Trauma pēc satiksmes negadījuma 11

 
23.novembris 2011 9:11

Stress, svīstošas rokas, paātrināta sirdsdarbība, aizkaitinātība vai pat panikas lēkmes – šādi simptomi var būt tiem cilvēkiem, kuriem ir bail vadīt auto.

Turklāt šādas bailes var būt kā sekas trauma, ko izraisījusi nokļūšana satiksmes negadījumā.

Pēc pārdzīvota satiksmes negadījuma, atsākot vadīt automašīnu, vienmēr jāievēro papildus piesardzība, lai nerastos nevajadzīgs stress. Pirmajiem braucieniem vajadzētu būt īsiem un kopā ar kādu sev tuvu cilvēku, nevis tāliem un pilniem ar svešiem cilvēkiem. “Cenšoties vadīt automašīnu tā, lai nerastos stress, ir jāatceras, ka vienlaikus nedrīkst kļūt par traucēkli citiem satikss dalībniekiem. Tā, piemēram, ja satiksmes negadījums notika, veicot apdzīšanu, un tagad jums ir bail veikt šo manevru, nevajadzētu traucēt citiem to darīt,” norāda Renault Braukšanas Skolas direktors. Viena no metodēm, kā pārvarēt bailes vadīt automašīnu pēc satiksmes negadījuma, ir tuvas personas atrašanās automašīnā. “Jūsu pasažierim vajadzētu būt cilvēkam, kas nenovērš uzmanību un nerada nekomfortu,” iesaka Renault Braukšanas Skolas instruktori.

Var būt arī tādas situācijas, kad atsākt automašīnas vadīšanu ir viegli, tomēr bailes un diskomforta sajūta parādās konkrētās situācijās, kas atg;adina par satiksmes negadījumu, piemēram, braucot pāri tiltam, braucot pa automaģistrāli, miglas laikā vai arī redzot citu autovadītāju, radot līdzīgu risku satiksmei drošībai, kas izraisīja jūsu negadījumu. Ja šāda uzbudinājuma sajūta apgrūtina automašīnas vadīšanu, jums vajadzētu apturēt automašīnu drošā vietā un ļaut sev nedaudz atpūsties. Nervus iespējams nomierināt, dziļi elpojot caur diafragmu vai nedaudz pastaigājoties.

Lai justos vēl pārliecinātāks, esot pie automašīnas stūres, ieteicams paņemt dažas braukšanas stundas. “Šādu braukšanas stundu laikā autovadītājs treneru uzraudzībā var atkal pierast pie automašīnas. Mēs nevaram izvairīties no visiem faktoriem, kas varētu izraisīt satiksmes negadījumu, bet mēs noteikti varam strādāt pie braukšanas tehnikas. Noteikti jāatceras arī par drošības pasākumu ievērošanu, piemēram, drošības jostu lietošana, atbilstošs transports bagāžas pārvadāšanai salonā, pareizi noregulēti galvas balsti, kas satiksmes negadījumā spēs ievērojami samazināt iespējamās traumas,” norāda Renault Braukšanas Skolas instruktori.

Ekstrēmos gadījumos, ja jūs jūtat paralizējošas bailes vadīt automašīnu un nespējat tās pārvarēt, labāk neriskējiet. Šādos gadījumos vajadzētu atlikt lēmuma pieņemšanu par automašīnas vadīšanu, un meklēt palīdzību pie specialist,” iesaka Renault Braukšanas Skolas instruktori.

Latvijā katru gadu notiek vairāk kā 30 000 dažādu satiksmes negadījumu; 2010.gadā šis rādītājs bija 33705*. Savukārt no visiem minētajiem satiksmes negadījumiem 2010.gadā 3193 negadījumos cilvēki guva ievainojumus. Pagājušajā gadā satiksmes negadījumos kopā ievainojumus guvuši 4023 cilvēku, bet bojāgājušo skaits sasniedzis 218.** Ne tikai satiksmes negadījuma dalībnieks, bet arī liecnieks var izjust pēc satiksmes negadījuma traumas simptomus.

* Avots: Latvijas Transportlīdzekļu apdrošināšanas birojs, www.ltab.lv
** Avots: LR Centrālā statistikas pārvalde, www.csb.gov.lv
 

 
Visi komentāri
 
284385. viesis 23.novembris 2011 14:27
0 0 Atbildēt

Protams, realas auto avarijas rada psiholoģiskas traumas un paiet kāds laiciņš, kamēr cilvēks no tām atbrīvojas. Tādā "pārejas periodā" labāk būtu auto nevadīt. Diemžēl, itin bieži ir situacijas, kad cilvēki vada auto jusdamies viegli apslimuši. Dažkārt tā "vieglā apslimšana" ir reala gripas slimība , reiboņi un pat sirds slimības. Dažkārt pat slimības ir pavisam reali nopietnas. CSN noteikumi gan faktiski aizliedz vadit auto, ja cilvēks jūtas nevesels. Bet, vairums jau to parasti neievēro. CP darboņiem jau ir grūti to kontrolēt - šmigas trubiņa šeit nelīdzēs. Uzskatu, ka autovadītājiem, ja viņi jūtas neveseli, rūpīgi jāizvērtē savs veselības stāvoklis, pirms tiek uzsākta auto vadīšana. Arī, ja tiek lietoti medikamenti, jābūt ļoti uzmanīgiem. Pēcslimību periodos arī jāievēro zināma piesardzība - var uznākt pēkšņi vājuma brīži un reiboņi. Itin bieži auto vada grūtnieces pēdējos mēnešos - viņām jābūt īpaši uzmanīgām. Pašam arī bija pāris nedēlas problemas ar asinsspiedienu, pie stūres tajā laikā nesēdos - meita mani vizināja pie dakteriem. Riskēt pie stūres ir bīstami - tas apdraud gan sevi, gan arī citus. Atceros, 80-tajos gados bija gadījums, kad savienotais trolejbuss vadītāja slimības lēkmes dēļ no Akmens tilta nogāzās uz Mūkusalas ielas caurbrauktuves....labi, ka bez pasažieriem - tie bija izsēdināti iepriekšējā pieturā. Nostāstos gan tiek minēts, ka toreiz tas buss uzgāzies virsū zagtai volgai, kuru vadījis autozaglis.

284386. viesis 23.novembris 2011 16:03
0 0 Atbildēt

Kaut kā tak no sava nostūra līdz ārstam jātiek. Negribas tak slimam vēl 3 km līdz autobusam ir lauku cilvēkam :)

284388. viesis 23.novembris 2011 22:14
0 0 Atbildēt

Latvijā uz ceļiem ir daudz traumu arī bez jebkādiem negadījumiem. Brauc tāds ''trauma'' un nesaprot,ka nevajadzētu.

284391. viesis 24.novembris 2011 8:20
0 0 Atbildēt

kolumb - pie mums jau tā ir tradīcija - šmigā, tepat līdz veikalam; noparkoties šķērsām ielai, jo tikai uz 5 minūtēm; braukt līdz dakterim, kaut veselība pat sēdēt neļauj... "jo man vajag" un "nekas ļauns tak nenotiks"

284395. viesis 24.novembris 2011 13:03
0 0 Atbildēt

Latvijas celi nav laba stavokli tapec ari notiek daudz avariju

284398. viesis 24.novembris 2011 14:22
0 0 Atbildēt

Tāpēc cietušos pēc negadījuma (ja cietušajam ir tiesības, ieroča nēsāšanas atļauja, pielaide valsts noslēpumam u.t.t.) vajag nosūtīt uz obligātajām veselības pārbaudēm, iekļaujot psihiatru un psihologu komisiju. Ja atzīst par neatbilstošu, tad visas pravas nost nakuj...

284401. viesis 24.novembris 2011 15:31
0 0 Atbildēt

Kā stāsta reanimaciju dakteri. itin bieži autoavārijās cietušie sirgst ar kinofilmās popularu slimību - amneziju. Slimnieks atguvies, ir pie samaņas, bet neatceras, kas īsti ar viņu noticis - ka braucis ar auto, noticis crachs....brīnās, kāpēc atrodas slimnicā. Ir pat gadījumi, ka neatceras savus personas datus. Tiesa, realajā dzīvē ši slimiba izpaužas savādāk, nekā to iecerējuši kino režisori - parasti atmiņa atgriežas dažu dienu laikā. Vismaz daļēji. Protams, ir arī izņēmumi. Bet, nav dzirdēti gadījumi, kad cilvēks pēc amnezijas būtu aizmirsis CSN un autovadīšanas prasmi.

284403. viesis 24.novembris 2011 16:56
0 0 Atbildēt

Mutere savulaik kādus septiņus gadus atpakaļ nolāmjojās un uz graņķarofkas @ 70 kmph izveica stūres raustīšanu, kā rezultātā ielidoja grāvī un tur apvēlās uz jumta. Nezinu kā būtu braukusi pēc tam, jo bez mašīnas bija dažus mēnešus, kamēr nopirka patreizējo golfmašīnu, bet trauma viņai ir - kad man sēžot pie ruļļiem braucot pa graņķarofku ātrums sāk pārsniegt ~60 kmph, šī sāk kaut ko tur burkšķēt...

284416. viesis 25.novembris 2011 17:31
0 0 Atbildēt

Šō traumu pastiprina tāds efekts kā bonus-malus klase. Nenozīmīgs skrāpējums kamiņa spainim un BM klase zemē, robs budgetā.

284421. viesis 27.novembris 2011 23:40
0 0 Atbildēt

284416. viesi - kāds sakars nenozīmīgam skrāpējumam ar BM klasi? Tak samaksā ķepā par savu neveiklību un miers. Abiem būs vienkāršāk un tava BM klase dzīvos zaļi ;)

284445. viesis 28.novembris 2011 12:53
0 0 Atbildēt

Lkm jau noderīgi :))

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Palika 18 kilometri: 3 miljonus vērts Ferrari F40 piedzīvo avāriju Vācijā 7

Automašīna bija ceļā uz automobiļu izstāžu un pārdošanas kompleksu Motorworld Bublingenē, netālu no Štutgartes. Līdz mērķim bija atlikuši 18 kilometri. Lasīt vairāk

 

Kurš izraisīja bīstamu situāciju? (+ VIDEO) 30

Abu vadītāju domas par to, kurš izraisīja bīstamu situāciju, dalās. Lasīt vairāk

 

Arī kā sedans - Volkswagen Passat Ķīnai 7

Jaunākais Volkswagen Passat Eiropā ir pieejams tikai universāla modifikācijā, taču Ķīnā to var nopirkt ar sedana virsbūvi. Lasīt vairāk

 

ADAC: Ķīnas autobūve ir nopietni konkurenti 8

Vācijas automobiļu kluba ADAC eksperti nonākuši pie secinājuma, ka Ķīnas autobūves produkcija pēdējos gados ir stingri pielikusi un min Eiropas ražotājiem uz papēžiem. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti