GPS kā līdzekļu ekonomijas instruments 9

 
15.septembris 2011 0:05

LAMB prezidenta Jura Zvirbuļa viedoklis par GPS ierīču uzstādīšanas lietderību valsts un pašvaldību transportam.



Pārveidojot un attīstot visiem labi zināmo parunu par atkārtošanas un zināšanu tuvo radniecību, varētu improvizēt, ka kontrole ir disciplīnas māte, savukārt GPS jeb Globālās pozicionēšanas sistēma varētu būt viena no neskaitāmajām disciplīnas meitām. Pie kam gan kontrole, gan disciplīna ir cieši saistītas ar valstī īstenoto optimizāciju un konsolidāciju. Tātad visi no vienas cilmes koka.

Tik tiešām GPS izmatošana valsts un pašvaldību dienesta transporta maršrutu kontrolē būtu pietiekami efektīva, domājot par līdzekļu ekonomiju un dienesta transporta nelietderīgu izmantošanu. Joprojām ir un būs daudzas un dažādas ministriju un pašvaldību pārraudzībā esošas  organizācijas, pārvaldes, aģentūras un departamenti, kuri izmanto dienesta transportu. Ja domājam par līdzekļu ekonomiju šajās institūcijās, tad nav šaubu, ka GPS ierīču uzstādīšanā ieguldītie līdzekļi atmaksātos dažu mēnešu laikā, jo darbinieki pašdisciplinētos, samazinātos izbraukumu apjoms, tātad arī degvielas un amortizācijas izdevumi, kopumā tiktu atvieglota satiksme, kas rosinātu ekonomiju un, protams, mazinātos vides piesārņojums. Tomēr, ja kāds pats nebūtu pietiekami disciplinēts un darba komandējumam no Rīgas uz Daugavpili degvielu pildītu Jelgavā, tad šādas „novirzes” maršrutā būtu grūti pamatot. Svarīgi, lai dažādo valsts un pašvaldību institūciju spēkrati tiktu aprīkoti ar GPS ierīcēm centralizēti, balstoties uz vienu, kopēju iepirkumu, kas, godīgi īstenots, būtu ekonomiski izdevīgs un tā ieguldījumu cīņā pret izšķērdību varētu sajust visai drīz.

Jābūt objektīviem, neskatoties uz amatpersonu pūliņiem un dažādām iekasēšanas modifikācijām, dienesta auto nodoklis vēl nav īsti iedzīvojies Latvijas finanšu sistēmā un iecerēto ieguvumu valsts budžetam nesniedz. To apliecina pieejamā informācija, ka no šogad plānotajiem 12 miljoniem latu līdz augusta sākumam valsts ieguvusi vien 3 dienesta nodokļa miljonus. Tādejādi jāpanāk mazāki tēriņi tur, kur tas ir acīmredzami iespējams, labticīgajam sabiedrības vairākumam nekaitīgi un veicina satiksmes ilgtspējību mūsu valstī. GPS organizēs, kā arī liks nopietnāk pārdomāt izbrauciena ar dienesta auto pamatojumu. Atcerēsimies, ka Skandināvijas valstīs par nepamatotu dienesta auto izmantošanu atkāpjas augsta līmeņa amatpersonas.

Autoklubam LAMB ir 20 gadu pieredze satiksmes drošības procesu analīzē. Dalība Starptautiskajā automobiļu federācijā (FIA), kurā ir miljoniem biedru 132 pasaules valstīs, sniedz zināšanas par satiksmes drošības aktualitātēm piecos kontinentos, tādējādi paverot iespēju salīdzinājumiem un labākās prakses meklējumiem Latvijas satiksmes drošībai.

Juris Zvirbulis, Autokluba LAMB prezidents, Ceļu satiksmes drošības padomes loceklis.
 

 
Visi komentāri
 
283886. viesis 15.septembris 2011 9:10
0 0 Atbildēt

+1 :)

283888. viesis 15.septembris 2011 9:57
0 0 Atbildēt

big brother tagd tiek saukts par meitu?

283889. viesis 15.septembris 2011 10:09
0 0 Atbildēt

Likt tādu drīkst un reizēm vajag, bet ir obligāti jāinformē auto lietotājs! Citādi tas ir likuma pārkāpums. Savukārt auto lietotājs nopērk GPS blockeri, kura izmantošana nav likuma pārkāpums ;) Ja nu vienīgi darba devējs atrunā savos noteikumos, ka šādas iekārtas lietot aizliegts.

283891. viesis 15.septembris 2011 11:15
0 0 Atbildēt

Kādēļ gan aizliegt bloķētājus? Lai tak lieto uz nebēdu. Tikai atšķirība GPS maršrutā un odometrā uz paša rēķina ;) Zinu ne vienu vien uzņēmumu, kur tas reāli strādā - GPS ir brīvi izslēdzams, ja vēlies braukt, kur pašam patīk, nevis darba vajadzībām un konkrēta maksa par katru nobraukto km, ko atvelk no algas. Kādēļ gan tāda sistēma nevarētu būt arī valsts uzņēmumos? No ekoloģiskā un ekonomiskā (nav mums ne naftas, ne autorūpniecības) viedokļa daudz izdevīgāka ir vienas automašīnas izmantošana gan darba, gan personiskajām vajadzībām - un GPS pieejamība pilnībā atrisina iespēju kontrolēt un sadalīt izmaksas.

283893. viesis 15.septembris 2011 13:05
0 0 Atbildēt

Mums jau sen ir tāda sistēma bez visiem GPS-iem. Ja gribi braukt pa savām darīšanām, uzraksti iesniegumu, ielej degvielu par savu naudu, samaksā dažus latus par amortizāciju un brauc. Ja brauciens ar auto uz mājām ir lētāks par tā turēšanu maksas stāvvietā, tad bez bazara var braukt uz majām neko nepiemaksājot.

283895. viesis 15.septembris 2011 14:21
0 0 Atbildēt

www.gsmauto.lv

Bezmaksas sistēma un TIKAI 7ls menesī.

283896. viesis 15.septembris 2011 14:23
0 0 Atbildēt

www.gsmauto.lv

Bezmaksas sistēma un TIKAI 7ls menesī.

20041822

283897. viesis 15.septembris 2011 16:05
0 0 Atbildēt

Domāju, ka varētu priekš valsts pārvaldes dienesta auto GPS novirzīt jau iekasēto VID nodokli, izmantojot to, varētu pamazām sākt aprīkot auto - sākot no prezidenta merša un viņa svītas pelēkajiem BMW, pēcāk Saeimas, MK un tad jau arī ministriju un to iestāžu auto. Jā, un, protams, pašvaldības nevajag aizmirst. Vēl vajadzētu aprēķināt arī nobraukto kilometru maksu - tomēr auto riepas, remonti un cita amortizācija kaut ko maksā, kāpēc par to jāmaksā no valsts un pašvaldību kabatām? Provizorisko maksu aprēķināt vienkārši - 2010.gada kopējo nobraukumu izdalot ar 2010.gada kopējiem auto uzturēšanas izdevumiem, atsevišķi skaitot benzīnu. Tā zināsim, uz cik kilometriem cik benzīns izmantotājam jāielej un cik liela ir mēneša maksa par auto expluatāciju (aktuālo līzinga vai uzturēšanas līgumu, vai tml). Tas nav sarežģīti.

283899. viesis 16.septembris 2011 14:03
0 0 Atbildēt

Drīzāk, ka iztērēja 12 miljonus 3 miljonu iekasēšanai!

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Pa ceļam uz Marbelja 95 benzīns 1.799 un dīzelis 1.649 EUR. Paskaties iAuto iepriekšējo video no LV (+ VIDEO) 6

Attēlos un video var redzēt, kādas šobrīd ir degvielas cenas Spānijā, Latvijā un Lietuvā. Lasīt vairāk

 

Arī kā sedans - Volkswagen Passat Ķīnai 7

Jaunākais Volkswagen Passat Eiropā ir pieejams tikai universāla modifikācijā, taču Ķīnā to var nopirkt ar sedana virsbūvi. Lasīt vairāk

 

ADAC: Ķīnas autobūve ir nopietni konkurenti 8

Vācijas automobiļu kluba ADAC eksperti nonākuši pie secinājuma, ka Ķīnas autobūves produkcija pēdējos gados ir stingri pielikusi un min Eiropas ražotājiem uz papēžiem. Lasīt vairāk

 

2,8 sekundes līdz simtam - Mercedes-AMG prezentē 816 Zs jaudīgu kupeju (+ FOTO) 7

Vācijas Mercedes-AMG Šanhajā, Formula-1 sacensību pasākuma laikā nodemonstrējis savu GT saimes flagmani, kupeju Mercedes - AMG GT 63 S E-Performance, kas nodrošināta ar 816 Zs jaudīgu hibrīdiekārtu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti