Kravas pārvadātāji grēko neievērojot darba un atpūtas laika režīma noteikumus 20

 

Foto: ekrānšāviņš

Valsts Policija | 14.novembris 2016 8:11

Trešdien, 9.novembrī, Valsts policijas Autopārvadātāju uzraudzības nodaļas darbinieki Rīgas reģionā rīkoja reidu, kura laikā tika veiktas kravas un pasažieru pārvadājumu kontroles. Kopumā par dažāda veida pārkāpumiem noformēti 28 administratīvā pārkāpuma protokoli.

Viens no būtiskākajiem konstatētajiem pārkāpumiem – darba un atpūtas laika noteikumu neievērošana, kas var būtiski apdraudēt ceļu satiksmes drošību.

Valsts policijas Satiksmes drošības pārvaldes Autopārvadājumu uzraudzības nodaļas darbinieki reida laikā vairāk nekā trešdaļai no pārbaudītajiem šoferiem konstatēja pārkāpumus. Kopumā reida laikā pārbaudītas 80 kravas automašīnas un viens autobuss, kopumā konstatēti 28 pārkāpumi, starp kuriem viens no būtiskākajiem konstatētajiem pārkāpumiem ir darba un atpūtas laika režīma neievērošana. Tāpat deviņos gadījumos konstatēts, ka autoceļu lietošanas nodeva nav apmaksāta.

Vērtējot reidā biežāk fiksētos pārkāpumus, Valsts policijas Satiksmes drošības pārvaldes priekšnieks Normunds Krapsis uzsver: “Ir svarīgi, lai transportlīdzekļa vadītāji būtu atpūtušies un nepārkāptu darba un atpūtas režīmu un nogurums nebūtu par iemeslu traģēdijai.  Ja autovadītājs pie stūres aizmieg, tad sekas var būt ļoti smagas vai pat letālas. Pēc apkopotajiem rezultātiem nākas secināt, ka vairākos gadījumos šoferi ir pārkāpuši darba un atpūtas laika noteikumus. Šādi pārkāpumi var būtiski apdraudēt satiksmes drošību.”

Tāpat reida laikā fiksēti arī tādi pārkāpumi, kā noteikumu neievērošanu attiecībā uz autopārvadājumu veikšanai nepieciešamajiem dokumentiem, transportlīdzekļa vadītājam nav veikta medicīniskā pārbaude. Tāpat fiksēta transportlīdzekļa vadīšana, ja ir spēkā transportlīdzekļu vadīšanas tiesību izmantošanas aizliegums, kā arī sastādīti divi protokoli par transportlīdzekļa reģistrēšanas noteikumu neievērošanu.

 

 

 
Visi komentāri
 
drakula 14.novembris 2016 9:25
22 9 Atbildēt

Nu kruta , tagad pusgadu atkal varēs droši braukt .

Būtu vēl pierakstījuši , cik stāvietas pēdējos desmit gados Latvijā uzbūvējuši . Uzbūvēja ceļu Tīnuži - Koknese , ta kaut vienu stāvvietu būtu uztaisījuši

Kanibaals 14.novembris 2016 9:34
9 10 Atbildēt

LVceli vārdiem, tur tak esot tik īss posms, ka ne DUS vajagot ne atpūtas vietas. Bet kas ja uznāk tā miegs ka acis nevar noturēt? Tā jau daudzi stājas malā nepiemērotās vietās, jo vienkārši nav kur.

Palaidniex 14.novembris 2016 11:42
9 0 Atbildēt

Pilnīgi piekrītu - stāvlaukumu Latvijā nav teju nekur, necik, nekādu. ar ļoti retiem izņēmumiem... Tie kopumā kādi 5-6 laukumi 100-120 km garajā posmā Lietuvas robeža - Bauska - Ainaži - Igaunijas robeža tomēr šķiet par maz...

Bet varbūt tas ir pietiekami? Nu tā rēķinot visus, kurus par tādiem var uzskatīt

1. Starp robežu un Bausku ~ Statoilā

2. Starp Bausku un Iecavu

3. Nosacīti lietojamais Lukoil pie Ķekavas apļa

4. Ādažu Statoils

5. Kurši Saulkrastu apvedceļā

ir vēl?

Fūres stājas pieturās, ceļa malā un kur tik nav manītas.

Vidzemes šoseja -

Stāv fūres ap LN tankštelli pie Depo

Nosacīti Sēnīte un rajons ap to - dažādas tankštelles un viaduktam pa vidu laukums, kā arī pretī "Sēnītei"- lieki piebilst - ērtību nekādu!

Tālāk līdz pat Smiltenes pagriezienam īšti pat nezinu nevienu vietu, ja par tādu neskaita stāvlaukumu pretī Statoil Bērzkrogā...

Vācijā uz bāņa tādi teju ir vidēji viens uz ikpārdesmit km, jo nav īšti skaidrs kurā mirklī kurai fūrai iestāsies pēc "šaibas" nepieciešamība stāties uz atpūtu...

rt 14.novembris 2016 14:18
9 2 Atbildēt

Ādažos ir normāls TIR Parking placis. Bet pa lielam, maršrutu Bauska - Ainaži var izbraukt atļautajās 8h. Izgulies Lietuvā, pārpīpē Ādažos un guli Igaunijā.

Palaidniex 14.novembris 2016 14:44
0 0 Atbildēt

Statoil laukums no malas izskatās daudz jaukāk, kā tas TIR placis ādažu tālakajā galā. Var jau būt, ka skats no malsa ir maldīgs...

Autobraucējs. 14.novembris 2016 17:29
1 0 Atbildēt

Ādažos tas parkings jau ir palicies par mazu .

drivers 14.novembris 2016 22:01
6 0 Atbildēt

izgulies Lietuva,norita uzpildi dizeli lietuva un viss kartiba.domaju ka lielaka dala saprata zemtekstu (Lietuva,gulesana,dizelis,krava).starpcitu atlautas ir 9h un divreiz nedela 10h.

anonimikis 14.novembris 2016 10:23
15 5 Atbildēt

Biežāk tādus reidus jārīko.

ABECEDE95 14.novembris 2016 13:38
12 5 Atbildēt

Deviņi no desmit pārkāpumiem ir par 45-24-45-24-45-24 utt. u.tjpr. - к гадалке не ходи!

Kamēr voģilas riksēs vien ar 70 - 140, bet pārvadātāji vien ar 210 - 430 eiro - it nekas nemainīsies. Sodus x10 vismaz, vai, labāk, x20 augšā - tad tā kuiņa beigsies pati no sevis.

iciks 14.novembris 2016 16:04
5 0 Atbildēt

Neņemos spriest, kādā veidā braukšanas laiks pārkāpts, bet ir arī situācijas, kur gluži objektīvi sanāk pārkāpt - sistēma nav tā labākā.

Teiksim, iebrauc fūre noliktavā un šoferim dažas stundas jāatpūšas. It kā liekas vienkārši - viņu sakrauj, viņš tikmēr atpūšas. Diemžēl izrādās, ka viņam pilnais auto jāpadzen 50m nostāk, jo jākrauj cits. Varbūt prece tomēr izrādās citā angārā u.tml. Tiklīdz brauc - esi pārkāpis, lai gan brauciens faktiski jau nekāds.

Vecajā sistēmā ar tām papīra ripām it kā vienkāršāk - uz aci tajā "kardiogrammā" tos metrus neredzēsi un parasti jau arī inspekcijas neesot galvā ņēmušas tādus niekus. Ar jauno elektroniku jau tik viegli vis neesot.

Vismaz man kāds šoferis tā stāstīja.

J.Z 14.novembris 2016 17:15
1 3 Atbildēt

kamēr latvija nebūs sakārtoti parkingi,un šoferiem nebūs samaksa par kilometriem nekas nemainīsies.Un sodi nebūs reiz 10 lielāki

Autobraucējs. 14.novembris 2016 17:40
6 11 Atbildēt

Latvijā parkingi praktiski nav, izņemot tos pāris Statoil, normāls parkings ir vismaz ar vietu 20-30 a/m un jābūt tualetei , un ja ir tāds kas kopā ar benzīntanku, tad jābūt arī dušai ! Murgs kaut kāds te LV ir , prasa ievērot laikus, bet normālu parkingu trūkst vai pat teikt ka nav !!!

Un samaksai ir jābūt tikai pa dienām, bet nevis par kaut kādiem nobrauktiem km !!!

msh 14.novembris 2016 18:40
0 0 Atbildēt

Kā ar tādu terminu kā "adekvāts stāvlaukums"? Dižā pilsēta nav visa pasaule, un no dižās pilsētas uz dienvidiem nav vienīgais maršruts, pa kuru fūres brauc, tāpēc nedrīkst filosofēt ka "normāls stāvlaukums" ir priekš 20-30 mašīnām. Kaut kur manis nosauktajās vietās varbūt vajag tik lielus stāvlaukumus, bet diez vai kaut kur citur. Manā dzimtajā ciemā, uz klaipēdas šosejas esošā, centrā atrodas viens asfaltēts laukums, kur šie mēdz stāvēt + vēl tankā vieta dažām fūrēm - sestdien braucu tam laukumam garām, skatos, ū, veselas piecas fūres, tik daudz tur vēl nebiju redzējis [vietas pietiktu kādām desmit]...

iciks 14.novembris 2016 21:41
6 0 Atbildēt

Ko Tu liksi tajās 20-30 vietās? 2-3 mašīnas?

Ja mums te brauktu kravas autiņi strīpām un ja dučiem gribētu atpūsties, sen jau privātais bizness būtu sakārtots. Reāli ir tā, ka laukumu skaits +/- ir pietiekams, vien problēmatiskāk ir ar drošības jautājumu, jo sevišķi pa nakti. Diemžēl situācija ir tāda kā ir - dažām mašīnām sargu pielikt ir stipri nerentabli.

šoferis 14.novembris 2016 17:15
7 10 Atbildēt

Kā gan derdzās visa šī amatpersonu liekulība, kaut ko mazliet pārbauda, protams šoferīšus un bļauj, ja kaut kas nav kārtībā, kurš pārbaudīs firmu turētājus, kas arī nosaka šofera darbdienas garumu un kravas svaru un visas citas lietas???Aiziet uz firmu uz tematisko pārbaudi, tas nekas, ka katrai automašīnai dienā pazūd 200- 300 kilometri, pie nobrauktajiem it kā atļautajiem 500, firmas vadība samaksā kukuli pārbaudītājiem uz rokas un viss notiek tālāk. Tā kā esiet godīgi, ja jājat vienus, tad j;ajat arī firmu īpšniekus, cītādi nekas nemainīsies, var rakstīt tiem pārbaudītājiem cik gribi, neviens pat pirkstu nepakustina, var jau saprast, tāds piķis pazudīs....

profs 14.novembris 2016 18:10
3 1 Atbildēt

Tiešām atrodas vēl muļķi,kuri uz ta uzraujas.Kam vajadzīga šī braukšana pa mello.Ceru ka mašīnu firmačiem arī kādus sodiņus nāksies samaksāt.Neticu,ka kādam šoferim tāda skriešana ir izdevīga.Sodi ir mērāmi ar trīs nullem nevis simtos.

drivers 14.novembris 2016 22:14
0 0 Atbildēt

tiesi nekas nemainisies kamer samaksa bus par kilometriem.9h laika raita brauksana cik var nobraukt,un cik var nobraukt ja 3h no 9 tu camajies pa pilsetam pa kuram tu nobrauc 3h laika nu piemeram 70km.

ES 15.novembris 2016 9:36
8 0 Atbildēt

Pats nodarbojos ar kravu pārvadājumiem, un esmu tikai par lielākiem sodiem, itīpaši par rupjiem darba stundas pārkāpumiem, nodevas nemaksāšanām utt. Un sodus vajadzētu 10 reizes lielākus tieši uzņēmumam, jo lielāks autoparks, jo lielāks apmērs sodam. Savādāk šie kapeiku braucēji šoferus nodzen līdz pēdējam, nodevas nemaksā, riepas nemaina un līdz ar to sit nost cenu normālajiem autopārvadātājiem.

Rexx 15.novembris 2016 15:41
5 7 Atbildēt

Šāda veida pārbaudes rezultātus nedos. Jāsāk ar transporta firmām, kas piedāvā pakalpojumus par neadekvāti zemāk cenām.Tur ir pilnīgi skaidrs - lai nopelnītu, ir jākāpjas.

hmm 30.novembris 2016 11:15
2 0 Atbildēt

Es gan arī ieteiktu tādu pašu sistēmu visos automobiļos, jo ar ko pārstrādājusies pārdevēja pēc inventūras, vai grāmatvede pēc mēneša atskaitēm labāka??? Aizmieg, iemauc degvielas vedējā, bet virsraksts būs kā parasti portālos - kravas degvielas vedējs avarē satriecoties ar vieglo auto. un nu, visi domā ko ?

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Kā izskatījās iepriekšējie visu paaudžu Dacia Duster... un tagad jaunais trešās paaudzes modelis (+ VIDEO)

iAuto.lv iepazīst jaunās paaudzes Dacia Duster, pie viena parādot visas Duster modeļu paaudzes evolūciju vairāk nekā desmit gadu garumā. Lasīt vairāk

 

Laika kapsula: sportiskais 1992.gada Volkswagen Polo Coupe GT ar tikai 716 km nobraukumu (+ FOTO) 6

Nīderlandē piedāvā lieliski saglabātu „laika kapsulu” – 1992.gada Volkswagen Polo Coupe GT, kas savā 32 gadus garajā mūžā nav nobraucis pat 1000 kilometrus. Lasīt vairāk

 

Latvija/Lietuva 20.04.2024 - vai mūsējiem izdosies konkurēt ar šādām degvielas cenām? (+ FOTO) 54

Autovadītājs piefiksējis degvielas cenas vienā un tajā pašā dienā Latvijā un Lietuvā. Cenu starpība 23 un 24 centu apmērā par dīzeļdegvielu un benzīnu liek apšaubīt mūsu konkurētspēju un lozungus par atpalicības samazināšanu no kaimiņiem. Lasīt vairāk

 

Bricis: Bīstamība uz ceļiem saglabāsies līdz otrdienas rītam (+ VIDEO) 3

Bīstamība saglabājas ne tikai šodien, bet vēl līdz rītdienas rītam. Rīt pēcpusdienā temperatūra visā Latvijā pakāpsies virs nulles, ilgstošie nokrišņi beigsies, intervijā “Rīta Panorāmā” sacīja LTV laika ziņu redaktors Toms Bricis. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti