Jaunais Opel Combo: vispusīgais kravas furgons vai pasažieru auto

 
23.aprīlis 2012 9:34

Trešās paaudzes jaunais Opel Combo tagad nosaka jaunus modeļu daudzpusīguma standartus un lepojas ar savā klasē labākajiem rezultātiem funkcionalitātes un praktiskuma ziņā, tādējādi ierindojoties Eiropas komerctransporta B segmenta līdera godā.

Jaunais Combo ar tā talantu daudzveidību ir ideāli piemērots Opel modeļu portfolio papildināšanai gan vieglo kravas furgonu, gan brīvā laika un ģimenes auto jomā.

Šis vispusīgais automobilis, kas pieejams dažādās virsbūves versijās, ir balstīts uz Opel sadarbības partnera radītā modeļa Fiat Doblo (“Starptautiskais gada furgons 2011”). Šīs stratēģiskās apvienības mērķis ir panākt Opel izaugsmi arī komercautomobiļu sfērā. Līdz ar tā lielākajiem brāļiem Vivaro (D segments/līdz 2,9 t) un Movano (E segments/līdz 4,5 t), jaunais Combo nodrošina pamatu ļoti konkurētspējīgam piedāvājumam, kurā tagad ietilpst jau trīs dažādi modeļi. Šis trio spēcinās Opel komerctransporta segmentu un padarīs to par vienu no zīmola galvenajiem balstiem.

• Pieejams gan ‘Cargo’ – kravas, gan ‘Tour’ – pasažieru versijā
• Komerctransporta piedāvājuma papildinājums – tagad pilna modeļu palete
• Plašs motoru spektrs ar sešām dīzeļa, benzīna un dabasgāzes dzinēju versijām
• Labākais savā klasē kravas platformas, tilpuma un kravnesības ziņā
• Modeļa pamata versijas cenas Baltijas valstīs sākot no 13,110 eiro (ieskaitot PVN)

Līdz 2015.gadam tiek prognozēts Eiropas komercauto B segmenta pieaugums miljona vienību apmērā. Paredzēts, ka 62 procenti no visiem pārdotajiem Combo būs kravas modeļa Cargo versijas, bet 38 procenti būs pasažieru modelis Tour.

Opel ražo Combo kopš 1985.gada, un tā pašreizējā paaudze tirgū atrodas jau kopš 2001.gada. Šī daudzpusīgā atpūtas, ģimenes un kravas furgona koncepcija ir izrādījusies ārkārtīgi populāra. Eiropā katru gadu tiek pārdots līdz pat 72,000 vienību. Jaunā Combo priekštecis, pat tā dzīves cikla pēdējās fāzes laikā, daudzos Eiropas tirgos atradies šī segmenta pirktāko auto trijniekā.

Plašs virsbūves variantu klāsts

Jaunais Combo ar tā modeļu daudzpusību atbilst plašam kritēriju spektram. Modeļu klāstu var iedalīt divos virsbūves pamata tipos: ar īsu vai garu riteņu bāzi (2,755/3,105 mm). Abi tipi ir pieejami gan kā kravas furgona variants (Cargo) ar metāla paneļu vai stiklotiem sāniem, gan kā piecu līdz septiņu sēdvietu pasažieru versija (Tour). Turklāt variantu ar īso riteņu bāzi ir iespējams pasūtīt ar standarta vai augsto jumtu. Tādējādi Combo modeļu spektrs kalpo par pamatu daudzpusīgai ekspluatācijai profesionālām ražošanas vai tirdzniecības vajadzībām, kā arī ļauj to izmantot kā daudzpusīgu ģimenes un brīvā laika auto.

Labākais savā klasē kravnesības un kravas tilpuma ziņā

Jaunais Opel Combo savā jaunajā versijā ar paneļu sāniem atrodas vairāku segmentu galvgalī ietilpības un kravnesības ziņā. Cargo versija var lepoties ar segmenta vadošajiem parametriem , ieskaitot visgarāko riteņu bāzi (3,105 mm), lielāko kravnesību, kas ir līdz pat vienai tonnai (ieskaitot vadītāju), lielāko kravas tilpumu – līdz pat 4,6m3 un lielāko maksimālo slodzi uz aizmugurējo asi – 1,450 kg. Tāpat Combo ir labākie rādītāji savā klasē maksimālā kravas telpas garuma (3,400 mm) un augstuma (1,550 mm) parametros, papildus tam ir arī plašākais aizmugurējo durvju atvērums (augstums/platums: 1,455/1,231 mm) un viszemākais kravas platformas augstums savā segmentā (545 mm).

Pasažieru pārvadāšanai piemērotāks ir Combo Tour ar piecām sēdvietām un īso vai garo riteņu bāzi, slīdošajām durvīm, kas ir iekļautas standarta aprīkojumā, un paceļamo bagāžnieka vāku vai asimetriskām aizmugurējām durvīm. Šis variants ar piecām sēdvietām un īso riteņu bāzi ir pieejams arī ar augsto jumtu. Pasažieru automašīnas versijām piemīt iespaidīgas kravas pārvadātāja īpašības, nodrošinot kravas tilpumu līdz 3,200 litriem (ar garo riteņu bāzi) un kravnesību līdz pat 800 kg.

Plašs dzinēju spektrs

Jaunais Opel Combo piedāvā plašu un dažādu dzinēju spektru, ieskaitot četrus dīzeļa, vienu benzīna un vienu CNG (saspiestās dabasgāzes) versiju – pēdējā kā divu degvielas veidu agregāts darbojas arī ar benzīnu. Visi motori ir pieejami ar īpaši ekonomisko un apkārtējai videi draudzīgo ecoFLEX tehnoloģiju apvienojumā ar Start/Stop sistēmu. Pateicoties to zemajam emisiju daudzumam, gan pamata dīzeļdzinēja 1,3 CDTI modeli, gan Combo CNG versiju rotā ecoFLEX uzraksts.

Jaunā Opel Combo dīzeļdzinēji ir aprīkoti ar pēdējās paaudzes Common-Rail tehnoloģiju, skābekļa katalizatoru un dīzeļdegvielas sīko daļiņu filtru. Pat 1,3 CDTI 66kW/90 ZS ecoFLEX, atkarībā no virsbūves versijas, komplektācijas un jumta augstuma, spēj nodrošināt 4,8 līdz 4,9 litru degvielas patēriņu uz 100 kilometriem un CO2 emisiju daudzumu no 126g/km līdz 129g/km. Tas nozīmē, ka šo motoru sniegums savās jaudas kategorijās ir ierindojams starp labākajiem komerctransporta B segmentā. Speciālajai Combo Tour pasažieru versijai tiek piedāvāts līdzvērtīgi jaudīgs CDTI motors ar 1,6 litru tilpumu. Tas pieejams kombinācijā ar sešpakāpju manuālo pārnesumkārbu, taču papildus ir pieejams arī ar piecpakāpju Easytronic transmisiju. Nākamais piedāvājums veiktspējas skalā ir 1,6 CDTI motors ar 77kW/105 ZS lielu jaudu, bet Combo dīzeļmotoru klāsta virsotnē atrodas 99kW/135 ZS jaudīgais 2,0 CDTI dzinējs. Tas pieejams kombinācijā ar sešpakāpju manuālo transmisiju un maksimālo griezes momentu 320 Nm, tādējādi esot visjaudīgākajam agregātam savā klasē.

Pircējiem, kas spēj novērtēt harmoniska benzīna motora īpašības, neliks vilties 70kW/95 ZS 1,4 litru dzinējs, taču tos, kuri priekšroku dod alternatīvajiem dzinējspēkiem, iepriecinās 1,4 CNG ecoFLEX motors (88 kW/120 ZS). Dzinējs, kas ir veidots divu degvielas veidu izmantošanai – benzīnam un dabasgāzei, ir efektīvs un īpaši piemērots apkārtējai videi. 1,4 CNG ecoFLEX versijā Opel Combo ir aprīkots ar 22 litru benzīna tvertni un CNG cilindriem ar 95 vai 130 litru (pēdējais izmērs pieejams tikai modeļiem ar garo riteņu bāzi) kopējo tilpumu. Tā rezultātā ar vienu degvielas uzpildīšanas reizi attiecīgi ir iespējams veikt līdz pat 625 vai 750 kilometriem lielu distanci.

Gari servisa intervāli, zemas uzturēšanas izmaksas

Gari apkopju intervāli palīdz samazināt uzturēšanas izmaksas: benzīna un CNG modeļiem ieteicama apkope ik pēc katriem 30,000 kilometru. Dīzeļdzinējiem tiek rekomendētas apkopes ik pēc 35,000 km vai reizi gadā. Zems degvielas patēriņš, apkopju un uzturēšanas izmaksas, vadoties pēc ekonomiskuma, jaunajam Combo nodrošina līdera lomu Eiropas komerctransporta B segmentā.

Combo Cargo kravas modeļa variants (66 kW/90 ZS) lieliski ataino Combo efektivitāti. Vidējās uzturēšanas izmaksas komercauto B segmentā piecu gadu periodam vai 100,000 nobrauktajiem kilometriem tikušas noteiktas 21,581 eiro apmērā. Neraugoties uz to, Combo uzturēšanas izmaksas tādos pašos apstākļos sasniedz tikai 20,407 eiro – tas nozīmē 1,174 eiro ietaupījumu, kas padara šo modeli ir par 850 eiro lētāku nekā tā tuvāko konkurentu (dati attiecināmi uz aprēķiniem Vācijā).

Sarežģīta dubulto šarnīru piekare

Jaunais Combo vēlas būt pirmajā vietā savā klasē gan vadāmības, gan aktīvās un pasīvās drošības ziņā. Inovatīvā dubulto šarnīru aizmugurējā piekare ļauj ievērojami uzlabot šīs mašīnas vadāmību un nodrošina vienmērīgu braukšanu. Aizmugurējās ass kompaktais izmērs un kinemātiskie parametri pieļauj līdz 1,23 metriem platu kravas telpu starp riteņu arkām, kas, savukārt, ļauj transportēt arī eiropaletes. Turklāt aizmugurējā ass maksimālo slodzi pieļauj līdz pat 1,450 kilogramiem, tādējādi nodrošinot iespēju Combo pārvadāt arī ļoti smagas kravas.

Plašs funkcionāla un ergonomiska aprīkojuma klāsts

Jaunajā Opel Combo ir daudz praktiska un lietotājam draudzīga aprīkojuma. Ergonomiskās un viegli pieejamās kontroles ierīces vadītāja kabīnē rada harmonisku atmosfēru. Pateicoties daudzajām pareizi izvietotajām un funkcionālajām sīklietu novietnēm un plauktiem, salons ir pārdomāts un praktisks, tā ērtības paspilgtina arī septiņu sēdekļu pieejamība (trešā sēdekļu rinda ir izņemama) un aizmugurējā sēdekļa ar nolokāmo atzveltni dalāmība attiecība 60 pret 40.

Pateicoties tā trim komplektācijām “Essentia”, “Enjoy” un “Cosmo”, jaunais Opel Combo spēj piepildīt pircēju plašo vēlmju un prasību attiecībā pret aprīkojumu dažādību. Pat pamata komplektācijā “Essentia” (pieejama tikai Combo Cargo versijai) ietilpst augstumā un dziļumā regulējams stūres statnis, elektriskie priekšējie logi, vadītāja drošības gaisa spilvens un ABS komplektā ar EBD (elektronisko bremžu spēka sadalījumu). Standarta aprīkojumā Tour pasažieru variantam ir arī ISOFIX standartiem atbilstoši bērnu sēdeklīša stiprinājumi, kas atrodami gan blakussēdētāja sēdeklī, gan aizmugurējā sēdekļu rindā.

Pasažieru versijas pircējiem ir iespējams izvēlēties vēl kādu no divām komplektācijām: “Enjoy” un “Cosmo”. Abas piedāvā īpaši izstrādātus apdares materiālus un dizainu, kā arī katra individuālajām vēlmēm atbilstošu komforta un drošības aprīkojumu. Turklāt jāpiemin arī plašais papildus aprīkojuma klāsts, kurā ietilpst pretizslīdēšanas regulators (ASR) un ESP – papildināts ar bremžu palīgsistēmu un Hill Holder slīpuma stabilitātes sistēmu.

Konkurētspējīgas cenas

Neraugoties uz automašīnas pievilcīgo aprīkojumu un ekonomiskumu, jaunais Combo ir arī ārkārtīgi konkurētspējīgs brīdī, kad runa ir par cenu. Cargo kravas furgona ar paneļu virsbūvi 70 kW/95 ZS benzīna motora versijas cenas ir sākot no 13,110 eiro (ieteicamā mazumtirdzniecības cena Baltijas valstīs, ieskaitot PVN). Moto “daudz automašīnas sniegto iespēju par mazu naudu” šajā gadījumā ir pilnīgi patiess. Opel/Vauxhall izpilddirektors Karls-Frīdrihs Strake (Karl-Friedrich Stracke) skaidro jaunā modeļa nozīmi zīmola vispārējā produktu stratēģijā: “Prezentējot trešās paaudzes Combo, mēs esam papildinājuši savu modeļu klāstu ar vēl vienu automašīnu, kas bez piepūles spēj konkurēt vieglā komerctransporta un plaša pielietojuma auto segmentā. Mēs esam pārliecināti, ka, pateicoties tā daudzpusīgumam un ekonomiskumam, Combo drīz vien iekaros savu vietu tirgū, tādējādi palīdzot mūsu zīmola turpmākajai izaugsmei.”

 
Komentāri
 
Nav pievienots neviens komentārs.
Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Ar 120 000 eiro vērtības kritumu – Vācijā pārdod Audi ar V12 dīzeļa dzinēju 18

Pirms 12 gadiem šī automašīna maksāja 145 000 eiro, tagad īpašnieks to gatavs atdot par 23 800 eiro. Lasīt vairāk

 

Porsche pirms termiņa izbeidz 718 modeļa pārdošanu Eiropā 11

Par iemeslu modeļa izņemšanai no konfiguratora kļuva neatbilstība Eiropas kiberdrošības likumam. Lasīt vairāk

 

Vācijas autotirgus martā: elektriskie ar gandrīz 29% kritumu 17

Eiropas lielākajā jauno automobiļu tirgū 2024. gada marts izrādījies ne tas veiksmīgākais, sāpīgāko kritumu piedzīvojot pilnībā elektrisko auto segmentam. Lasīt vairāk

 

Atvadas no 10 cilindru motora - Lamborghini Huracan STJ desmit vienībās (+ FOTO)

Lamborghini izgatavos desmit ekskluzīvā superauto Huracan STJ eksemplārus, veltot tos atvadām no V10 motora, kas bija pamatā Huracan saimes panākumiem desmit gadu garumā. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti