Stāvvietas kā pilsētas tēla „garderobe” 8

25.oktobris 2011 10:57

Pārfrāzējot zināmo parunu, ka teātris sākas no garderobes, varētu teikt, ka mūsdienās teātris, sporta sacensības, koncerti un citi populāri pasākumi bieži sākas no autostāvvietas.

Kāds iespaids var rasties gan pašmāju, gan ārvalstu autovadītājam, kurš „Arēnā Rīga” vēlas apmeklēt hokeja spēli, vai noklausīties kāda slavena ārvalstu mākslinieka koncertu? Nespēja atbilstoši noteikumiem novietot automašīnu stāvvietā, spiež vai nu braukt prom vai saņemt sodu par stāvēšanu neatļautā vietā. „Arēna Rīga” ir viens no populārākajiem apmeklējuma objektiem Rīgā, uz kuru brauc ne tikai vietējie, bet arī citu Baltijas valstu autovadītāji. Daudz izrunāts, ka tūrisms Rīgā ir viena no prioritātēm.

Ko lai par pilsētas tēlu saka ārvalstu autotūrists, kurš savā maršruta programmā ir iekļāvis hokeja spēles apmeklējumu, tomēr automašīnu novietot pie arēnas nespēj un tā dēļ nokavē spēli vai vispār ir spiests to neskatīties. Atgriežoties mājās šis autovadītājs noteikti pastāstīs saviem tuviniekiem un draugiem par negatīvo pieredzi, kas galarezultātā samazinās Rīgas ieņēmumus. Lai to novērstu, aktīvi jāturpina izskatīt dažādas situācijas uzlabošanas iespējas, piemēram, atļaujot kreiso pagriezienu no Grostonas ielas uz „Olimpiskā centra” stāvvietu.

Autokluba LAMB biedri ir arī hokeja fani, kuri uz savas ādas ir izjutuši auto novietošanas kreņķus pie „Arēnas Rīga”. Kā pozitīvu piemēru var minēt automašīnu novietošanu pie Dailes teātra izrāžu laikā. Lai arī teritorija ap teātri nav īsti paredzēta automašīnu novietošanai, tomēr atstātās automašīnas neapdraud nedz gājējus, nedz autovadītājus, un tādējādi daudziem autovadītājiem spēkrata novietošanas problēma neaptumšo kopējo iespaidu par teātra apmeklējumu.

Savukārt pie Nacionālā teātra no satiksmes drošības viedokļa svarīgi ir saglabāt ērtu iespēju autovadītājam izlaist pasažierus drošā vietā pie teātra durvīm, nevis aizpildīt salīdzinoši nelielo laukumu teātra priekšā ar stāvošām automašīnām. Šīs it kā detaļas veido Rīgas pilsētas tēla kopējo mozaīku, un pozitīvs Latvijas galvaspilsētas tēls gan vietējo iedzīvotāju, gan ārvalstu tūristu acīs ir svarīgs priekšnoteikums, lai sekmētu pilsētas ekonomisko izaugsmi, tajā skaitā tūrisma attīstību.

Autoklubam LAMB kā sabiedriskai organizācijai ir 20 gadu pieredze satiksmes drošības procesu analīzē. Dalība Starptautiskajā automobiļu federācijā (FIA), kurā ir miljoniem biedru 132 pasaules valstīs, sniedz zināšanas par satiksmes drošības aktualitātēm piecos kontinentos, tādējādi paverot iespēju salīdzinājumiem un labākās prakses meklējumiem Latvijas satiksmes drošībai.

Juris Zvirbulis,
Autokluba LAMB prezidents,
Ceļu satiksmes drošības padomes loceklis

 
Visi komentāri
 
284165. viesis 25.oktobris 2011 10:42
0 0 Atbildēt

Atļaujot kreiso pagriezienu atrisināsies auto novietošanas problēmas, ko tas padomes loceklis pīpē?

284166. viesis 25.oktobris 2011 11:09
0 0 Atbildēt

Ja drīkstētu griesties pa kreisi, tad būtu vieglāk noparkot. Loģiski. Tas gan tāds mazais ielāps.

284167. viesis 25.oktobris 2011 11:29
0 0 Atbildēt

Nevis atrisinas bet uzlabos.Bus vieglak tikt autostavvieta.

284168. viesis 25.oktobris 2011 11:30
0 0 Atbildēt

Pie kapitaliem uzlabojumiem ir mineta daudzstavu autostavvietas buve.

284169. viesis 25.oktobris 2011 11:55
0 0 Atbildēt

Starp citu,Kauņā pie jaunuzbūvētās "Žalgiris" halles stāvvieta ir bez maksas(atšķirībā no Arēnas Rīga).

284172. viesis 26.oktobris 2011 8:15
0 0 Atbildēt

Stāvvietas ir problēma, bet šķiet Zvirbulim ir vai nu pārāk daudz brīva laika vai nu pārāk liela alga... ;)

Tik daudz lielākoties sviestainu rakstu uzcepis gada laikā...

284177. viesis 27.oktobris 2011 4:28
0 0 Atbildēt

Tallinas lidostaa pirmaas stundas staaveeshana arii ir na "sharu", kur nu veel avio biljeshu cenas ;):(

284233. viesis 3.novembris 2011 0:37
0 0 Atbildēt

Fakts, arēnas apkartnē vajadzēja aizvākt nepamatotās zīmes apstāties aizliegts, ielas platas, satiksme nekāda, asfalts veltīgi uzklāts. Sodu noraust - to gan! Pilsētele.. Pamācīties no citām vajag, tur tādi nūģi nav pie varas.

Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Septiņvietīgais Ford Explorer Plug-in hibrīds ierodas Eiropā (+ VIDEO)

Ford atklājis pieteikšanos septiņvietīgajam Ford Explorer Plug-in Hybrid, kas Vācijas tirgū maksās, sākot no 74 000 eiro. Lasīt vairāk

 

Konceptuāli atbalsta ieceri par ceļu satiksmes noteikumu pārkāpumu sodīt arī ar tiesību izmantošanas aizliegumu 5

Saeima šodien pirmajā lasījumā atbalstīja grozījumus Ceļu satiksmes likumā, kas tostarp paredz noteikt iespēju par ceļu satiksmes noteikumu pārkāpumu sodīt arī ar tiesību izmantošanas aizliegumu. Lasīt vairāk

 

BMW i3 pēcteča nebūs; 3,5 un 7.sēriju elektrificēs

BMW atklājis nākotnes plānus attiecībā par savu pirmo elektriskās piedziņas modeli i3. Tagad zinām, ka pēcteča tam nebūs, tāpat kā vēl vienas modernizācijas. Tā vietā bavārieši koncentrēsies 3, 5 un 7.sērijas elektrificēšanai. Lasīt vairāk

 

Skrejritenis, kas sasniedz 100 km/h (+ VIDEO) 12

Motociklists ir pārsteigts, sastopot elektrisko skrejriteni, kas var sasniegt 100 km/h. Viņš aprunājas ar tā īpašnieku un pamēģina izbraukt. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti