Par auto nozagšanas iespēju uztraucas 57% autoīpašnieku 6

 
13.septembris 2011 9:57

Autovadītāju vidū pastāv daudz un dažādi priekšstati par riskiem, kādi apdraud auto un tās vadītāju.

Piemēram, gan Rīgā, gan pārējos Latvijas reģionos KASKO īpašnieki norāda, ka būtiskākie riski, pret kuriem viņi vēlētos apdrošināt savus auto ir nozagšana vai nolaupīšana. Tai pat laikā atlīdzību statistika liecina, ka gadījumi, kad auto klientiem patiešām tiek nozagts, pēdējos gados nav pārsnieguši pat 1% robežu.

Trīs būtiskākie iemesli, kāpēc autovadītāji vēlētos savam auto KASKO apdrošināšanu, visbiežāk ir saistīti ar bailēm par to, ka automašīna tiks nozagta vai nolaupīta(57%), tā tiks bojāta avārijas rezultātā (53%) vai arī to apzags vai sabojās vandāļi (52%), liecina If Apdrošināšana internetā veiktā aptauja sadarbībā ar Snapshots, kurā piedalījās 631 autovadītājs. Tai pat laikā If Apdrošināšana atlīdzību statistika liecina, ka visbiežāk atlīdzības klientiem tiek izmaksātas saistībā ar notikušiem ceļu satiksmes negadījumiem (62%), vējstiklu bojājumiem (18%) un vandālisma gadījumiem (10%).

„Sabiedrībā nereti valda stereotipi, kuri dziļi iesakņojušies cilvēku apziņā, lai gan tiem ir maz sakara ar realitāti. Bailes par auto iespējamu nozagšanu ir viens no šādiem piemēriem, lai gan ne vienīgais. Piemēram, 19% aptaujāto KASKO īpašnieku norāda, ka būtisks faktors par labu polises iegādei viņiem ir „auto novietošanas nosacījumi”, lai gan prasība apdrošinātam auto atrasties apsargājamā stāvvietā jau ilgus gadus nav aktuāla. Nereti klienti arī interesējas, vai atlīdzība tiks izmaksāta, ja negadījuma laikā pie stūres būs cits vadītājs – arī šis stereotips veidojies laikos, kad atsevišķas apdrošināšanas sabiedrības KASKO klientiem, iegādājoties polisi, lūdza norādīt personas, kas izmantos auto. Taču pašlaik šāda prasība nav aktuāla. Dažkārt klienti ir pārliecināti, ka pārdodot savu auto, viņi nākamajam īpašniekam pārdod arī OCTA un KASKO polises, lai gan, mainoties auto īpašniekam, ir jāiegādājas jaunas apdrošināšanas polises, kas ir reģistrētas uz jaunā īpašnieka vārda,” norāda If Apdrošināšana Transportlīdzekļu atlīdzību grupas vadītāja Līga Bērziņa.

Aptaujas dati arī liecina, ka gados jaunākajiem autovadītājiem (25 – 35 gadi), kas dzīvo reģionos, svarīgi nodrošināties pret tādiem riskiem kā sadursme ar dzīvnieku un nobraukšana no ceļa. Tai pat laikā atlīdzību datu analīze liecina, ka sadursmes ar dzīvniekiem ir viens no tiem atlīdzību veidiem, kas arī nepārsniedz 3 - 4% robežu.
 

 
Visi komentāri
 
283876. viesis 13.septembris 2011 9:56
0 0 Atbildēt

Tukšpļūtīšana... Kad vēlējos apdrošināt auto tikai pret zagšanu/laupīšanu un vandālismu, vairāki apdrošinātāji atteica. Secinājumus izdariet paši. Es tak tik vieglu peļņu piedāvāju :D

283879. viesis 13.septembris 2011 12:24
0 0 Atbildēt

No KASKO vispār lielu jēgu neredzu. Ja brauc ar kādu zagļu iemīļotu auto, vai arī ar kādu ekskluzīvo modeli - tad protams ir jāapdrošina. Citos gadījumos liela jēga nav - daudz enerģijas, laika un nervu jāpatērē lai cīnītos ar kompanijy viedokli par apdrošināšanas izmaksām. Viena vienīga, tautiski izsakoties - šmaukšanās. Ja nu auto ir uz lizinga, tad par godu lizinga kompanijām kaut kāds lētākais apdrošināšanas piedāvājums ir jāpaņem, jo to parasti prasa līguma nosacījumi.

283880. viesis 13.septembris 2011 13:36
0 0 Atbildēt

IV, ar If un Seesam parasti problēmu nav...

Vispār tavs viedoklis par to nervu bendēšanu un cīnīšanos arī ir diezgan novecojis. Ja pērc polisi pie apdrošinātāja, nevis loterijas biļetes pārdevēja, tad parasti arī problēmu pie izmaksām nav. Problēmas parasti rodas tāpēc, ka klients līdz galam neizlasa noteikumus vai arī polises pārdevējs viņam tos nav izskaidrojis.

Sēne, starp citu, BTA piedāvā KASKO pret mašīnas pilnīgu bojāeju un zādzību/laupīšanu.

283881. viesis 14.septembris 2011 9:45
0 0 Atbildēt

GB12 - tiešām piedāvā??? :D Ai nu jā - es tak negribēju pilnīgu bojāeju apdrošināt... Gribēju tik pa lēto apdrošināt tos riskus, par ko pats nevaru parūpēties un pēc apdrošinātāju uzskatiem ir nebūtiski. Par pilnas cenas KASKO jau var visu apdrošināt. Vienīgi... lētāk sanāk atlikt naudiņu un nopirkt pašam citu auto vietā.

283882. viesis 14.septembris 2011 10:29
0 0 Atbildēt

Pirmkārt, jautājums, vai tev vispār vajag apdrošināt SAABu pret zādzību vai laupīšanu? :) Bet, nu OK, tā ir tava izvēle.

Otrkārt, šī BTA polise ir vairāk kā 2 reizes lētāka par standarta KASKO. Es teiktu, tavam saabam tas būtu noteikti zem 100 latiem (ja vien pie reģistrācijas datiem kādi brīnumi neatklātos). Tad nu padomā, cik gadus tev būtu jāatliek naudiņa, lai sakrātu citam auto.

283890. viesis 15.septembris 2011 10:50
0 0 Atbildēt

GB12, ka nu kuram, mans auto maksaa ap 400-500ls (ok, vina faktiskaa vertiba ir daudz lielaka, jo tiek regulari kopts un liktas labas detaljas, reizem orginalaas ja vajag). Tadu summu var atri atlikt...

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Ar 120 000 eiro vērtības kritumu – Vācijā pārdod Audi ar V12 dīzeļa dzinēju 18

Pirms 12 gadiem šī automašīna maksāja 145 000 eiro, tagad īpašnieks to gatavs atdot par 23 800 eiro. Lasīt vairāk

 

Šajā pavasarī 11 Latvijas pilsētās atgriežas vides akcija "Dod riepām otru dzīvi" 7

Ar pavasara un siltā laika tuvošanos tiek aktualizēti auto īpašnieku jautājumi – kur likt vecās riepas un kas ir videi draudzīgākais veids, kā tās utilizēt? Lasīt vairāk

 

“Eurofighter” iznīcinātāji bāzējas Latvijā (+ VIDEO) 3

Pieci Vācijas “Eirofighter” iznīcinātāji, katrs 100 miljonu eiro vērtībā, un vairāki simti karavīru NATO Baltijas gaisa telpas patrulēšanas misijā līdz šā gada nogalei bāzēsies Latvijas gaisa spēku bāzē Lielvārdē. Lasīt vairāk

 

Jaunā Škoda Octavia stājas uz konveijera

Pagājušajā nedēļā Čehijā tika uzsākta modernizētās Škoda Octavia ražošanu. Modelis būs pieejams ar plašu dzinēju klāstu, ieskaitot elektrificētās mild-hybrid versijas. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti