārdoto OCTA polišu apjoma. Ir tomēr salīdzinoši daudz autovadītāju, īpaši reģionos, kuriem ērtāk un pierastāk ir iegādāties OCTA polisi apdrošinātāja birojā, degvielas uzpildes stacijās vai tirdzniecības centros».
Gudriem.lv aptaujas respondentu skaits – 1 139.
Gudriem.lv un draugiem.lv aptaujas respondentu skaits – 46 965.
Salīdzināšanas portāls Gudriem.lv savu darbību uzsāka 2009.gadā. Tas ir neatkarīgs interneta resurss, kura lietotājiem ir iespēja patstāvīgi salīdzināt dažādu pakalpojumu cenas. Ja sākotnēji portāls piedāvāja salīdzināt tikai Latvijas tirgū pieejamo mobilo operatoru tarifu plānus, šodien iespējams salīdzināt arī priekšapmaksas kartes, depozītus, ātros kredītus, OCTA polises, ceļojumu apdrošināšanas piedāvājumus, interneta un TV pakalpojumu sniedzēju piedāvājumus, auto līzinga un patēriņa kredīta piedāvājumus, kā arī kolektīvās iepirkšanās interneta vietņu piedāvājumus u.c. Drīzumā Gudriem.lv lietotājiem būs pieejamas vēl vairāku aktuālo pakalpojumu salīdzināšanas iespējas.
Es varu izvēlēties OCTA kantori pēc viņu reputācijas. Un viss.
Tam nav nekādas vērtības, kā manā piedzīvotajā situācijā
Vainīgais apdrošina lētajā kantorī BALTIKUMS, un, ja vien vainīgais būtu palicis dzīvs pēc paša izraisītā CSNg, tad regresu no viņa piedzītu uz pilnu "banku" .
Bet - vainīgais nositās avārijas vietā, bet man - cietušajai- BALTIKUMS, slaidi uzspļaujot OCTA likumam, var atļauties nemaksāt par operāciju, ārstēšanos, rehabilitāciju, kas viss ir avārijas seku rezultāts.
Un neviens BALTIKUMAM nevar pat ar pirkstu pakratīt.
Šobrīd BALTIKUMS nepieņem lēmumu jau no 2010. gada aprīļa. Jo nav uz kā pamata atteikt. Visi dokumenti, lēmumi, atzinumi apliecina - BALTIKUMS ATSAKA APDROŠINĀŠANU PRETLIKUMĪGI!
Vairāk par manu gadījumu var lasīt 3 pēdējos lasītāju rakstos