ERGO: vidējā OCTA atlīdzība motociklam - 817 lati 3

 
6.aprīlis 2012 9:47

Saskaņā ar ERGO datiem, 2011.gadā vidējā OCTA atlīdzība par ceļu satiksmes negadījumā (CSNg) cietušu motociklu sastādīja 817 latus.

Savukārt lielākā ERGO izmaksātā atlīdzība par CSNg, kur iesaistīts motocikls, sastādīja 3700 latu.
Kopumā pēdējo piecu gadu laikā ERGO OCTA atlīdzībās par CSNg, kurus izraisījuši motocikli un mopēdi cietušajiem ir izmaksājis vairāk nekā 50 000 latu.

Gatavojoties motociklistu sezonas oficiālajai atklāšanai, kas šogad notiks 28.aprīli, apdrošināšanas sabiedrība ERGO atgādina, ka līdz ar pērn veiktajām izmaiņām OCTA likumā kopš šī gada OCTA ir obligāta arī mopēdiem un motorolleriem, kas līdz šim bija brīvprātīga izvēle.
Kā liecina CSDD informācija, šobrīd no kopumā 36 315 reģistrētiem motocikliem un mopēdiem OCTA polises ir iegādātas vien 1747 transportlīdzekļiem, jeb 4,81% no visiem reģistrētajiem moto transportlīdzekļiem.

75% negadījumu ar motocikliem - sezonas sākumā un noslēgumā

ERGO apkopotie dati liecina, ka tieši sezonas pirmajos trīs mēnešos – aprīlī, maijā un jūnijā, kā arī sezonas noslēgumā – septembrī un oktobrī notiek aptuveni 70-75% no visiem CSNg, kuros iesaistīti motocikli vai mopēdi. ERGO speciālisti tendenci skaidro ar moto transporta vadīšanas iemaņu aizmiršanu vai nepietiekamību sezonas sākumā. Savukārt moto sezonas noslēgumā, palielinoties diennakts tumšajam laikam, negadījumi bieži notiek nepietiekamas redzamības apstākļos.

Ivars Vismanis, ERGO Transportlīdzekļu, CTA un personu apdrošināšanas departamenta direktors: „Neskatoties uz faktu, ka OCTA iegāde mopēdiem ir obligāta tikai kopš šī gada ziemas, arī iepriekš pēc brīvprātības principa to iegādājās liela daļa mopēdu vadītāju. Tomēr pietiekami liels skaits moto transporta īpašnieku pārvietojās arī bez OCTA, kā rezultāta CSNg rezultātā tiem nereti ir nācies šķirties no ievērojamiem personīgajiem līdzekļiem, lai segtu radušos bojājumus savam vai abiem cietušajiem spēkratiem. ERGO dati liecina, ka vidējā OCTA atlīdzība motociklam ir 817 latu, kas pat pārsniedz vidējo OCTA atlīdzību četrriteņu transportlīdzekļu segmentā. Turklāt visbiežāk CSNg rezultātā motocikls vai mopēds tiek pilnībā iznīcināts, un vairumā gadījumu vadītāji, bet dažkārt – arī pasažieri gūst smagas traumas, kas prasa ilgstošu ārstēšanos. Savukārt OCTA polise sedz ne tikai bojājumus, kas nodarīti transportlīdzeklim, bet kompensē izdevumus, kas saistīti ar CSNg iesaistīto personu ārstēšanos.” ERGO OCTA polisi mopēdam un skuteriem (motorolleriem) var iegādāties vidēji par 10-15 latiem uz gadu un 5-10 latiem uz pusgadu. Motociklam OCTA cena ir attiecīgi apmēram 15-20 latu uz gadu un 10-15 latu uz pusgadu. Polises cenu ietekmē tādi faktori kā īpašnieka vecums, motocikla reģistrācijas adrese u.c.

ERGO apkopotie moto transporta vadītāju tipiskākie Ceļu satiksmes noteikumu pārkāpumi
1) atļautā braukšanas ātruma pārsniegšana;
2) ceļa nedošana krustojumos, kur krustojas galvenais un mazākas nozīmes ceļš;
3) negaidīta izbraukšana uz galvenā ceļa no mazākas nozīmes ceļiem;
4) pārgalvīgi, nepārdomāti apdzīšanas manevri, arī vietās, kur apdzīt aizliegts;
5) nolauztas detaļas citiem transportlīdzekļiem, braucot tiem pārāk tuvu garām (piemēram, sastrēgumos starp joslām un tml.).

ERGO atgādina, ka no 2011.gada 26. oktobra spēkā stājies likums, kas paredz, ka OCTA polise ir nepieciešama arī mopēdu un motorolleru īpašniekiem. Par dalību ceļu satiksmē bez OCTA moto transporta vadītājiem naudas sods tiks piemērots no 60 līdz 80 latiem Savukārt par norīkojuma došanu lietot transportlīdzekli, kuram nav OCTA, tiek piemērots naudas sods transportlīdzekļa īpašniekam no 200 līdz 300 latiem.

 
Visi komentāri
 
285884. viesis 6.aprīlis 2012 11:58
0 0 Atbildēt

Reāli apgriezta tā proprcija ir. Pārsvarā cietēji ir mocisti un zaudējumus sedz vaininieki auto vadītāji ar savām octa ;)

Lai visiem bezcrash vasara un nešķirosim ceļu satiksmes dalībniekus labajos/pareizajos un sliktajos/nepareizajos!

285897. viesis 7.aprīlis 2012 22:28
0 0 Atbildēt

no virsraksta; kas kam izmaksaa? Ja motociklistam, taatad, vainiigi ir automobilisti. Un, tas ir logjiski, pie moto avaarijas lai atjaunotu vai norakstiitu moci.Taada ir videejaa moto veertiiba.

285982. viesis 13.aprīlis 2012 10:16
0 0 Atbildēt

A nevar samesties no atlīdzību naudas un pabeigt to pieminekli donoriem???

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Krievijas autotirgus “ķīnizācija”

Krievijas automobiļu tirgu pārņem Ķīnas autobūve, Krievijas ražotāji nespēj konkurēt ar lielā Austrumu kaimiņa piedāvājumu. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Visu laiku labākais VW Passat? (+VIDEO) 13

Jaunais Volkswagen Passat bija un ir gada gaidītākais D segmenta modelis, kas turpmāk būs tikai universāļa izpildījumā. Pats galvenais, ka jaunais Passat būs ļoti “gardi” aprīkots un tas lieliski brauks. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām jauno Toyota C-HR PHEV (+VIDEO) 1

Jaunais Toyota C-HR ir lielāks, greznāks un jaudīgāks par iepriekšējo, turklāt tagad tam ir arī lādējamā hibrīda versija. TV Autoziņām bija izdevība iepazīties ar šo C-HR modeli testa braucienos Francijā. Lasīt vairāk

 

Šis hibrīds nav tas hibrīds. Kā atšķiras elektrificētie auto? (+VIDEO) 2

Daudzzīmolu auto dīleris Autohalle tagad saucas Auto Bassadone. Šoreiz sadarbībā ar AB servisa tehnisko speciālistu Edgaru Lulli salīdzināsim trīs veidu pašuzlādes hibrīdus - Opel mikrohibrīdu, Alfa Romeo vieglo jeb mild hybrid kā arī pavisam īstu Hyundai pašuzlādes hibrīdu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti