NISSAN LEAF iegūst 5 zvaigznes drošības testos 1

 
30.maijs 2011 12:14

Euro NCAP, novērtējot 100% elektriskā Nissan LEAF sniegumu stingrajos drošības testos, piešķīrusi tam visaugstāko novērtējumu – piecas zvaigznes.

Tādejādi Nissan LEAF ir kļuvis par pirmo nulles izmešu elektrisko automobili, kas saņēmis šo augsto novērtējumu.

 

Eiropas Gada auto un Pasaules Gada auto titulus ieguvušais Nissan LEAF ieguvis 89% novērtējumu, vērtējot pieaugušo drošību, 83% - bērnu drošību un 84% - drošības palīgsistēmas, kas standarta aprīkojumā ietver elektronisko stabilitātes kontroles sistēmu (ESC) un ātruma ierobežotāju. Vēl šis kompaktais ģimenes hečbeks ieguvis virs vidējā līmeņa novērtējumu gājēju drošības testā – 65%, kas iespējams ir daļēji pateicoties zemajam priekšgala dizainam un salīdzinoši iztrūkstošajiem „cietajiem punktiem” zem dzinēja pārsega.

„Nissan LEAF sniegums šajos grūtajos drošības testos uzsver tehnoloģisko progresu, kas piemīt automobilim, un pierāda, ka šis novatoriskais, 100% elektriskais automobilis ir lieliska izvēle ģimenes ikdienas vajadzībām. Nissan LEAF, līdzīgi kā tā tradicionālie konkurenti, ne vien piedāvā plašumu, praktiskumu un veiktspēju, bet tas ir arī viens no drošākajiem automobiļiem, ar ko pārvietoties,” saka Pjērs Loings (Pierre Loing), Nissan International SA Eiropas vadības centra produktu stratēģijas un plānošanas departamenta viceprezidents un kompānijas nulles izmešu nodaļas vadītājs.

„Nissan LEAF pierāda, ka elektriskie automobiļi spēj sasniegt tādu pašu drošības līmeni kā tradicionālie automobiļi. Tagad Eiropas tirgū šo automobiļu nākamajām paaudzēm ir noteikts standarts, uz ko tiekties,” saka Euro NCAP ģenerālsekretārs Mišels van Ratingens (Michiel van Ratingen).

 

Euro NCAP drošības tests Nissan LEAF tika veikts pēc standarta procedūras – novērtējot priekšējās sadursmes, sānu sadursmes, sānu statņa sadursmes un kakla skriemeļu traumas izraisošas sadursmes testu rezultātus. Automobiļa 48 litija-jonu akumulatoru moduļi, kas ir novietoti īpašā nodalījumā zem grīdas, pilnībā izturēja visus triecienu veidus. Turklāt, lai pārbaudītu automobilī iebūvētos elektriskās sistēmas drošības rādījumus, tostarp, automātisko strāvas padeves pārtraukšanas izolāciju avārijas gadījumā, elektriskā automobiļa akumulatoru sistēma sadursmju simulācijas laikā bija ieslēgta. Arī šos testus elektriskais automobilis izturēja nevainojami.

„Mēs neesam pārsteigti par šiem rezultātiem,” saka Džerijs Hārdkāsls (Jerry Hardcastle), Nissan Automobiļu dizaina un attīstības nodaļas viceprezidents. „Nissan LEAF ir veikti vairāk testu nekā jebkuram citam automobilim, ko jelkad esam ražojuši. Papildus tradicionālajiem barjeras un sānu sadursmju testiem mēs jebkādos iespējamos veidos esam pārbaudījuši tā elektrosistēmu, lai pārliecinātos, ka to nav iespējams uzlādēt par daudz un ka izolācijas programma sadursmes gadījumā strādā kā paredzēts.”

Euro NCAP drošības testu rezultāti tiek publicēti tikai nepilnu mēnesi pēc tam, kad Nissan LEAF ieguvis ASV Satiksmes drošības institūta (Insurance Institute for Highway Safety – IIHS) Visdrošākās izvēles novērtējumu (Top Safety Pick), un šogad tas ir jau otrais, piecu zvaigžņu vērtējumu drošības testos saņēmušais, Nissan automobilis Eiropā. Februārī kompaktais krossovers – Nissan Juke arī saņēma augstāko, piecu zvaigžņu novērtējumu Euro NCAP drošības testos.

Kā liecina Jaunajā Eiropas braukšanas cikla (New European Driving Cycle – NEDC) pārbaudes, Nissan LEAF, kura pārdošana Japānā, ASV un daļā Eiropas tika uzsākta gada sākumā, starp uzlādes reizēm spēj nobraukt līdz pat 175 km.

Šo ģimenes hečbeku darbina uzņēmuma izgudrotais, kompaktais elektromotors un automašīnas priekšgalā iebūvētais pārveidotājs, kas darbina priekšējos riteņus. Maiņstrāvas dzinējs rada 80 kW lielu jaudu un 280 Nm griezes momentu, kas ir pietiekami tā maksimālajam ātrumam – 145 km/h.

Nissan LEAF ir pilnībā aprīkots ar tādām ierīcēm kā gaisa kondicionēšanas sistēma, satelīta navigācija, atpakaļskata kamera, ātrās uzlādes kontaktligzda, kā arī tas ir viegli savietojams ar novatoriskajiem viedtālruņiem.

 

 
Visi komentāri
 
282941. viesis 30.maijs 2011 20:35
0 0 Atbildēt

Apsildei ziemā varat piepirkt autonomo benzīna krāsniņu :D

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Porsche pastāsta par jauno Macan

Vācijas sportisko luksusa automobiļu ražotājs atklājis informāciju par jauno Macan, kas tagad būs pieejams kā pilnībā elektrisks transportlīdzeklis, divās divmotoru pilnpiedziņas versijās. Lasīt vairāk

 

Arī pārāk lēna braukšana var radīt avārijas situācijas (+ VIDEO) 11

Satiksmes drošību veido daudz un dažādi aspekti. Viens no tādiem ir – cik droši vadām savu transportlīdzekli un cik labi iekļaujamies satiksmes plūsmā. Nereti no autovadītājiem dzirdamas sūdzības par citu satiksmes dalībnieku pārgalvīgu braukšanas stilu. Tomēr ir arī tādi, kas kopējā satiksmes plūsmā neiekļaujas, jo dažādu iemeslu dēļ brauc pārāk lēni. Arī šāds braukšanas stils var radīt neprognozējamas situācijas uz ceļa. Lasīt vairāk

 

Putas vai rezerves ritenis ? TV Autoziņu eksperiments (+VIDEO) 13

Modernajās vieglajās automašīnas vietas rezerves ritenim itin bieži nemaz nav, jo rats aizņem vietu un ir smags. Tomēr melnajā stundā tas noderētu. Tā uzskata arī Autoriepu Nama direktors Oskars Krampāns, kurš izrāda Autoziņām dažādus rezerves riteņu veidus. Populārākais ir pagaidu jeb mazais rezerves ritenis, tautā saukts par "desu" vai "tableti". Pagaidu rezerves ritenis ir kompromiss starp pilnvērtīgu riepu un vispār neko. Ar tādu drīkst braukt ne tālāk par 80 km un ne ātrāk kā 80 km/h. Pagaidu riepa ir ne vien mazāka, bet arī plānāka. Lasīt vairāk

 

Laika kapsula: sportiskais 1992.gada Volkswagen Polo Coupe GT ar tikai 716 km nobraukumu (+ FOTO) 6

Nīderlandē piedāvā lieliski saglabātu „laika kapsulu” – 1992.gada Volkswagen Polo Coupe GT, kas savā 32 gadus garajā mūžā nav nobraucis pat 1000 kilometrus. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti