Automobiļa vadīšana iešļūcenēs 12

 
23.augusts 2011 14:15

Vasara ir tas gadalaiks, kad liela daļa no mums izvēlas valkāt vaļējās sandales jeb iešļūcenes, kā tās tiek dēvētas tautā.

Lai gan autovadītāju aptaujas rezultāti liecina, kas tieši iešļūcenes atzītas par neērtākajiem apaviem automašīnas vadīšanai, vienlaikus 25% aptaujāto atzīst, ka vasaras laikā izvēlas tieši šos apavus arī auto vadīšanai*. Papildus iešļūcenēm pie autovadīšanai nepiemērotajiem apaviem eksperti min arī augstpapēžu kurpes un apavus uz platformas.

Atbilstoši apavi nodrošina ātru reakciju bremzēšana brīdī, ērtu ātrumu pārslēgšanu un gazes pedāļa lietošanu. Savukārt tādas papildus iezīmes kā zoles reljefs ir īpaši nozīmīgas straujas bremzēšanas gadījumā.  “Lai gan īslaicīga pēdas atraušanās no pedāļa var šķist nekaitīga, jāatceras, ka, braucot ar 90 km/h, sekundē tiek veikti 25 metri,” norāda Renault Braukšanas Skolas direktors.

Pirmkārt, labiem apaviem ir jābūt labai zolei. Zole nedrīkst būt pārāk bieza un cieta, jo vadītājam ir jājūt, ar kādu spēku tiek spiests uz pedāli. Vēlams, lai zolei būtu arī labs rievojums, tādējādi samazinot iespēju tai noslīdēt no pedāļa. Tāpat jāizvairās no pārāk platām zolēm, jo tādējādi var tikt nospiesti divi pedāļi viena vietā. Kā nevēlami apavi autovadīšanai jānorāda arī kurpes, kas sprādzējamas ap potīti, jo pēdai kurpē būtu jāturas stabili, samazinot iespēju, ka tā varētu netīšām izslīdēt no apava. Tieši ta sir viens no galvenajiem iemesliem, kāpēc iešļūcenes un kurpes, kas sprādzējas ap potīti, nav piemērotas autovadīšanai. “Daudz piemērotākas autovadīšanai ir sporta kurpes, kurām ir plakana zole ar izteiktu rievojumu,” skaidro Renault Braukšanas Skolas instruktori. Nekādā gadījumāautomašīnu nedrīkst vadīt basām kājām!

Renault Braukšanas Skolas instruktori iesaka: “Ja jūs izvēlaties valkāt apavus, kas nav piemēroti automašīnas vadīšanai, paņemiet līdzi citu apavu pāri, kuros auto vadīt ir ērti.”

Īpaša uzmanība jāvelta izvēlētajiem apaviem lietus laikā. “J azole ir slapja, tā pa pedāļiem slīd daudz vairāk. Turklāt, ja jūsu apaviem zolei ir slikti izteikts reljefs, tad slapjā laikā jūs patiesi riskējat zaudēt kontroli pār savu automašīnu,” brīdina Renault Braukšanas Skolas instruktori. Lai no tā izvairītos, pirms uzsākt autovadīšanu, vajadzētu noslaicīt kurpju zoles.

Apavi, no kuriem jāizvairās:

  • Apavi uz platformas – tiem parasti ir bieza un smaga zole, kas ievērojami apgrūtina pēkšņas un straujas kustības, samazina izjūtas un ievērojami palielina iespēju apaviem iesprūst starp pedāļiem;
  • Augstpapēžu kurpes – augsts un tievs papēdis pavisam viegli var iestrēgt grīdas paklājiņā, tādējādi padarot manevrēšanu neiespējamu, turklāt tas nenodrošina arī stabilu atbalstu;
  • Iešļūcenes un apavi, kas sprādzējas ap potīti – šādi apavi nesatur pēdu, un tas var izraisīt kājas noslīdēšanu no pedāļa, vienlaikus radot sāpīgus nobrāzumus;
  • Apavi, kuri ir pārāk cieši ap potīti – tas traucē kājai ērti un ātri kustēties.

Apavi, kurus der izvēlēties automašīnas vadīšanai:

  • Zolei vajadzētu būt līdz 2,5 cm biezai, tā nedrīkst būt platāka par pēdu;
  • Zolei vajadzētu būt labam reljefam, lai apavi neslīdētu nost no pedāļiem;
  • Pēdai ir labi jāpieguļ zolei;
  • Apavi nedrīkst kavēt kustību vai radīt diskomfortu.

*Avots: “Norwich Union Motor” Apdrošināšana, Lielbritānija
 

 
Visi komentāri
 
283749. viesis 23.augusts 2011 23:34
0 0 Atbildēt

reņiem līdzi netiek dotas speciālās renault spranču iešļūcenes?

283750. viesis 24.augusts 2011 19:34
0 0 Atbildēt

es piekrītu visam ko saka tas instruktors, bet man nekad nav bijis skaidrs kāpēc auto nedrīkst vadīt ar basām kājām ?

Es dažreiz tā daru - man šķiet ka nav ne vainas :)

283753. viesis 24.augusts 2011 23:24
0 0 Atbildēt

Zinu cilvēkus, kas vasarās vispār brauc ar plikām kājām. Nekādu problēmu.

283754. viesis 25.augusts 2011 1:45
0 0 Atbildēt

Ar plikām kājām nepatīk... Bet tomēr labāk, nekā ar slēpju zābakiem... Izrādījās, ka vēl grūtāk, nekā nospiest pedāļus, ir pēc tam tikt ārā no mašīnas :D

283755. viesis 25.augusts 2011 9:58
0 0 Atbildēt

283750. viesis - ir atšķirība starp auditoriju LV un auditoriju, UK, USA, ja cilvis varbūt savu mūžu praktiski nav staigājis ar basām kājām - tādam arī nevajadzētu vadīt auto ar basām, taču jebkurā gadījumā domāju ka izvēle starp augstpapēžu kurpēm un teiksim basām kājām - ar basām būs ērtāk un drošāk.

283756. viesis 25.augusts 2011 10:26
0 0 Atbildēt

nu jā, tie redneki jau guļ ar zābakiem kājās.

283761. viesis 25.augusts 2011 20:54
0 0 Atbildēt

Vācijā soda autovadītāju par nepiemērotu apavu lietošanu.

283764. viesis 26.augusts 2011 10:51
0 0 Atbildēt

viens mazmaz paziistams kekss a suzukivitaru, liekas, uzbrauca pa kaapneem pie supermaarketa ieejas, un izduura sev salonam cauri kaapnju margu.

lai arii, raadiitos, peec profesijas vinjam vajadzeetu buut logiskajai domaashanai, jams tur vainoja automaatisko aatrumkaarbu. faktiski jams toreiz bija ar kautkaadiem megaplatajiem medniekzaabakiem, un nospiedaas vinjam vienlaiciigi divi pedaalji - bremze un gaaze. nezinu, kaapeec jams aatri nepaarvietoja kaaju, varbuut vairs laika nebija, bet esot spiedis cik speeka, un gaaze tomeer esot paarvareejusi bremzeeshanu taadaa raskladaa, iz kam jams dabuujis prieksheejo un aizm stiklu suzukam mainiit. labi, ka tas stienis pa visu starp cilveekiem auizgaaja salonaa, un nevienu neuzduura.

vot i "piemeerotu apavu izveele". a kaa dumaas aitas ar augstpapeezhiem braukaa, tas vispaar i pisdec....

283765. viesis 26.augusts 2011 13:14
0 0 Atbildēt

Visu vasaru braucu basām kājām un ******* !

283766. viesis 26.augusts 2011 15:49
0 0 Atbildēt

Raamais - vari iemest linku uz vācu definīciju par to, kas ir un kas nav piemēroti apavi?

283769. viesis 27.augusts 2011 2:53
0 0 Atbildēt

Tas aizliegums par basām kājām ir vairāk kā vēstures palieka, bremzes ta bija jāspiež ar spēku. Vienīgais attaisnojums tagad ir ka kurpes nesvīst, bet basas pēdas gan :D

283791. viesis 29.augusts 2011 22:54
0 0 Atbildēt

Paga paga, kur tad ir aizliegta braukšana ar basām kājām?

Es kā slinks cilvēks ar biezu pēdu ādu vasarās vienmēr izvairos no nevajadzīgu apavu valkāšanas ja bez tiem var iztikt, tajā skaitā arī braucot. Vienīgā neērtība - jāpierod spiest stiprāk gāzi un iesākumam tam jāseko līdzi, savādāk pa šoseju braucot un pēc ilgāka laika paskatoties spidometrā, tajā mēdz būt kādi 85 kmph nepieciešamo 95 kmph vietā :D

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Palika 18 kilometri: 3 miljonus vērts Ferrari F40 piedzīvo avāriju Vācijā 5

Automašīna bija ceļā uz automobiļu izstāžu un pārdošanas kompleksu Motorworld Bublingenē, netālu no Štutgartes. Līdz mērķim bija atlikuši 18 kilometri. Lasīt vairāk

 
 

Viens no iemesliem - pieprasījuma kritums: "Tesla" Vācijas rūpnīcā likvidēs 400 darbavietas 5

ASV elektromobiļu ražošanas uzņēmums "Tesla Motors" tā vienīgajā Eiropas ražotnē Vācijā likvidēs 400 darbavietas, teikts otrdien publiskotajā kompānijas paziņojumā. Lasīt vairāk

 

Mediķu secinājums bargs: Elektroskrejriteņi ir neveiksmīgi (+ VIDEO) 25

Elektroskrejriteņu mazie ritenīši, augstais smaguma centrs un pietiekoši lielais ātrums veicina to, ka pat dūres lieluma, pāris centimetrus dziļa bedrīte var izraisīt smagu kritienu. Tā intervijā “Rīta Panorāmā” sacīja Traumatoloģijas un ortopēdijas slimnīcas galvenais ārsts Uģis Zariņš. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti