Vai autovadītāji ir negudri? 22

 
19.decembris 2011 15:06

Lidot esot gudrāk nekā braukt ar automašīnu, uzskata jaunais „Air Baltic” šefs. Nevis kādā konkrētā gadījumā ātrāk un komfortablāk, bet tieši gudrāk.

Tātad gudri cilvēki nokļūšanai no mājām Purvciemā uz darbu Imantā izmantotu lidmašīnu. Jaunais aviokompānijas šefs ir patiesi „inovatīvs” cilvēks, piedāvājot pasažieriem lidojuma laikā iegādāties ne vairāk un ne mazāk kā automašīnu. Sak, aizlidošu uz Helsinkiem un pie viena nopirkšu „Mini Cooper”. Nebūs jāiet uz autosalonu un jātērē laiks. Cik patīkami būtu iepazīties ar cilvēku, kurš ir izvēlējies aviokompāniju tādēļ, ka lidojuma laikā iespējams nopirkt auto! Iespējams, ka jaunā kompānijas vadība ir uz pareizā ceļa un inovatīvais redzējums būtu jāattīsta piedāvājot lidojuma laikā iegādāties kuģi, māju, citu lidmašīnu, bet varbūt to pašu, ar kuru lido?

Ne tik netradicionāli, tomēr arī inovatīvi risinājumi tiek īstenoti satiksmes drošības jomā Eiropas Savienības dalībvalstīs. Nozīmīgu soli, lai tuvinātu „Ceļu drošības dekādes mērķus” (Decade of Action for Road Safety) sper Austrija no 2012. gada 1. janvāra izveidojot uz ceļiem īpašus drošības koridorus, kuri paredzēti operatīvajam transportam kā ceļu policijai, ātrajai palīdzībai un ugunsdzēsējiem. Uz ceļiem, kur būtu šādi drošības koridori, tiktu izvietotas atbilstošas ceļa zīmes. Autovadītājiem būtu jāturas pēc iespējas tuvāk ceļa malai, bet vidējo, drošības koridori, drīkstētu izmantot tikai manevra veikšanai un pēc tā tas būtu jāpamet. Līdzīgi drošības koridori jau ir Vācijā, Čehijā, Šveicē un Slovēnijā. Sods par pretlikumīgu braukšanu šādā koridorī būs līdz diviem tūkstošiem eiro.

Eiropā arvien nozīmīgāku vietu ieņem dažādas e-drošības prasības. Autoklubs LAMB jau vairakkārt ir publiski atbalstījis e-zvana ieviešanas nozīmi http://www.lamb.lv/?nid=47 . Šobrīd ES kā obligāta prasība ir kļuvusi elektroniskās drošības kontroles (ESC) sistēmas ieviešana jaunajām automašīnām, drīzumā obligāta kļūs spiediena mērīšanas iekārta automašīnu riepām.

Tajā pat laikā mūsu valstī dažkārt ir citi akcenti. Ja reiz budžeta konsolidācijas viens no elementiem būs ieņēmumi no fotoradaru fiksētajiem sodiem, tad, lai glābtu valsti, autovadītājam varbūt tīšām jāpārkāpj noteikumi. Jo pareizāk brauks, jo mazāki būs sodi un lielākas valsts finansiālās grūtības.

Varbūt izsludināt nacionālu akciju „Izglāb valsti, pārkāp noteikumus”? Salīdzinot satiksmes drošības aktualitātes citās ES valstīs un Latvijā, jāizsaka cerība drīzumā mūsu valsts iekļausies kopējā Eiropas satiksmes drošības redzējumā, un valsts ieņēmumi nebūs tieši saistīti ar iekasēto sodu apjomu.

Autoklubam LAMB kā sabiedriskai organizācijai ir 20 gadu pieredze satiksmes drošības procesu analīzē. Dalība Starptautiskajā automobiļu federācijā (FIA), kurā ir miljoniem biedru 132 pasaules valstīs, sniedz zināšanas par satiksmes drošības aktualitātēm piecos kontinentos, tādējādi paverot iespēju salīdzinājumiem un labākās prakses meklējumiem Latvijas satiksmes drošībai.
 
Juris Zvirbulis,
Autokluba LAMB prezidents, Ceļu satiksmes drošības padomes loceklis

 
Visi komentāri
 
284637. viesis 19.decembris 2011 15:53
0 0 Atbildēt

raksta autors tiešām nav īpaši gudrs.

284638. viesis 19.decembris 2011 16:07
0 0 Atbildēt

Sasmējos :D

284640. viesis 19.decembris 2011 16:58
0 0 Atbildēt

neko nesapratu... :D

autors laikam griebeja teikt, ka pats uz drausmiigu pagjiru ir negudrs?

284641. viesis 19.decembris 2011 16:59
0 0 Atbildēt

:D :D :D

284642. viesis 19.decembris 2011 17:21
0 0 Atbildēt

Skaidrs ko gribēja pateikt…

Tikai man jāatgādina, ka fotoradariem ar satiksmes drošību nav nekāda sakara!

Tas ir privātās partnerības projekts – bizness. Es neesmu vēl redzējis nevienu uzņēmēju, kurš no sākta gala atbalstītu zaudējumus nesošu projektu.

Un loģiski, ka ja tas ir bizness, tad biznesā viss kas nav aizliegts ir atļauts – respektīvi, iekārtas atradīsies tajās vietās, kur iespēja, ka pārsniegs ātrumu ir lielāka, nekā melnajos punktos un krustojumos (kas ir gandrīz viens un tas pats).

Un vēl kas – ne par velti visur Rīgā ir uzziedējušas zīmes, kuras ierobežo maksimālo ātrumu 30 km/h. Pie skolām – jautājumu nav, bet krietni vairāk ir vietas, kur no šādas zīmes skola atrodas 300m un pat 400m attālumā, daudzdzīvokļu namu iekšpagalmos un nereti pat vienīgais attaisnojums ir iežogota bērnudārza esamība 300 metru attālumā aiz divām daudzstāvu ēkām iekšpagalmā.

Tad lūk, šīs zīmes arī ir biznesa projekts, jo tikko beigsies troksnis un visi pieradīs pie fotoradariem, tā peļņu šis bizness nesīs 30 km/h zonās, dzīvojamās zonās, stāvlaukumos (kur nereti vadītāji grēko, protams).

P.S. Soda punktu sistēma arī tika ieviesta lai atšķirtu agresīvos vadītājus no gadījuma pārkāpējiem, bet kļuva par biznesu, jo tiem kam ir nauda var no 8 soda punktiem nomīnusot 2, bet kam naudas nav tie dabū 2 klāt.

284643. viesis 19.decembris 2011 18:19
0 0 Atbildēt

Starpcitu Deglava tilts.

Par vienas un otras tilta puses atšķirībām amantpersonas savulaik plēsa drēbes, ka viss remonts tiltam izdarīts pēc visiem eurostandartiem un tas ka ir neliela bedrīte uz tilta, ir tikai normāli.

Un ko mēs tagad redzam? Tā tilta puse, kuru ierēdņiem bāza degunā kā nogrēkojušamies sunītim pieslapinātu kājslauķi, ir vēl drausmīgākā stāvoklī un brāķis nav izlabots. Savukārt otra tilta puse kā bija normāla pēc remonta tā arī tāda palikusi.

Tagad jautājums: Ticēt par radaru rādījumu godīgumu vai nē, ja tas ir bizness?

284650. viesis 20.decembris 2011 11:21
0 0 Atbildēt

Manuprāt, tieši visbīstamākie autovadītāji ir t.s. "zemie lidotāji" - tie, kuri iedomājas, ka uz autoceļa VIŅI ir paši svarīgākie , bet pārējie ir tikai pakārtots jēdziens... Tādu, diemžēl, ir pārāk daudz. Ja vienu brīdi viņu skaits pateicoties CP aktivitātēm un sodu punktu sistēmai samazinājās, tad šis process ir apstājies. JO, valsts budžetam un sakarā ar to ieviestajai fotoradaru sistēmai, tml. "zemie lidotāji" ir ekonomiski ļoti izdevīgi. Satiksmes drošiba, diemžēl, ir atstāta otrajā vietā. Vēsturiski jau ir apstiprinājies, ka vairums "zemo lidotāju" ir tieši t.s. BIEZĀS iedzīvotāju grupās pārstāvji, kuriem sodos samaksāt gadā kat pāris tūkstošus ls nav problēma. Fotoradaru gadījumā jau lielākā daļa iekasētās naudiņas aiziet valsts kasē, nevis CP darboņu vasarnīcu piebūvēs. CP darboņiem, jāsaka, lielie "piķa" raušanas laiki jau ir pagātne. Stalkerus dežurās vairs saņem tikai retais. Kaut ko vēl jau sagrābstīt var, BET , ne kā agrāk. Viena mana studente šancē par kasieri LIDO krastenē - viņa stāsta, ka pēdējā laikā CP pusdienojot viņu ēstuvē arvien retāk un knapāk...naudiņas vairs neesot kā agrāk, kad pusdienas vidēji par 20 ls bija ikdiena.

284653. viesis 21.decembris 2011 8:31
0 0 Atbildēt

uupis

Tikai man jāatgādina, ka fotoradariem ar satiksmes drošību nav nekāda sakara!

-------------------------------

Ar tik trulu izteicienu varētu uzstāties kādā citā Eiropas valstī :-)

Tas ir privātās partnerības projekts – bizness. Es neesmu vēl redzējis nevienu uzņēmēju, kurš no sākta gala atbalstītu zaudējumus nesošu projektu.

--------------------------------

Tad vajadzētu ievākt ziņas, kas tai pašā Eiropā un ASV ekspluatē fotoradarus :-) Valsts policijas tās nav, municipālās gan!

Un vēl kas – ne par velti visur Rīgā ir uzziedējušas zīmes, kuras ierobežo maksimālo ātrumu 30 km/h. Pie skolām – jautājumu nav, bet krietni vairāk ir vietas, kur no šādas zīmes skola atrodas 300m un pat 400m attālumā, daudzdzīvokļu namu iekšpagalmos un nereti pat vienīgais attaisnojums ir iežogota bērnudārza esamība 300 metru attālumā aiz divām daudzstāvu ēkām iekšpagalmā.

------------------------------------

Vai, teiksim, kādā vācvalodīgā zemē esi bijis? Varbūt pat zīmi "Schrittgeschwindigkeit" esi redzējis iekšpagalmos? Ja nē, slikti skatījies,

tur "braukt soļos" ir likums, kuru ievēro visi ...jo sods par nēsāšanos iekšpagalmos ir visai bargs! papēti Flensburgas sodu tabulu ...

284665. viesis 21.decembris 2011 14:24
0 0 Atbildēt

Cik ir bijuši pētījumi par šo tēmu fotoradariem ar satiksmes drošību tiešām nav nekādas korelācijas. Tas ka uzliek fotoradaru nenovērš "melnos punktus", jo cēloņi tur ir citi. Fotoradari cīnās ar sekām un neveiksmīgi. Kamēr netiks meklēti un novērsti cēloņi tikmēr ar satiksmes drošību būs kā būs. Kaut vai LV ir mazāk cietušo un mirušo uz ceļiem, saki CSDD panākumi? Nē, autoražotāji cīnās ar sekām un ražo drošākus auto, kā arī autoparks LV pamazām atjaunojas, avāriju skaits ta ir tāds pats.

284666. viesis 21.decembris 2011 15:16
0 0 Atbildēt

Domāju, ka peļņa fotoradaristiem un valstij no ši biznesa varētu būt vērā ņemama ar tendenci palielināties. Vakar uz jūrmalenes pārliecinājos, ka neņemot vērā par biežos brīdinājumus pa radio, daudzi autovadītāji gar abās pusēs novietotajiem Pinķu fotoradariem mauc garām ar visai astronomiskiem ātrumiem . Līdzīga situacija arī pie tā radara pirms kalnciema viadukta - tur arī vairums turpina maukt uz sotoku...Tie kas paredz šo nozarei bankrotu, domāju , ka stipri kļūdās. Kā bija minēts medikos, Īrijā tas fotoradaru bizness katru mēnesi budžetā dod 1 ļimonu eiro.

284669. viesis 21.decembris 2011 17:31
0 0 Atbildēt

IkdienasViesis

Manuprāt, tieši visbīstamākie autovadītāji ir t.s. "zemie lidotāji" - tie, kuri iedomājas, ka uz autoceļa VIŅI ir paši svarīgākie, bet pārējie ir tikai pakārtots jēdziens...

----------------------------------

nez ko iedomājas kārtējais sēņotais, kurš uz 70km/h brauc gandrīz pa ceļa vidu un uz malu raustās tikai no pretimbraucoša Kamaza... vai krāsotu gaišo matu īpašnieki kuri pa jūrmaleni vienatnē "lido" uz 75km/h pa kreiso joslu... un vienīgais veids viņus no tās izdabūt ir visai nepieklājīgi izgaismot to gaišus, balinātus, prātus...

Pie tam bīstamākie pēc fakta ir tie vadītāji, kuriem ir neadekvāti ilga reakcija uz pārmaiņām... un braucot uz 90km/h... tie reaģēšanās refleksi točno neradīsies... bolīs acis un močīs virsū...

Godmanis jau iezīmēja drošo ātruma koridoru ar sodiem.. un nekādu problēmu tas nav īpaši sagādājis..

Labāk būtu uzlabojuši jauno autovadītāju apmācību procesu.. ja jau šiem ne vienmēr fizikas likumus iemāca skolā... un pievērstu uzmanību veciem bukiem pie tiesību atjaunošanas... ja nav labas reakcijas - jāierobežo pārvietošanu maksimumstundās.

284675. viesis 21.decembris 2011 21:58
0 0 Atbildēt

nu, par zemajiem lidotājiem runājot - bik palika nelabi, kad, paris minūtes pēc apdzīšanas manevra, ko attaisnoju ar domu, ka "citi ceļu satiksmes dalībnieki arī ievēro šo noteikumu normas", man pretim lidoja kajene ar ātrumu vismaz 170km/h, kājas drusku palika aukstas - būtu viņš 3 minūtes ātrāk no Cēsīm startējis, es atrastis sava auto bagažniekā.

284680. viesis 21.decembris 2011 22:38
0 0 Atbildēt

man no rītie3m regulāri krīt nost numura zīme, iemeslu skaidro ufologi...

284685. viesis 22.decembris 2011 11:39
0 0 Atbildēt

Gausam ir gandrīz pilnīga taisnība. Distancēs virs 500 km gudri cilvēki izvēlas lidmašīnu, nevis nosist bezjēgā laiku sēžot pie auto stūres.

284689. viesis 22.decembris 2011 12:43
0 0 Atbildēt

2 kalfonso

iedomājies par Visumu un Zemi... kak zhitj dalše? =)))))))))))

284691. viesis 22.decembris 2011 13:10
0 0 Atbildēt

Man arī šķiet, ka disttancē visrs 500 km jau ir doties ar tūrbusu vai lidmašinu. Daudz patīkamāk es jūtos ekskursanta statusā uz neoplana krēsla, kur ar konjaka blašķīti rokās netraucēti varu tīksmināties par dabas skatiem... Protams, savs auto tālā braucienā garantē zināmu neatkarību, bet rada arī virkni problēmu. Īpasi jau situacijā, ja kaut kas saiet grīstē ar tehniku. Šovasar darba kolēģim ģimenes brauciena laikā Francijā pajaunam e-mersim nobira automats. Tajos platuma grādos tml. autoremonts izmaksātu sākot no 1000 eiro + darbs vismaz nedēlu. Labi, ka laimīgas sagadīšanās dēl viņam izdevās dabūt auto uz latvieša šofera treilera, kur bija brīva vieta, un tā dabūt auto mājās. Bet, viss brauciens un atvaļinājums sabojāts, plus vēl virkne stresu. Kam tas vajadzīgs ?

284697. viesis 23.decembris 2011 13:03
0 0 Atbildēt

Nu nav ko doties tālos braucienos ar mašīnu, par kuras tehnisko stāvokli neesi pārliecināts :) Simt pudiņi nākamais posts būs no sēņotāja, kurš pastāstīs cik desmitus štuku viņš nobraucis ar savu sābu pa eiropu, nenokrītot nevienai pašai skrūvei... :D

P.N. Ja par dabas skatiem jātīksminās ar konjaka blašķīti, nu tad es nezinu :)

284708. viesis 24.decembris 2011 14:02
0 0 Atbildēt

da par kura auto tehnisko stāvokli tu vari būt 100% pārliecināts? :)

284709. viesis 25.decembris 2011 2:49
0 0 Atbildēt

Tā, kurā paša rokām esi sakrāmējis vislabākās detaļas. Ceru ka manējais šim aprakstam pēc viena-diviem gadiem atbildīs :)

284711. viesis 25.decembris 2011 13:07
0 0 Atbildēt

nu, tad tev pašam tās detaļas arī būs jāražo :)

284712. viesis 25.decembris 2011 14:29
0 0 Atbildēt

Pietiks ar no uzticamiem tirgotājiem pirktām kruto brendu detaļām.

284722. viesis 27.decembris 2011 12:45
0 0 Atbildēt

msh - speciāli tev - nu esmu nobraucis desmitus štuku pa Eiropu un kas? Un ne tikai ar savu SAAB. Piedzīvojumi arī ir bijuši. Kaut vai atbraukt no Berlīnes ar busu, kuram nevar izpiest sajūgu... :)

IV - ja interesē tikai ar konjaka blašķīti baudīt dabas skatus pa autobusa logu, var nebraukt ar savu auto. Bet ir lietas, kas bez sava auto nav pieejamas vai arī kļūst nesamērīgi dārgas. Bet iespējamos riskus lai sedz apdrošinātājs... Pašam nākas riskēt vien ar savu laiku un piedzīvojumiem.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Geparda – 110 km/h ātrs un jau no 16 gadiem (+ FOTO) 6

Ar pārbūvēto Volkswagen Up Vācijā drīkst braukt A1 kategorijas vadītāju tiesību īpašnieki, kas pie tādām var tikt jau no 16 gadu vecuma. Lasīt vairāk

 

Izmaiņas koplietojamo elektroskrejriteņu satiksmē Rīgā (+ VIDEO) 1

Rīgas dome šodien lēma, ka no maija koplietojamie elektriskie skrejriteņi pa Rīgas centru nebrauks ātrāk par 20 kilometriem stundā, kā arī pakāpeniski tiks ieviestas speciālas to novietošanas zonas un tos nedrīkstēs atstāt kur pagadās, kā tas nereti bijis līdz šim. Skrejriteņu operatori izmaiņas vērtē neviennozīmīgi. Lasīt vairāk

 

KEM plāno paplašināt atbalsta programmu elektroauto un hibrīdauto iegādei 18

Klimata un enerģētikas ministrija (KEM) plāno paplašināt atbalsta programmu iedzīvotājiem elektroauto un hibrīdauto iegādei, aģentūru LETA informēja KEM pārstāvji. Lasīt vairāk

 

Nepilni 18 000 eiro - jaunais Dacia Duster arī Latvijā 24

Piedāvājumā pilnais hibrīds HYBRID 140, jaunais benzīna dzinējs TCe 130 Mild Hybrid, pilnpiedziņas versijas, benzīna/LPG divdegvielu dzinējs ECO-G 100 un klientu iecienītās augstākā līmeņa Extreme un Journey aprīkojuma versijas, kas papildina viena otru. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti