Nekādus atkritumus uz ceļa! 5

 
7.decembris 2011 9:39

Pudeles, bundžas, riepu fragmenti, izlijusi eļļa vai pat mēbeles – tās ir tikai dažas no lietām, ko nereti var atrast uz ceļa.

Neatkarīgi no tā, vai izmesti tīšām vai nejauši, nevēlami elementi uz ceļa virsmas var izraisīt kontroles zaudēšanu pār automašīnu vai, pakļūstot zem automašīnas pie liela braukšanas ātruma, tie var trāpīt pa vējstiklu gan jūsu, gan pretī braucošajam transporta līdzeklim. Autovadītājs var būt spiests strauji bremzēt, lai izvairītos no uz ceļa virsmas esošā objekta, un tas ievērojami palielina satiksmes negadījuma risku.

Nopietnus draudus satiksmes drošībai var radīt nepareizi nostiprināta krava. Šādās situācijās uz ceļa var nokrist mucas, augsne, kastes vai pat mēbeles. “Lietas, kas izkrīt no automašīnas, var trāpīt gan aizmugurē braucošajai automašīnai, gan gājējam. Ja aizmugurē braucošās automašīnas vadītājs pamana krītošo lieto, viņš var veikt pēkšņu manevru, lai izvairītos no sadursmes, un tas, savukārt, var izraisīt kontroles zaudēšanu pār automašīnu vai pat sadursmi ar pretējā joslā braucošo transportlīdzekli,” skaidro Renault Braukšanas Skolas direktors. Lietas, kas atstātas uz ceļa, var nepamanīt citi braucēji, tādējādi pat sabojājot savu auto vai izdarot riskantu izvairīšanās manevru.

Ja autovadītājs tomēr ir spiests veikt izvairīšanās manevru, pielietojot strauju bremzēšanu, pareizas tehnikas ievērošana ir ļoti būtiska. “Ja automašīna aprīkota ar ABS sistēmu, autovadītājam vajadzētu bremzēt tik ilgi, līdz automašīna ir pilnībā apstājusies vai arī draudi vairāk nepastāv. Arī izvairīšanās manevrs ir jāveic vienlaicīgi, nepārtraucot bremzēšanu,” iesaka Renault Braukšanas Skolas instruktori.

Galvenais iemesls nevēlamu lietu nokļūšanai uz ceļa virsmas ir neuzmanīga vai neatbilstoša satiksmes dalībnieku rīcība. Plastmasas maisiņi, pudeles, gumijas siksnas, vecas riepas un citas automašīnu detaļas, kā arī priekšmeti, kas mēdz izkrist no kravas automašīnām – akmeņi, koki u.c. – ir tikai dažas no lietām, kas apdraud Latvijas ceļu satiksmes dalībniekus. Šādu priekšmetu atrašanās uz ceļa var radīt nopietnus draudus. “Gandrīz jebkurš priekšmets, kas atrodas uz braucamās daļas, var kļūt bīstams, un tieši tāpēc atkritumu izmešana ceļmalās ir nepieņemama, un autovadītājiem īpaši būtu jādomā par kravas nostiprināšanu, lai būtu droši, ka nekādi elementi neizkristu uz ceļa,” brīdina Renault Braukšanas Skolas instruktori.

“Ja jūs esat iekļuvis nelielā satiksmes negadījumā un palīdzība uz ceļa netiek izsaukta, noteikti jāpārliecinās, ka nekādas automašīnu daļas nepaliek uz ceļa virsmas, pirms tiek atstāta notikuma vieta,” iesaka Renault Braukšanas Skolas instruktori.

Lai cīnītos pret atkritumiem ceļmalā, Latvijas likumdošana paredz sodu autovadītājiem par mēslu mešanu ārā pa auto logiem, un tas svārstās no 50 – 500 latiem*.

*Avots: Valsts Vides dienests
 

 
Visi komentāri
 
284556. viesis 9.decembris 2011 8:35
0 0 Atbildēt

Ja cietušais no krītošas kravas saņem OCTA atlīdzību, tad pārvadātājam apdrošinātājs liek atmaksāt atlīdzinātos zaudējumus+ekspertīzes izdevumus+administrēšanas izdevumus!

Pārvadātājs to pieprasa no šofera, jo ir noslēgts atbilstošs darba līgums.

284558. viesis 9.decembris 2011 8:40
0 0 Atbildēt

Piedaloties kravu pārbaudēs, novēroju, ka baļķvedēji un beramo kravu automobiļi brauc ar restaurētām riepām, kurām lobās nost protektors! Vadītājus, protams, sodīja par to!

Taču ārpus Latvijas apdrošinātāji piestāda regresu šoferim! un policija soda šoferi! nevis pārvadātāju par to, ka no riepas atlec gumijas daļas, kas nodara zaudējumus aizmugurē vai pretī braucošajiem.

284560. viesis 9.decembris 2011 8:46
0 0 Atbildēt

Cerams, ka ar Regulas (EK) Nr. 1071/2009. stāšanos spēkā (spēkā no 04.12.2011.), ar ko nosaka kopīgus noteikumus par autopārvadātāja profesionālās darbības veikšanas nosacījumus un atbildību, par pārkāpumiem, ko šoferim uzspiež pārvadātājs LAPK noteiktā kārtībā, sodīs arī pārvadājumu vadītājus, nevis tikai šoferus!

284570. viesis 10.decembris 2011 22:28
0 0 Atbildēt

>brauc ar restaurētām riepām, kurām lobās nost protektors

Visi restaurētaji gan apgalvo, ka tas fiziski neesot iespējams, jo uzvulkanizētā gumija veidojot vienotu veselumu ar riepas pamatni :D

284579. viesis 12.decembris 2011 13:43
0 0 Atbildēt

Man parasti gadās no ceļa salasīt visādus instrumentus. Jau tāda paliela kolekcija svākusies.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Krievijas autotirgus “ķīnizācija”

Krievijas automobiļu tirgu pārņem Ķīnas autobūve, Krievijas ražotāji nespēj konkurēt ar lielā Austrumu kaimiņa piedāvājumu. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Visu laiku labākais VW Passat? (+VIDEO) 13

Jaunais Volkswagen Passat bija un ir gada gaidītākais D segmenta modelis, kas turpmāk būs tikai universāļa izpildījumā. Pats galvenais, ka jaunais Passat būs ļoti “gardi” aprīkots un tas lieliski brauks. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām jauno Toyota C-HR PHEV (+VIDEO) 1

Jaunais Toyota C-HR ir lielāks, greznāks un jaudīgāks par iepriekšējo, turklāt tagad tam ir arī lādējamā hibrīda versija. TV Autoziņām bija izdevība iepazīties ar šo C-HR modeli testa braucienos Francijā. Lasīt vairāk

 

Šis hibrīds nav tas hibrīds. Kā atšķiras elektrificētie auto? (+VIDEO) 2

Daudzzīmolu auto dīleris Autohalle tagad saucas Auto Bassadone. Šoreiz sadarbībā ar AB servisa tehnisko speciālistu Edgaru Lulli salīdzināsim trīs veidu pašuzlādes hibrīdus - Opel mikrohibrīdu, Alfa Romeo vieglo jeb mild hybrid kā arī pavisam īstu Hyundai pašuzlādes hibrīdu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti