Haoss ar šoferu medicīnas izziņām 5

 
5.jūlijs 2011 8:27

Veids kā autobraucējiem tiek skaidrots jautājums par medicīnisko izziņu nepieciešamību neliecina ne par labas pārvaldības praksi Eiropas Savienības dalībvalstī un ne par sabiedrisko attiecību pamatu izpratni.

Sākotnēji uzzinām, ka medicīniskās izziņas jāvadā līdzi kopā ar tiesībām, tad saņemam sākotnējā skaidrojuma izskaidrojumu, ka medicīniskā izziņa vajadzīga, bet līdzi jāvadā nav, kam seko trešais skaidrojums, ka pārliecināties par to esamību ceļu policists varēs tikai tad, ja medicīniskā izziņa ievadīta reģistrā, ko gan uzsākts veikt tikai 2009. gadā.

Bet kā tad pirms tam, zinot, ka daudziem šī izziņa tiek izdota uz 10 gadiem? Ja ceļu policists būs izcili principiāls un vēlēsies pārbaudīt medicīniskās pārbaudes faktu, kā viņš to izdarīs, ja autovadītājam izziņa nebūs paņemta līdz?

Pamatojoties uz policijas amatpersonu apgalvojumu, ka izziņa līdz nav jāvadā, prātā nāk epizode, kurā piedalītos divi personāži. Ceļu policists un autovadītājs. Pirmais principiāli pieprasa dokumentu, lai pārliecinātos vai izieta medicīniskā apskate, bet otrs tik pat principiāli atbild, ka izziņa ir, bet balstoties uz amatpersonu skaidrojumu, viņš to līdzi nevadā. Nav gan ilgi jāmin, kurš konkrētajā gadījumā ņemtu virsroku.

Neapšaubāmi, automašīnu var vadīt tikai cilvēks, kura veselība atļauj to veikt, tomēr satiksmes noteikumu un prasību ievērošanas kopējais mērķis ir sekmēt drošu un ilgtspējīgu satiksmi, nevis aktuālus jautājumus risināt kampaņveidīgi.

Šī brīža ažiotāža, kad daudzās medicīnas iestādēs ir garas rindas un problēmas tiek radītas medicīnas darbiniekiem, kam jāizmeklē ievērojams autovadītāju skaits, nebūtu novērojama, ja par šādu nepieciešamību informētu vai to atgādinātu ikdienā.

Piemēram, ja reiz CSDD tehniskās apskates laikā tiek piešķirta atļauja piedalīties satiksmē, kādēļ nevarētu tās laikā pārliecināties par medicīniskās izziņas esamību autovadītājam, kurš atvedis spēkratu uz apskati? Tas organizēti nevis haotiski un kampaņveidīgi, kā līdz šim, sakārtotu medicīniskās apskates jautājumu vairāk nekā 600 000 vadītājiem gadā, kuru transporta līdzekļi iziet tehnisko apskati.

Juris Zvirbulis,
LAMB prezidents, Ceļu satiksmes drošības padomes loceklis

 

 
Visi komentāri
 
283304. viesis 5.jūlijs 2011 17:23
0 0 Atbildēt

Čivinātāja kungam, protams, ir taisnība. Bet vai čivinātāja kunga biežā parādīšanās pēdējā laikā neliecina, ka viņš gatavojas startēt vēlēšanās? :D

283308. viesis 5.jūlijs 2011 22:31
0 0 Atbildēt

Haoss radies, jo cilvēki nepārzin likumus. Viens neaptēsts, amatam pilnīgi nepiemērots Zivtiņš kaut ko ,pats nejēgdams, izspļauj un visi satraucas :D.

Bet Zivei būtu jālido no amata.

283321. viesis 6.jūlijs 2011 17:58
0 0 Atbildēt

Pilnīgs absurds. Pie autovadītāju apliecības saņemšanas CSDD tika iesniegti visi dokumenti, tajā skaitā mediciniskā izziņa. Kāpēc dati par šo izziņu nav ievadīti reģistrā, un kāpēc tai vajadzētu būt manai problēmai?

283364. viesis 12.jūlijs 2011 0:47
0 0 Atbildēt

ir vienkarsaks variants, izsniegt autovaditaja apliecibu uz laiku kamer ir driga med izzina ! Ka vispar var izsniekt Vaditaja apliecibu uz terminu kas lielaks par med. izzinas deriguma terminu, kursh dauni uznemsies atbildibu ?

tatad vainu izzinu jaizdot uz 10 gadiem.

283366. viesis 12.jūlijs 2011 8:50
0 0 Atbildēt

TU gribi, lai man ik 5 gadus būtu jāmaksā par to štrunta plastikāta gabalu (vadītāja apliecību) - milzu summa ~ 15 Ls

p. s man med. uzziņa tikai piešķirta uz 5 gadi :-D

A_P

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Ar 120 000 eiro vērtības kritumu – Vācijā pārdod Audi ar V12 dīzeļa dzinēju 34

Pirms 12 gadiem šī automašīna maksāja 145 000 eiro, tagad īpašnieks to gatavs atdot par 23 800 eiro. Lasīt vairāk

 

Pilnīgi jaunais C3 Aircross sola pievilcīgas cenas (+ FOTO) 2

Citroën ir atklājis pirmos pilnīgi jaunā C3 Aircross attēlus. C3 Aircross un C3 hečbeku vieno dizaina identitāte, solījums par salona telpu un komfortu, kā arī ambīcijas satricināt tirgu ar ārkārtīgi konkurētspējīgām cenām. Abi modeļi ir balstīti uz Smart Car platformas, kas nodrošina daudzpusīgu dzinēju pieejamību un efektivitāti izmaksu ziņā. Lasīt vairāk

 

Briškens: Latvijā ceļu drošības infrastruktūras investīcijām ir kritiska nozīme 1

Latvijā biežākie smago ceļu satiksmes negadījumu veidi uz valsts ceļiem ir saistīti ar sadursmēm, tāpēc ceļu drošības infrastruktūras investīcijām ir kritiska nozīme, un tā noteikti saglabāsies kā prioritāte no Satiksmes ministrijas (SM) puses, ceturtdien ikgadējā Latvijas ceļu nozares konferencē sacīja satiksmes ministrs Kaspars Briškens (P). Lasīt vairāk

 

Auto asociācija piedāvā risinājumu auto servisu legālas darbības veicināšanai 13

Katru gadu valsts budžets zaudē aptuveni 200 miljonus eiro, ko rada "ēnu tirgus", kas valda auto servisu nozarē. Tāpēc, lai veicinātu auto servisu legālu darbību, augstāku pakalpojumu kvalitāti un veicinātu nodokļu maksājumus, Auto asociācija rosina Latvijā ieviest autoservisu brīvprātīgas sertificēšanas sistēmu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti