Aptauja: autovadītāji Vidzemē vēlas cilvēcīgu, bet Rīgā un citos reģionos – ātru atlīdzību izskatīšanu.
If Apdrošināšana veiktās aptaujas dati liecina, ka autovadītāji no Rīgas un Pierīgas reģiona kā galveno kritēriju auto atlīdzību kvalitātei norāda ātru atlīdzības pieteikuma izskatīšanu (attiecīgi 46% un 45% no respondentiem). Pieteikuma izskatīšanas ātrumu kā primāro norādījuši arī lielākā daļa Kurzemes (48,9%), Zemgales (39,2%) un Latgales iedzīvotāju (41,8%). Savukārt Vidzemes reģiona iedzīvotājiem primārais kritērijs ir cilvēcīga pieeja atlīdzības pieteikuma izskatīšanā (53.7%) un tikai tad seko pieteikuma izskatīšanas ātrums (52.8%).
Lai gan ātru atlīdzības pieteikumu izskatīšanu KASKO polišu īpašnieki novērtē kā vienu no būtiskākajiem laba servisa kritērijiem, tomēr klientu izvēli par labu tam vai citam apdrošinātājam nosaka ne tikai racionāli, bet arī emocionāli apsvērumi, liecina If Apdrošināšana veiktā autovadītāju aptauja.
„Straujš dzīves ritms ir šodienas realitāte, tāpēc mēs izvirzām augstas prasības ne tikai sev, bet arī citiem. Nav pārsteidzoši, ka straujais dzīves ritms mudina mūs novērtēt ne tikai pakalpojumu pieejamību un ērtumu, bet arī to, cik ātri tas tiek piedāvāts. Taču klientam ir būtiska ne tikai saņemtā pakalpojuma kvalitāte, bet arī emocijas, ar kādām viņš atcerēsies saņemto preci vai pakalpojumu. Aptauja lieliski pierāda, ka arī ātra pakalpojuma saņemšanas piekritēju vidū valda pilnīga vienprātība par otro svarīgāko kritēriju - cilvēcīgu pieeju atlīdzības pieteikuma izskatīšanā, ” norāda If Apdrošināšana Atlīdzību nodaļas vadītāja Iluta Šķipsna.
Aptauja arī liecina, ka Diennakts palīdzības tālruni visvairāk novērtē Latgalē (41.3%), bet vismazāk Zemgalē – 15.2% aptaujas dalībnieku. Reģionu griezumā atšķirības vērojamas arī autovadītāju novērtējumā par pieteikuma iesniegšanu. Rīgā iespēja iesniegt pieteikumu attālināti (internetā, pa e-pastu, tālruni vai partneru servisā) novērtēta kā viens no būtiskākajiem faktoriem (41.9%). Savukārt kurzemnieki augstu vērtē iespēju iesniegt atlīdzības pieteikumu apdrošinātāja birojā (27,7%).
Veiktajā aptaujā atšķirības vērojamas arī tajā, kā sievietes un vīrieši vērtē atsevišķu pakalpojumu nozīmību. Piemēram, diennakts palīdzības tālruņa esamību kā trešo būtiskāko kritēriju aiz ātras atlīdzību izskatīšanas un cilvēcīgas pieejas novērtē sievietes. Savukārt vīriešiem diennakts tālruņa esamība ir tikai piektais būtiskākais kritērijs. Savukārt vīriešiem otrs būtiskākais kritērijs atlīdzību izskatīšanā ir iespēja pieteikumu iesniegt attālināti (internetā, pa e-pastu, partneru servisos). Vīrieši arī iespēju iesniegt pieteikumu apdrošinātāja partnerservisā novērtē augstāk kā sievietes, kuras kā svarīgāku definē šo servisu kvalitāti.
Aptauju veica If Apdrošināšana sadarbībā ar tirgus, sociālo un mediju pētījumu aģentūru TNS Latvia no 2011. gada 8. līdz 13. septembrim, visā Latvijā regulārā Omnibusa aptaujā aptaujājot 533 Latvijas iedzīvotājus vecumā no 15 līdz 74 gadiem. Pētījuma izlase ir reprezentatīva Latvijas iedzīvotāju 15 līdz 74 gadu vecumā ģenerālajam kopumam un atspoguļo 1,8 miljonu mūsu valsts iedzīvotāju domas un viedokļus.