Vai esam Eiropas teicamnieki satiksmes drošībā? 8

 
3.oktobris 2011 7:43

LAMB prezidenta Jura Zvirbuļa viedoklis par satiksmes negadījumu statistikas dinamiku Latvijā.

Katrs negadījumā bojāgājušais ir traģēdija tuviniekiem un draugiem. Tomēr kopējā statistika liecina, ka varam būt piesardzīgi optimisti, jo no šī gada janvāra līdz augustam satiksmes negadījumu rezultātā bojā gājuši 86 cilvēki, kas ir par 39% mazāk nekā aizvadītā gada attiecīgajā periodā, kad bojā gāja 140 satiksmes dalībnieki. Lielākais samazinājums par 58% bijis tieši Līgo mēnesī, jūnijā. Salīdzinājumam varam atcerēties, ka 2005. gadā līdz augusta mēnesim satiksmes negadījumi paņēmuši 316 cilvēku dzīvības.

Tomēr tas netuvu neliecina, ka varam pašapmierināti „celt degunu” un uzskatīt sevi par satiksmes noteikumu paraugtautu. Pirmkārt, katra nāve uz ceļa ir traģēdija, bet, otrkārt, ievainoto skaits satiksmes negadījumos šogad līdz augustam ir palielinājis par 7%, bet kopējais ceļu satiksmes negadījumu skaita kritums ir bijis tikai 6%.

Kā nozīmīgs piesardzīgā optimisma iemesls ir jāmin dažādās akcijas, satiksmes drošības programmas, sociālās reklāmas, skaidrojošais un izglītojošais darbs, kuru īsteno gan valsts un pašvaldību institūcijas, gan nevalstiskās organizācijas, kurām rūp satiksmes drošība, līdzcilvēku veselība un pat dzīvība. Arī šobrīd īstenotās Autokluba LAMB akcijas „Autogaismas Kārtībā” popularitāte autovadītāju vidū apliecina šādu sociālu pasākumu vajadzību un nepieciešamību. Pazīmes, kas liecina par ekonomikas stabilu atveseļošanos vieš cerības par dažādu satiksmes drošības aktivitāšu intensifikāciju.

Oktobrī uz Latvijas ceļiem parādīsies pirmie no jaunajiem 150 fotoradariem, kas būs nopietns satiksmes noteikumu ievērošanas stimuls. Savukārt e-zvans, kurš 2015. gadā kļūs obligāts ES dalībvalstīs, noteikti vēl straujāk samazinās satiksmes negadījumos bojā gājušo skaitu http://www.lamb.lv/?nid=47. Pašlaik tiek īstenota neatliekamās medicīniskās palīdzības reforma, kuras rezultātā palīdzības tīkls valstī būs saprātīgāk izvērsts, balstoties uz kopēju nepieciešamību un sadarbību starp dažādiem reģioniem, nevis tikai lokālām iespējām un vajadzībām.
Tomēr bez organizētiem un plānotiem pasākumiem un programmām ir arī objektīvi iemesli, kas tieši ietekmē satiksmes negadījumu statistiku. Piemēram, ievērojamas aktīvāko iedzīvotāju daļas izbraukšana darbā uz ārvalstīm samazina kopējo satiksmes dalībnieku skaitu. Daudzu autovadītāju ekonomiskās situācijas pasliktināšanās strauji ierobežo vēlmi apzināti pārkāpt satiksmes noteikumus gan sodu apjomu, gan auto remontu izmaksu dēļ. Bēdīgais ceļu stāvoklis, un nepietiekamā satiksmes infrastruktūras attīstība arī ir ekonomisko grūtību rezultāts. Savukārt bonus malus sistēma uzlabo tieši apzinīgo autovadītāju labklājību.

Kā zināms, satiksmes drošība ir viena no Eiropas Savienības prioritātēm. Par to liecina EK izvirzītais mērķis līdz 2020. gadam vēl uz pusi samazināt ceļu satiksmes negadījumu izraisīto nāves gadījumu skaitu. No vienas puses Latvija varētu būt lepna, kā viena no aktīvākajām šī svarīgā mērķa pildītājām, tomēr gan valsts un pašvaldību amatpersonām, gan nevalstisko organizāciju ekspertiem vēl daudz darāmā, lai panāktu strauju satiksmes negadījumu kopējā skaita samazinājumu. Kā labi zināms, no nelielas avārijas līdz patiesai traģēdijai ir tikai neliels solis.

Autoklubam LAMB kā sabiedriskai organizācijai ir 20 gadu pieredze satiksmes drošības procesu analīzē. Dalība Starptautiskajā automobiļu federācijā (FIA), kurā ir miljoniem biedru 132 pasaules valstīs, sniedz zināšanas par satiksmes drošības aktualitātēm piecos kontinentos, tādējādi paverot iespēju salīdzinājumiem un labākās prakses meklējumiem Latvijas satiksmes drošībai.

Juris Zvirbulis, Autokluba LAMB prezidents, Ceļu satiksmes drošības padomes loceklis.

 

 
Visi komentāri
 
283998. viesis 3.oktobris 2011 11:37
0 0 Atbildēt

Patiesībā jau no tiem radariem nav nekādas jēgas - tos tāpat kā ceļa zīmes uzbāzīs posmos kur lielāks ātrums nekādi nespēj kaitēt satiksmes drošībai. Un neba nu mēs pēkšņi sāksim cītīgāk ievērot CSN, būs tā ka pie radara uztveršanas zonas visi atmetīsies un tālāk aizmīs ar 2 x lielāku sparu. Man jau nu šķiet tāda konkrēta acu aizmālēšana. Bet tā personīgi man pofig - es jau kādu laiku atpakaļ esmu priekš sevīm izlēmis, ja nevajag, tad arī nekur "neskrienu"( un pārsvarā 95+% gadījumu arī nevajag), nav man tie attālumi tādi uz kuriem baigi var kaut ko iegūt.

P.S. tikai lēnbraukšanu arī neatbalstu - zūd koncentrēšanās spējas, ja brauc lēnāk par savu komfortablo ātrumu !!!!

283999. viesis 3.oktobris 2011 12:59
0 0 Atbildēt

Būtiskākais moments jau tomēr ir satiksmes intensitātes samazināšanās. Ja vēl Rīgas apkārtnē mašinu joprojām daudz, tad lauku rajonos situacija atšķiras vairāk. Vasarā, izbarucu vienu rinķi pa Zemagales pusi. Pārsteidza, ka uz ceļiem bija pārsteidzoši maz auto. Posmā no Jaunpils līdz Tukumam pa ceļam (30 km posms) pretim brauca tikai viens auto...

284002. viesis 3.oktobris 2011 16:24
0 0 Atbildēt

neesam teicamnieki..... samazinājums patiešām ir, taču bojāgājušo skaits uz 1000 iedzīvotājiem joprojām ir viens no augstākajiem Eiropā

284003. viesis 3.oktobris 2011 17:30
0 0 Atbildēt

Es domāju, ka degunus celt augšā vajag autoražotājiem, ja jau pie tā paša avāriju skaita ir mazāk mirušo un cietušo tātad pasīva drošība ir augusi. Nu nedaudz ir CSDD un dabiskās atlases nopelns, ka mazāk ārdās uz ceļa.

284004. viesis 3.oktobris 2011 18:23
0 0 Atbildēt

WALA

Patiesībā jau no tiem radariem nav nekādas jēgas - tos tāpat kā ceļa zīmes uzbāzīs posmos kur lielāks ātrums nekādi nespēj kaitēt satiksmes drošībai. Un neba nu mēs pēkšņi sāksim cītīgāk ievērot CSN, būs tā ka pie radara uztveršanas zonas visi atmetīsies un tālāk aizmīs ar 2 x lielāku sparu.

=====================

Tāpēc vajag darīt tā, kā Rietumos dara - 2 radari viens pēc otra :-) Un ko tu darīsi, ja radars "šaus" no mugurpuses? :-)

Man jau nu šķiet tāda konkrēta acu aizmālēšana. Bet tā personīgi man pofig - es jau kādu laiku atpakaļ esmu priekš sevīm izlēmis, ja nevajag, tad arī nekur "neskrienu" (un pārsvarā 95+% gadījumu arī nevajag), nav man tie attālumi tādi uz kuriem baigi var kaut ko iegūt.

========================

Taisni manas domas! :-) Un jau gadus 15 vismaz iztieku bez CP sponsorēšanas, gan oficiālas, gan "slēptas" :-)

P.S. tikai lēnbraukšanu arī neatbalstu - zūd koncentrēšanās spējas, ja brauc lēnāk par savu komfortablo ātrumu ! !! !

=====================

Ko nu kurš sauc par lēnbraukšanu, principā ātrums ap 100 ārpus pilsētas

ir visai komfortabls, vismaz man, turklāt pie šāda ātruma ir iespējas izvairīties no potenciālā traktorista, meža zvēra un citiem autovadītāja draugiem, kuri var parādīties uz ceļa :-)

284014. viesis 4.oktobris 2011 9:52
0 0 Atbildēt

Crankshaft:

Tāpēc vajag darīt tā, kā Rietumos dara - 2 radari viens pēc otra Un ko tu darīsi, ja radars "šaus" no mugurpuses?

=======================

nu vienreiz tā ir iespējams uzrauties - otrreiz jau zināsi un tas tāpat reducēsies - uz uztveršanas zonā pēc CSN, pirms un pēc uz cik nav slinkums.

.....

Ko nu kurš sauc par lēnbraukšanu, principā ātrums ap 100 ārpus pilsētas

ir visai komfortabls, vismaz man, turklāt pie šāda ātruma ir iespējas izvairīties no potenciālā traktorista, meža zvēra un citiem autovadītāja draugiem, kuri var parādīties uz ceļa

===========================

principā LV tam arī būtu jābūt normāli komfortablam ātrumam izņemot īpaši līkumainus lauku ceļus. Es jau kaut kad ar sevi eksperimentēju kas sanāk ja no Ŗīgas uz Siguldu mēģina nokļūt ar ne vairāk ne mazāk kā 90km/h(pēc speedo) - nenobraucu i 10 km, kad miegs sāk nākt (dienas vidū), to var izturēt tikai ja pa ceļam "stumj kādu Hamburgeri ribās". Tajā pašā laikā dažā labā grunts ceļā arī ar 70 km/h nebūs garlaicīgi.

284018. viesis 4.oktobris 2011 18:14
0 0 Atbildēt

Jaunatne aizbrauc un nav kam vairs sisties, tāpēc arī statistika uzlabojas. CSDD vai mentiem tur mazs nopelns, vairāk jau valsts politikai pret parastajiem darba ļautiņiem kam bonusā kargina parex parāds jāatdod un nav naudas.

Radari ir labi, bet varbūt vajag vēl progresīvāk, visiem gps uztvērējus un par pārkāpumiem vakarā i-bankā norēķinās, kam gps nav - soda nauda :)

284045. viesis 7.oktobris 2011 10:49
0 0 Atbildēt

vakar medijos parādijās itin oficiala zina, ka CP darboņiem ar radaru vairs nav atļauts sēdēt "krūmā" un pēkšņi izlekt autovadītāja priekšā. Policijas amatpersosna pat iesaka autovadītājiem informēt policijas vadību un informēt par "krūmos" sēdošajām CP ekipāžām...

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Genesis parāda grezna elektriskās piedziņas krosovera konceptu (+ FOTO)

Ņujorkas autoizstādē izliktajam Neolun ir koncepta statuss, ar lielu potenciālu pārtapt par sērijveida modeli GV90. Lasīt vairāk

 

Iesaka eksperts: no kā jāuzmanās autovadītājiem pavasarī? 1

Varētu šķist, ka pavasarī, kad nokusis sniegs un kļuvis gaišāks, par ceļu satiksmes drošību var raizēties mazāk. Taču arī pavasarī ir vairāki būtiski faktori, kas jāņem vērā, lai droši un bez raizēm nokļūtu iecerētajā galapunktā, tāpēc Swedbank kopā ar Drošas Braukšanas Skolas direktoru Jāni Vanku sagatavojis padomus, kam jāpievērš īpaša uzmanība, pārvietojoties ar auto pavasarī. Lasīt vairāk

 

Frānsisa Skota Kī tilts pēc avārijas - postījumu apmērs (+ VIDEO) 16

Vakar pēc kravas kuģa DALI ietriekšanās sagruva Frānsisa Skota Kī tilts ASV ostas pilsētā Baltimorā. Drona lidojums ļauj novērtēt katastrofas apmērus, sagrauto tiltu un cietušo kuģi. Lasīt vairāk

 

KEM plāno paplašināt atbalsta programmu elektroauto un hibrīdauto iegādei 18

Klimata un enerģētikas ministrija (KEM) plāno paplašināt atbalsta programmu iedzīvotājiem elektroauto un hibrīdauto iegādei, aģentūru LETA informēja KEM pārstāvji. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti