Jaunā Opel Astra GTC: gaumīgs izskats un ērta braukšana 2

 
13.jūnijs 2011 9:41

Šajā rudenī Opel saviem klientiem piedāvās trīs jaunus modeļus: revolucionāro elektromobili Ampera, jaunās paaudzes Zafira Tourer un sportisko Astra GTC.

Astra GTC pasaules pirmizrāde notiks no 15. līdz 25. septembrim 64. Starptautiskajā auto izstādē Frankfurtē.

Jaunā Astra GTC izceļas uz pārējo automašīnu fona. No ārpuses šim auto piemīt skulpturālas formas ar pilnīgiem akcentiem. Braucienā Astra GTC ir dinamiska un droša, tai palīdz priekšējās ass precīzais izvietojums. Tikai nedaudzi sporta versijas auto šajā segmentā piedāvā tik sarežģītu priekšējās ass izvietojumu.

“Astra GTC ir sportiskais Opel saimes auto,” teica Opel/Vauxhall izpilddirektors Karls-Frīdrihs Strake (Karl-Friedrich Stracke). “Šis auto ir konstruēts mūsu kompleksā Riselsheimā, ar mērķi radīt cenas ziņā pieejamu sportisko kupeju, vienlaikus nezaudējot Opel komforta un braukšanas standartus. Mēs esam pārliecināti, ka šis auto atnesīs jaunas vēsmas sportisko kompaktauto segmentā.”

GTC piemīt labākās Astra īpašības – lielisks dizains un braukšanas dinamika. Saskaņā ar Opel pētījumu Astra GTC palielināja Opel segmenta daļu Eiropā no 8.3% 2009.gadā uz 11.4% 2010.gadā.

Izteiksmīgs dizains

Jaunās Astra GTC radīšanā liels iespaids bijis konceptauto Opel GTC Paris, kas pagājušā gadā tika demonstrēts auto izstādē Parīzē. Kompakts un sportisks piecvietīgs auto ar kupejas progresīvajām proporcijām. Astra GTC ir unikāls dizains: tam nav nekā kopīga ar iepriekšējiem Astra modeļiem, izņemot aizmugurējo stiklu un radio antenu. Seši no septiņiem 17 - 20 collu riteņu dizainiem arī tiek piedāvāti tikai GTC modelim.

"Astra GTC ataino mūsu degsmi pret automobiļiem un, protams, kārtējo reizi apliecina jauno Opel dizaina valodu," teica Opel / Vauxhall Dizaina viceprezidents Marks Adams (Mark Adams). "Tomēr mēs nevēlējāmies, lai emocijas aizēnotu funkcionalitāti: Astra GTC ir inteliģents un pieejams sapņu auto."

Profilā ir trīs apjomu radošās līnijas. Viena no līnijām kā Opel paraksts traucas lejup no priekšējām durvīm uz aizmugurējo spārnu un ir tādā pašā virzienā kā modelim Insignia. Otrā līnija sākās no durvju roktura un stiepjas uz aizmuguri, padarot GTC dinamiskumu izteiksmīgāku. Trešā līnija iet caur jumtu uz aizmugurējo spoileri.

No priekšpuses jaunais auto izceļas ar spārnu formas lukturiem, kas novietoti nedaudz zemāk kā parasti, liekot noprast par šī auto sportiskajām īpašībām.

Astra GTC sānu daļas spēcīgais dizains dod automašīnai muskuļotu izskatu, kas vienlaikus palīdz saglabāt auto stabilitāti un veidot labāku saķeri ar ceļu.

Ekskluzīvs priekšējās piekares izvietojums uzlabo vadāmību

Astra GTC šasijas apveltītas ar jaunāko priekšējās piekares sistēmas tehnoloģiju, līdzīgi kā Insignia OPC. Tas uzlabo stūres reakciju un auto vadāmību.

Salīdzinot ar piecu durvju Astra modeli, GTC ir pazemināts par 15 mm, kamēr šasijas augstums pat nedaudz ir palielināts. Riteņu bāze ir palielinājusies par 10 mm no 2,685 uz 2,695 mm. Gan priekšā, gan aizmugurē ir palielināts attālums starp riteņiem, attiecīgi 1,584 mm (+ 40 mm) priekšā un 1,588 mm (+ 30 mm) aizmugurē. Sniedzot iespēju uzlikt automobilim sportiskas riepas ar palielinātu diametru, kas dod stabilitāti un labāku izskatu.

Tomēr vislielākās pārvērtības nav redzamas. Visiem Astra GTC modeļiem, neatkarīgi no komplektācijas, ir iebūvēta vēl viena papildus ekstra, kas parasti pieejama tikai dārgos sporta auto: High Performance Strut (HiPerStrut) priekšējās piekares sistēma. Samazinot griezes momentu, tā uzlabo stūres reakciju, riteņu vadāmību un saķeri, kā arī palielina pagriezienu jaudu, kas ļauj Astra GTC vadītājam baudīt sportisku braucienu.

Aizmugurējās ass sistēmu kopums Watt’s link, ko izmanto Opel, jau sevi ir pierādījis jaunajā Astra. Tas ir vieglāks un kompaktāks par multi-link ass sistēmu un piedāvā lielisku komfortu, labu skaņas izolāciju un satriecošu stabilitāti.

Astra GTC šasija ir veidota tā, lai ideāli darbotos Opel inteliģentā šasijas kontroles sistēma FlexRide. Tā uzlabo braukšanas stabilitāti, auto uzvedību līkumos un stūres reakciju; automātiski pielāgojas ceļa apstākļiem un pagrieziena ātrumam. Labāka saķere ar segumu un drošs auto balanss lieti noder arī ekstrēmos apstākļos. FlexRide piedāvā trīs dažādus režīmus, kurus vadītājs var ātri un ērti izvēlēties pēc ceļa apstākļiem. Vienkārši nospiežot pogu “Standard” - sabalansētam braucienam, “Tour” - komfortablam garākam pārbraucienam un “Sport” - sportiskām izjūtām.

Četri dzinēji, kuru skaits drīzumā tiks papildināts

Astra GTC sākumā tiks piedāvāta ar četriem – vienu dīzeļa un trīs benzīna - dažādas jaudas dzinējiem, atbilstoši katra klienta izvēlei, sākot ar 74kW/100 ZS līdz jaudīgiem un ļoti sportiskiem dzinējiem.

Uzlabotais 2.0 CDTI common-rail turbo dīzelis, kura jauda palielināta uz 121 kW/165 ZS būs aprīkots ar sešpakāpju manuālo transmisiju. Jau standarta aprīkojumā būs pieejama Opel Start/Stop jaunā degvielas patēriņa samazināšanas sistēma, līdz ar to 2.0 CDTI dzinējs sevī apvienos dinamiskumu ar ekonomiju. Dīzeļmotors rada 380 Nm lielu griezi, kas ļauj Astra GTC 100 km/h sasniegt 8.9 sekundēs. Maksimālais ātrums 210 km/h. Degvielas patēriņš tikai 4.9 litri dīzeļa uz 100 km un CO2 izmešu daudzums 129 g/km. Ar 56 litrus lielo bāku Astra GTC 2.0 CDTI var nobraukt vairāk nekā 1,100 km.

Start/Stop sistēma ir iekļauta arī standartaprīkojumā divos 1.4 turbo-kompresora benzīna dzinējos, kuri attīsta 88 kW/120 ZS un 103 kW/140 ZS lielu jaudu. Abiem ir sešpakāpju manuālā atrumkārba un abi attīsta 200 Nm lielu griezes momentu, abu degvielas patēriņš ir tikai 5.9 litri uz 100 km (139 g/km CO2). Spēcīgākais no benzīna motoriem būs 132 kW/180 ZS 1.6 turbo ar sešpakāpju manuālo ātrumkārbu un maksimālo ātrumu 220 km/h.

Vairāk informāciju varēs iegūt pasaules pirmizrādē Frankfurtes auto izstādē. Sportiskākas versijas OPC ir gaidāms 2012.gadā.

Inovatīvas tehnoloģijas uzlabo braukšanas prieku un drošību

Braukšana ar jebkura dzinēja Astra GTC sniedz gandarījumu, pateicoties unikālajai šasijai. Prieks un drošība mūsdienās var tikt apvienoti ar jaunākajām tehnoloģijām.

Otrās paaudzes Opel Eye priekšējai kamerai ir uzlabots redzes leņķis un funkcionalitāte. Traffic Sign Recognition (TSR) atpazīst vairāk ceļa zīmju kā līdz šim, un informācija tiek papildināta ar datiem no navigācijas sistēmas. Papildus jau zināmajai Lane Departure Warning (LDW), kamerai tagad ir pieejama arī Following Distance Indication funkcija (FDI), kas vadītāju vizuāli informē par priekšā braucošā auto attālumu.

Jaunā ceturtās paaudzes Bi-Xenon Advanced Forward Lighting (AFL 4) pirmo reizi būs pieejama tieši Astra GTC. Papildus AFL+ deviņām funkcijām, kurās ietilpst High Beam Assist, kas ieslēdz un izslēdz skaņas signālu atkarībā no citu auto klātbūtnes – sistēmu var papildināt ar Intelligent Light Ranging sistēmu (ILR), kas izmanto ienākošo informāciju no Opel Eye kameras, lai izmērītu priekšā esošā auto attālumu un automātiski noregulētu tuvās gaismas. Tas atļauj nepārtraukti pielāgoties ceļa apstākļiem. Šīs desmit funkcijas nodrošina Astra GTC labāko apgaismojuma paketi savā segmentā.

Stilīgs dizains ar nozīmi

Salīdzinot ar tās konkurentiem, Astra GTC nemeklē kompromisus attiecībā uz funkcionalitāti. Tajā ērti jutīsies pieci pasažieru, turklāt bagāžas nodalījums paredz no 370 līdz 1235 litru telpu – par 200 litriem vairāk nekā tās konkurentiem. Salīdzinājumā ar GTC iepriekšējo paaudzi, novietņu ietilpība sīklietām ir palielināta par 50%, daļēji pateicoties elektriskajai rokas bremzei.

Astra GTC augstas kvalitātes salona dizainā ir apvienotas skulpturālas formas un dinamiskas līnijas. Tās individuālismu izceļ jauni audumi, krāsas un dekori. Standarta sporta stūre ar uzlaboto rokturi parāda GTC aizraujošo raksturu.

Lai katrs autovadītājs justos ērti, Opel Astra GTC priekšējiem sēdekļiem iespējami plašākie pielāgojumi segmentā. Tie ir ergonomiski uzlaboti, ko apliecina neatkarīgo muguras veselības speciālistu AGR sertifikāts, turklāt ar astoņu veidu pozīcijām, četru līmeņu jostas augstumiem un pagarinātu kāju balstu. Cena ir sākot no 390 EUR.

Astra GTC ir projektēta un izstrādāta Opel Starptautiskajā tehniskās attīstības centrā Riselsheimā un tiks būvēta Glivicē, Polijā.

No 2011. gada 07. jūnija Vācijā var pasūtīt pirmos modeļus, izvēloties starp četrām dažādām piedziņām un diviem aprīkojuma līmeņiem, cenas sākot no 21,750 EUR (Astra GTC Enjoy 1.4 Turbo 88 kW/120 ZS) līdz 27,855 EUR (Astra GTC Sport 2.0 CDTI 121 kW/165 ZS).
 

 
Visi komentāri
 
283069. viesis 13.jūnijs 2011 19:28
0 0 Atbildēt

Autiņš smuks, tik tā slavēšana nu, tāda...

283070. viesis 13.jūnijs 2011 19:35
0 0 Atbildēt

"No ārpuses šim auto piemīt skulpturālas formas ar pilnīgiem akcentiem."

"Astra GTC augstas kvalitātes salona dizainā ir apvienotas skulpturālas formas un dinamiskas līnijas."

Un kas tā par stūri?

"Standarta sporta stūre ar uzlaboto rokturi ..."

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Aptuveni 160 000 eiro - BMW piesaka jauno M4 CS (+ FOTO)

Pasūtīšanai M4 CS kļūs pieejams maija beigās, ražošana sāksies jūlijā. Lasīt vairāk

 

Xpeng G6 kļūst pieejams Eiropā 5

Ķīnas autobūves uzņēmums Xpeng uzsācis elektriskā SUV Coupe G6 pārdošanu Eiropas tirgū. Sākumā tās ir četras valstis, taču turpinājums sekos. Lasīt vairāk

 

Drošas braukšanas speciālists neiesaka vasarā braukt ar ziemas riepām (+ VIDEO) 32

Parasti rudenī vērojamas garas rindas pie riepu servisiem, jo autovadītāji teju vienā brīdī ir nolēmuši mainīt vasaras riepas pret ziemas. Pavasarī aina pavisam citādāka. Riepu maiņu process notiek bez garām rindām, tomēr drošas braukšanas speciālists neiesaka vasarā braukt ar ziemas riepām. Ko ņemt vērā, izvēloties vasaras riepas? Lasīt vairāk

 

Aplēsta summa, ko par vēja parkiem varētu saņemt iedzīvotāji (+ VIDEO) 16

Gadiem ilgi savstarpēji “cīnoties” iedzīvotājiem un vēja parku attīstītājiem, Latvija pamatīgi iepalikusi saviem kaimiņiem vēja enerģijas attīstībā. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti