Opel Astra panākums: 10 miljonu automašīnu spēks 5

 
15.maijs 2008 8:48

Riselsheima/Bohuma – Bohumas (Vācija) rūpnīcā tika samontēta 10-miljonā Opel Astra automašīna: Silver Lightning Astra Station Wagon 1.7 CDTI ar īpašu aprīkojumu, atzīmējot šo nozīmīgo ražošanas sasniegumu.

Astra ir neapšaubāms pārdošanas līderis Opel piedāvājumā – pagājušajā gadā Eiropā vien pārdoti 500 000 šo automašīnu; Astra turpina Opel Kadett iesākto virzienu un zīmola tradīciju ražot kvalitatīvas kompaktklases automašīnas.



"Astra un Opel ir sinonīmi. Tās panākumi pierāda mūsu kompetenci kompaktklases segmentā, kurā Opel uzņēmies celmlauža lomu kopš pirmā Kadett ražošanas uzsākšanas 1936.gadā," saka Opel izpilddirektors Hanss H. Demāns (Hans H. Demant). "Astra ir mūsu zīmola simbols; tā piedāvā drosmīgu dizainu, daudzpusību un modernas tehnoloģijas, ko vēlas mūsu klienti. Un ar to ir prieks braukt."

Vispasaules panākumi sākot ar 1991. gadu

Astras ēra sākās 1991. gada 12. augustā, kad Bohumas rūpnīcu atstāja pirmais "F" modelis -  universālis "magma" sarkanā krāsā. Opel aizņēmās Astra nosaukumu no auto "māsas" modeļa Apvienotajā Karalistē. Vauxhall pārdēvēja Kadett par Astra 1980. gadā, kad sākās šī kompaktklases auto 4. paaudzes ražošana. Visā pasaulē ir saražoti 10 miljoni Astra auto, un gandrīz 80 valstīs tam ir stabila vieta vispārdotāko auto vidū. Turklāt tas var lepoties ar virkni godalgu.

2008. gadā Astra GTC ar panorāmas vējstiklu tika atzīts par elegantu jaunas modes etalonu; tas tika nosaukts par "Viselegantāko Transportlīdzekli" starp importētajām automašīnām Ķīnā. Vācijas dizaina centrs 1998. gadā piešķīra Astra savu "Red Spot" balvu par augstu dizaina kvalitāti (“Red Spot for High Design Quality”). Savukārt 2001. gadā Zviedrijas Zaļo braucēju ("Gröna Bilister") asociācija rekomendēja Astra 1.6 16V kā labu izvēli, kas saudzē apkārtējo vidi ("Good Environmental Choice"),  tās zemā izmešu daudzuma dēļ.

Turklāt trīs Astra modeļu līnijas lepojas ar pārdošanas rekordiem. Pirmā paaudze
(1991.-1998. g.) joprojām ir visvairāk pārdotais Opel modelis: saražoto auto skaits sasniedza 4,13 miljonus (izņemot Opel Classic), pārspējot 3,8 miljonu rekordu, kuru uzstādīja Kadett E
(1984.-1991. g.). Arī otrā Astra paaudze, kuras ražošana sākās 1998. gada pavasarī, lepojas ar iespaidīgu saražoto auto skaitu   3,8 miljoni. Šī modeļa ražošana turpinās Glivicē, Polijā, lietojot Astra Classic nosaukumu. Trešās paaudzes Astra ražošana sākās 2004. gada martā, un tā turpina savu priekšteču tradīcijas: pārdošanas apjomi jau sasniedz 1,9 miljonus auto.

Priekšējās piedziņas Astra auto tiek ražots astoņās rūpnīcās trijos kontinentos. Eiropā patreizējo modeli ražo Bohumā (Vācija); Antverpenē (Beļģija); Elsmīrportā (Ellesmere Port, Apvienotā Karaliste) un Glivicē (Polija). Kā patiesi globāla automašīna, Astra tiek daļēji vai pilnībā komplektēta arī Krievijā, Ukrainā, Brazīlijā un Serbijā. Kopš Kadett B laikiem Astra ir arī pirmais kompaktklases modelis, kas tiek pārdots ASV. Saturn Astra tiek ražots Antverpenē; pirmās automašīnas nonāca pie ASV un Kanādas dīleriem 2007. gada nogalē.

Visvairāk Astra pērk briti. Pagājušajā gadā Apvienotajā Karalistē tika pārdoti 119 082 auto. Otrs lielākais tirgus ir Vācija (74 226), tālāk seko Itālija (43 128) un Spānija (41 282). Rietumeiropā vispopulārākais ir Astra 1.6 ECOTEC Enjoy modelis.

Astra universālis ieguva pirmo vietu Vācijā 2007. gadā – tas bija visvairāk pārdotais kompaktklases auto ar universālā tipa virsbūvi.
 
Visi komentāri
 
257088. viesis 15.maijs 2008 12:39
0 0 Atbildēt

Visvairāk sajūsmina otrā rindkopa!

Kaut gan man vienmēr šķita, ka Astra turpina Asconu.

257091. viesis 15.maijs 2008 13:37
0 0 Atbildēt

Asconu turpina Vectra, manuprāt.

257099. viesis 15.maijs 2008 15:06
0 0 Atbildēt

šodien šķiet neticami, bet vēl 90-to vidū daudzi par veco askonu sajūsmā ģība. TAS tolaik tika uzskatīts par izcili labu auto. Ne vellti "rumbulas" cenas asconai ilgi turējās virs 3000 bakšiem. Īpaši šos auto kaut kā bija iemīļojuši dakteri - tolaik trauminstitutā kādiem 5 dakteriem bija tieši askonas. Šodien vecā askona ikdienas ir manāma stāvam Jēkaba ielā - pie tās fona itin bieži bildējas friču tūristi. Varētu būt, ka jaunā Astra ir askonas pozitivo traddiciju turpinatāja...

257101. viesis 15.maijs 2008 15:49
0 0 Atbildēt

Normāla ķerra par atbilstošu cenu (EU izpratnē, protams).

Biju nomā paņēmis pāris dienas pabraukt, kad bija tāda vajadzība - skrien labi, stūrējas labi, patēriņs ok, izskatās arī ļoti pat labi savā klasē. Skaņas izolacija protams varēja būt arī... nenāktu par sliktu, ja tā būtu :D

257109. viesis 15.maijs 2008 19:45
0 0 Atbildēt

Šodien vecā askona ikdienas ir manāma stāvam Jēkaba ielā - pie tās fona itin bieži bildējas friču tūristi. Varētu būt, ka jaunā Astra ir askonas pozitivo traddiciju turpinatāja...

--------------------------

Ko tu sauc par veco Askonu, Askonu A, B (abas RWD) vai Askonu C (FWD)? :-))) Askonas liinijas turpinaataajas ir Vectras (A, B utt.), Astra ir Kadett karoga taalaakneseeja :-)

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Unikālais 48 cilindru motocikls pārdots par 107 000 eiro

Noslēgusies Bonhams izsole, kurā tika pārdots pasaulē vienīgais 48 cilindru motocikls. Lasīt vairāk

 

Kā izskatījās iepriekšējie visu paaudžu Dacia Duster... un tagad jaunais trešās paaudzes modelis (+ VIDEO)

iAuto.lv iepazīst jaunās paaudzes Dacia Duster, pie viena parādot visas Duster modeļu paaudzes evolūciju vairāk nekā desmit gadu garumā. Lasīt vairāk

 

Līdz 1400 eiro - deputāti spriedīs par sodu pastiprināšanu ceļu satiksmē 20

Saeimas Juridiskajā komisijā šodien plānots spriest par sodu pastiprināšanu par pārkāpumiem ceļu satiksmes jomā. Lasīt vairāk

 

Japāņu Bavārija. Pirmais ieskats Mazda CX-80 salonā (+VIDEO)

Vai atminaties, kad pēdējo reizi sastapāties ar pa īstam lielu Mazda markas automašīnu? Līdz šim lielākais japāņu ražotāja modelis Eiropā saucas CX-80, un TV Autoziņām radās unikāla iespēja iepazīties ar septiņvietīgo krosoveru Mazda R&D centrā Vācijā. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti