Opel Zafira Tourer ecoFLEX ar īpaši zemu CO2 emisiju

 
26.septembris 2011 10:09

Neilgi pēc tam, kad rudenī tirgū nonāks jaunais Zafira Tourer modelis, Opel piedāvās septiņvietīgā vienapjoma auto ecoFLEX versiju, kas izdala īpaši zemu CO2 emisiju daudzumu.

Aprīkots ar Start/Stop sistēmu un visaptverošu ecoFLEX tehnoloģiju komplektāciju, jaunais Zafira Tourer 2,0 CDTI ecoFLEX izdala tikai 119 g/km CO2 emisiju, kas šo modeli padara par vienu no videi draudzīgākajiem kompakto vienapjoma auto konkurencē, turklāt tā jauda ir 96 kW/130 ZS un maksimālais griezes moments 300 Nm.

Tāpat kā citi ecoFLEX modeļi, Zafira Tourer 2,0 CDTI ecoFLEX apgāž visus aizspriedumus, ka zems degvielas patēriņš un emisiju daudzums atstāj negatīvu ietekmi uz braukšanas izjūtām. Zafira Tourer ecoFLEX ar 130 ZS, 2 litru, četru cilindru common-rail turbo dīzeļa dzinēju, optimizētu degvielas sadegšanas procesa kontroli un samazinātu iekšējo berzi kombinētajā ciklā patērē tikai 4,5 litrus dīzeļa uz 100 km. Maksimālais iespējamais ātrums ir 193 km/h, savukārt 100 km/h tas var sasniegt 11,4 sekundēs. Efektīvais dīzeļa dzinējs kombinācijā ar optimizēto un paplašinātās proporcijas sešpakāpju manuālo ātrumkārbu sniedz savu ieguldījumu automašīnas veiksmīgajā līdzsvara nodrošināšanā starp sniegumu un patēriņu.

Visaptverošs, lai samazinātu degvielas patēriņu un kaitīgo izmešu daudzumu

Dažādi tehniski pasākumi, kas veikti saistībā ar dzinēju, tāpat arī virsbūvi, spēlē milzu lomu jaunā Zafira Tourer 2,0 CDTI ecoFLEX samazinātajā degvielas patēriņā. Aerodinamikas uzlabošanas nolūkos virsbūve tika sēdināta par 10 mm un aktīvais aerodinamikas elements (aeroshutter) iebūvēts radiatora režģī. Aeroshutter paliek atvērts, lai saglabātu optimālo temperatūru neliela ātruma apstākļos un laikā, kad dzinējs darbojas augstas temperatūras pakļautībā kā, piemēram, pārvietojoties slīpumā vai buksējot. Palielinoties braukšanas ātrumam, aktīvais aerodinamikas elements aizver gaisa ieplūdes atveres un braukšanas gaisa plūsmas novirza ap auto. Uzlabotā aerodinamika nodrošina samazinātu degvielas patēriņu un mazāku CO2 emisiju daudzumu. Zafira Tourer 2,0 CDTI ecoFLEX ir aprīkots ar 225/50 R17 zemas rites pretestības riepām. Ātruma pārslēgšanas indikators – izgaismots mērinstruments izvietots starp spidometru un apgriezienu mērītāju – vadītājam dod ziņu brīdī, kad jāmaina pārnesums, ļaujot pielāgot ekonomisku braukšanas stilu.

Dzinējs un pārnesuma kārbas pārvaldība rūpējas par efektivitāti un dinamiku

Optimizētā dzinēja pārvaldības sistēma, kuru Opel inženieri izstrādājuši četru cilindru 2,0 litru common-rail turbo dīzeļa motoram ar 96 kW/130 ZS jaudu, garantē augstāko efektivitāti. 300 Nm maksimālais griezes moments ir pieejams 1,750 – 2,500 rpm amplitūdā. Jaunā un daudzpusīgā iesmidzināšanas sistēma darbojas ar 1,600 bāru spiedienu, tādējādi uzlabojot degvielas sadegšanas procesu un samazinot degvielas patēriņu. Lai samazinātu berzi dzinējā, sadales vārpsta ir papildināta ar adatu gultņiem. Cilindra spiediena sensori, kas atrodas kvēlsvecēs (CleanTech degvielas sadegšanas tehnoloģija) nodrošina ļoti akurātu sadegšanas kontroli. Pārvietojamais eļļas pumpis gādā par nepieciešamo eļļas spiedienu, turklāt visu šo procesu pārvalda dzinēja kontroles modulis, kas palīdz arī samazināt CO2 emisiju daudzumu.

Inteliģents: enerģijas atguve dzinēja pārslodzes režīmā

Lai nodrošinātu optimālu elektriskās enerģijas vadību, Opel izmanto bremžu enerģijas atjaunošanas sistēmu, kas dzinēja pārslodzes gadījumā ar ģeneratora palīdzību atjauno kinētisko enerģiju, pārveidojot to elektriskajā enerģijā un novadot uz akumulatoru. Tas notiek automātiski, kad vadītājs noņem kāju no gāzes pedāļa vai nospiež bremzes pedāli. Kad akumulators ir pietiekami uzlādēts, ģeneratora jauda ievērojami samazinās un elektriskās enerģijas patērētāji darbojas degvielas taupības režīmā. Tas viss atvieglo dzinēja darbību, tādējādi samazinot degvielas patēriņu un emisiju daudzumu. Kā jau ierasts visiem Zafira modeļiem – sajūgs aktivizē gaisa kondicionēšanas kompresoru, kad tas ir nepieciešams.

Opel Start/Stop sistēma samazina motora tukšgaitas laiku

Opel izstrādātā Start/Stop sistēma līdz 2012. gada pavasarim būs pieejama vairāk nekā 30 braukšanas līdzekļu dzinēju kombinācijām, kas palīdz saudzēt apkārtējo vidi ilgtermiņā. Ar Start/Stop sistēmu, tiklīdz vadītājs pāriet neitrālajā pārnesumā un noņem kāju no sajūga, dzinējs automātiski izslēdzas, un apgriezienu minūtē mērītāja adata nostājas speciālajā Autostop pozīcijā. Kad pienācis laiks doties tālāk, vadītājs vienkārši pārslēdz uz pirmo pārnesumu un sāk braukt. Jaudīgs akumulators nodrošina maksimālu elektriskās sistēmas uzticamību un vienmēr nekavētu dzinēja darbības atsākšanos. Drošības apsvērumu un pasažieru komforta dēļ, temperatūras kontrole un bremžu pastiprinātājs paliek aktīvi arī Austostop fāzē. Ja nepieciešams, piemēram, lēnas kustības sastrēgumu satiksmē, vadītājs var manuāli atslēgt sistēmu ar ‘eco’ slēdža palīdzību.

Uzmanības centrā - Zafira Tourer ecoFLEX pasākumi CO2 emisiju samazināšanai

• Dzinēja tehnoloģiju pakete iekļauj ‘CleanTech degvielas sadegšanas’ tehnoloģiju
• Inteliģentā Start/Stop sistēma ar bremžu enerģijas atgūšanas sistēmu
• Dzinēja berzes samazinājums sešpakāpju ātrumkārbai ar optimizētu asi un pārnesumu izkārtojumu
• Uzlabota aerodinamika, kas ietver aktīvo aeroshutter un sēdinātu virsbūvi
• Riepas ar optimizētu rites pretestību

 

 
Komentāri
 
Nav pievienots neviens komentārs.
Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Genesis parāda grezna elektriskās piedziņas krosovera konceptu (+ FOTO)

Ņujorkas autoizstādē izliktajam Neolun ir koncepta statuss, ar lielu potenciālu pārtapt par sērijveida modeli GV90. Lasīt vairāk

 

Izmaiņas koplietojamo elektroskrejriteņu satiksmē Rīgā (+ VIDEO) 2

Rīgas dome šodien lēma, ka no maija koplietojamie elektriskie skrejriteņi pa Rīgas centru nebrauks ātrāk par 20 kilometriem stundā, kā arī pakāpeniski tiks ieviestas speciālas to novietošanas zonas un tos nedrīkstēs atstāt kur pagadās, kā tas nereti bijis līdz šim. Skrejriteņu operatori izmaiņas vērtē neviennozīmīgi. Lasīt vairāk

 

Sieviete veikusi pirmo pasaules apceļošanu ar elektromobili (+ FOTO) 14

Leksija Olforda kļuvusi par pirmo cilvēku pasaulē, kas ar elektromobili apbraukusi apkārt zemeslodei. Lasīt vairāk

 

Pirmos elektroskrejriteņu ātruma un stāvēšanas ierobežojumus Vecrīgā plāno ieviest no maija 6

Pirmos elektroskrejriteņu ātruma un stāvēšanas ierobežojumus Rīgā plāno ieviest no maija, šodien preses konferencē informēja Rīgas domes Satiksmes un transporta lietu komitejas priekšsēdētājs Olafs Pulks (JV). Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti