Latvijā uz valsts autoceļiem atrodas 159 stāvlaukumi un 60 atpūtas vietas, kas ir publiski pieejami visiem ceļu lietotājiem, kā arī piemēroti īslaicīgas atpūtas nodrošināšanai kravu pārvadātājiem.
Saraksts ar publiski pieejamiem stāvlaukumiem pie valsts autoceļiem ir publicēts mājas lapā www.lvceli.lv, kā arī precīzāka informācija par to atrašanās vietu un stāvokli ir pieejama attiecīgajās VAS „Latvijas valsts ceļi” reģionālajās nodaļās.
Ņemot vērā, ka Latvijas teritorija un līdz ar to arī pārvadājumu attālumi, ir salīdzinoši nelieli, tad pārsvarā autovadītājiem ir nepieciešami stāvlaukumi īslaicīgas atpūtas nodrošināšanai. Minētie stāvlaukumi ir piemēroti šim mērķim.
To Satiksmes ministrija (SM) norādīja autopārvadātājiem 2011.gada 2.septembrī nosūtītajā atbildes vēstulē.
Tāpat SM vēstulē autopārvadātājiem skaidro, ka valsts budžeta Autoceļu fonda programmai piešķirtie līdzekļi galvenokārt tiek novirzīti autoceļu ikdienas uzturēšanai. Esošajā finansiālajā situācijā nav iespējams novirzīt valsts budžeta līdzekļus drošu stāvlaukumu ierīkošanai. Savukārt Eiropas Savienības (ES) struktūrfondu izdalītie līdzekļi ir lietojami tikai atbilstoši noteiktajiem kritērijiem autoceļu stāvokļa uzlabošanai un nav paredzēti šādu stāvlaukumu ierīkošanai. Diemžēl arī komersanti nav izrādījuši interesi par valsts īpašumā esošo stāvlaukumu iznomāšanu, lai ierīkotu tajos drošus stāvlaukumus un sniegtu atbilstošus pakalpojumus.
Tādi jautājumi kā darba un atpūtas laika ievērošana, kravu zādzības un agresija pret profesionālajiem autovadītājiem ir nozīmīgi un aktuāli ne tikai Latvijā, bet visā Eiropas Savienībā kopumā. To risināšanā nepieciešams rast līdzsvarotu risinājumu. Arī ES Padomes rezolūcijas, tai skaitā rezolūcija kā apkarot ar kravas autopārvadājumiem saistītus noziegumus un garantēt drošus kravas automobiļu stāvlaukumus, galvenokārt, tiek izstrādātas, lai politiskā līmenī aicinātu ne tikai dalībvalstu valdības, bet arī nozaru profesionālās organizācijas plānot pasākumus, lai veicinātu situācijas sakārtošanu, arī attiecībā uz drošu stāvlaukumu pieejamību autopārvadātājiem, iespējamiem sertifikācijas procesiem, informācijas par drošām kravas auto stāvvietām izplatīšanu kravas automobiļu šoferiem utt.
Jau pastāv zināma sistēma efektīvai SM sadarbībai gan ar valsts institūcijām, gan nevalstiskajām organizācijām būtisku nozares problēmjautājumu risināšanā. SM arī turpmāk ir atvērta konstruktīvai sadarbībai ar pārvadātājiem un citām ieinteresētām pusēm, lai kopīgi sakārtotu satiksmes nozares jautājumus.
Stāvlaukumi ir superslepena informācija un uz kartes tie netiks atzīmēti :D
www.lvceli.lv/lv/Files/Page...tavlaukumi.pdf