OCTA līguma izbeigšana pirms termiņa – biežākie pārpratumi un neskaidrības

24.novembris 2011 13:39

Saistībā ar OCTA polišu izbeigšanu visbiežāk pārpratumi rodas divās situācijās – autoīpašniekam nolemjot pārdot savu auto, kā arī norakstot vai nododot to likvidācijai.

Nereti šajos gadījumos rodas situācijas, kurās apdrošināšanas sabiedrība nav tiesīga pārtraukt polisi, lai gan auto īpašnieks ir pārliecināts, ka auto vairs nav viņa īpašums un attiecīgi OCTA polise var tikt izbeigta.

Pārdošanai atdots auto var piedalīties satiksmē

„Ierasta situācija - īpašnieks noņem auto no uzskaites CSDD atsavināšanai Latvijas Republikā un nodod to pārdošanai auto tirgotājam, kurš īpašniekam izsniedz auto pieņemšanas – nodošanas aktu. Auto īpašnieks savukārt ar izsniegto izziņu ierodas pie apdrošinātāja un lūdz izbeigt OCTA polisi,” norāda If Apdrošināšana galvenais OCTA produkta vadītājs Agris Āva. Šādā gadījumā problēma rodas tajā, ka saskaņā ar likumu arī auto tirgotājam nodots un no uzskaites noņemts auto joprojām var piedalīties ceļu satiksmē.

Autoīpašniekam jāzina, ka viņa īpašumtiesības ir spēkā arī pēc auto atdošanas pārdošanai un pat situācijā, ja OCTA polise ir pārtraukta. Vēl būtiskāk ir apzināties, ka pāris ietaupītie lati, kurus var iegūt pārāk ātri pārtraucot OCTA polisi, var izvērsties par milzu zaudējumiem visai ikdienišķā situācijā. „Piemēram, ja izmēģinājuma brauciena laikā ar potenciālo pircēju notiks ceļu satiksmes negadījums, autoīpašniekam, ja nu tomēr polise būs pārtraukta, var nākties segt radušos zaudējumus. Sākotnēji zaudējumi cietušai pusei tiks kompensēti no Garantijas fonda, bet pēc tam tos regresa kārtībā piedzīs no īpašnieka”, norāda A. Āva. Svarīgi zināt, ka pašreizējais OCTA limits ir 500 tūkstoši eiro par mantai nodarītajiem zaudējumiem un 2.5 miljoni eiro par personai nodarītajiem zaudējumiem un, visticamāk, neviens nevēlētos nokļūt šādā situācijā.

OCTA likums maina OCTA polises automātisko izbeigšanās brīdi

Pirms OCTA likuma izmaiņām, iepriekšējais autoīpašnieks par tādu tika uzskatīts arī situācijā, kad līgums par auto pārdošanu jau bija parakstīts un atslēgas atdotas pircējam. Savukārt OCTA polises līgums automātiski tika izbeigts tikai ar jaunā īpašnieka pārreģistrācijas brīdi CSDD vai ar brīdi, kad iepriekšējais īpašnieks vērsās pie apdrošinātāja ar iesniegumu par līguma pirmstermiņa izbeigšanu.
Savukārt kopš šī gada 26.oktobra likumā ir veiktas izmaiņas un OCTA apdrošināšanas līgums tiek uzskatīts par izbeigtu jau brīdī, kad automašīnai mainās īpašnieks, ko apliecina tirgotāja izsniegts rēķins-uzziņa vai citi dokumenti, kuri nepārprotami pierāda auto īpašnieka īpašumtiesības. Tādējādi cilvēks, kurš ir iegādājies automašīnu, parakstot līgumu pie tirgotāja un saņemot auto atslēgas, uzreiz iegūst auto īpašumtiesības un, ja līguma parakstīšana nenotiek vienlaikus ar pārreģistrāciju CSDD, ir jādomā par OCTA polises iegādi. Šo OCTA likuma korekciju ir būtiski zināt laimīgajiem jaunajiem auto īpašniekiem, jo pirms kāpšanas jauniegūtajā auto un iesaistīšanās ceļa satiksmē, ir jāparūpējas par OCTA polises iegādi pie sava apdrošinātāja.

 

Auto norakstīšana – tikai ar noteiktas formas sertifikātu!

„Vēl pārpratumi ar OCTA polišu pārtraukšanu visai bieži rodas situācijās, kad īpašnieks nolēmis automašīnu norakstīt, nododot to likvidācijai. Arī šajos gadījumos OCTA pārtraukšana liekas loģiska, tomēr ir nepieciešams ievērot noteikto kārtību. Proti, nododot vieglo automobili likvidācijai, tā īpašniekam ir jāsaņem pretī noteiktas formas – likvidācijas sertifikāts, taču gadās, ka uzņēmums, kas nodarbojas ar auto pieņemšanu metāllūžņos, izsniedz pašu izveidotu apstiprinājumu, kas nav uzskatāms par pietiekamu polises pārtraukšanai,” norāda Agris Āva.

 
Komentāri
 
Nav pievienots neviens komentārs.
Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

SM un CSDD realizētajā uzlādes tīklā "e-mobi" var vienlaicīgi uzlādēt tikai 1 elektroauto, gaidi 3h (+ VIDEO)

iAuto izbrauc ar teju 141 000 eiro dārgo Audi e-tron GT un secina, ka SM un CSDD realizētais uzlādes tīkla "e-mobi" projekts ar vienu ātrās uzlādes vietu nebūs glābiņš šajā konkrētajā vietā, ja, piemēram, piebrauc divi šādi automobiļi. Lasīt vairāk

 

Trīs iemesli, kāpēc jauni un lietoti auto kļūst dārgāki 2

Auto tirgus un tā dalībnieki jau krietnu laiku sadzīvo ar visaptverošu cenu kāpumu - dārgākas kļūst ne tikai jaunas, bet pat lietotas automašīnas. Kas šobrīd ir lielākā deficīta izejviela auto tirgū, un kas ir trīs iemesli, kāpēc automašīnas kļūst dārgākas? Lasīt vairāk

 

Arī Eiropā - Tesla vilcējs ieradīsies 2022.gada beigās

Elektriskais Tesla Semi kravas vilcējs pirmoreiz tika parādīts jau 2017.gadā, piecus gadus vēlāk tam atkal noteikts jauns termiņš. Šoreiz tas šķiet nopietni, jo pasūtījumu grāmata atklāta vairākās valstīs, tostarp arī Eiropā. Lasīt vairāk

 

Valsts policija ķer “smagās kājas” (+ VIDEO) 30

“Smaga kāja izraisa nāvi! Nespied gāzi grīdā!” ar šādu uzsaukumu un aicinājumu nu jau nedēļu turpinās Ceļu satiksmes drošības direkcijas kampaņa. Vai šis vēstījums sasniedzis autovadītājus un pārkāpumu skaits samazinās? Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti