Eiropas Naftas rūpniecības asociācija (EUROPIA – The European Petroleum Industry Association) un Eiropas Komisija, kuru pārstāv enerģētikas komisārs Andris Piebalgs sāk plašu kampaņu 29 Eiropas valstīs, lai iedrošinātu patērētājus "ietaupīt vairāk kā degvielu" ("Save more than fuel") veicot nelielus uzlabojumus savā braukšanas kultūrā.
Latvijā kampaņā piedalās divi degvielas mazumtirgotāju tīkli – Neste un Statoil (no 1.jūnija).Četrdesmit degvielas kompāniju visā Eiropā ir apvienojušas spēkus, lai uzsāktu patērētājiem adresētu kampaņu, kuras mērķis ir veicināt izpratni par efektīvu degvielas patēriņu. Kampaņas ietvaros tiek piedāvāti 10 ieteikumi, kā braukt daudz efektīvāk – ietaupīt degvielu un samazināt oglekļa dioksīda radīto ietekmi uz vidi.
"Ietaupi vairāk kā degvielu" kampaņā piedalās vairāk kā 45 tūkstoši degvielas staciju 29 Eiropas valstīs. Miljoniem izdales materiālu par degvielas efektīvu izmantošanu un atbildīgu braukšanas stilu ir pieejami degvielas staciju apmeklētājiem. Papildu informācija pieejama speciāli izveidotajā mājas lapā: www.savemorethanfuel.eu
ES enerģētikas komisārs Andris Piebalgs: "Lai sasniegtu mūsu ambiciozos mērķus CO2 samazināšanai un enerģijas taupīšanai ir jāpieliek pūles visos sektoros. Bieži vien ir nepieciešami augsto tehnoloģiju risinājumu, taču dažkārt vienkārši jāpanāk vienprātība. Šī kampaņa, ko atbalsta Eiropas Komisijas "Atjaunojamās enerģijas Eiropas kampaņa" (SEEC - Sustainable Energy Europe Campaign) piedāvā virkni vienkāršu ieteikumu, kā, braucot daudz gudrāk, var samazināt CO2 emisijas un ietaupīt naudu. Iemācoties pāris trikus Jūs ietaupīsiet vairāk degvielas automašīnas bākā, vairāk naudu savā kabatā un samazināsiet CO2 koncentrāciju atmosfērā."
Panos E. Kavulakos (Cavoulacos), EUROPIA prezidents, un Izabelle Mullere (Muller), EUROPIA ģenerālsekretāre, komentē šo iniciatīvu: "Mēs ļoti priecājamies par šo kampaņu. Tā parāda mūsu industrijas lomu klimata un enerģijas jautājumos un vienlaicīgi uzsāk tiešu dialogu ar mūsu patērētājiem par efektīvu enerģijas patēriņu. Izmantojot mūsu zināšanas, ekspertīzi un infrastruktūru, mēs varam runāt par vajadzību pēc uzvedības maiņas un kopīgi sākt radīt šādas izmaiņas."
Ar kampaņu, kura sākas vienlaicīgi 27.maijā visā Eiropā, ir plānots sasniegt miljoniem braucēju. Latvijā tā tiks īstenota Neste un Statoil degvielas uzpildes stacijās, kurās būs pieejama informācija par efektīvu degvielas patēriņu bukletu, uzlīmju un plakātu veidā.
Neste Latvija ģenerāldirektors Olli Peka Pilkanens (Pylkkanen): "Neste ir patiesi gandarīta atbalstīt EUROPIA kampaņu, tādā veidā akcentējot nepieciešamību pēc ekonomiskas un videi draudzīgas braukšanas. Turklāt ekonomisks un videi draudzīgs braukšanas stils iet roku rokā ar drošu un cieņpilnu autovadītāju savstarpējo attieksmi uz ceļa satiksmi. Neste mērķis vienmēr ir bijis rūpēties par apkārtējo vidi un sabiedrību, jo mēs strādājam pēc starptautiskiem vides, veselības, drošības un kvalitātes standartiem."
Latvija Statoil izpilddirektors Sandis Šteins: “Degvielas ražotāju kopīgi rīkotās kampaņas pamatā ir apziņa, ka tikai ekonomiska un apdomīga autobraucēju sabiedrība ir garants ilgtermiņa patērētājam. Turklāt ekonomiska autobraukšanas kultūra ir arī videi draudzīga rīcība. Latvija Statoil jau kopš 2004. gada Latvijā popularizē ekonomikas braukšanas filozofiju, piedāvājot Statoil ekoceļa braukšanas programmu. Mums ir milzīgs prieks, ka jau pirms četriem gadiem aizsāktās ekonomiskas braukšanas aktivitātes, apvienojoties lielākajiem Eiropas Savienības degvielas tirgotājiem, tagad gūs tik plaša mēroga skanējumu. Cerams, ka šīs kampaņas vērienīgums pārliecinās Latvijas autobraucējus, ka nepieciešamas tikai nelielas izmaiņas auto vadīšanas paradumos, lai „ietaupītu vairāk nekā degvielu”.”
Mja... Kautko tik bezjēdzīgu, kā šos 10 padomus nebiju sen redzējis. Vai varbūt tomēr vidusmēra eiropas autobraucēja zināšanas ir šādā līmenī??????