Dīzeļa Insignia BiTurbo: jauna nodaļa Opel vadošajam modelim 4

 
17.februāris 2012 9:03

Riselsheima. Opel turpina uzlabot un bagātināt kompānijas vadošo modeli Insignia. Autoražotāja dīzeļa motoru klāsts šogad tiek papildināts ar jaunu, dinamisku un ārkārtīgi efektīvu BiTurbo dzinēju.

• Jaunais 2,0 BiTurbo CDTI dzinējs ar unikālu starpdzesētāja sistēmu, kā arī priekšējo un visu riteņu piedziņu
• Veikla, ātri reaģējoša un plūstoša jaudas padeve: 143 kW/195 ZS, 400 Nm griezes moments
• Zems degvielas patēriņš: sākot no 4,9 l/100 km (129 g/km CO2)
• SuperSport šasija ar augstas izturības atsperojumu no 2012. gada pavasara pieejama viesiem Insignia pilnpiedziņas modeļiem
• Drošības aprīkojumu papildina jaunas, uz radara bāzētas vadītāja palīgsistēmas
2,0 litru CDTI dzinējs ne tikai nodrošina 143 kW/195 ZS jaudu un 400 Nm griezes momentu – četrdurvju sedans ar priekšējo piedziņu un manuālo transmisiju patērē tikai 4,9 litrus uz 100 kilometriem (129 g/km CO2), tādējādi Insignia 2,0 BiTurbo CDTI ir viena no visefektīvākajām vidējā izmēra klases segmenta automašīnām. Sākot no 2012. gada pavasara, pilnpiedziņas (AWD) variantu varēs pasūtīt kopā ar SuperSport šasiju, kurā iekļauta Insignia OPC (Opel Performance Center) priekšējās piekares sistēma ar augstas izturības atsperojumu (HiPerStrut), tādējādi braukšanas dinamiku padarot vēl izteiktāku. Papildus tam, turpmāk Insignia modelī aktīvo drošību uzlabos jaunas un uz radara bāzētas vadītāja palīgsistēmas.

Opel vadošais modelis: veiksmīgs un apbalvojumiem bagāts

Kopš tā debijas 2008. gadā, Opel Insignia jau ieguvis vairāk nekā 50 nacionālos un starptautiskos apbalvojumus, ieskaitot arī īpašo titulu “Gada Auto 2009”. Auto ekspertu atzinīgais novērtējums ir atspoguļojies arī pircēju pieprasījumā: ir pārdots aptuveni pusmiljons vienību Opel vadošā modeļa. 2011. gadā Insignia piedzīvoja strauju kāpumu galvenajos tirgos (ieskaitot Apvienoto Karalisti, Krieviju un Turciju). Vācijā piecdurvju nočbeka sedans savā tirgus segmentā pārdošanas apjoma ziņā ir neapstrīdams līderis. Opel var lepoties arī ar visefektīvāko vidējā izmēra klases segmenta Insignia 1,4 Turbo ecoFLEX benzīna dzinēju, kas nodrošina 103 kW/140 ZS lielu jaudu (5,7 l/100 km, 134 g/km CO2). Riselsheimas vadošā modeļa panākumu pamatā ir jaunākie tehnoloģiskie papildinājumi, kas lieliski iederas attīstošajai tendencei par augstas kvalitātes ekstrām.

Četrcilindru common rail dzinēja spilgtākā iezīme ir sekvenciālā divu turbokompresoru sistēma ar divpakāpju uzlādi. Līdz šim šī tehnoloģija ir bijusi pieejama tikai dažiem augstāko cenu zīmoliem, taču Opel to ir padarījis pieejamu daudz plašākam klientu lokam. Pircējiem ir iespēja jauno dzinēju kombinēt ar priekšējo vai visu riteņu (AWD) piedziņu. Insignia 2,0 BiTurbo CDTI ir pieejams visiem virsbūves tipiem, Vācijā modeļa cena ir sākot no 33,405 eiro.

Jaunais 2,0 BiTurbo CDTI dzinējs ar 143 kW/195 ZS jaudu un 400 Nm griezes momentu ir radīts, lai paātrinājuma laikā nodrošinātu īpaši veiklu, ātri reaģējošu un plūstošu jaudas padevi. Insignia pilnpiedziņas sedans ar 6 pārnesumu manuālo transmisiju ātrumu no 0 līdz 100 km/h attīsta vien 8,7 sekundēs, un tā maksimālais ātrums ir 230 km/h, neraugoties uz to, degvielas patēriņš un emisiju daudzums saglabājas īpaši zems – 4,9 litri uz 100 kilometriem un 129 g/km CO2. Visas ar manuālo transmisiju aprīkotās versijas ir ekipētas ar Start/Stop sistēmu, tādējādi padarot Insignia par vienu no visefektīvākajām vidējā izmēra klases segmenta automašīnām.

“Šajā jaudas un griezes momenta klasē pircēji visbiežāk izvēlas tieši sešcilindru dīzeļmotorus ar aptuveni trīs litru darba tilpumu, taču, ar mūsu BiTurbo tehnoloģijas palīdzību, mazāka tilpuma dzinēji nodrošina pat vēl lielāku jaudu un vienlaicīgi arī par 30 procentiem zemāku degvielas patēriņu un mazāku emisiju daudzumu,” norāda Insignia galvenais inženieris Folkers Šarfs (Volker Scharf). “ Opel šis ir ļoti labs veiksmīgas dzinēja tilpuma samazināšanas piemērs.”

Sekvenciālā uzlāde nodrošina plūstošu jaudas padevi

Insignia inovatīvajā BiTurbo sistēmā divi dažādu izmēru turbokompresori, atkarībā no situācijas, darbojas gan atsevišķi, gan kopā. Opel ir vienīgais ražotājs starp saviem konkurentiem, kas vidējā izmēra klases segmentā dīzeļdzinējiem piedāvā šādu sarežģītu sekvenciālo turbokompresoru sistēmu. Mazākais turbokompresors automašīnu īpaši ātri paātrina zemu apgriezienu laikā. Tas nozīmē, ka akseleratora pedālis reaģē nekavējoties, un tādējādi tiek novērsts nevēlamais “turbo aiztures” efekts. Sākot jau no 1500 apgriezieniem minūtē, vadītājam tiek nodrošināta iespēja baudīt pat 320 Nm griezes momentu, bet pie 1750 apgriezieniem minūtē – maksimālo 400 Nm griezes momentu.

Pie vidējiem apgriezieniem abi turbokompresori darbojas kopā – lielākais agregāts vispirms saspiež ieplūstošo gaisu, bet tad kompresiju pabeidz mazākais. Nepārtraukti kontrolētais drošības vārsts nogādā daļu no izplūdes gāzēm uz lielāko turbokompresoru, kā rezultātā vadītājs var turpināt izbaudīt spēcīgu paātrinājumu.

Pie lielākiem apgriezieniem (no aptuveni 3000 apgr./min) visas izplūdes gāzes tiek ievadītas lielākajā turbokompresorā, tādējādi nodrošinot plūstošu jaudas padevi arī īpaši ātras braukšanas laikā.

Galvenā uzmanība 2,0 CDTI BiTurbo dzinēja izstrādes procesā tika vērsta uz uzlādes gaisa spiediena ātru pieaugumu pie zemiem apgriezieniem, vienlaicīgi palielinot akseleratora reakcijas ātrumu pie vidējiem apgriezieniem. Gaiss dzinējā ir perfekti pielāgots attiecīgajam apgriezienu daudzumam un divu dažādu izmēru turbokompresoru vajadzībām. Mazais starpdzesētājs ar ūdens palīdzību atdzesē motora gaisu pēc tam, kad tas ir izplūdis caur mazo turbokompresoru. Vidējo apgriezienu laikā gaisa padeves nodrošināšanā papildus tiek iesaistīts lielākais un jaudīgākais turbokompresors, kura ievērojamāko gaisa plūsmas daļu dzesē lielāks, jau ierastas konstrukcijas, starpdzesētājs. Opel ir pirmais automašīnu ražotājs, kas izmanto šāda veida „dubulto dzesētāju sistēmu”.

Opel ar savu inovatīvo Cleantech tehnoloģiju ir uzlabojuši arī dzinēju efektivitāti – šī tehnoloģija ar elektroniskas slēgtā cikla sistēmas palīdzību kontrolē sadegšanas procesu. Sensori, kas piestiprināti kvēlsvecēm, 130,000 reizes minūtē mēra spiedienu, tādējādi vienmēr nodrošinot ne tikai dzinēja darbību tā optimālajā maksimālās veiktspējas brīdī, bet arī minimālu degvielas patēriņu un CO2 emisiju daudzumu. Trešās paaudzes Common Rail tiešās degvielas iesmidzināšanas sistēma, kas darbojas ar līdz pat 2,000 bāru lielu spiedienu, nogādā degvielu līdz īpaši precīzām, pjezoelektriski aktivētām sprauslām, kas veic līdz pat astoņām iesmidzināšanām viena darba cikla laikā. Tas savukārt nodrošina ārkārtīgi precīzu sadegšanas procesu ar samazinātu trokšņu un emisiju daudzumu.

Kopā ar jauno un jaudīgo 2,0 CDTI BiTurbo dzinēju, Opel Insignia modeļu klāsts tagad var lepoties ar nu jau veseliem četriem common rail tiešās iesmidzināšanas turbo dīzeļdzinējiem ar jaudu no 81 kW/110 ZS līdz 143 kW/195 ZS.

Nepārspējams piedāvājums vidējā izmēra automašīnu klases segmentā

2011. gada septembrī izlaisto Insignia modeļu galvenie uzlabojumi tika balstīti uz degvielas patēriņa samazinājumu tās vislabāk pārdotajiem modeļiem (jaunais 1,4 Turbo ecoFLEX benzīna dzinējs ar tikai 134 g/km CO2 un jaunā versija ar 118 kW/160 ZS jaudu, 2,0 CDTI ecoFLEX ar tikai 115g/km CO2), savukārt jaunievedumi, ar kuriem varēs iepazīties 2012. gada sākumā, Opel vadošo modeli papildinās ar iespaidīgām premium līmeņa īpašībām un tehnoloģijām. Jaunais 2,0 BiTurbo CDTI dzinējs ir pieejams visiem Insignia virsbūves tipiem – četrdurvju hečbekam, piecdurvju sedanam un Sports Tourer furgona versijai. Pircēji var izvēlēties arī starp sešpakāpju manuālo vai automātisko pārnesumkārbu, tāpat kā priekšējo vai visu riteņu piedziņu (ar aizmugurē esošo elektronisko ierobežotās izslīdēšanas diferenciāli).

Braukšanas dinamika turpmāk var tikt uzlabota ar papildus pieejamo adaptīvo mehatronisko FlexRide šasijas sistēmu. Šāds piedāvāto izvēļu līmenis ir nepārspēts vidējā izmēra automašīnu klases segmentā.

SuperSport šasija ar augstas izturības atsperojumu pieejama visiem Insignia 4x4 modeļiem

Vēl viena nozīmīga inovācija visām Insignia visu četru riteņu piedziņas versijām ir pēc izvēles pieejamā SuperSport šasija. Šī tehnoloģija, kas iepriekš bija ierobežota tikai sportiskajam līnijas galvenajam OPC (Opel Performance Center) modelim, tagad ir padarīta pieejama plašākam klientu lokam. Komplektācija ietver mehatronisko FlexRide sistēmu kopā ar elektroniski adaptīvo stabilitātes tehnoloģiju, augstas veiktspējas Brembo bremžu sistēmu un HiPerStrut (High Performance Struts – augstas izturības atsperojums) priekšējās piekares sistēmu, kas optimizē pārvietošanos un vadāmības precizitāti un ir labi zināma kopš 239 kW/325 ZS jaudīgā Insignia OPC modeļa nākšanas klajā.

Jaunas uz radara bāzētas vadītāja palīgsistēmas sekmē drošības uzlabošanu

Ne tikai veiktspēju uzlabojoši jaunievedumi ir padarījuši modeli izteiktāku, pateicoties jaunajai uz radara bāzētajai sistēmai, kas ir novietota aiz priekšējā režģa, arī aktīvā drošība ir saņēmusi ievērojamu atbalstu. Insignia pircēji tagad papildus var izvēlēties adaptīvā ātruma kontroli (ACC). Jaunā sistēma saglabā izvēlēto ātrumu pārvietošanās laikā un automātiski pielāgo automašīnas ātrumu balstoties uz satiksmes apstākļiem, lai nodrošinātu nepieciešamo drošības distanci līdz priekšā braucošajai automašīnai. Tālākās funkcijas ir pieejamas savienojumā ar radara sistēmu: sekojošās distances indikators (FDI) vizuāli informē vadītāju par distanci līdz priekšā braucošajai automašīnai; priekšējās sadursmes brīdinājuma funkcija (FCA) ar skaņas signālu un vizuālu brīdinājumu dod ziņu autovadītājam par iespējamo sadursmi; iespējamās sadursmes bremzēšanas funkcija (CIB) automātiski samazina automobiļa ātrumu tiklīdz ir konstatēta sadursmes iespējamība.
 

 
Visi komentāri
 
285361. viesis 18.februāris 2012 23:14
0 0 Atbildēt

Interesanti, vai jaunie Opel ir uzticami? Par citiem vāciešiem kā BMW, MB, VW dzirdētas brīņumu lietas ļoti sliktā nozīmē.

285453. viesis 23.februāris 2012 12:54
0 0 Atbildēt

Man vienam paziņam advokatam ir pajauna insignija. Brauc viņš daudz, bet īpašu sajūsmu par to braucamo neizrāda. Saka, ka iepriekš esot braucis ar labākiem....Pirms tam viņam bija mazda xedos 9 un bembis e-38. Pašam nav gadījiesto auto vadīt, esmu sēdējis tikai blakus. Vizuali bildēs tas auto izskatās daudz liellāks, nekā ir faktiski. Zema sēdēšana, zemi griesti....Ar savu 191cm,jāsaka, savā sonatā jūtos daudz ērtāk. Salīdzinoši, sonata ir daudz klusāka gaitā.

285462. viesis 23.februāris 2012 14:44
0 0 Atbildēt

Interesanti kāpēc opelis nevarēja izmantot normāļu VNT un tā vietā bija jālieto divas turbīnas... Kapeiku ekonomija?

285476. viesis 24.februāris 2012 13:53
0 0 Atbildēt

Ja Insignijai pozicionē kā Omega aizstājēju, tad tie ir pilnīgi meli. Ārēji un pēc svara varbūt arī tā skaita tik pat liela, bet īstenībā vieta iekšā ļoti šaura, galva sitas pret sānu stoiku. Bagāžnieks kļuvis mazāks, jo tagad tā durvis vairs nav stāvas, bet kļuvušas slīpas, kā Audi, zaudējot telpu. Opelis visu dara otrādi, Fords Mondeo, piemēram, ar modeļiem kļūst lielāks, bet Opelis mazāks :)

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Pa ceļam uz Marbelja 95 benzīns 1.799 un dīzelis 1.649 EUR. Paskaties iAuto iepriekšējo video no LV (+ VIDEO) 6

Attēlos un video var redzēt, kādas šobrīd ir degvielas cenas Spānijā, Latvijā un Lietuvā. Lasīt vairāk

 

Arī kā sedans - Volkswagen Passat Ķīnai 7

Jaunākais Volkswagen Passat Eiropā ir pieejams tikai universāla modifikācijā, taču Ķīnā to var nopirkt ar sedana virsbūvi. Lasīt vairāk

 

ADAC: Ķīnas autobūve ir nopietni konkurenti 8

Vācijas automobiļu kluba ADAC eksperti nonākuši pie secinājuma, ka Ķīnas autobūves produkcija pēdējos gados ir stingri pielikusi un min Eiropas ražotājiem uz papēžiem. Lasīt vairāk

 

2,8 sekundes līdz simtam - Mercedes-AMG prezentē 816 Zs jaudīgu kupeju (+ FOTO) 7

Vācijas Mercedes-AMG Šanhajā, Formula-1 sacensību pasākuma laikā nodemonstrējis savu GT saimes flagmani, kupeju Mercedes - AMG GT 63 S E-Performance, kas nodrošināta ar 816 Zs jaudīgu hibrīdiekārtu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti