Šī gada 9 mēnešus OCTA nozare pabeigusi ar zaudējumiem 9

9.novembris 2011 10:58

Kā liecina LTAB apkopotie OCTA tirgus darbības rādītāji, aizvadītajos 9 mēnešos ceļu satiksmes negadījumu skaits, par kuriem ir iesniegti zaudējumu pieteikumi apdrošināšanas sabiedrībās, sastādīja 23 127.

Tas salīdzinājumā ar 2010.gada 9 mēnešiem ir samazinājies par 9,7%. Tomēr, tā kā tirgū vēl joprojām saglabājas zema OCTA polises cena, kā arī vidējās atlīdzības izmaksas lielums par ārzemēs notikušo apdrošināšanas gadījumiem saglabājas nemainīgi augsts, šī gada deviņus mēnešus apdrošinātāji noslēguši ar negatīvu bilanci. Zaudējumi sastāda vairāk kā miljons latu.

Kā liecina LTAB statistika, no visiem 2011. g. 9 mēnešos notikušajiem CSNg, par kuriem ir iesniegti zaudējumu pieteikumi apdrošināšanas sabiedrībās, 14 543 ir reģistrēti uz Saskaņotā paziņojuma pamata. Lielākais uz Saskaņoto paziņojumu pamata reģistrētais CSNg skaits ir vērojams ziemā-pavasara sākumā, jo šajā periodā ir bijuši vairāk CSNg bez nopietnām sekām un tas arī ļauj saskaņotos paziņojumus aizvien plašāk izmantot CSNg noformēšanā.

Savukārt, kā liecina dati par CSNg skaitu, kas notikuši pēdējos piecos gados un reģistrēti uz Saskaņoto paziņojumu pamata, var secināt, ka ar katru gadu to CSNg skaits paliek aizvien lielāks. Salīdzinājumam – 2006.gadā tas ir bijis 50,9%, 2008.gada – 55,4%, 2010.gadā – 59,3% un 2011.gada 9 mēnešos jau 62,9%.

Apdrošināšanas atlīdzību izmaksas

2011.gada 9 mēnešos apdrošināšanas sabiedrībās un LTAB kopā iesniegti 29 824 zaudējumu pieteikumi. Savukārt, par šī gada un iepriekšējo gadu zaudējumu pieteikumiem 2011.gada 9 mēnešos ir  pieņemti  29 797 lēmumi par apdrošināšanas atlīdzības izmaksām ar kopējo summu 18 188 754 Ls. Vislielākais lēmumu skaits tika pieņemts par transportlīdzekļu bojājumu un bojāejas zaudējumu atlīdzināšanu, kas kopā sastādīja 82,1% no kopējās atlīdzību summas. Personu zaudējumu īpatsvars no kopējām izmaksām sastāda 13,3%, t.sk. 4,7% ir izdevumi, ko apdrošinātāji kompensē valsts un pašvaldību budžetā izlietotos līdzekļus cietušo personu pabalstiem, ārstēšanai un rehabilitācijai.

Lai gan vidējās atlīdzības lielums par Latvijā notikušajiem apdrošināšanas gadījumiem ir palicis gandrīz nemainīgs salīdzinājumā ar 2010. gada šādu pašu periodu, vēl joprojām dominē tendence, ka vidējās atlīdzības  izmaksas lielums par ārzemēs notikušajiem CSNg ir 4,3 reizes lielāks. Ja Latvijā notikušiem apdrošināšanas gadījumiem tie ir 566 Ls, tad ārzemēs notikušiem apdrošināšanas gadījumiem tie ir 2 447 Ls.

"Lai gan ārvalstīs reģistrētie apdrošināšanas gadījumi sastāda vien 7 % no kopējā apdrošināšanas gadījumu skaita, izmaksu ziņā tie sastāda ceturto daļu no kopējās atlīdzības summas, kas ir ievērojams skaitlis. Jāatzīmē arī, ka tieši vidējo atlīdzību summas apmērs ārvalstīs notikušajiem negadījumiem kalpo par vienu no iemesliem negatīvajai bilancei, ar kuru nostrādājuši nozares spēlētāji”, skaidro LTAB valdes priekšsēdētājs Juris Stengrevics.

 
Visi komentāri
 
284321. viesis 10.novembris 2011 10:39
0 0 Atbildēt

cik var publicēt šos vāji apmaksātos reklāmrakstus???

tauta tak nav tik dumja kā apdirsinataji ;)

ja jau business ir mīnusos, tad huļiš visi apdirsinātaji mētajās ar atlaidēm? meklē iespēju patirzt miljonu???

284324. viesis 10.novembris 2011 13:25
0 0 Atbildēt

njā... principā rakstā viss minētais - tā ir situācija ar polisēm, kas ir izdotas gadu atpakaļ :) tātad - tad, kad tiešām bija izcili zemas cenas. tagad jau sen ir pluss, jo kopš jaunā gada visi sistemātiski ceļ enas, līdz ar to šis mīnuss jau sen ir dzēsts, līdz ar to visa šī figņa ir totāls pasūtījuma reklāmraksts, lai tautu mudinātu pirkt dārgāk... phe!

284326. viesis 10.novembris 2011 14:04
0 0 Atbildēt

nu... tagad jau arī cenas nav nekādas dārgās. Šodien izdevu 2 octas par 15-17 latiem, rīt plānojas viena par 20

284327. viesis 11.novembris 2011 20:42
0 0 Atbildēt

un ar kādu apdrošināšanas prēmiju tiek iezvanīts jauneklim ar pāris avārijām? tik nesaki, ka zem simta... :D

284328. viesis 11.novembris 2011 23:40
0 0 Atbildēt

Nu,pēdējā laikā apdrošinātāji atlaides dod reti. Un arī tad tikai kā bonusu citam pakalpojumam. Piemēram - ja nopērc KASKO, klāt var dabūt OCTU par puscenu. Ir arī citi varianti. Cenas OCTĀM arī ir augstākas kā pirms gada, bet masveida atlaižu akcijas kā senāk - notiek pavisam reti.Tiešām, brīnos par tiem zaudējumiem, izklausās kaut kā neticami - gan jau tu ir kāda "ķimija"...

284335. viesis 13.novembris 2011 1:23
0 0 Atbildēt

Interesanti, ka cena pirms BM klase tiek pārrēķināta manam auto OCTA uz 3 mēnešiem bija 10Ls, tagad pēc pārrēķina par vienu klasi augstāk lētāk par 12Ls nedabūt. Jēga no BM

284337. viesis 14.novembris 2011 11:31
0 0 Atbildēt

BM vispaar nav jeegas, taa klase noziimee tikai to, cik gadus bez izmaksaam esi nepaartraukti pikjojis.

Un tas sviests, ko dzen publiski, ka taa BM paraada Tavu braukshanas droshumu un paareejo guinju, ir vnk acu aizmaaleeshanai.

Reaali es tagad 3 gadus braukshu ar nemainiigu 9 BM klasi, jo redz to cik tur gadu griezumaa, es vairaakus gadus braucu ar darba auto un saveejaa man nebija. Rezultaataa nobraucu gadu ar saveejo, un izraadas, ka klase nepieaug, lai arii negadiijumu nav bijis! Un nepieaugs veel 3 gadus, jo vajag lai es samaksaatu tos iztruukstoshos gadus un tikai tad es atkal buushu kljuvis par labu un droshu brauceeju, kam pienaakaas kalses paaugstinaashana.

Izraadaas, ka mana labaa, droshaa un pareizaa braukshana ir pie kaajas, jo vairaakus gadus atpakalj es esmu paarstaajis maksaat.

284339. viesis 14.novembris 2011 19:41
0 0 Atbildēt

un ja tu maksā par 2 auto apdrošināšanu cauru gadu, tad gadā paceļ pa vienu klasi, bet ja nedavelk 3 dienas kādā citā gadā līdz 275 dienām, kaut citā 180 dienas ir vairāk maksāts pāri minimumam - nepaceļ ne par klasi.

Pie kam ir bijuši gadi, kad 3 dienas ātrāk apdrošinot uz to pašu periodu sanāktu, bet faktiskajā aprēķina gadā sanāk 272 dienas avu BM klasi nepacelsi...

284341. viesis 15.novembris 2011 13:45
0 0 Atbildēt

Un tas pieraada tikai to, ka ar bezavaariju braukshanu tam nav nekaada sakara.

Dienas un nauda, kas samaksaata.

Realitaatee manai maatei var piederet auto un but maximaalaa klase lai gan vinjai nekad nav tiesiibas bijushas un nebuus.

Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Vai pastāv ideālais pilsētas krosovers ? (+VIDEO) 1

TV Auto ziņu Lielajā testā šoreiz satikās piecas automašīnas no visaktuālākā segmenta Vakareiropā - mazās klases krosoveri Ford Puma, Peugeot 2008, Renault Captur, Nissan Juke, Škoda Kamiq. Lasīt vairāk

 

Intervija ar Mārtiņu Lazdovski par Ķekavas apvedceļa būvniecību pēc PPP principa (+ VIDEO)

Latvijas Valsts Ceļi valdes loceklis Mārtiņš Lazdovskis pastāsta par ieceri Ķekavas apvedceļa būvniecību realizēt pēc privātās partnerības principa. Lasīt vairāk

 

Mobilitātes pakotnes ietvaros no 20. augusta būs spēkā izmaiņas attiecībā uz autovadītāju darba un atpūtas laika organizēšanas kārtību

Sakarā ar Mobilitātes pakotnes I normatīvo aktu prasībām no 2020. gada 20. augusta stāsies spēkā izmaiņas attiecībā uz autovadītāju darba un atpūtas laika organizēšanas kārtību. Tās paredz, ka autovadītājiem, kuri veic starptautiskos kravu pārvadājumus, būs jāatgriežas mājās vai uzņēmuma reģistrācijas valstī ik pēc četrām nedēļām. Lasīt vairāk

 

Audi prezentējis jauno S3 (+ FOTO) 2

Vācijas autobūves kompānija Audi iepazīstinājusi ar jaudīgo A3 S3 Sportback un S3 Sedan, kas markas dīlercentros ieradīsies 2020.gada oktobrī. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti