Vadošais spēks. Jaunais BMW M5. 3

17.jūnijs 2011 10:58

Piedāvājam iepazīties ar piektās paaudzes BMW M5, kas kārtējo reizi kļuvis vēl jaudīgāks.

• Pasaulē visveiksmīgāko augstas veiktspējas salonu piektā paaudze vadošajā augstākās klases segmentā; jaunais BMW M5 ir īpaši dinamisks augstas veiktspējas sporta automobilis ar četrām durvīm un pieciem sēdekļiem; transportlīdzekļa koncepcijas pastāvīga turpmākā izstrāde tika aizsākta 1984. gadā ar pirmās paaudzes BMW M5; nepārspējams braukšanas potenciāls apvienojumā ar izsmalcināta biznesa klases salona vispusīgo praktiskumu; pārliecinošs raksturs, ko īpaši izceļ pilnveidotā efektivitāte, maksimāls komforts garos braucienos un novatoriskas vadītāja palīdzības sistēmas un informatīvās izklaides funkcijas.

• Jaunizstrādātā BMW M augstas veiktspējas dzinēja pasaules pirmizrāde: augstu apgriezienu 4,4 litru V8 dzinējs ar M TwinPower Turbo paketi, ko veido Twin Scroll Twin Turbo tehnoloģija, šķērsrindu izplūdes kolektors, High Precision Injection tiešā benzīna iesmidzināšana un pilnībā variējamā VALVETRONIC vārstu vadības sistēma; 412 kW/560 ZS pie 6000 – 7000 apgriezieniem minūtē, maksimālais griezes moments: 680 ņūtonmetri no 1500 apgriezieniem minūtē; bezaizkaves energopadeve, tipiska M automobiļa vilce.

• Būtiski uzlabots līdzsvars starp veiktspēju un degvielas patēriņu – paātrinājums no 0 līdz 100 km/h 4,4 sekundēs, no 0 līdz 200 km/h 13 sekundēs, maksimālais ātrums – 250 km/h (305 km/h ar M Driver paketi); vidējais degvielas patēriņš ES testu ciklā – 9,9 litri/100 km; dzinēja jauda par 10 procentiem lielāka nekā iepriekšējam modelim, maksimālais griezes moments palielināts par 30 procentiem, degvielas patēriņš samazināts par vairāk nekā 30 procentiem; visaptveroša Efficient Dynamics tehnoloģija, tostarp Auto Start-Stop funkcija un bremzēšanas enerģijas reģenerācija.

• Jaudas pārnese uz aizmugurējiem riteņiem, izmantojot septiņpakāpju M Double Clutch Transmission Drivelogic transmisiju; saķeres optimizēta automatizēta pārnesumu pārslēgšana; starta kontrole; maza ātruma palīdzība; automātiski aktivizēts režīms novietošanai stāvvietā; "M" tipa pārnesumu pārslēgs; "M" tipa stūres ādas apdare ar pārslēgšanas lāpstiņām.

• Hallmark M konceptuālā saskaņa nodrošina izcilas veiktspējas īpašības ar precīzu piedziņas un šasijas tehnoloģijas, aerodinamikas un svara sadalījuma sadarbību; jaudas/svara attiecība – 3,3 kg/ZS; "M" tipa piekare (priekšējās un aizmugurējās ass kinemātika), M Servotronic stūres sistēma, dinamiskā amortizatoru kontrole, DSC stabilitātes kontroles sistēma, tostarp M Dynamic režīms; virsbūves montāža, izmanotojot īpašus paneļus; augstas veiktspējas bremžu sistēma, izgatavota no vieglmetāla savienojumiem.

• Izcila manevrētspēja, pateicoties novatoriskajam aizmugurējās ass diferenciālim ar aktīvā M diferenciāļa tehnoloģiju; elektroniski vadāms daudzplākšņu ierobežotas izslīdes diferenciālis nodrošina pilnībā variējamu piedziņas sadalījumu starp aizmugurējiem riteņiem, lai optimizētu saķeri un stabilitāti dinamiskos manevros, mainoties ceļa virzienam un paātrinot ātrumu izbraukšanā no līkumiem; bloķēšanas pakāpi var mainīt no 0 līdz 100 procentiem atkarībā no situācijas; ātra, precīza un teicama reaģētspēja, pateicoties pastāvīgai aktīvā M diferenciāļa un DSC stabilitātes kontroles sistēmas datu savstarpējai saskaņošanai, kā arī akseleratora pedāļa stāvokļa, riteņu griešanās ātruma un pagrieziena ātruma uzraudzība.

• Ir iespējams izsaukt divus individuāli konfigurētus iestatījumus, izmantojot jaunās M Drive pogas uz stūres rata; plašs programmējamu parametru klāsts, kas ir unikāls šajā segmentā, – akseleratora reakcija, M Servotronic reakcija, Drivelogic pārslēgšanas programma, DSC režīms, dinamiskā amortizatoru kontrole un informācija Head-Up displejā.

• Raksturīgs virsbūves dizains ar pazīstamo "M" estētiku, kas atspoguļo automobiļa īpaši dinamisko un vienlaikus precīzo vadāmību; īpašas dizaina iezīmes, kas papildina veiktspējas īpašības; apakšējais panelis ar īpaši lielām gaisa ieplūdes atverēm dzinējam un bremzēm; plastiski veidotas riteņu arkas, tādējādi uzsverot plato sliedi, "hallmark M" restes ar iebūvētām indikācijas joslām; aerodinamiski optimizēts aizmugurējais panelis ar difuzoru starp labās un kreisās puses dubultizpūtēju pāri; "Gurney" tipa aizmugurējais spoileris uz bagāžas nodalījuma pārsega; 19 collu "M" tipa vieglmetāla diski ar ekskluzīvu dubultspieķu dizainu.

• Unikāla sporta automobiļa vadītāja kokpita un greznas salona vides apvienojums; raksturīgā "M" tipa instrumentu kopa melna paneļa tehnoloģijā; jaunizstrādāta viduskonsole ar ādas pārklājumu; "M" tipa sporta sēdekļi; standarta specifikācija ietver arī Merino ādas polsterējumu ar papildinātām iezīmēm, ekskluzīvas Aluminium Trace salona apdares līstes, BMW individuālo jumta ieliktni Anthracite krāsā, elektriski vadāmu stūres statni, četru zonu automātisko klimata kontroli un apgaismojumu.

• Plašs BMW ConnectedDrive vadītāja palīdzības sistēmu un mobilitātes pakalpojumu klāsts, ko nevar pārspēt konkurenti ne šajā, ne citos segmentos, – raksturīgais "M" tipa Head-Up displejs (standartaprīkojums), standarta ksenona gaismu adaptīvi priekšējie lukturi, tālās gaismas lukturu palīdzības sistēma, BMW Night Vision funkcija ar gājēju identificēšanu, joslu maiņas brīdināšanas sistēma, sistēma, kas brīdina par izbraukšanu ārpus joslas, apkārtnes uzraudzības sistēma Surround View, ātruma ierobežojumu informācija, interneta lietojums, paplašināta viedtālruņu un mūzikas atskaņotāju integrācija, reāllaika satiksmes informācija un internetradio uztveršanas un sociālo tīklu Facebook un Twitter izmantošanas lietotnes.

• Pieejamas gandrīz visas BMW 55. sērijas salona aprīkojuma iespējas, tostarp Comfort Access sistēma, daudzfunkcionālie "M" tipa sēdekļi, durvis ar Soft Close vieglās aizvēršanas automātisko funkciju, bagāžas nodalījuma pārsega atvēršana, izmantojot brīvroku sistēmu, elektriski vadāms stikla jumts, sakabes ierīce.

Specifikācijas un parametri

BMW M5: V8 benzīna dzinējs, M TwinPower Turbo tehnoloģija ar Twin Scroll Twin Turbo, šķērsrindu izplūdes kolektors, High Precision Injection tiešā iesmidzināšana un VALVETRONIC variējamā vārstu vadība.
Darba tilpums: 4395 cm3, jauda: 412 kW/560 ZS pie 6000 – 7000 apgriezieniem minūtē,
maks. griezes moments: 680 Nm pie 1500 – 5750 apgriezieniem minūtē.
Paātrinājums no 0 līdz 100 km/h: 4,4 sekundes,
paātrinājums no 0 līdz 200 km/h: 13,0 sekundes,
maksimālais ātrums: 250 km/h (305 km/h ar M Driver paketi).
Vidējais degvielas patēriņš: 9,9 litri/100 kilometros,
CO2 izmeši: 232 g/km, izplūdes gāzu standarts: EU5.
Piedziņas sistēma: augsto apgriezienu V8 dzinējs ar M TwinPower Turbo tehnoloģiju nosaka jaunus jaudas un efektivitātes standartus.

Jaunais BMW M5 dažādiem raksturlielumiem piešķir jaunu, mūsdienīgu un fascinējošu akcentu. Tas attiecas gan uz transportlīdzekļa koncepciju, kurai pašlaik rit piektā paaudze, gan automobiļa dzinēju tehnoloģiju. Pirmo reizi BMW M5 ir aprīkots ar turbopūtes dzinēju, kas nodrošina izcilu dinamiku. Augsto apgriezienu V8 dzinēja mezgls ar TwinPower Turbo tehnoloģiju piešķir spēcīgajai vilcei pilnīgi jaunu intensitāti, kas tiek uzturēta augstākajos apgriezienu diapazonos, kuru dēļ "M" automobiļi ir tik atzīti. 4,4 litru dzinējs attīsta maksimālo jaudu 412 kW/560 ZS pie 6000 – 7000 apgriezieniem minūtē, savukārt tā maksimālais 680 ņūtonmetru griezes moments ir viegli sasniedzams diapazonā no 1500 līdz 5750 apgriezieniem minūtē. Apgriezienu ierobežotājs ieslēdzas pie 7200 apgriezieniem minūtē. Tāpēc apgriezienu diapazons, kas nodrošina īpaši dinamisku paātrinājumu starp maksimālā griezes momenta sasniegšanu un maksimālās jaudas sasniedzamību, ir gandrīz trīsreiz plašāks nekā tā priekštecim.

M TwinPower Turbo tehnoloģiju pakete, kas izstrādāta dzinējam, kurš nodrošina jaunā BMW M5 piedziņu, apvieno dizaina iezīmes, kas pārņemtas tieši no motosacīkstēm, ar jauninājumiem, kas kļuvuši plaši izplatīti līdz ar Efficient Dynamics stratēģijas mērķtiecīgo ieviešanu. Tā ietver turbopūtes sistēmu, kas balstīta uz Twin Scroll Twin Turbo principa, ieskaitot šķērsrindu izplūdes kolektorus, High Precision Injection tiešo benzīna iesmidzināšanu un VALVETRONIC variējamo vārstu vadību. Turklāt dzinējam ir īpaši jaudīga dzesēšanas sistēma. Šādam apvienojumam nav līdzinieku visā pasaulē, un tas nodrošina atbilstošas un ekskluzīvas veiktspējas īpašības, kādas sagaidāmas no BMW M automobiļa. Braukšanas baudījumu nosaka tūlītēja reakcija un īpaši iespaidīgais griezes moments, kas tiek attīstīts no ļoti zemiem apgriezieniem un uzturēts līdz dzinēja ātruma diapazona augstākajiem līmeņiem.

Abi astoņcilindru dzinēja turbokompresori kopā ar katalizatoriem ir izvietoti "V" veida telpā starp cilindru rindām, kas atrodas 90 grādu leņķī viena pret otru. Šāds izvietojums nodrošina īpaši kompaktu konstrukciju un ļauj pozicionēt ieplūdes un izplūdes caurules atbilstoši konkrētajam modelim. To samazinātais cauruļu garums un lielāks šķērsgriezums mazina spiediena zudumus dzinēja izplūdes pusē. Mazāks ir arī attālums starp degkamerām un katalizatoriem – tas palīdz katalizatora elementiem sasniegt maksimālo darba temperatūru drīz pēc dzinēja iedarbināšanas.
BMW patentētais un visā pasaulē unikālais šķērsrindu izplūdes kolektors vēl vairāk optimizē gāzu plūsmu uz abiem dalīto kanālu turbokompresoriem. To veido četri atsevišķi izplūdes kanāli, kas ir savienoti ar divu degkameru izplūdes atverēm; viena no degkamerām atrodas kreisajā cilindru rindā, bet otra – labajā. Identisks cauruļu garums un degkameras izvietojums, kas atspoguļo iedarbināšanas secību, nodrošina, ka gāzes caur izplūdes kanāliem izplūst vienmērīgā ritmā. Katrā atsevišķajā gadījumā divi no četriem izplūdes gāzu kanāliem nodrošina padevi vienam no abiem turbokompresoriem, kas apvienojas vienā tieši pirms turbīnas sasniegšanas. Tādējādi tiek uzturēts nemainīgs spiediena līmenis abos turbokompresoros bez jebkādas pretplūsmas. Tas, savukārt, nodrošina, ka turbīnas reaģē ļoti strauji un pūtes spiediens saglabājas nemainīgs.

Šie turbokompresori, kas īpaši izstrādāti jaunā BMW M5 dzinējam, ir ievērojami ar savu īpaši augsto kompresora un turbīnas efektivitātes līmeni un ir spējīgi radīt maksimālo 1,5 bāru pūtes spiedienu. To novatoriskās konstrukcijas princips ir tāds, ka turbopūtes potenciāls tiek izmantots, lai nodrošinātu vēl līdz šim nepieredzētu efektīvu jaudas uzlabojumu. M TwinPower Turbo tehnoloģijas jaunākā versija nodrošina tādu reaģētspējas, intensitātes un vienmērīguma līmeni savā energoapgādē, kas šajā segmentā ir nepārspēts. Dzinēja neiedomājami augstais vilces spēks piešķir jaunajam BMW M5 iespaidīgu paātrinājumu. Paātrinājums no dīkstāves līdz 100 km/h atzīmei tiek sasniegts vien nieka 4,4 sekundēs, un arī šajā ziņā progress turpinās gandrīz bez pārtraukuma. M5 patiešām ir vajadzīgas tikai 13 sekundes, lai ieskrietos no 0 līdz 200 km/h. Maksimālais ātrums tiek elektroniski ierobežots līdz 250 km/h; ja ir uzstādīta pēc izvēles pieejamā vadītāja pakete, šis ierobežojums tiek palielināts līdz 305 km/h.

M TwinPower Turbo konstrukcijas princips nosaka arī V8 dzinēja trokšņa vides attīstību. Šķērsrindas izplūdes kolektora koncepcijai ir izšķiroša nozīme daudzslāņainas trokšņa kolāžas veidošanā. Jaunā BMW M5 dubultizpūtēju sistēma ir galvenokārt veidota taisnā līnijā, un tai ir liels šķērsgriezums. Abi izplūdes gāzu kanāli ir ievadīti vienā trokšņa slāpētājā, no kura uz āru stiepjas ierastie "M" tipa izpūtēji gar visu aizmugurējā paneļa kreiso un labo malu.

Jauninājums nepārspējamai saķerei dinamiskās vadīšanas situācijās – aktīvais "M" diferenciālis.
BMW M automobiļi ir aprīkoti ar īpaši izstrādātu aizmugurējās ass diferenciāli, kurš ļauj vadītājam pilnībā izbaudīt aizmugurējās piedziņas priekšrocības, kas izpaužas kā visprecīzākā iespējamā vadīšanas dinamika. Variējama bloķēšanas funkcija sadala dzinēja jaudu starp labo un kreiso aizmugurējo riteni, tādējādi radot maksimālu saķeri. Kārtējais jauninājums šajā jomā, kas ir integrēts jaunajā BMW M5, nodrošina vēl precīzāku piedziņas sadalījumu atbilstoši konkrētajai situācijai; aktīvais M diferenciālis optimizē stabilitāti ar elektroniski vadāma daudzplākšņu ierobežotas izslīdes diferenciāļa palīdzību, kas ieslēdzas jau agrīnā posmā, lai novērstu riteņu izslīdēšanu.

Papildus saviem datiem un DSC nodrošinātajiem datiem, aktīvā M diferenciāļa vadības ierīce ņem vērā arī akseleratora pedāļa stāvokli, riteņu griešanās ātrumu un automobiļa pagrieziena ātrumu. Tāpēc ikviena braukšanas situācija tiek precīzi analizēta, un paredzama saķeres zaudēšana vienā automobiļa pusē tiek identificēta jau sākotnējā posmā. Bloķēšanas pakāpe tiek pielāgota pēc vajadzības sekundes simtdaļā, tādējādi ļaujot novērst riteņu izslīdēšanu uz slidenām virsmām gadījumos, kad labajam un kreisajam aizmugurējam ritenim ir ļoti atšķirīgi berzes koeficienti, piemēram, šaura leņķa līkumos un īpaši dinamiski mainot virzienu. Saķeres optimizēšana šādā veidā nodrošina arī nepārspējamu vadīšanas stabilitāti sarežģītos apstākļos un ļauj veikt iespaidīgi dinamisku paātrinājumu, izbraucot no līkumiem. Turklāt aktīvais M diferenciālis lielā mērā kompensē arī saķeres zudumu, kas notiek, mainot vairākas braukšanas joslas lielā ātrumā, un tendenci nepietiekami pagriezt stūri pēkšņas slodzes maiņas gadījumos, dinamiski izbraucot no līkumiem.

Tagad aprīkojumā iekļautas divas M Drive pogas, lai aktivizētu individuāli konfigurētās iestatījumu opcijas

Daudzfunkcionālās pogas uz "M" tipa ādas stūres rata jaunajā BMW M5 ļauj vadītājam cita starpā pārvaldīt kruīzkontroles sistēmu un audio un tālruņa funkcijas. Uz stūres rata kreisā spieķa vadītājam tagad ir pieejamas divas M Drive pogas, ko var izmantot iepriekš konfigurētu automobiļa iestatījumu funkciju izsaukšanai. Piemēram, vadītājs var saglabāt sporta konfigurāciju, izmantojot “M1” pogu, un komforta iestatījumus, izmantojot “M2” pogu. Atlasītais iestatījums būs aktīvs, līdz vadītājs vai nu to atcels, vēlreiz nospiežot pogu, vai pārslēgs citu M Drive iestatījumu. Tiklīdz sistēma ir izslēgta, piemēram, kad tiek iedarbināts dzinējs, tā atgriežas noklusējuma konfigurācijā, visu uzmanību vēršot uz efektivitāti un braukšanas komfortu.

Raksturīgā "M" tipa šasija, elektroniski vadāmi amortizatori, M Dynamic režīms

Jauno BMW M5 raksturo īpaši izstrādāta šasijas tehnoloģija, kuras konstruēšanā un uzbūvē izmantota plašā sacīkšu trasēs gūtā pieredze. Īpaši izstrādātā asu kinemātika un jaunizstrādātie komponenti, kam raksturīgs īpašs izturīgums un minimāls svars, atbilst gan ikdienas prasībām braukšanai pa šoseju, gan īpašām prasībām braukšanai pa sacīkšu trasēm. Šasijas stiprinājumi, izmantojot lielus paneļus priekšējā un aizmugurējā asī, nodrošina dinamisko spēku vienmērīgu sadalījumu līdz virsbūvei. Potenciālu, ko rada dzinēja ievērojamā jauda, šasija pārliecinoši novirza uz asfaltu, radot perfektu dinamikas izjūtu. Tas viss ļauj BMW M5 noteikt jaunus etalonstandartus savā segmentā ne vien izrāviena jaudas un elastīguma, bet arī šķērspaātrinājuma, vadāmības īpašību un bremzēšanas efektivitātes ziņā.

Kā jau izstrādājot jebkuru BMW automobili, inženieri ir veikuši pielāgošanu, kas ir nevainojamas "M" pieredzes pamatā, visaptverošās pārbaudēs Nürburgring Nordschleife motokompleksā.

 
Visi komentāri
 
283193. viesis 21.jūnijs 2011 15:44
0 0 Atbildēt

"Pasaulē visveiksmīgāko augstas veiktspējas salonu piektā paaudze vadošajā augstākās klases segmentā"

jebaķ kapaķ...

283204. viesis 22.jūnijs 2011 13:42
0 0 Atbildēt

Diez vai tas pie mums kļūs populāri ? Būs līdzīgi kā ar limuzīnu servisu -izmanto tikai kāzās. BIEZO grupa pie mums vairāk uzticas paši saviem auto un saviem šoferiem. Vairāk jau tam kantorim iznāks sadarbība ar VIP iestādēm ārvalstu viesu vizināšanai. ASV, tur citas tradicijas, citi tikumi - tur tml. veida takšu pakalpojumi ir topā. Arī limuzini tur izcili populari pat bērnudārzu izlaidumos - vecāki savus bebjus pie tādiem auto pieradina kopš bērnības....cerībā, ka nākotnē atvases ikdienā tiks ar tādiem vizinātas.

283211. viesis 25.jūnijs 2011 1:37
0 0 Atbildēt

Ū, bembelāts tomēr zirgspēku karā dabūja ķerties pie ļurbīnām :D Tik tā interesanti cik daudz no tiem 680 nm pie tiem 1,5k rpm elektronika nokauj lai pakaļas riepas nepārvērstos dūmos - pusi vai vairāk :) Varbūt nākamais M5 būs ar xdraivu standartā? :D

Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Puisēnu glābj mugursoma (+ VIDEO) 6

Puisēns piedzīvo šausminošu sadursmi ar vieglo automobili, taču šķiet, ka viņu būs paglābusi skolnieku mugursoma. Lasīt vairāk

 

ASV Dodge Challenger R/T bēg no policijas un avarē (+ VIDEO)

ASV, Lafkinas pilsētas tuvumā policija cenšas aizturēt vīrieti, kurš tiek turēts aizdomās par bankas aplaupīšanu Hjūstonā. Pakaļdzīšanās ar ātrumu virs 200 km/h turpinās līdz brīdim, kad bēglim priekšā parādās divi lēnāk braucoši kravinieki, kas aizņem abas joslas. Lasīt vairāk

 

Kravinieks cenšas izvairīties, taču kļūst tikai sliktāk (+ VIDEO) 22

Kravas auto šoferis cenšas izvairīties no vieglā auto, kas izbrauc priekšā un nobremzē, taču kļūst tikai sliktāk - kravinieks iebrauc pretējā joslā un saduras ar SUV, turklāt gandrīz uzbrauc arī diviem gājējiem, kas pēdējā mirklī pamūk malā. Lasīt vairāk

 

Tikai viena uzlāde - elektriskais Mini ierodas Frankfurtē saviem spēkiem 2

Mini Cooper SE, britu kompānijas 60 gadu vēsturē pirmais pilnībā elektriskais sērijveida modelis, Frankfurtes autoizstādē ieradies saviem spēkiem, nobraucot 400 km no Minhenes. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti